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市場調査レポート
商品コード
1432348

アロマケミカル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Aroma Chemicals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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アロマケミカル:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アロマケミカル市場規模は2024年に46億6,000万米ドルと推定・予測され、2029年には58億5,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.65%で成長すると予測されます。

Aroma Chemicals-Market

COVID-19の発生により、化学部門は悪影響を受けました。資源不足、労働力不足、その他の制約が産業拡大を大きく妨げました。COVID-19の影響は未曾有のもので、パンデミックの間、アロマケミカルは全地域で需要のマイナスを目の当たりにしました。現在、市場はパンデミックから回復し、著しい成長率を示しています。

主なハイライト

  • 短期的には、フレグランス産業における用途の拡大とパーソナルケア製品産業における進歩の増加が、予測期間中の世界のアロマケミカル市場の成長を促進する主な要因です。
  • しかし、高い研究開発コストとアロマケミカルの生産に課される厳しい政府規制が、世界のアロマケミカル市場の成長を妨げる可能性があります。さらに、フレグランスの合成化学物質は、ベンゼン、アルデヒドなど、人体に有害で有毒な石油ベースの化学物質から派生しています。
  • とはいえ、アロマケミカル市場における技術的進歩は、予測期間中、調査対象市場に有利な成長機会をもたらす可能性が高いです。
  • アジア太平洋は、アロマケミカル市場で最も急成長している地域です。同地域は、化粧品、パーソナルケア、飲食品産業におけるアロマケミカルの需要増加により成長を遂げています。

アロマケミカル市場の動向

ファインフレグランス用途の需要拡大

  • アロマケミカルは、フレーバーやフレグランスの原料として使用される有機分子の重要なグループです。
  • 香水、トイレタリー製品、洗剤などに魅力的なアロマや心地よい香りを付与するために、アロマケミカルから香料を調合することが世界的に行われています。
  • フレグランス業界の成長は、主に発展途上国からの天然フレグランスの需要増加と、変化する消費者の需要に対応するための大幅な技術進歩によってもたらされます。
  • インターナショナル・フレーバーズ&フレグランス(IFF)は、飲食品、バイオサイエンスのリーダーです。2021年の116億5,000万米ドルに対し、2022年のIFFの世界売上高はおよそ124億4,000万米ドルを超えます。さらに、2022年のIFFの世界研究開発費は6億300万米ドルを超えます。
  • さらに、カスタマイズ可能でニッチなフレグランスに対する需要の増加は、消費者がパーソナライズされたフレグランス体験やエキゾチックな香りを求めているため、アロマケミカルの消費を促進しています。
  • さらに、感情的・心理的な幸福感に影響を与えるアロマセラピーにおけるオーガニック・天然香料の重要性が高まっていることも、調査対象市場の需要を促進すると予想されます。

アジア太平洋市場を独占する中国

  • 中国は成長率で世界第2位の経済大国であり、国民の所得水準の向上が経済をさらに牽引しています。過去数年間、経済は安定した成長を遂げてきたが、今後は回復し、大きく拡大する可能性が高いです。
  • 中国において、最大のフレグランス市場は、北京や上海といった最も発展した都市にあると予測されます。
  • 石鹸や洗剤におけるフレグランス需要は市場促進要因の一つであり、主に家庭用用途の増加により、この分野は推定期間中も成長を続けると予測されます。
  • 中国はアジア太平洋で最大のパーソナルケア・化粧品市場を有しており、予測期間を通じて年率7~10%程度の成長が見込まれます。
  • 中国国家統計局によると、2023年1月と2月の中国の化粧品小売売上高はおよそ656億人民元(97億米ドル)で、前年同時期より増加しました。中国における化粧品の小売販売額が最も多かったのは、1月、2月、6月、11月のショッピング・フェスティバルでした。
  • さらに、中国の卸売・小売企業による化粧品小売売上高は、2022年には3,936億人民元(582億米ドル)を超えると予想されました。これは前年から小幅に減少しました。
  • さらに、インドや日本などの国も市場の成長に貢献しています。これは予測期間中、アロマケミカル市場の需要をさらに促進すると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • フレグランス産業における利用拡大
    • パーソナルケア製品産業における進歩の増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 高い研究開発費と厳しい政府規制
    • その他の阻害要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模)

  • 種類
    • テルペン
    • ベンゼノイド
    • ムスク化合物
    • その他のタイプ
  • 用途
    • 石鹸・洗剤
    • 化粧品・洗面所系用品
    • 高級フレグランス
    • 家庭用製品
    • 飲食品
    • その他の用途
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Bell Flavors & Fragrances
    • DSM
    • Givaudan
    • Hindustan Mint and Agro Products Pvt. Ltd.
    • Kalpsutra Chemicals Pvt. Ltd
    • Kao Corporation
    • Robertet Group
    • S H Kelkar And Company Limited
    • Silverline Chemicals
    • Solvay
    • Symrise
    • Takasago International Corporation
    • Treatt Plc

第7章 市場機会と今後の動向

  • アロマケミカル産業における技術進歩
  • その他の機会
目次
Product Code: 46385

The Aroma Chemicals Market size is estimated at USD 4.66 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.85 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.65% during the forecast period (2024-2029).

Aroma Chemicals - Market

Due to the outbreak of COVID-19, the chemical sector was negatively affected. Lack of resources, labor shortages, and other constraints significantly hindered industrial expansion. The impact of COVID-19 was unprecedented and staggering, with aroma chemicals witnessing a negative demand in all regions during the pandemic. Currently, the market has recovered from the pandemic and is growing at a significant rate.

Key Highlights

  • Over the short term, the blooming use in the fragrance industry and increasing advancements in the personal care products industries are the major factors in driving the growth of the global aroma chemicals market over the forecast period.
  • However, the high R&D cost, coupled with stringent government regulation imposed on the production of aroma chemicals, may hamper the growth of the global aroma chemicals market. Additionally, synthetic chemicals in fragrance are derived from petroleum-based chemicals such as benzene, aldehydes, and others that are harmful and toxic to human health.
  • Nevertheless, the technological advancement in the aroma chemicals market is likely to create lucrative growth opportunities for the studied market over the forecast period.
  • Asia-Pacific is the fastest-growing region in the aroma chemicals market. The region has seen growth due to increasing demand for aroma chemicals in cosmetics, personal care, and food and beverage industries.

Aroma Chemicals Market Trends

Growing Demand from Fine Fragrances Application

  • Aroma chemicals are an important group of organic molecules used as ingredients in flavors and fragrances.
  • Formulations of fragrance from aroma chemicals are used globally for imparting attractive aromas and pleasing scents to perfumes, toiletries, and detergents.
  • The growth of the fragrance industry is primarily driven by the increase in demand for natural fragrances from developing nations and significant technological advancements to meet the changing consumer demands.
  • International Flavors & Fragrances (IFF) is a leader in food, beverages, and biosciences. In 2022, IFF's global net sales amounted to approximately be over USD 12.44 billion, compared to USD 11.65 billion in 2021. Moreover, IFF's global R&D expenditure in 2022 amounted to over USD 603 million.
  • Additionally, the increasing demand for customizable and niche fragrances is driving the consumption of aroma chemicals since consumers are looking for personalized fragrance experiences and exotic scents.
  • Furthermore, the rising importance of organic and natural fragrances in aromatherapy, which influences emotional and psychological well-being, is expected to drive the demand for the market studied.

China to Dominate the Asia-Pacific Market

  • China is the world's second-largest economy in terms of growth, and the increasing level of income of the country's population is further driving the economy. Though the economy witnessed steady growth in the past years, it is likely to recover and expand at a significant rate.
  • In China, the largest fragrance markets are predictably located in the most developed cities, such as Beijing and Shanghai.
  • The demand for fragrance in soaps and detergents was one of the market drivers, and this segment is estimated to continue to grow during the forecast period, primarily due to the increasing number of household applications.
  • China has the largest personal care and cosmetics market in Asia-Pacific, which is estimated to grow around 7-10% annually throughout the forecast period.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, cosmetics retail sales in China were roughly CNY 65.6 billion (USD 9.70 billion) in January and February 2023, up from the same time the previous year. The largest retail sales value of cosmetics in China was frequently reported during the shopping festivals in January/February, June, and November.
  • Moreover, cosmetics retail sales by wholesale and retail enterprises in China were anticipated to exceed CNY 393.6 billion (USD 58.2 billion) in 2022. This was a modest reduction from the previous year.
  • Furthermore, countries such as India and Japan have also been contributing to the growth of the market studied. This is expected to further drive the demand for the aroma chemicals market over the forecast period.

Aroma Chemicals Industry Overview

The aroma chemicals market is fragmented in nature. Some of the major players in the market studied include Takasago International Corporation, Solvay, Kao Corporation, Hindustan Mint and Agro Products Pvt. Ltd, and BASF SE.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Blooming Use in Fragrance Industry
    • 4.1.2 Increasing advancements in the personal care products industries
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 High R&D Cost Coupled with Stringent Government Regulation
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Terpenes
    • 5.1.2 Benzenoids
    • 5.1.3 Musk Chemicals
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Soap and Detergents
    • 5.2.2 Cosmetics and Toiletries
    • 5.2.3 Fine Fragrances
    • 5.2.4 Household Products
    • 5.2.5 Food and Beverage
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) **/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BASF SE
    • 6.4.2 Bell Flavors & Fragrances
    • 6.4.3 DSM
    • 6.4.4 Givaudan
    • 6.4.5 Hindustan Mint and Agro Products Pvt. Ltd.
    • 6.4.6 Kalpsutra Chemicals Pvt. Ltd
    • 6.4.7 Kao Corporation
    • 6.4.8 Robertet Group
    • 6.4.9 S H Kelkar And Company Limited
    • 6.4.10 Silverline Chemicals
    • 6.4.11 Solvay
    • 6.4.12 Symrise
    • 6.4.13 Takasago International Corporation
    • 6.4.14 Treatt Plc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Technological Advancement in Aroma Chemicals Industry
  • 7.2 Other Opportunities