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市場調査レポート
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1198477

スプレードライ食品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Spray Dried Food Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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スプレードライ食品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のスプレードライ食品市場は、予測期間(2023年~2028年)にCAGR4.11%を記録すると予測されています。

COVID-19の影響により、消費者側では大量購入が増加し、メーカー側では天然食品の保存性を高める必要があるため、スプレードライ食品の市場シナリオは完全に変化しています。

スプレードライ食品の世界市場は主に、すぐに食べられる食品や利便性の高い食品に対する需要の高まりに牽引されています。また、ベーカリー、スナック、菓子類などの食品・飲料分野での機会の増加も、これらの製品の保存期間の長期化が進むとともに、噴霧乾燥食品市場を牽引する要因の1つとなっています。

しかし、初期投資やメンテナンスコストが高いこと、凍結乾燥や真空乾燥など他の高度な技術が利用可能であることなどの課題に直面しており、これが市場空間を抑制しています。

スプレードライ食品市場の動向

自然保存食品への需要の高まり

スプレードライは、牛乳やその他の食品を粉末にするための最も効果的な方法です。オペレーションコストやイニシャルコストが低いため、凍結乾燥や真空乾燥など、他の粉体化技術よりも好まれています。牛乳、果汁、エッセンシャルオイルなど、生物学的および熱的に敏感な素材は、この技術を使って乾燥されています。食品は腐りやすいため、通常の環境条件下では、食品の損傷や腐敗を防ぐために食品保存が必要です。食品保存の主な目的は、バクテリア、酵母、カビなどの微生物の繁殖を防ぐ、または遅らせることです。

消費者の新鮮な果物や野菜に対する需要は高まっています。市場の需要に対応するため、果物や野菜を含む生鮮食品はさまざまな技術で保存されています。これは、噴霧乾燥技術の普及に起因しています。果物や野菜などの食品に含まれる水分が多いと水分活性が高くなり、酵素の活性や微生物の繁殖が活発になるため、品質が損なわれることになります。そのため、自然乾燥食品に対する消費者の絶大なニーズが世界的に高まっています。

アジア太平洋地域が急成長する市場

スプレードライ食品の世界市場において、アジア太平洋地域は最も急速に成長している市場です。スプレードライは、比較的安いコストで高品質の製品を生産できるため、現地のメーカーを含め、この地域のメーカーに広く利用されています。同地域の主な噴霧乾燥製品は、乳製品、乳児用調製粉乳、インスタントコーヒー、乳清タンパク質濃縮物などです。また、この地域では牛乳の消費量が増加していることも、市場を牽引する大きな要因となっています。アジア太平洋地域では中国が最大の市場であり、日本、インドがそれに続いています。さまざまな国がさまざまなスプレードライ製品で占められています。主要世界企業の乳児用製剤の高い普及率が見られます。

スプレードライ食品市場の競合他社分析

世界のスプレードライ食品市場は非常に断片化されており、多くの小規模・ローカルプレーヤーが存在します。スプレードライの乳製品、果物・野菜、香辛料分野が市場の主要分野となっています。プレーヤーは、継続的に進化する市場シナリオに合わせて、市場提供物を採用し、改善しています。また、主要なプレーヤーは、新しい国に拡張することによって、その地理的な範囲を拡大しています。市場の主要なプレーヤーは、DSM、Nestle、CHR Hansen、Fonterra Co-operative Group、Kerry Inc.、Givaudan、Dohler GmbHなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者・買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 果物
    • 野菜類
    • 乳製品
    • 肉・魚・シーフード
    • 香辛料・調味料
    • その他の製品タイプ
  • アプリケーション別
    • 乳幼児食品
    • 栄養補助食品
    • ベーカリー
    • アイスクリーム
    • ペットフード
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • キープレイヤーが採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Kerry Inc.
    • Givaudan
    • Dohler GmbH
    • Nestle SA
    • Kanegrade Ltd.
    • Mevive International Food Ingredients
    • Sensient Technologies Corporation
    • CHR Hansen
    • McCormick & Company Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 55425

The global spray dried food market is projected to register a CAGR of 4.11% in the forecasted period (2023 - 2028).

With the impact of COVID-19, the market scenario for spray-dried food products is completely changed with the increase in bulk purchases at the consumer's end and the need to increase the shelf-life of the natural food products at the manufacturers' end.

The global market for spray-dried food is mainly driven by the rising demand for ready-to-eat and convenience foods. Also, increasing opportunities in the food & beverage sector, including bakery, snacks, and confectionery segments, is another factor driving the spray-dried food market, along with an increasing extension of the shelf life of these products for prolonged periods.

However, the market faces a challenge such as high initial capital, maintenance cost, and availability of other advanced technologies, such as freeze drying and vacuum drying, which is restraining the market space.

Spray Dried Food Market Trends

Growing Demand for Naturally Preserving Foods

Spray drying is the most effective method for powdering milk and other food products. Since it is less expensive in case of operations and initial cost, it is mostly preferred over other powdering techniques such as freeze-drying, vacuum drying, etc. Biologically and thermally sensitive materials such as milk, fruit juices, and essential oils are being dried using this technique. Food is perishable; hence, food preservation is needed to prevent its damage or spoilage under normal environmental conditions. The main aim of food preservation is to prevent or delay the growth of microorganisms, such as bacteria, yeast, and molds.​

Consumers' demand has increased for fresh fruits and vegetables. To handle the market demand, fresh foods, including fruits and vegetables, are preserved using different techniques. This is attributed to the popularity of spray drying technologies.​ High moisture content in food products, like fruits and vegetables, leads to high water activity, which leads to loss of quality due to increased enzyme activity and microbial growth. Therefore, consumers' immense demand for naturally dried foods is increasing globally.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

Asia-Pacific is the fastest-growing market in the global spray dried food market. Spray drying is widely used by the manufacturers in the region, including the local players, since the manufacturers can produce high-quality products at a comparatively cheaper cost. The major spray-dried products in the region are dairy, infant formula, instant coffee, whey protein concentrate, etc. The increased consumption of milk in the region is also a significant factor driving the market. China is the biggest market in Asia-Pacific, followed by Japan and India. Different countries are dominated by various spray-dried products. High penetration of infant formulations of major global players has been seen in the market.

Spray Dried Food Market Competitor Analysis

The global spray dried food market is highly fragmented, with many small and local players. Spray-dried dairy, fruit and vegetable, and spices segments are the major segments in the market. The players are adopting and improvising their market offerings with the continuously evolving market scenario. Also, major players are expanding their geographical reach by extending to new countries. Major players in the market include DSM, Nestle, CHR Hansen, Fonterra Co-operative Group, Kerry Inc., Givaudan, Dohler GmbH, etc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers/ Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Fruits
    • 5.1.2 Vegetables
    • 5.1.3 Dairy Products
    • 5.1.4 Meat, Fish and Seafood
    • 5.1.5 Spices and Seasonings
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Infant Foods
    • 5.2.2 Nutraceutical
    • 5.2.3 Baked Products
    • 5.2.4 Ice-Cream
    • 5.2.5 Pet Foods
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 India
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies adopted by Key players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Koninklijke DSM N.V.
    • 6.3.2 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 6.3.3 Kerry Inc.
    • 6.3.4 Givaudan
    • 6.3.5 Dohler GmbH
    • 6.3.6 Nestle SA
    • 6.3.7 Kanegrade Ltd.
    • 6.3.8 Mevive International Food Ingredients
    • 6.3.9 Sensient Technologies Corporation
    • 6.3.10 CHR Hansen
    • 6.3.11 McCormick & Company Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID 19 ON THE MARKET