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市場調査レポート
商品コード
1444638

アクティブデータウェアハウジング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Active Data Warehousing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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アクティブデータウェアハウジング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アクティブデータウェアハウジング市場規模は、2024年に100億1,000万米ドルと推定され、2029年までに169億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.10%のCAGRで成長します。

アクティブデータウェアハウジング-市場

さらに、発展途上国からの需要の増加により、予測期間を通じて活発なデータウェアハウジング市場に新たな機会が開かれると予想されます。

主なハイライト

  • アクティブデータウェアハウジング市場は、次世代ビジネスインテリジェンスに対する継続的な需要と組織が生成するデータ量の増加などの要因により、大きな変化を迎える準備が整っています。 ADWを使用すると、ユーザーは膨大な範囲の複雑な情報にリアルタイムでアクセスできます。データは効率的かつ適切に整理されており、予測期間中の市場の成長に役立つと予想されます。低遅延および高速分析に対する需要の高まりと、企業管理におけるビジネスインテリジェンスの役割の増大により、市場の需要が大幅に拡大すると予想されます。
  • さらに、Oracleによると、ブラジルでは人口の90%近くが都市部に住んでおり、SKY Brasilは家庭向け衛星サービスの市場シェア約29%を占めています。同社は、リアルタイムで高度なマーケティング分析を実行するために、Oracle Siebel CRMに統合されたOracle Cloud Infrastructure上で実行されるOracleのAutonomous Data Warehouseを選択しました。導入担当者は、以前のオンプレミスソリューションに比べて導入と運用開始にかかる時間を90%短縮し、インフラストラクチャコストの60%削減を実現しました。さらに、ADWは単一の場所でデータを結合することと相まって、コンピューティングのコストを大幅に削減し、市場の成長にプラスの影響を与えると予測されています。
  • さらに、ADWは単一の場所でデータを結合することと相まって、コンピューティングのコストを大幅に削減し、市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。これらの要因に加えて、世界的に組織内でのビッグデータ傾向の大幅な高まりが分析需要の増加につながっており、これも市場の成長を促進すると予測されています。また、需要に合わせてコンピューティング能力を拡張し、使用量がピークに達したときに簡単にスケールダウンするために、市場のベンダーはクラウドデータウェアハウジングの価格設定に関してリソース使用量ベースのモデルに従っています。これは、ベンダーが求める規模の経済の問題と、クライアントが要求する柔軟性の問題に対処します。ただし、固定容量のデータウェアハウスでは、組織は必要以上のコンピューティング容量を購入する必要があります。
  • データ管理と複雑さの増大に対する懸念の高まりにより、データウェアハウジングは、特に金融、ビジネス、ヘルスケア、その他の業界における現実世界のアプリケーションで大きな関心を集めています。企業プロセスのデジタル化により、IT業界ではデータ分析機能を備えた新しい技術的に高度な運用が導入されるようになりました。その結果、最新のデータウェアハウスシステムは、デジタルビジネスの運営に必要なリアルタイムのエンタープライズ規模の分析と情報洞察の開発を促進します。
  • しかし、アクティブデータウェアハウジングの市場は、設置コストの高さやサイバー脅威の増加など、さまざまな要因によって抑制されています。
  • COVID-19は市場にさまざまな影響を与えました。たとえば、米国の分析専門家300名を対象とした調査で、バーチワークスと国際分析研究所(IIA)は、回答者の43%以上が、分析は、問題に対応して重要な選択を行うための行動において重要な要素であると回答したことを明らかにしました。COVID-19の問題。企業はパンデミックの流行を受けて事業を縮小し、経費を削減し、オフィスを閉鎖しました。在宅勤務パラダイムの広範な導入は、企業に別の困難をもたらしています。このような開発により、クラウドベースのデータウェアハウスの導入が加速すると予想されます。パンデミックは、費用対効果、大規模なスキルプールへのアクセス、拡張性の強化など、データウェアハウジングの導入に多くの利点をもたらしました。

アクティブデータウェアハウジング市場の動向

スマートフォンの普及率の上昇が市場の成長を促進する可能性がある

  • 携帯電話、特にスマートフォンは、さまざまな人々の間でますます普及しています。最新の情報通信技術(ICT)のおかげで、ユーザーは重要な情報を迅速に入手できるようになりました。 GSMAによると、昨年の時点で世界中でアクティブなiOSおよびAndroidスマートフォンが62億台を超え、2025年までに74億台に達すると予想されています。さらに、モバイルテクノロジの使用は、以下を含むさまざまなコンピュータシステム全体で増加しています。データウェアハウス(DW)、ビジネスインテリジェンス(BI)システム、およびデータ分析システム。
  • 携帯電話はデータベースとして機能し、大量のユーザーデータが保存されます。保存されたデータは、ユーザーによる利用規約の承認に従って分析することができます。データはさまざまなアクティブなデータウェアハウスによって取得および分析され、ユーザーの複数の特性を収集できます。スマートフォンユーザーはデータアクセスに膨大なクラウドデータベースを必要とするため、データウェアハウジングソリューションが必要となり、市場の成長を促進します。
  • さらに、中国、ブラジル、インドなどの新興国でのスマートフォンの使用の増加とソーシャルメディアトラフィックの増加により、データストリームの増加により、リアルタイムデータストレージを含むより多くの機能が必要となります。
  • さらに、さまざまな国でのスマートフォンの使用の増加が市場の成長を促進すると予想されます。たとえば、情報放送省によると、2022年11月時点でインドの携帯電話加入者は12億人を超え、そのうち6億人のスマートフォンユーザーが含まれています。さらに、データ料金が比較的安いことに加えて、スマートフォンの普及により、個人がモバイルデバイスで多くの情報やエンターテイメントを消費するようになったと述べられています。

北米はかなりの市場シェアを保持すると予想される

  • 米国の組織は、欧州やアジアの組織と比較して、いくつかの業種にわたって分析を積極的に採用しています。米国は、かなりの需要とベンダーの存在により、市場において不可欠な国とみなされています。また、GSMAによると、昨年の北米のモバイルサービス加入者数は3億2,900万人で、総人口の84%を占めました。この地域の新規のユニークな顧客のほとんどは米国から来ており、この地域の通信事業者が対応できる市場全体は飽和状態に近づいています。米国は、 2025年までにこの地域で予想されるさらに1,200万人のユーザーの75%を提供することになります。
  • また、この国の消費者は、問題に対してリアルタイムでサポートを提供してくれるベンダーを高く評価しています。そのため、多くの小売組織は、消費者を維持する上で重要な役割を果たすロイヤルティ管理アプリケーションを強化するために、アクティブなデータウェアハウスの概念を採用しています。
  • モバイルブロードバンドの成長により、国内ではビッグデータ分析とクラウドコンピューティングが増加しました。 2022年にかなりの数の分析導入企業を擁する米国は、複数の企業にオンプレミスからクラウドベースの展開への切り替えを奨励しました。クラウドベースの展開は、データウェアハウスの導入に対応可能な市場であると推定されています。さらに、貿易活動の活発化と国内の企業数の増加に伴い、物流活動も増加すると予想されます。しかし、国の公的債務が増加の一途をたどっており、インフレ率が上昇すると予想されており、小規模ベンダーの活動が抑制されています。
  • Microsoftによれば、AI主導の仮想エージェントは新興チャネルに大きく貢献しています。自然言語処理や機械学習などの機能は、スマートで会話型の高速ソリューションを年中無休で提供する機能を備えています。これは、企業が顧客満足度の向上に向けた重要性と支出を示しています。したがって、このような洗練されたプラットフォームと分析に対する需要は、今後もアクティブなデータウェアハウジングの着実な成長率を記録するのに役立ちます。
  • 市場のもう1つの主要な促進要因は、BI機能を備えたソリューションに対するニーズの高まりです。政府の取り組みと、病気の発見や予防などのプライマリケアの改善のために医師が使用するデータ分析の増加が市場を牽引しています。したがって、多くのヘルスケア機関は、コスト削減を高めるために、アクティブなデータウェアハウジングへの支出を増やし始めています。予測期間中、保険会社やその他のBFSI会社からのリアルタイム分析とBIに対する需要の高まりにより、米国におけるADWの需要が高まると予想されます。

アクティブデータウェアハウジング業界の概要

アクティブデータウェアハウジング市場は非常に細分化されており、かなり競争の激しい市場領域にMicrosoft Corporation、Oracle Corporation、SAP SEなどの国内外の複数の企業が存在します。技術の進歩も企業に大きな競争上の優位性をもたらしており、市場は複数のパートナーシップも示しています。

2022年 5月、Dell Technologies Inc.とSnowflake Inc.は、オンプレミスストレージポートフォリオのデータをSnowflake Data Cloudにリンクする新しいプロジェクトに関するパートナーシップを発表しました。 Snowflake Data Cloudと呼ばれるクラウドネイティブプラットフォームは、個別のデータレイクやウェアハウスの必要性をなくし、企業全体での安全なデータ共有を可能にすることを目的としています。これにより、ユーザーはさまざまなSoftware-as-a-Serviceおよびクラウドプラットフォームからデータセットを集約し、あらゆるユーザーが利用できるようになります。また、2022年5月に、Oracleとエンタープライズクラウドデータ管理の著名なプロバイダーであるInformaticaは、Informaticaのデータ統合およびガバナンスソリューションをOracle Cloud Infrastructureで使用できるようにする戦略的関係を発表しました。さらに、Oracleは、エンタープライズクラウドデータガバナンスと、OCI上のデータウェアハウスおよびレイクハウスソリューションの統合の推奨パートナーとしてInformaticaを指定しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • さまざまな業界でのビジネスインテリジェンス・ビッグデータ分析ソリューションの採用の増加
    • スマートフォンの普及率の上昇が市場の成長を促進する可能性
  • 市場の課題
    • 実装に必要なリソースと時間の量消費
    • 増大するサイバー脅威は市場の成長を抑制する可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • 導入の種類別
    • オンプレミス
    • クラウド
    • ハイブリッド
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 業種別
    • BFSI
    • 製造業
    • ヘルスケア
    • 小売り
    • その他の業界
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Treasure Data Inc.
    • Cloudera Inc.
    • Snowflake Computing Inc.
    • Oracle Corporation
    • Hewlett Packard Enterprise Company
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • Amazon Web Services, Inc.
    • VMware Inc.(Pivotal Software Inc.)
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Teradata Corporation
    • Kognitio Ltd
    • IBM Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 51138

The Active Data Warehousing Market size is estimated at USD 10.01 billion in 2024, and is expected to reach USD 16.94 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.10% during the forecast period (2024-2029).

Active Data Warehousing - Market

Additionally, the growth in demand from developing nations is anticipated to open up new opportunities for the active data warehousing market throughout the projection period.

Key Highlights

  • The active data warehousing market is poised for a significant shift, owing to factors like the ongoing demand for next-gen business intelligence coupled with the growing amount of data organizations generate. ADW allows users to access an enormous range of complex information in real-time. The data is organized efficiently and relevantly, which is anticipated to aid market growth over the forecast period. The rising demand for low latency and high-speed analytics, combined with the growing role of business intelligence in enterprise management, is expected to drive the market demand significantly.
  • Further, according to Oracle, in Brazil, with nearly 90% of the population living in urban areas, SKY Brasil has approximately 29% market share for direct-to-home satellite services. The company opted for Oracle's Autonomous Data Warehouse running on Oracle Cloud Infrastructure, integrated into Oracle's Siebel CRM, to perform real-time, sophisticated marketing analytics. The deployer achieved 90% less time in deployment and commencing production than its previous on-premise solution while realizing 60% of infrastructure cost savings. Furthermore, ADW significantly diminishes the cost of computing, coupled with combining data in a single location, which is further projected to impact market growth positively.
  • Additionally, ADW substantially decreases the cost of computing, coupled with combining data in a single location, which is also expected to impact the market growth positively. Along with these factors, globally, the significant rise in the Big Data trend in organizations is leading to the increasing demand for analytics, which is also projected to aid market growth. Also, to scale the computing capacity to match the demand and effortlessly scale back down when the usage peaks, vendors in the market have been following resource usage-based models for the pricing of cloud data warehousing. It addresses the issues of economies of scale that vendors may look for and the flexibility that clients demand. However, fixed-capacity data warehouses force organizations to buy more computing capacity than needed.
  • Data warehousing has generated a lot of interest in real-world applications, notably in finance, business, healthcare, and other industries, as a result of growing concerns about data management and rising complexity. Digitalizing corporate processes led to the adoption of new technologically advanced operations with data analytics capabilities in the IT industry. As a result, modern data warehouse systems facilitate the development of the real-time, enterprise-scale analytics and information insights required for digital business operations.
  • However, the market for active data warehousing is being restrained by various factors, including high installation costs and increased cyber threats.
  • COVID-19 created a mixed impact on the market. For instance, in a survey of 300 analytics professionals in the US, Burtch Works and the International Institute for Analytics (IIA) revealed that over 43% of respondents said that analytics was a crucial factor in their actions to make essential choices in response to the COVID-19 problem. Companies scaled back operations due to the pandemic epidemic, reduced expenses, and closed offices. The widespread adoption of the work-from-home paradigm presents another difficulty for firms. Cloud-based data warehouse installations are anticipated to be accelerated by such developments. The pandemic provided numerous advantages for adopting data warehousing, including cost-effectiveness, access to a large skill pool, and enhanced scalability.

Active Data Warehousing Market Trends

Rising Penetration of Smartphones may Drive the Market Growth

  • Mobile phones, especially smartphones, are becoming increasingly widespread among various people. Users may get essential information rapidly owing to modern information and communication technology (ICT). According to the GSMA, there are more than 6.2 billion active iOS and Android smartphones worldwide as of last year, and it is expected to reach 7.4 billion by 2025. Additionally, the usage of mobile technology is increasing across a range of computer systems, including Data Warehouse (DW), Business Intelligence (BI) systems, and Data Analytic systems.
  • Mobile phones act as a database, where a considerable amount of user data is stored. The stored data can be subjected to analysis as per the T&C approval by the user. The data can be retrieved and analyzed by various active data warehouses to collect multiple traits of the user. Smartphone users need a vast cloud database for data access, thereby needing data warehousing solutions, driving market growth.
  • Further, an increasing data stream necessitates more capabilities, including real-time data storage, as a result of the rising smartphone usage in emerging nations like China, Brazil, and India, as well as the increased social media traffic.
  • Moreover, the growing smartphone usage across various countries is anticipated to drive market growth. For instance, according to the Ministry of Information and Broadcasting, in November 2022, India had more than 1.2 billion mobile phone subscribers, including 600 million smartphone users. Furthermore, it was mentioned that in addition to having relatively cheap data rates, the widespread usage of smartphones has led to individuals consuming a lot of information and entertainment on their mobile devices.

North America is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The United States organizations are significant adopters of analytics across several verticals, compared with European or Asian organizations. The United States is considered an essential country in the market because of the considerable demand and presence of vendors. Also, according to GSMA, there were 329 million mobile service subscribers in North America last year, or 84% of the total population. With most of the region's new unique customers coming from the United States, the total addressable market for the operators in the area is approaching close to saturation. The United States would provide 75% of the 12 million more users anticipated in the region by 2025.
  • Also, consumers in the country value vendors that provide real-time assistance with their issues; hence, many retail organizations are adopting active data warehousing concepts to enhance loyalty management applications that play a crucial role in retaining consumers.
  • The growth of mobile broadband led to increased Big Data analytics and cloud computing in the country. The United States, with a considerable number of analytics adopters in 2022, encouraged multiple enterprises to switch from on-premise to cloud-based deployment, which is estimated to be an addressable market for data warehouse installations. Furthermore, logistics activities are expected to increase with the rise in trade activities and the growing number of businesses in the country. However, the ever-increasing public debt of the country is expected to drive the inflation rate up, thus curtailing small vendors' activities.
  • As per Microsoft, AI-driven virtual agents have contributed significantly toward emerging channels. Features like natural language processing and machine learning possess capabilities to deliver smart, conversational, and fast solutions 24/7. It indicates the importance and spending that companies direct toward improving customer satisfaction. Therefore, the demand for such sophisticated platforms and analytics will continue to help register a steady growth rate of active data warehousing.
  • Another key driver in the market is the increasing need for solutions with BI capabilities. Government initiatives and increased data analytics physicians use for improved primary care, such as the detection and prevention of diseases, are driving the market. Thus, many healthcare organizations have started spending more on active data warehousing to increase cost savings. Over the forecast period, the increasing demand for real-time analytics and BI from insurance and other BFSI companies is expected to bolster the demand for ADW in the United States.

Active Data Warehousing Industry Overview

The Active Data Warehousing Market is highly fragmented, with several domestic and international players in a fairly-contested market space, including Microsoft Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, etc. Technological advancements are also bringing considerable competitive advantage to companies, and the market is also witnessing multiple partnerships.

In May 2022, Dell Technologies Inc. and Snowflake Inc. announced a partnership on a new project to link data from its on-premises storage portfolio with the Snowflake Data Cloud. A cloud-native platform called Snowflake Data Cloud is intended to do away with the need for separate data lakes and warehouses while enabling safe data sharing throughout enterprises. It allows users to aggregate datasets from various software-as-a-service and cloud platforms and make them available to any user. Also, in May 2022, Oracle and Informatica, a prominent provider of enterprise cloud data management, announced a strategic relationship that will enable Informatica's data integration and governance solutions to be used with Oracle Cloud Infrastructure. Additionally, Oracle has designated Informatica as a recommended partner for enterprise cloud data governance and integration for data warehouse and lakehouse solutions on OCI.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in the Adoption of Business Intelligence and Big Data Analytics Solutions in Various Industries
    • 5.1.2 Rising Penetration of Smartphones may Drive the Market Growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Consumption of Resources and Time Required for Implementation
    • 5.2.2 Growing Cyber Threats may Restrain the Market Growth

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type of Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
    • 6.1.3 Hybrid
  • 6.2 By Size of Enterprise
    • 6.2.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By Industry Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Manufacturing
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Retail
    • 6.3.5 Other Industry Verticals
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Spain
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Treasure Data Inc.
    • 7.1.2 Cloudera Inc.
    • 7.1.3 Snowflake Computing Inc.
    • 7.1.4 Oracle Corporation
    • 7.1.5 Hewlett Packard Enterprise Company
    • 7.1.6 Microsoft Corporation
    • 7.1.7 SAP SE
    • 7.1.8 Amazon Web Services, Inc.
    • 7.1.9 VMware Inc. (Pivotal Software Inc.)
    • 7.1.10 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 7.1.11 Teradata Corporation
    • 7.1.12 Kognitio Ltd
    • 7.1.13 IBM Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET