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市場調査レポート
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1444139

自動車用レインセンサー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Automotive Rain Sensor - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 116 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用レインセンサー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 116 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用レインセンサーの市場規模は、2024年に12億3,000万米ドルと推定され、2029年までに17億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.20%のCAGRで成長します。

自動車用レインセンサー- 市場

2020年のCOVID-19のパンデミックにより市場は悪影響を受けました。これは、自動車生産の減少とサプライチェーンの混乱を受けて、自動車販売台数の報告が少なかったため、自動車用レインセンサーの商業的可能性に影響が及んだためです。しかし、2021年上半期までに世界の主要地域で電気自動車の販売が回復し、市場は勢いを増しました。

自動車における電気システムの使用の増加と、自動車分野の大幅な拡大と相まって、ドライバーの快適性と安全性に対するニーズの拡大が、予測期間中の市場成長の主要な促進要因として機能すると予想されます。さらに、電動モビリティと自動運転車技術の発展は、自動車用レインセンサー市場の目覚ましい成長にさらに貢献すると予想されます。さらに、経済状況の改善、顧客の需要と関心の高まり、技術革新、政府の規制の強化はすべて、市場の拡大にとって好ましい推進力となっています。さらに、大手高級車メーカーは、環境への懸念の高まりと燃料価格の高騰に対応して、自社車両の電動化モデルを導入しています。自動車用レインセンサーはコストが低いため、このようなセンサーを経済車や中級車に採用することで市場の成長が促進されると予想されます。

一般に、いくつかの国では、過度の雨のために車に雨センサーを取り付けることを推奨しています。ただし、その必要がない場所もあります。中東と北アフリカは降水量が非常に少ない場所です。カタール、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、クウェート、エジプトなどの一部の国では降水量が非常に少ないため、自動雨センサーの必要性が低くなります。たとえば、中東地域はほぼ全域が砂漠であるため、降水量は季節を通じてごくわずかです。中東で唯一の本格的な冬は、気温が氷点下に達するサウジアラビアの山岳地帯で起こります。このような典型的な気候条件は、主要なOEMがそのような自動降雨感知技術機能を搭載したモデルを発売するのを妨げるため、予測期間中の市場開発を制限すると予想されます。

北米のほとんどの地域では、自動ワイパーはすでに車両に普及しており、ほとんどの自動車セグメントで進歩しています。ワイパーの速度と頻度を管理するレインセンサーは、便利な機能であるだけでなく、運転の安全性を高めるとも考えられています。あらゆる天候状況において、適切なワイパー速度により最適な視界が確保されます。自動車メーカーによると、バックミラーの後ろにあるレインセンサーの位置は、カメラ、太陽センサー、環境光センサーなどのセンサーのクラスターにも最適です。

自動車用レインセンサー市場動向

安全性と快適性に対する意識の高まりが需要を促進すると予想される

レインセンサーは、雨天時にワイパーシステムを自動で作動させ、ドライバーの負担を軽減し、車内の安全性と快適性を大幅に向上させる運転支援システムです。自動運転車とコネクテッドカーは消費者の関心を集めており、予測期間中にさらに広く受け入れられると予想されます。特徴的なADASは、従来の車と将来の車の間の普及格差を縮めることが期待されています。例えば、

一部の政府は、その地域で運行する車両に特定のADAS機能を義務付けることに重点を置いていますが、他の政府は車両の性能を向上させるために、ADAS機能とその関連仕様の規格の設計と実装に重点を置いています。例えば、

  • 現代の車両におけるADASの利用可能性の増加を反映して、中国政府は最近、特にADASを対象とする3つの新しい規格を発行しました。これらの新しい規格の最初のものは、ADASの用語と定義に関するGB/T 39263-2020です。
  • 2022年末までに、EU市場で販売されるすべての新車にはADASの搭載が義務付けられる可能性があります。 2021年3月の欧州議会との合意に続き、理事会は交通事故による死傷者を大幅に減らすため、自動車の一般的な安全性と、車両の乗員および交通弱者を保護するための規制を採択しました。さらに、自動車の安全性を評価する政府支援のグループであるユーロNCAPは、2023年または2024年から5つ星の安全性評価を獲得するためにドライバー監視システムを義務付ける可能性があります。

アジア太平洋地域は自動車用レインセンサー市場で高い市場シェアを保持すると予想される

予測期間中、アジア太平洋が最も高いCAGRで優位に立つと予想されます。中国やインドなどの新興国の経済成長により、将来乗用車の需要が増加する可能性があります。これにより、世界の自動車メーカーが技術と最新の量産システムに多額の投資をするようになり、自動車用雨量感知ワイパーシステムの需要が高まると予想されます。さらに、商用車の需要を促進するインフラ開発と工業化への投資の増加も、この地域の市場の成長見通しを押し上げる可能性があります。この市場調査レポートによると、APACは予測期間を通じて雨感知ワイパー市場を引き続き支配すると予想されています。中国、インド、インドネシア、日本、韓国などの国々が市場に大きく貢献するでしょう。例えば、

  • 2021年3月、シュコダ・オート・インディアは、INDIA 2.0プロジェクトの一環として、4モデルの最初の量産車となるまったく新しい中型SUV Kushaqの発売を発表しました。この車にはレインセンサーが装備されており、必要に応じてロービームまたはフロントガラスのワイパーを自動的にオンにします。

欧州は将来最も急速に成長する地域となるでしょう。ドイツは国内に大手自動車メーカーが存在するため、この地域市場をリードしています。さらに、自動車生産の増加と先進技術の導入により、この地域の市場の成長が促進される可能性があります。さらに、COVID-19により大きな打撃を受けた自動車産業を活性化するために実施されたいくつかの政府の有利な取り組みにより、これらの地域の市場成長が促進されると予想されます。

また、欧州地域は高級車の生産量が多く、技術力が高いのも大きな特徴です。消費者は高性能車を好み、これが自動車用レインセンサー市場の成長の主な理由です。

自動車用レインセンサー業界の概要

自動車用レインセンサー市場は、国内外のプレーヤーが市場に存在し、統合されています。大手企業は、製品の革新、合併、買収などの戦略に従って、リーチを拡大し、市場での地位を維持します。

  • 2021年 3月、HELLAは車両データプロバイダーのWejoと提携しました。 HELLAの包括的なセンサー専門知識により、Wejoは高性能レーダー、バッテリー、雨光気候センサーの新しい使用例を特定できるようになると期待されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他の地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • HELLA GmbH &Co. KGaA
    • Denso Corporation
    • ZF Friedrichshafen AG
    • Analog Devices Inc
    • STMicroelectronics
    • Valeo group
    • Semiconductor Components Industries LLC
    • ams-OSRAM International GmbH
    • HAMAMATSU PHOTONICS KK

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 52698

The Automotive Rain Sensor Market size is estimated at USD 1.23 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.20% during the forecast period (2024-2029).

Automotive Rain Sensor - Market

The market was negatively affected by the COVID-19 pandemic in 2020 due to low-reported vehicle sales impacting the commercial potential for automotive rain sensors in the wake of a decline in vehicle production and supply chain disruptions. However, by the first half of 2021, the market had gained momentum as electric vehicle sales picked up across major regions globally.

The increasing use of electrical systems in cars and the expanding need for driver comfort and safety in vehicles, coupled with significant expansion of the automotive sector, are anticipated to act as major driving factors for market growth during the forecast period. In addition, the development of electric mobility and autonomous vehicle technology is expected to further contribute to the remarkable growth of the automotive rain sensors market. Moreover, improving economic conditions, increasing customer demand and interest, technical innovation, and stricter government restrictions are all favorable drivers for the market's expansion. Furthermore, leading luxury vehicle manufacturers are introducing electric variants of their vehicles in response to growing environmental concerns and rising fuel prices. It will also aid in the expansion of the sector. Due to the lower cost of automotive rain sensors, adopting such sensors in the economy and mid-range automobiles is expected to enhance market growth.

In general, several nations advise putting a rain sensor on cars because of excessive rain. However, there are some places where it might not even be necessary. The Middle East & North Africa are two places with very little rainfall. Some nations, such as Qatar, Saudi Arabia, the United Arab Emirates, Kuwait, and Egypt, have extremely low levels of precipitation, which lessens the need for automatic rain sensors. For example, rainfall is negligible in all seasons of the Middle East, as the region is nearly all desert. The only real winters in the Middle East happen in the mountainous regions of Saudi Arabia, where temperatures can reach freezing. Such typical climatic conditions discourage key OEMs from launching their models with such automatic rain-sensing technology features and hence are anticipated to limit the overall market development over the forecast period.

In most parts of North America, automatic wipers are already commonplace in vehicles and have advanced across most car segments. Rain sensors that manage the speed and frequency of wipers are not only a convenience feature, but they are also thought to make driving safer. In all weather situations, the proper wiper speed ensures optimal visibility. According to automakers, the rain sensor's location behind the rearview mirror is also perfect for a cluster of sensors, such as a camera, sun sensor, and ambient light sensor.

Automotive Rain Sensors Market Trends

RISING AWARENESS TOWARDS SAFETY AND COMFORT EXPECTED TO DRIVE DEMAND

The rain sensor is a driver assistance system that takes the strain off the driver by automatically activating the windshield wiper system when it rains, thereby significantly improving in-vehicle safety and comfort. Autonomous cars and connected vehicles are gaining consumers' interest and are anticipated to gain wider acceptance over the forecast period. The advanced driver assistance systems (ADAS) featured are expected to diminish the penetration gap between traditional cars and tomorrow's cars. For instance,

While some governments are focusing on mandating certain ADAS features across vehicles operating in their region, others are focusing on designing and implementing standards for ADAS features and their associated specifications to improve the vehicle's performance. For instance,

  • Reflecting the increasing availability of advanced driver assistance systems (ADAS) on modern vehicles, the Chinese government has recently published three new standards that specifically cover advanced driver assistance systems. The first of these new standards is GB/T 39263-2020 on terms and definitions for advanced driver assistance systems (ADAS). The standard specifies definitions for various systems, which are split into two categories; information assistance systems and control assistance systems.
  • By the end of 2022, all new cars on the EU market may have to be equipped with advanced safety systems. Following an agreement with the European Parliament in March 2021, the council adopted a regulation on the general safety of motor vehicles and the protection of vehicle occupants and vulnerable road users to reduce road casualties significantly. Additionally, Euro NCAP, a government-backed group that rates cars for safety, may require a driver-monitoring system to earn a five-star safety rating starting in 2023 or 2024.

ASIA-PACIFIC REGION IS EXPECTED TO HOLD THE HIGH MARKET SHARE IN THE AUTOMOTIVE RAIN SENSOR MARKET

During the forecast period, Asia-Pacific is expected to dominate with the highest CAGR. The economic growth of emerging countries such as China and India may increase the demand for passenger cars in the future; this is expected to induce global automobile manufacturers to invest heavily in technology and modern mass production systems, fueling the demand for automotive rain-sensing wiper systems. Moreover, increased investments in infrastructure development and industrialization that fuel the demand for commercial vehicles may also boost the market's growth prospects in this region. According to this market study report, APAC is expected to continue dominating the rain-sensing windshield wipers market throughout the forecast period. Countries like China, India, Indonesia, Japan, and South Korea will be the major market contributors. For instance,

  • In March 2021, Skoda Auto India announced the launch of the all-new midsize SUV Kushaq, its first production car of four models, as part of the INDIA 2.0 project. The car features rain sensors that automatically switch on the low beam or windscreen wipers when required.

Europe is to be the fastest-growing region in the future. Germany leads this regional market due to the presence of major automakers in the country. Additionally, increased vehicle production and the adoption of advanced technologies may boost the market growth in this region. Furthermore, several favorable government initiatives implemented to revitalize the automobile industry, which was hit hard by COVID-19, are expected to drive market growth in these regions.

Additionally, the European region's higher production of luxury cars and high technological capabilities are key characteristics. Consumer's prefer high-performance vehicles, which is the major reason for the growth of the automotive rain sensor market.

Automotive Rain Sensors Industry Overview

The automotive rain sensors market is consolidated, with the presence of national and international players in the market. The major players follow strategies like product innovation, mergers, and acquisitions to expand their reach and hold their market position. The major players in the market are Denso Corporation, HELLA GmbH & Co. KGaA, ZF Friedrichshafen AG, Analog Devices Inc., Valeo group, ams-OSRAM International GmbH, etc.

  • In March 2021, HELLA entered a collaboration with vehicle data provider Wejo. HELLA's comprehensive sensor expertise is expected to enable Wejo to identify new use cases for high-performance radar, battery, and rain-light-climate sensors.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of World
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Saudi Arabia
      • 5.2.4.3 United Arab Emirates
      • 5.2.4.4 South Africa
      • 5.2.4.5 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 HELLA GmbH & Co. KGaA
    • 6.2.2 Denso Corporation
    • 6.2.3 ZF Friedrichshafen AG
    • 6.2.4 Analog Devices Inc
    • 6.2.5 STMicroelectronics
    • 6.2.6 Valeo group
    • 6.2.7 Semiconductor Components Industries LLC
    • 6.2.8 ams-OSRAM International GmbH
    • 6.2.9 HAMAMATSU PHOTONICS KK

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS