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市場調査レポート
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1444284

医薬品CMO - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Pharmaceutical CMO - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 259 Pages | 納期: 2~3営業日

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医薬品CMO - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 259 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

医薬品CMO市場規模は2024年に1,711億8,000万米ドルと推定され、2029年までに2,303億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.12%のCAGRで成長します。

医薬品CMO-市場

ジェネリック医薬品と生物製剤の需要の高まり、ビジネスの資本集約的な性質、複雑な製造要件の結果、多くの製薬会社は、臨床医薬品と生物製剤の両方でCMO(受託製造アウトソーシング)と契約することで潜在的な収益性が得られると認識しています。商業舞台の製造。

主なハイライト

  • 製薬業界におけるCMOの成長を促進する最も重要な要因は、規制要件を満たすのに非常に効果的であることが証明されている最先端のプロセスと生産技術に対するニーズの高まりです。
  • CMOは、競争市場での収益性を高める手段として統合を進めています。大手CMOは統合を通じて地理的なプレゼンスを拡大し、複数の市場に参入する可能性があります。例えば、2020年1月、韓国のバイオシミラーメーカーであるセルトリオンは、容量12万リットルの中国で最も大規模な生物製剤施設である武漢の新工場に5年間で5億1,400万米ドルを投資する計画を発表しました。新しい施設は、地元市場向けに生物製剤を開発および製造し、中国のバイオテクノロジー企業の新興の波に対応する請負業務を遂行するように設計されています。
  • さらに、製薬会社は優先事項をコンピテンシーの中核分野に向けてきました。したがって、彼らは、最終用量の医薬品を調合する際に、利用可能なリソース、専門知識、技術を投入したくないのです。競合の激化と利益率の縮小により、製薬会社は市場での競争力を維持するために製剤化された医薬品を製造するのではなく、生産プロセスと研究開発活動を再検討する必要に迫られました。
  • 特にCOVID-19感染症のパンデミック後、製薬部門の成長が続いているため、製薬イノベーター企業は新薬のパイプラインをストックする必要があります。しかし、製品を発見、開発、製造するためのリソースがありません。したがって、CMOに対する要件は非常に重要です。
  • さらに、中国、インド、日本などの国々は、人件費の低さ、資本コストと諸経費の低さ(米国や欧州と比較して)、税制上の優遇措置、過小評価などの理由から、医薬品 CMO市場で大きなシェアを占めています。これらの国にアウトソーシングする製薬会社に大幅なコスト上の利点をもたらす通貨の組み合わせ。
  • アジア太平洋地域の製薬業界におけるCMOの成長を促進する最も重要な要因は、規制要件を満たすのに非常に効果的であることが証明されている堅牢なプロセスと生産技術に対するニーズの高まりです。
  • 製薬会社は突然、おそらく必要とされる数百万回分のワクチンを生産するという課題に直面することになり、COVID-19の発生は市場にプラスの影響を与えました。ファイザーやアストラゼネカなどの多くの企業は、新しいワクチン用のスペースを確保するために、独自の製造ネットワークから非新型コロナウイルス生物製剤を移管しました。COVID-19のワクチンや医薬品のスケジュールの短縮と製造規模の拡大の課題により、CMOはパンデミックの発生とともに前例のないペースで受託製造サービス契約を締結しました。

医薬品CMO市場動向

研究開発への投資の増加が市場を牽引すると予想される

  • 米国は最大の医薬品市場の1つであり、医薬品およびバイオテクノロジー市場の研究開発支出の約半分を占めています。 CMOはこの市場で重要な役割を果たしており、さまざまなアウトソーシング事業体にサービスを提供するために新しい設備やテクノロジーに投資しています。また、企業は社内投資を通じてアジアでの拠点の利益を享受するだけでなく、ハイエンド調達の専門知識を獲得し、創薬を構築し、アジアに投資するための研究ベースのパートナーシップにも注目しています。
  • 皮膚科および抗結核薬の中国の専門メーカーであるHuapontは、主に研究開発と市場拡大に依存しており、中国で最も急速に成長している医薬品メーカーの1つです。 CMOは、研究開発と複雑な製造能力による専門知識を活用して、大手ジェネリック医薬品企業やバイオテクノロジー企業のニーズを満たすことができます。
  • 市場の企業の業務原則が徐々に変化し、コスト管理から付加価値サービスの再重視へとパターンが変化しました。また、企業のバリューチェーンへの統合も許可されました。米国の医薬品受託製造市場は非常に細分化されており、150名以上のCMOが存在するため、(価格の面で)競合が発生し、CMOの収益に影響を与えています。
  • 注射用および滅菌液体用量製剤部門では、研究開発投資と生産能力の拡大が見込まれています。小規模なバイオテクノロジー企業は、研究開発活動を促進するのに役立つ専門的な知識とリソースにアクセスできます。医薬品開発における技術的複雑性の向上と標的の特異性の向上により、企業は望ましい方法で作用する化合物を見つけるために試行錯誤の方法を使用するのではなく、分子の特徴を備えた医薬品を特定するため、平均研究開発コストの上昇に貢献しました。
  • さらに、市場ベンダーは製薬会社のダイナミックな要件に応えるために調査サービスを拡大しており、その市場の活性化につながっています。 Evaluate Pharmaによると、2026年にスイスに本拠を置くロシュは医薬品の研究開発(R&D)に140億米ドルを費やすと予測されています。他に多額の研究開発支出が見込まれる企業としては、メルク、ファイザー、ジョンソン・エンド・ジョンソンなどがあります。

北米が大きな市場シェアを握る

  • 米国の受託製造組織(CMO)は、初期の必須製造サービスの提供から、市場とアウトソーサーの需要を満たす幅広いサービスに進化してきました。米国の製薬産業の着実な成長と、利益率の向上を目指してコアコンピタンスに重点を置いた大手製薬会社によるアウトソーシングの増加が、この国の市場を牽引しています。
  • 厳格な国内規制により、CMOが遵守する優れた製造品質と最終製品が保証されます。たとえば、自己または同種療法の製造は複雑であり、製造施設はGMP認証を取得する必要があります。
  • この国は最大の医薬品市場の一つとして浮上しており、製薬およびバイオテクノロジー市場における研究開発支出のほぼ半分を占めています。したがって、CMOはこの市場で重要な役割を果たしており、さまざまなアウトソーサーに対応するために新しい設備やテクノロジーに投資してきました。この国では、細胞、ペプチド、遺伝子治療などの特定分野の製造能力が不足しています。 CMOは過去2年間で製造拠点を拡大しました。
  • カナダの製薬産業は、製品の点で最も革新的な産業の1つです。カナダ経済の主要部門である医薬品はカナダ政府によって支援されており、製薬会社にビジネスに優しい環境を提供し、資産を短期および長期のビジネス戦略に活用できます。
  • パテントクリフを受けて、国内の製薬会社は再編を進めており、サードパーティとの提携や外部ネットワークを基盤とした新たなビジネスモデルを模索しています。このビジネスモデルは主に、製造を含むほとんどの業務のアウトソーシングに依存しており、この地域のCMOに良い成長機会を提供します。

医薬品CMO業界の概要

調査対象の市場は非常に細分化されていますが、大手ベンダーが市場シェアのほとんどを占めています。調査対象の市場には多くの企業が存在しており、サービスの価格設定に影響を与えるため、特に小規模ベンダーにとっては直接の競合要因となります。調査対象市場のベンダーは、ワンストップショップサービスの提供に注力し、競争上の優位性をもたらすことが期待されます。こうした実践は、大資本にアクセスできるCMOであれば可能と思われます。この要因により競合が激化し、新規プレイヤーの参入障壁が生じます。市場の主要企業には、Patheon Inc.(Thermo Fisher Scientific Inc.)、Lonza Group、Catalant Inc.、Pfizer CentreOne(Pfizer Inc.)、Boehringer Ingelheim Groupなどがあります。

2023年 6月、Catalentの統合開発、生産、供給ソリューションであるOneBioSuiteが、mRNA、細胞および遺伝子治療、抗体および組換えタンパク質、組換えタンパク質などのさまざまな生物学的治療法を含むように開発されました。拡張サービスのデビューは、2023年 6月5~8日にボストンで開催されるBIO国際大会(ブース 785)へのCatalentの参加に合わせて行われます。

2022年12月、ヘリコバクター・ピロリ感染症の治療に使用されるレッドヒル・バイオファーマの医薬品タリシアは、レシファームによって2026年まで商業生産が継続されることになった。レッドヒルランド・レシファームは2015年から緊密に協力してタリシア(遅延放出カプセル、オメプラゾールマグネシウム、アモキシシリン、リファブチン、10mg/250mg/12.5mg)の開発・製造を行ってきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界政策
  • 市場促進要因
  • COVID-19感染症が医薬品CMO市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 製薬会社によるアウトソーシング量の増加
    • 研究開発への投資の増加
  • 市場抑制要因
    • リードタイムと物流コストの増加
    • 厳しい規制要件
    • CMOの収益性に影響を与える容量使用率の問題
  • CMO業界における現在のライセンシングとビジネスモデルの分析
  • CMOの選択で考慮される主な基準
  • 薄膜受託アウトソーシングの取材

第6章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ別
    • 医薬品原薬(API)の製造
      • 低分子
      • 高分子
      • 高効力API(HPAPI)
    • 最終製剤(FDF)の開発と製造
      • 固形投与製剤
      • タブレット
      • その他のタイプ(カプセル、粉末等)
      • 液体投与製剤
      • 注射用量製剤
    • 二次包装
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第7章 ベンダーの市場シェア

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Catalent Inc.
    • Recipharm AB
    • Jubilant Biosys Ltd.(Jubilant Pharmova Ltd.)
    • Patheon Inc.(Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • Boehringer Ingelheim Group
    • Pfizer CentreSource(Pfizer Inc.)
    • Aenova Holdings GMBH
    • Famar SA
    • Baxter Biopharma Solutions(Baxter International Inc.)
    • Lonza Group
    • Tesa Labtec GmbH(Tesa SE)
    • Tapemark
    • ARX LLC

第9章 予定医薬品の製造に備えた主要 CMOSの分析

第10章 投資分析

第11章 市場の将来展望

第12章 付録

  • 剤形製剤技術
    • 乱用防止製剤技術
    • 脂質多粒子(LMP)テクノロジー
    • ドライパウダー吸入技術
    • フォースコントロールエージェントテクノロジー
    • 高薬能製剤技術
    • 流動層コーティング技術
    • 高薬能製剤技術
  • 投与経路別の剤形
    • 経口
    • 局所
    • 非経口
    • 直腸
    • 吸入
    • 耳科
目次
Product Code: 55358

The Pharmaceutical CMO Market size is estimated at USD 171.18 billion in 2024, and is expected to reach USD 230.38 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.12% during the forecast period (2024-2029).

Pharmaceutical CMO - Market

As a result of the rising demand for generic medicines and biologics, the capital-intensive nature of the business, and the complex manufacturing requirements, many pharmaceutical companies have identified the potential profitability in contracting with a CMO (contract manufacturing outsourcing) for both clinical and commercial stage manufacturing.

Key Highlights

  • The most significant factor driving the growth of CMOs in the pharmaceutical industry is the growing need for state-of-the-art processes and production technologies, which have proven significantly effective in meeting regulatory requirements.
  • CMOs are consolidating as a means of enhancing profitability in the competitive market. The large CMOs could expand their geographical presence and penetrate multiple markets through consolidation. For instance, in January 2020, South Korea's Celltrion, a biosimilar maker, announced plans to invest USD 514 million over five years for its new plant in Wuhan, China's most extensive biologics facility with a capacity of 120,000 liters. The new facility is designed to develop and manufacture its biologics for the local market and perform contract work for Chinese biotech companies' emerging wave.
  • Additionally, the pharmaceutical companies have been directing their priorities toward the core areas of competency. Hence, they prefer not to dispense available resources, expertise, and technology in formulating the final dose of medicines. The increased competition and shrinking profit margins compelled the pharmaceutical companies to revisit their production processes and R&D activities instead of manufacturing the formulated drug to stay competitive in the market.
  • With the ongoing growth in the pharmaceutical sector, particularly after the Covid-19 pandemic, pharmaceutical innovator companies need to stock their pipelines with new drugs. However, they do not have the resources to discover, develop, and manufacture products. Hence, the requirement for CMOs is quite significant.
  • Further, the countries such as China, India, and Japan hold a significant share of the pharmaceutical CMO market, owing to low labor costs, low capital and overhead costs (compared to that of the United States and Europe), tax incentives, and undervalued currency combine that provides a significant cost advantage for pharmaceutical companies outsourcing to these countries.
  • The most significant factor boosting the growth of CMOs in the pharmaceutical industry in the Asia Pacific region is the growing need for robust processes and production technologies, which have proven highly effective in meeting regulatory requirements.
  • The outbreak of COVID-19 positively impacted the market as pharma companies suddenly were faced with the challenge of producing the many millions of vaccine doses that would likely be needed. Many companies such as Pfizer and AstraZeneca transferred non-COVID-19 biologics out of their proprietary manufacturing networks to make room for the new vaccines. Due to compressed timelines and manufacturing scaling challenges for the COVID-19 vaccines and medicines, CMOs signed contract manufacturing service agreements at an unprecedented rate with the onset of the pandemic.

Pharmaceutical CMO Market Trends

Growing Investment in R&D is Expected to Drive the Market

  • The United States is one of the largest pharmaceutical markets, accounting for about half of the R&D spending in the pharmaceutical and biotech markets. CMOs play a vital role in this market, investing in new facilities and technology to serve various outsourcing entities. Also, companies are not only reaping the benefits of their Asian footprint through in-house investments but also looking to research-based partnerships to acquire high-end sourcing expertise, build drug discovery, and invest in Asia.
  • The Chinese professional manufacturer of drugs for dermatology and anti-tuberculosis, Huapont, is one of the fastest-growing pharmaceutical manufacturers in China, mainly dependent on R&D and market expansion. CMOs can leverage their expertise, owing to their R&D and complex manufacturing capabilities, to fill the needs of large generic pharmaceutical and biotech companies.
  • The gradual change in the working principles of the companies in the market led to the shift in pattern from cost-control to re-emphasis on value-added services. They also allowed their integration into the value chain of companies. The highly fragmented nature of the US pharmaceutical contract manufacturing market, with more than 150 CMOs, results in competition (in terms of price) and drives impact on the revenue of CMOs.
  • R&D investments and capacity expansions are expected in the injectable and sterile liquid dose formulations segment. Small biotech firms get access to specialized knowledge and resources, which help them expedite their R&D activities. Greater technological complexity in drug development and greater specificity in targets helped in the average R&D costs, as firms identify drugs with molecular characteristics instead of using trial-and-error methods to find compounds that work in the desired way.
  • In addition, market vendors are expanding their research services to cater to the dynamic requirements of pharmaceutical companies, leading to a boost in the given market. According to Evaluate Pharma, in 2026, Swiss-based Roche is projected to spend USD 14 billion on pharmaceutical research and development (R&D). Other companies with high projected R&D expenditures are Merck, Pfizer, and Johnson & Johnson.

North America to Hold Significant Market Share

  • The United States contract manufacturing organizations (CMOs) have evolved from an initial offering of essential manufacturing services to a wide range of services to meet market and outsourcer demand. Steady growth in the U.S. pharmaceutical industry and increasing outsourcing by major pharmaceutical companies focusing on their core competencies to improve profit margins drive the country's market.
  • Stricter domestic regulations ensure superior manufacturing quality and final products that CMOs adhere to. For instance, manufacturing an autologous or allogeneic therapy is complex, and the manufacturing facility must obtain its GMP certification.
  • The country has emerged as one of the largest drug markets, accounting for almost half of the R&D spending in pharmaceutical and biotechnology markets. Hence, CMOs play a critical role in this market and have invested in new facilities and technologies to cater to various outsourcers. The country is experiencing a shortage in manufacturing capability for specific sectors, like cell, peptide, and gene therapy. The CMOs have increased their manufacturing bases over the past two years.
  • Canada's pharmaceutical industry is one of the most innovative in terms of products. Pharmaceuticals, a key sector of the Canadian economy, is supported by the Canadian government, which provides a business-friendly environment for pharmaceutical companies and can leverage assets for short- and long-term business strategies.
  • In the wake of the patent cliffs, pharmaceutical companies in the country are reorganizing and looking for new business models built on third-party partnerships and external networks. This business model mainly relies on outsourcing most operations, including manufacturing, providing good growth opportunities for CMOs in this region.

Pharmaceutical CMO Industry Overview

Although the market studied is highly fragmented, major vendors account for most of the market share. The presence of many players in the market studied impacts the pricing of services, making it a direct competing factor, especially for small-scale vendors. The vendors in the market studied are expected to focus on providing one-stop-shop services, providing them with a competitive advantage. These practices would be possible for the CMOs with access to large capital. This factor increases the competition and creates a new players' entry barrier. Some of the major players in the market are Patheon Inc. (Thermo Fisher Scientific Inc.), Lonza Group, Catalant Inc., Pfizer CentreOne (Pfizer Inc.), Boehringer Ingelheim Group, etc.

In June 2023, OneBioSuite, an integrated development, production, and supply solution from Catalent, was developed to include various biologic modalities, including mRNA, cell and gene therapies, antibody and recombinant proteins, and recombinant proteins. The debut of the extended service will take place in conjunction with Catalent's participation in the BIO International Convention (booth 785) in Boston from June 5-8, 2023.

In December 2022, RedHillBiopharma's medication Talicia used to treat H. pylori infection, would continue to manufacture commercially by Recipharmthrough 2026. RedHilland Recipharmhave worked closely since 2015 to develop and manufacture Talicia (delayed-release capsules, omeprazole magnesium, amoxicillin, and rifabutin, 10 mg/250 mg/12.5 mg).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Policies
  • 4.5 Market Drivers
  • 4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Pharmaceutical CMO Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Outsourcing Volume by Pharmaceutical Companies
    • 5.1.2 Increasing Investment in R&D
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Lead Time and Logistics Costs
    • 5.2.2 Stringent Regulatory Requirements
    • 5.2.3 Capacity Utilization Issues Affecting the Profitability of CMOs
  • 5.3 Analysis of Current Licensing and Business Models in the CMO Industry
  • 5.4 Key Criteria Considered for Selection of CMO
  • 5.5 Coverage on Thin Film Contract Outsourcing

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Service Type
    • 6.1.1 Active Pharmaceutical Ingredient (API) Manufacturing
      • 6.1.1.1 Small Molecule
      • 6.1.1.2 Large Molecule
      • 6.1.1.3 High Potency API (HPAPI)
    • 6.1.2 Finished Dosage Formulation (FDF) Development and Manufacturing
      • 6.1.2.1 Solid Dose Formulation
      • 6.1.2.1.1 Tablets
      • 6.1.2.1.2 Other Types(Capsules, Powders, Etc.)
      • 6.1.2.2 Liquid Dose Formulation
      • 6.1.2.3 Injectable Dose Formulation
    • 6.1.3 Secondary Packaging
  • 6.2 By Geography^
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 India
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Australia
      • 6.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Mexico
      • 6.2.4.3 Argentina
      • 6.2.4.4 Rest of Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 United Arab Emirates
      • 6.2.5.2 Saudi Arabia
      • 6.2.5.3 South Africa
      • 6.2.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 VENDOR MARKET SHARE

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Catalent Inc.
    • 8.1.2 Recipharm AB
    • 8.1.3 Jubilant Biosys Ltd.(Jubilant Pharmova Ltd.)
    • 8.1.4 Patheon Inc. (Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • 8.1.5 Boehringer Ingelheim Group
    • 8.1.6 Pfizer CentreSource (Pfizer Inc.)
    • 8.1.7 Aenova Holdings GMBH
    • 8.1.8 Famar SA
    • 8.1.9 Baxter Biopharma Solutions (Baxter International Inc.)
    • 8.1.10 Lonza Group
    • 8.1.11 Tesa Labtec GmbH (Tesa SE)
    • 8.1.12 Tapemark
    • 8.1.13 ARX LLC

9 ANALYSIS OF MAJOR CMOS WHO ARE EQUIPPED TO MANUFACTURE SCHEDULED DRUGS

10 INVESTMENT ANALYSIS

11 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

12 APPENDIX

  • 12.1 Dosage Formulation Technologies
    • 12.1.1 Abuse-deterrent Formulation Technology
    • 12.1.2 Lipid Multiparticulate (LMP) Technology
    • 12.1.3 Dry Powder Inhalation Technology
    • 12.1.4 Force Control Agent Technology
    • 12.1.5 High-potency Drug Formulation Technology
    • 12.1.6 Fluidized Bed Coating Technology
    • 12.1.7 High-potency Drug Formulation Technology
  • 12.2 Dosage Forms By Route of Administration
    • 12.2.1 Oral
    • 12.2.2 Topical
    • 12.2.3 Parenteral
    • 12.2.4 Rectal
    • 12.2.5 Vaginal
    • 12.2.6 Inhaled
    • 12.2.7 Otic