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市場調査レポート
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1195536

3Dゲーム機市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

3D Gaming Consoles Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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3Dゲーム機市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

3Dゲーム機市場は、予測期間中に15.15%のCAGRで推移すると予想されています。

ゲーマーの平均支出額の増加、購買力の向上、開発者が世界的に採用している積極的なマーケティング戦略が、3Dゲーム機の需要を促進しています。

主なハイライト

  • COVID-19の大流行により、この業界のサプライチェーンは混乱しましたが、常にロックダウンしているため、同時に需要も増加しています。したがって、COVID-19後の市場シナリオでは、3Dゲーム機市場は予測期間を通じて収益が増加すると予想されます。
  • ここ数年のゲーマーの継続的な増加と技術の進歩により、3Dゲーム機は需要の着実な成長を遂げてきました。また、ゲーム分野での技術革新が進む中、2Dゲームから3Dゲームへの移行が進み、3Dゲーム機市場の牽引役となることが期待されています。
  • マイクロソフトやソニーなどの企業は、ゲーマーを飽きさせないために、既存のゲーム機の選択肢に加え、Nintendo Switchのような3Dゲーム機を導入しています。Xbox One X、PlayStation 4、NES Classic Editionなどの製品が発売され、3Dゲーム機の販売を牽引しています。また、3Dゲーム機の種類を増やすことで、商品ラインナップを増やしています。現在、第8世代ゲーム機では、ブルーレイ、モーションセンサー技術、バーチャルリアリティ(VR)、HD画質映像、オンライン機能など、最新の高度な技術が活用されています。さらに、拡張現実やバーチャルリアリティの追加も人気を集めており、市場の成長を大きく後押ししています。
  • ゲーム業界は急速に進化しています。2022年の特定のVR/ARプラットフォームについては、世界中の幅広いゲーム開発者が様々な未来的なゲームのアイデアの開発によく携わっています。2022年のゲーム開発者会議の調査によると、バーチャルリアリティヘッドギア「Oculus Quest」は、世界中の参加ゲーム開発者の27%がデザインしています。したがって、そのようなゲーム開発者の増加により、未来的なゲームのアイデアを開発することは、市場に広大な成長機会をもたらすことになります。
  • ただし、PCとの競合やゲーム開発費の高騰が、予測期間を通じて市場の成長を抑制する可能性があります。

3Dゲーム機市場動向

家庭用ゲーム機が3Dゲーム機市場を席巻

  • 家庭用ゲーム機は、ソニー、マイクロソフト、任天堂など、さまざまなプレーヤーによって市場を独占しています。ソニーは、PlayStation の好調な販売を背景に、ビデオゲーム需要の増加により、ゲーム王国をさらに拡大する構えです。ソニーは、ゲームソフトやハードだけでなく、没入型の仮想世界であるメタバースの人気からも利益を得ることができる立場にあります。
  • オンラインマルチプレイヤーゲーム、クラウド対応、家庭用ゲーム機に付随するお得なサービスなど、さまざまな機能がますます人気を集めており、それが同社の3Dゲーム機の市場成長を後押ししています。各種家庭用ゲーム機の製品開発、アップデート、選択の幅は、ハンドヘルド型マイクロコンソールよりも高く、消費者はニーズに合わせて様々な選択肢を持つことができるようになっています。
  • さらに、4Kテレビなどの各種アクセサリーの発売は、他の選択肢よりも優れたゲーム体験を提供するため、家庭用ゲーム機全体の成長にとって有利に働いています。VRやAR技術の登場は、家庭用ゲーム機のゲーム体験をさらに豊かなものにし、その売上を牽引しています。
  • 2022年3月、拡張現実(AR)エンターテインメント企業であるティルトファイブ社は、3Dホログラムによるボードゲームのイブニングを可能にしました。ARヘッドセットは、16種類のホロ・ボードゲームを搭載して発売されました。また、2022年12月、同社は、開発者がTilt Fiveのプロジェクトや実験を紹介できるプラットフォーム「The Lab」の立ち上げを宣言しました。同社は主に、AR卓上ゲーム・プラットフォームの実験、開発、体験の構築を希望する人々を支援するために「The Lab」を創設したのです。
  • Newzooによると、2022年、モバイルは世界で最も重要なゲーム分野であり続け、年間売上高は約1035億米ドルです。コンソール部門は約530億米ドルで2位、PCゲームは最下位でした。

アジア太平洋地域が最も急成長する市場に

  • アジア太平洋地域は、ゲーム業界全体にとって、最も巨大な収益を生み出す経済圏です。中国、日本、オーストラリア、韓国といった国々は、世界でも有数のゲーム・ホットスポットです。中国はアジアで最も重要な経済圏の1つで、技術的な利用が全体的に増加しています。ゲームの重要な推進力は、輸出の急増と、さまざまな新しいゲームやコンソールの継続的な技術革新です。また、中国はアジア太平洋地域の中でも、COVIDに関連してゲーム事業全体が大きく成長している国の1つです。
  • さらに、日本は、技術革新と適応の劇的な成長とともに、コナミ、任天堂、ソニーなど、さまざまな重要な大手ゲーム会社が数十年にわたって国内に存在しており、ゲーム市場において最も著名な地域の1つとなっています。日本におけるゲーム市場全体は、このように進化しており、予測期間中に指数関数的に成長・拡大すると予想されます。
  • 日本では、任天堂をはじめとする主要ベンダーが拠点を置いているため、3Dゲームのハードウェアやソフトウェアが容易に入手可能であり、他地域との競争力を高めています。さらに、家庭用ゲーム機やPCベースのゲームの普及に伴い、同地域の3Dゲーム機の需要は近い将来、飛躍的に伸びると予想されます。
  • 2022年11月、MIITは他の5つの規制当局と共同で、バーチャルリアリティ技術を産業用途と統合するための4年間の行動計画を発表しました。この行動計画は、中国のメタバース開発を支援する中国初の国家レベルの政策です。また、没入型AR、VR、複合現実体験をサポートする基盤技術を創出するよう当局に求めています。この計画では、2026年までにバーチャルリアリティの大幅な技術進歩を達成することを最重要目標としています。このため、全身モーションキャプチャ、ジェスチャー、視線、表情のトラッキング、グラフィックのレンダリング技術などの分野でイノベーションが求められています。
  • 同市場では、主要企業による合併、買収、投資が続いています。これは、ビジネスを改善するための戦略の一環として、また、顧客に到達し、さまざまな用途の要件を満たすための存在感を高めるためのものです。このような活動は、予測期間中、同地域における市場の成長を著しく高めると思われます。

3Dゲーム機市場の競合他社分析

3Dゲーム機市場は統合されており、主要プレイヤーが最大の市場シェアを有しています。主要プレイヤーには、Electronic Art Inc.、Microsoft Corporation、任天堂、Sony Computer Entertainment、Guillemot Corporation SA(Thrustmaster)、A4Tech、Activision Publishing Inc.、Logitech Inc、Oculus VRなどが挙げられます。

2022年8月、キャップジェミニとリアルタイム3D(RT3D)コンテンツを運用する世界プラットフォームであるUnityは、あらゆる組織が業界を超えてメタバースと没入体験のビジネスチャンスと利益を探求・獲得できるよう支援するためのパートナーシップを締結しました。この新しい世界アライアンスパートナーシップは、主にデジタル従業員または顧客体験が最も恩恵を受ける分野と使用事例に焦点を当てます。

2022年8月、Unityとマイクロソフトは、3Dアーティスト、デジタルクリエイター、ゲーム開発者を世界に支援するために提携しました。ユニティは、ユニティエンジンからリアルタイム3D(RT3D)体験を運用・作成するためのクラウドパートナーとして、Azureを選択しました。Unityは、RT3Dシミュレーションツールへの簡単なアクセスや、現実世界の場所やオブジェクトのデジタルツインを構築する機能を提供することで、ゲームや非ゲームの世界を問わず、クリエイターにRT3D資産の制作を容易にするパスを提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 3Dデバイスの普及が進む
    • オートステレオスコピック技術の開発
  • 市場抑制要因
    • PCとの激しい競合
    • ゲーム開発費の高騰

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウエア
  • 家庭用ゲーム機別
    • 家庭用ゲーム機
    • ハンドヘルド機
    • マイクロコンソール
    • 専用機
  • プラットフォーム別
    • マイクロソフト Xbox
    • ソニー・プレイステーション
    • ニンテンドーWii
    • その他のプラットフォーム
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • A4Tech Co. Ltd
    • Activision Publishing Inc.
    • Electronic Art Inc.
    • Guillemot Corporation SA(Thrustmaster)
    • Kaneva LLC
    • Logitech Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Nintendo Co. Ltd
    • Oculus VR
    • Sony Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 56783

The 3D Gaming Consoles Market is expected to register a CAGR of 15.15% over the forecast period. The rise in the average spending by gamers, increasing purchasing power, and aggressive marketing strategies developers adopt worldwide are driving the demand for 3D gaming consoles.

Key Highlights

  • The COVID- 19 pandemic disrupted the supply chain for this industry, but the constant lockdown has raised the demand simultaneously. Hence in the post-COVID-19 market scenario, the 3D Gaming Console market is expected to experience increased revenue throughout the forecast period.
  • Due to the continual rise in gamers and technological advancements over the last few years, 3D gaming consoles have witnessed a steady growth in demand. Moreover, with increasing technological innovation in the gaming sector, the 3D gaming console market is expected to drive the market with more gamers switching their experience to 3D gaming instead of 2D gaming.
  • Companies such as Microsoft and Sony have been introducing 3D gaming consoles, like the Nintendo Switch, as an addition to the existing console options to keep gamers engaged. Products like Xbox One X, PlayStation 4, and the NES Classic Edition have been released to drive the sale of 3D gaming consoles. Also, they are increasing their product portfolio by increasing the number of 3D gaming consoles available. Currently, the 8th-generation consoles utilize the latest advanced technologies, including blu-ray, motion sensor technology, virtual reality (VR), HD quality video, and online functions. Moreover, the addition of augmented and virtual reality has also increased the popularity of the software, driving the market's growth significantly.
  • The gaming industry is evolving quickly. For specific VR/AR platforms in 2022, a wide range of game developers worldwide are well involved in developing various futuristic game ideas. According to a 2022 Game Developers Conference study, the Oculus Quest virtual reality headgear is being designed by 27% of participating game developers worldwide. Thus, with the rise in such game developers, developing futuristic game ideas will create a vast range of growth opportunities for the market.
  • However, strong competition from PCs and higher game development costs might restrain the market's growth throughout the forecast period.

3D Gaming Consoles Market Trends

Home Consoles to Dominate the 3D Gaming Consoles Market

  • Home consoles dominate the market, with various players like Sony, Microsoft, and Nintendo. Sony is poised to further expand its gaming empire due to the increased demand for video games on the back of strong sales of PlayStation consoles. Beyond just video games software and hardware, Sony is well-positioned to gain from the popularity of the immersive virtual world, the metaverse.
  • Various features, such as online multiplayer gaming, cloud support, and deals associated with home consoles, have been increasingly popular, which have aided in the growth of their 3D gaming consoles in the market. Product developments, updates, and selection choices for various home consoles are higher than for handheld micro-consoles, which allow consumers to have various options to fit their needs.
  • Moreover, the release of various accessories, like 4K TVs, has been advantageous to the overall growth of home consoles as they provide a better gaming experience than other options available. The advent of VR and AR technologies further enriches the gaming experience of home consoles driving their sales.
  • In March 2022, Tilt Five, Inc., an augmented reality (AR) entertainment company, enabled board game evenings with 3D holograms. The AR headset launched with an impressive 16 holo board games. Also, in December 2022, the company, declared the launch of 'The Lab,' a platform that lets developers showcase their Tilt Five projects and experiments. The company had primarily created 'The Lab' to help those who wanted to experiment, develop and build experiences for the AR tabletop gaming platform.
  • As per Newzoo, in 2022, mobile remained the most significant gaming segment worldwide, with around USD 103.5 billion in annual revenues. The console segment ranked second with around USD 53 billion, and PC gaming ranked last.

Asia-Pacific to be the Fastest Growing Market

  • Asia-Pacific is the most massive revenue-generating economy for the entire gaming industry. Countries like China, Japan, Australia, and South Korea are the prime gaming hot spots of the world. China is one of Asia's most significant economies, with a rise in overall technological usage. Significant gaming drivers include the surge in exports and ongoing innovation in various new games and consoles. Additionally, China is one of the countries in the Asia-Pacific region that has seen a significant COVID-related surge in its overall gaming businesses.
  • Moreover, a country like Japan has been one of the most prominent regions in the gaming market with the drastic growth of technological innovation and adaption as well as the presence of various significant leading gaming companies, such as Konami, Nintendo, Sony, and others, for decades within the country. The overall gaming market in Japan is thus evolving and is anticipated to grow and expand exponentially during the forecast period.
  • The easy availability of 3D gaming hardware and software in the region, as most prime vendors like Nintendo are based in the region, provides the region with a competitive edge over others. Moreover, with the increasing penetration of home consoles and PC-based gaming, the demand for 3D gaming consoles in the region is expected to grow exponentially in the near future.
  • In November 2022, the MIIT jointly released a four-year action plan with five other regulators to integrate virtual reality tech with industrial applications. This action plan is China's first national-level policy supporting the country's metaverse development. Also, the policy urges authorities to create fundamental technologies that support immersive AR, VR, and mixed-reality experiences. The plan's top objective is to achieve significant technological advances in virtual reality by 2026. This calls for innovation in fields like full-body motion capture, gesture, eye, and expression tracking, and technologies for rendering graphics.
  • The market continues to witness mergers, acquisitions, and investments by key players as part of their strategy to improve business and their presence to reach customers and meet their requirements for various applications. The rise in such activities will significantly augment the market's growth within the region throughout the forecast period.

3D Gaming Consoles Market Competitor Analysis

The 3D Gaming Consoles Market is consolidated, with the major players having the maximum market share. Some key players include Electronic Art Inc., Microsoft Corporation, Nintendo Co. Ltd, Sony Computer Entertainment, Guillemot Corporation SA (Thrustmaster), A4Tech Co. Ltd, Activision Publishing Inc., Logitech Inc., and Oculus VR, among others.

In August 2022, Capgemini and Unity, the global platform for operating real-time 3D (RT3D) content, formed a partnership to assist organizations everywhere in exploring and seizing business opportunities and benefits of the metaverse and immersive experiences across industries. This new global alliance partnership would primarily focus on sectors and use cases where the digital employee or customer experiences would benefit the most.

In August 2022, Unity and Microsoft partnered to empower 3D artists, digital creators, and game developers globally. Unity selected Azure as its cloud partner for operating and creating real-time 3D (RT3D) experiences from the Unity engine. By supplying creators with easy access to RT3D simulation tools and the ability to build digital twins of real-world places and objects, Unity is providing creators an easy path to the production of RT3D assets, whether for games or non-gaming worlds.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Popularity of 3D Devices
    • 5.1.2 Development of Autostereoscopic Technology
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Strong Competition form PCs
    • 5.2.2 Higher Game Development Costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
  • 6.2 By Console
    • 6.2.1 Home Consoles
    • 6.2.2 Handheld Consoles
    • 6.2.3 Micro Consoles
    • 6.2.4 Dedicated Consoles
  • 6.3 By Platform
    • 6.3.1 Microsoft Xbox
    • 6.3.2 Sony PlayStation
    • 6.3.3 Nintendo Wii
    • 6.3.4 Other Platforms
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 A4Tech Co. Ltd
    • 7.1.2 Activision Publishing Inc.
    • 7.1.3 Electronic Art Inc.
    • 7.1.4 Guillemot Corporation SA (Thrustmaster)
    • 7.1.5 Kaneva LLC
    • 7.1.6 Logitech Inc.
    • 7.1.7 Microsoft Corporation
    • 7.1.8 Nintendo Co. Ltd
    • 7.1.9 Oculus VR
    • 7.1.10 Sony Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET