市場調査レポート
商品コード
1403968

エアゾール缶:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Aerosol Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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エアゾール缶:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

エアゾール缶市場規模は2024年の191億2,000万個から2029年には223億1,000万個に拡大し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは3.13%で成長すると予測されます。

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主なハイライト

  • エアゾール缶は漏れにくいため、内容物を汚染や蒸発から守り、塗装、研磨、潤滑など多くの工業工程を容易にします。さらに、エアゾール缶は、消臭剤、ヘアスプレー、洗剤などの国内包装製品にも使用されています。エアゾールスプレーは、空気清浄や害虫駆除の技術に使われています。
  • エアゾール缶の再利用可能性とリサイクル可能性は、市場の成長を促進する主な要因です。エアゾール缶は、環境規制に従って製造された金属製であるため、無期限にリサイクルすることができます。ユーザーは、廃棄の心配をなくすと同時に、パッケージングのコスト面での利点から利益を得ることができます。ベンダーは製品を通じて持続可能性の目標に貢献することができます。
  • さらに、化粧品やパーソナルケア産業の成長も市場成長の大きな要因となっています。エアゾール缶は、可処分所得の増加、消費者のライフスタイルの変化、製品のプレゼンテーションと差別化、消臭剤、ヘアスプレーなどの製品需要の増加によって消費される可能性が高いです。需要が高いため、アルミ製エアゾール缶は急速に市場に受け入れられつつあります。
  • アルミ製エアゾール缶は高い柔軟性を提供し、業界の重要な側面となっています。さらに、リサイクル可能な材料が入手しやすいことも使いやすさにつながり、需要を牽引しています。企業がデザインを革新することで、材料を節約し、限られた材料でより多くのアルミ製エアゾール缶を生産することが可能になります。
  • 化粧品・パーソナルケア業界では、消費者の交渉力が高いです。これは、競争の激化と、さまざまなメーカーから化粧品が入手可能になったためです。競合他社の製品を購入する消費者は、メーカーに製品価格を下げさせることができ、これはエアゾール缶市場にとって大きな制約となります。また、エアゾール缶の廃棄をめぐる規制は、環境への影響への関心の高まりにより、市場にとって引き続き難題となる可能性があります。
  • 様々な医薬品の開発が急増し、エアゾール缶の需要が増加したが、サプライチェーンが苦戦し、インフレにつながった。これに加え、ロシア・ウクライナ戦争はエネルギー危機により市場に悪影響を与えました。COVID後、化粧品やパーソナルケアなどのエンドユーザー産業は、増大する需要に対応するために完全な効率で操業を開始し、最終的に市場にプラスの影響を与えました。

エアゾール缶市場の動向

パーソナルケアと化粧品業界からの需要増加が市場を牽引

  • 美容・パーソナルケア分野は、技術や製品の飛躍的進歩、有名企業の合併・買収、バーチャル試着の登場、オンラインマーケットプレースの出現などにより、化粧品やスキンケア製品への需要が高まり、劇的に変化しています。
  • 西洋スタイルの大きな影響とエアゾール缶業者の台頭により、国内外の多くのメーカーがその存在感を徐々に高めています。美容・小売業界では、年々多くのアイテムが開発されています。
  • 顧客の外見に対する感度の向上は、エアゾール缶市場の拡大を促進する重要な要素の一つです。カラー化粧品、スキンケア、ヘアケアは、ミレニアル世代が日常的に使用する美容・パーソナルケア商品のひとつです。天然成分、無害成分、オーガニック成分を含む化粧品の出現も市場拡大を後押ししています。フレグランス、カラーコスメ、スキンケア、ヘアケアなど、さまざまな化粧品・パーソナルケア分野は、2021-2022年にプラス成長を示しています。
  • 先進国および新興国地域でのパーソナルケアおよび化粧品産業の成長が市場成長に寄与しています。人口の増加、人々の外見に対する関心の変化、消費者の購買力の上昇が市場成長を促進する要因となっています。
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欧州は重要な市場として浮上する見込み

  • 消臭剤や香水業界におけるエアゾール缶の使用の増加は、フランスなどの欧州諸国における市場の重要な成長要因です。フランスのフレグランス業界は、世界の化粧品業界で最も人気のあるセグメントの一つです。フランスのフレグランス市場は近年大幅な成長を遂げています。コスメティック・トイレタリー・パフューマリー協会(CTPA)によると、フランスは2022年に化粧品・パーソナルケア分野で世界第2位の国内市場となった。
  • フレグランス分野は、2022年の欧州化粧品・パーソナルケア市場の約16%を占めました。この増加は、新製品の発売という点で継続的な技術革新によるものです。世界有数の香水メーカーによる広範な研究開発、共同研究がフレグランス産業を牽引し、エアゾール缶を含むエアゾール包装の需要を高めています。
  • ドイツでは自動車産業が成長しており、エアゾール缶の需要も増加しています。ドイツ貿易投資庁(GTAI)によると、ドイツは生産・販売ともに欧州最大の自動車市場で、製造される乗用車の約25%を占めています。
  • スチール製エアゾール缶は、塗料やコーティング剤の優れたパッケージング・ソリューションとして広く認知されています。さらに、特殊な高溶剤塗料に必要とされる高い拡散バリア性も備えています。また、一般機械、電子モーター、自動車、精密機器など、広い意味での機械産業の拡大とともに、市場の成長も見込まれています。
  • イタリアの化粧品市場には多くのビジネスチャンスがあり、国際的な企業は同国での製品やブランドの販売促進に投資しています。また、企業は自社ブランドを効果的に宣伝し、イタリア人の嗜好やファッションの好みにアピールすることができます。主な輸入品はメイクアップ製品とスキンケア製品で、イタリアはほとんどすべての化粧品原料を輸入しており、原料の需要は今後も伸び続けると思われます。こうしたすべての要因が、同国のエアゾール缶市場をテコ入れしています。
  • 英国は、所得の増加、手軽さ、利便性により、エアゾール缶の需要が高まっています。エンドユーザー産業がエアゾール缶を求めるのは、環境問題への関心の高まりによる環境負荷の低さのためです。エアゾール缶の高いリサイクル性は、調査された市場の重要な促進要因の一つです。

エアゾール缶産業の概要

エアゾール缶市場の競争企業間の敵対関係は激しく、既存企業の存在により予測期間中も変わらないと予想されます。市場で著名なプレーヤーは、Ball Corporation、Crown Holdings Inc.、Nampak Ltd.、CCL Containers、Trivium Packaging B.V.などです。各プレイヤーは、革新的な製品の開拓や設備の拡充に注力し、市場に対応し、競争の激しい市場でシェアを獲得しています。

  • 2022年8月、Ball Corporationは、パックの二酸化炭素排出量を半分にするために、再生可能エネルギー源を使用して製錬されたアルミニウムと50%のリサイクル成分を取り入れながら、同社の軽量ReAl合金で作られた新しいアルミニウムエアゾール缶を発表しました。
  • 2022年8月、コレップ・パッケージング社は、スペインのアルミエアゾール・メーカーであるALM Envases社の株式40%を取得しました。この買収は、同社のパッケージング・ソリューションを拡大するためでした。これは、同社が市場により効果的な回答を提供し、顧客とのパートナーシップを強化するための戦略的実施における新たな一歩です。また、この買収により、課題はALMの技術と専門知識を利用して、より困難なエアゾール缶市場に対応できるようになります。
  • 2022年2月、トリビウム・パッケージングは米国とブラジルの施設に4,000万米ドルを投資し、アルミ製エアゾール缶と飲料ボトルの生産を拡大しました。この拡張は、同社がエアゾール包装の急成長する需要に対応するのに役立つと思われます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ウクライナとロシアの対立が市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • エアゾール缶のリサイクル可能性
    • パーソナルケア&化粧品業界からの需要拡大
  • 市場抑制要因
    • エアゾール缶の使用と廃棄に関する規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • スチール
    • アルミニウム
    • その他の材料
  • エンドユーザー産業別
    • パーソナルケア
    • 家庭用品
    • 自動車
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ball Corporation
    • Crown Holdings, Inc.
    • Trivium Packaging
    • Mauser Packaging Solutions
    • Toyo Seikan Co. Ltd.
    • CCL Container
    • Colep Packaging
    • CPMC Holdings Limited
    • TUBEX Holding GmbH

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 54221
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The Aerosol Cans Market size is expected to grow from 19.12 billion units in 2024 to 22.31 billion units by 2029, growing at a CAGR of 3.13% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Aerosol cans are leakeproof which helps in protecting the content from contamination & evoporation and make many industrial processes, such as painting, polishing, and lubricating, easier. Additionally, aerosol cans are used for domestic packaging products, including deodorants, hairsprays, and detergents. Aerosol sprays are used in air purification and pest control techniques.
  • The reusability and recyclability of aerosol cans are key factors driving the growth of the market. The aerosol cans can be recycled indefinitely as they are made of metal manufactured as per environmental regulations; users benefit from the cost advantages of packaging while eliminating disposal concerns. It helps the vendors contribute to sustainability goals through the products.
  • Further, the growing cosmetics and personal care industries are significant factors behind the market's growth. Aerosol cans will likely be consumed by rising disposable incomes, changing consumer lifestyles, product presentation and differentiation, and increased demand for products such as deodorants, hairsprays, and more. Due to high demand, aluminum aerosol can is rapidly gaining acceptance in the market studied.
  • Aluminium aerosol cans offer high flexibility, a crucial industry aspect. Additionally, the eased recyclable material availability adds to its usability, thus driving the demand. With companies innovating in design, material savings enable companies to produce more aluminum aerosol cans with limited material.
  • Consumers have high bargaining leverage in the cosmetics and personal care industry. This is owing to increased competition and the availability of cosmetics from different manufacturers. The consumers buying competitors' products can force manufacturers to lower their product prices which is a significant limitation for the aerosol cans market. Also, the regulation over the dispose of aerosol cans may remain the challegene for the market due to the increased focus on environmental effects.
  • The surge in development of different pharmaceutical products resulted in increased demand for aerosol cans during the pandmeic but the supply chain struggled which led to inflation. Besides this, Russia-Ukraine war had adverse impact on the market due to the energy crisis. Post-COVID the end-user industries such as cosmetics & personal care started to operate at full efficiencies to cater the growing demand which ultimately has positive impact on the market.

Aerosol Cans Market Trends

Growing Demand from the Personal Care and Cosmetic Industry to Drive the Market

  • The beauty and personal care sector is changing dramatically due to increased demand for cosmetics and skin care products because of technology and product breakthroughs, high-profile mergers and acquisitions, the advent of virtual try-on, and the emergence of online marketplaces.
  • With the significant influence of western styles and the rise of aerosol cans providers, many domestic and international manufacturers have progressively increased their presence. The beauty and retail industry has seen more items developed over the years.
  • The increased sensitivity of customers about their appearance is one of the critical elements driving aerosol cans market expansion. Color cosmetics, Skincare, and hair care are among the beauty and personal care goods millennials use daily. The emergence of cosmetics, including natural, non-toxic, and organic components, has also aided market expansion. The different cosmetics & personal care segment such as fragrances, color cosmetics, skincare, haircare, and others have showcased positive growth during 2021-2022.
  • The growing personal care and cosmetic industry in developed and developing regions contribute to market growth. The rising population, shifting concern of people toward appearance, and rising consumer purchasing power is some factors driving the market growth.
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Europe is Expected to Emerge as a Significant Market

  • The increasing use of aerosol cans in the deodorants and perfume industry is a significant factor of growth for the market in European countries such as France. The French fragrance industry is one of the most popular segments in the global cosmetics industry. The fragrance market in France has witnessed substantial growth over recent years. France was the second largest national market in 2022 for cosmetics & personal care in the world, according to the Cosmetic, Toiletry and Perfumery Association (CTPA).
  • The fragrance segment accounted for around 16% of the European cosmetic & personal care market in 2022. The increase results from ongoing innovation in terms of new product launches. Extensive research, development, and collaboration by the world's leading perfume producers drive the fragrance industry, which bolsters the demand for aerosol packaging, including aerosol cans.
  • With the growing automotive industry in Germany, the country's demand for aerosol cans is increasing. According to the German Trade and Invest (GTAI), Germany is the Europe's biggest automotive market in terms of production as well as sales, accounting for around 25 percent of all the passenger cars manufactured.
  • Steel aerosol cans are widely recognized as an excellent packaging solution for paint and coatings, being robust and able to offer the kind of protection a chemical product, such as paint, needs. In addition, it has a high diffusion barrier required for special high-solvent paints. The market is also expected to grow with the expansion of the machinery industry in a broad sense, including general machinery, electronic motors, vehicles, precision appliances, etc.
  • The Italian cosmetics market offers many opportunities, and international businesses invest in promoting their products and brands in the country. Also, companies can effectively promote their brand and appeal to Italian tastes and fashion preferences. The main imports are make-up and skin care products, Italy imports almost all cosmetic ingredients, and demand for raw materials will continue to grow. All such factors leverage the market for aerosol cans in the country.
  • The United Kingdom is undergoing demand for aerosol cans with rising income, ease, and convenience. The end-user industries demand aerosol cans, owing to their low environmental impact due to the increasing environmental concerns. The high recyclability of aerosol cans is one of the significant driver for the market studied.

Aerosol Cans Industry Overview

The intensity of competitive rivalry in the aerosol cans market is high and expected to remain the same throughout the forecast period due to the presence of established players. Prominent players in the market include Ball Corporation, Crown Holdings Inc., Nampak Ltd., CCL Containers, Trivium Packaging B.V., etc. The players are focusing on developing innovative product and expanding facilities to cater the market and gain the market share in the competitive market.

  • In August 2022, Ball Corporation introduced a new aluminum aerosol can made with its lightweight ReAl alloy while incorporating 50% recycled content and aluminum smelted using renewable energy sources in a bid to half the pack's carbon footprint.
  • In August 2022, Colep Packaging acquired a 40% stake in ALM Envases, an aluminum aerosols provider from Spain. The acquisition was to enlarge the packaging solutions of the company. This is one more step in the strategic implementation that gives the company a more effective answer to the market and a strengthened partnership with its customers. Also, the acquisition will allow Colep to use ALM's technology and expertise to cater to the more challenging market in aerosol cans.
  • In February 2022, Trivium Packaging invested USD 40 million in United States and Brazil facilities to expand the production of aluminum aerosol cans and beverage bottles. The expansion will help the company meet the fastest growing demand for aerosol packaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of Ukraine-Russia Standoff on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Recyclability of Aerosol Cans
    • 5.1.2 Growing Demand from the Personal Care & Cosmetics Industry
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Regulations over the Usage and Dispose of Aerosol Cans

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Steel
    • 6.1.2 Aluminium
    • 6.1.3 Other Materials
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Personal Care
    • 6.2.2 Household Care
    • 6.2.3 Automotive
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 France
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 Italy
      • 6.3.2.4 Spain
      • 6.3.2.5 United Kingdom
      • 6.3.2.6 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Argentina
      • 6.3.4.2 Brazil
      • 6.3.4.3 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ball Corporation
    • 7.1.2 Crown Holdings, Inc.
    • 7.1.3 Trivium Packaging
    • 7.1.4 Mauser Packaging Solutions
    • 7.1.5 Toyo Seikan Co. Ltd.
    • 7.1.6 CCL Container
    • 7.1.7 Colep Packaging
    • 7.1.8 CPMC Holdings Limited
    • 7.1.9 TUBEX Holding GmbH

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET