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市場調査レポート
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1444190

ペットフード:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Pet Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 496 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ペットフード:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 496 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

ペットフード市場規模は2024年に1,925億1,000万米ドルと推定され、2029年までに2,900億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.54%のCAGRで成長します。

市販のフードの使用量が多く、一人当たりの消費量が多いため、犬が市場を独占

  • 世界的にペットの受け入れが増加しているため、世界のペットフード市場は前向きな傾向を示しています。市場は、2017年から2022年の間に59.4%の成長を記録しました。この成長は、ペットの人間化傾向の増加、ペットのプレミアム化、市販の餌の給餌、および2017年から2022年の間にペットの個体数が13.0頭増加したことによるものです。
  • 世界的に、犬はペットの里親に引き取られる主要なペットです。 2022年には世界のペットフード市場で最大のシェアを占め、2022年の市場価値は800億3,000万米ドルに達しました。2029年には1,566億米ドルに達すると予想されています。この高いシェアは、ペットフードの数が大幅に増えたことによるものです。飼い主が家庭料理から市販の餌に移行していること、他のペットに比べて犬の食事ニーズが高いこと、犬の個体数が増加していることなどが挙げられます。たとえば、2022年の犬の頭数は6億450万頭でしたが、猫の頭数は世界全体で4億820万頭でした。
  • 猫はペットフードの2番目の主要消費者であり、2022年には32.3%を占め、予測期間中に6.8%のCAGRで推移すると推定されています。この増加は、2017年から2022年の間に猫の頭数が18.8%と大幅に増加したことと、その後、維持管理の必要性が比較的低いことから猫のコンパニオンとしての人気が高まったことによるものです。
  • その他のペットセグメントは、鳥類、小型哺乳類、げっ歯類、観賞魚で構成されています。同年の頭数シェアは35.0%であったにもかかわらず、2022年には市場の19.0%を占めました。この割合が低いのは、体が小さいためであり、その結果、猫や犬に比べて必要な餌の量が少なくなります。
  • 商業用食品の使用量の増加、ペットの人間化、世界中のペットの頭数の増加が、予測期間中に7.4%のCAGRで市場を推進すると予想される要因です。

北米は、ペットの頭数の多さ、可処分所得の増加、ペットの人間化の普及傾向により、世界のペットフード市場を独占

  • 2022年、北米は世界のペットフード市場で最大の地域市場として浮上し、その価値は774億3,000万米ドルに達しました。米国とメキシコはペット所有率が高いため、北米のペットフード市場に大きく貢献しています。北米市場は、ペットの導入増加、可処分所得の増加、ペットの人間化の普及傾向により、2017年から2022年の間に74.7%の増加を記録しました。
  • 欧州は市場で2番目に大きな地域シェアを占めており、2022年の市場規模は477億4,000万米ドルに達します。この市場は、原材料、カスタマイズされた食品、穀物不使用、オーガニック食品に対する意識の高まりによって大きく推進されています。欧州では、域内でのペット頭数の増加により、2017年から2021年にかけて23.6%という大幅な成長を記録し、2017年の2億9,050万頭から2022年には3億2,440万頭に達しました。
  • アジア太平洋諸国では近年、ペットの人間化と高級ペットフード製品に対する消費者の嗜好が大幅に増加しています。この地域のペットの飼い主は市販のペットフード製品を選択することが増えており、これがこの地域の市場成長を推進しています。これらの要因により、アジア太平洋のペットフード市場は2022年に293億6,000万米ドルに達しました。
  • アフリカと南米は市場で最も急速に成長している地域であり、予測期間中の推定CAGRはそれぞれ12.2%と12.1%です。これは主に、ペットの人間化の傾向の高まりに伴い、ペットの個体数が増加していることと、多くのペットの飼い主が家庭料理の餌から市販のペットフードに移行していることによるものです。
  • 世界のペットの頭数の増加、可処分所得の増加、ペットの人間化動向が、予測期間中に市場を牽引すると推定されています。

世界のペットフード市場動向

猫はペットとして世界第2位の種類で、ペットとしての猫の里親が増え、猫を飼うことの利点についての意識の高まりが猫市場を牽引

  • 世界的には、犬に比べて猫の引き取りが減っています。 2022年には猫の頭数が24.8%を占め、2017年から2022年の間に19.2%増加しました。欧州では歴史上、猫を幸運や財産の象徴と考えているため、特に大国のロシアでは猫の割合が高くなり、ペットとしての猫の頭数が多くなると予想されます。世界的に猫の数が急増したのは、ペットの人間化が進んだためです。猫は犬よりも住むのに必要なスペースが少なく、猫の世話をする人がいない間、長い間家の中で単独で過ごすことができます。たとえば、2017年から2022年の間に、ロシアと米国の猫の親を含むペットの里親の70%以上が、猫を家族、友人、または子供と考えていました。
  • COVID-19のパンデミック中、人々が屋内に留まらなければならなくなり、猫も閉じ込められることなく屋内にいられるようになったため、猫の養子縁組は大幅に増加しました。猫は犬よりも静かです。米国では在宅勤務文化の影響でパンデミック中にペットとして猫を迎える人が増え、ペットの飼い主の数がミレニアル世代により多くなり、ペットとしての需要が高まりました。たとえば、2022年には、米国ではミレニアル世代の33%がペットの里親でした。パンデミック中の猫の里親の増加は、ペットフード市場の成長に長期的にプラスの影響を与えると予想されます。
  • 猫の里親や購入の増加、ペットの人間化の増加などの要因により、ペットの猫の数が増加すると予想されており、予測期間中のペットフード市場の成長にさらに役立ちます。

プレミアム化の高まりとさまざまな流通チャネルでの多数のペット製品の入手可能性が、世界のペット支出の増加に寄与

  • 世界的にペットへの支出は増加傾向にあり、保険料の高騰と健康への懸念の高まりにより、2017年から2022年の間に24.8%増加しました。ペット支出に占める犬の割合が高く、2022年には39.4%を占めています。これは主に猫よりもペットフードの消費量が多く、プレミアムペットフードが人気の餌の選択肢であるためです。
  • ペットの里親はペットの健康を心配しているため、ペットの出費のほとんどをペットフードに投資します。たとえば、2022年の米国ではペットフードがペット支出の42.4%を占めています。他の魅力的なペットとのより良い交流を目的として、ペットのグルーミング、ペットの託児所、ペットの散歩などの他のサービスを提供するサービスが増加しています。この傾向は主に北米、欧州、アジア太平洋で見られます。ペットに高品質のフードを食べてもらいたいと考え、割高な価格を払っても構わないと考えているため、人々は高級ペットフードを購入するようになっています。米国では、2022年にペットの里親の約40%がプレミアムペットフードを購入し、香港のキャットフード市場では、プレミアムペットフード部門が2022年のペットフード売上の75%を占めました。
  • 特にCOVID-19のパンデミック後は、ウェブサイトで多数のペット製品が入手できるため、ペットフードの購入がオフライン店舗からオンラインストアに変化しています。しかし、オランダなど一部の国では、製品の品質を理由に、ペットの里親はペットショップからの購入を好みます。たとえば、米国では、フードを含むペットケアのオンライン売上が2020年の32%から2022年の40%に増加しました。プレミアム化と健康への関心の高まりが、予測期間中にペットの支出を増加させると予想される要因です。

ペットフード業界の概要

ペットフード市場は細分化されており、上位5社が31.55%を占めています。この市場の主要企業は、ADM、Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、The JM Smucker Company(アルファベット順)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートの提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • ペットの頭数
    • その他のペット
  • ペットの支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション(米ドルでの金額・数量の市場規模、2029年までの予測、成長見通し分析を含む)

  • ペットフード製品
    • フード
    • ペット用栄養補助食品/サプリメント
    • ペット用トリーツ
    • ペット獣医用療法食
  • ペット
    • その他のペット
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャンネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他
  • 地域
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • その他アフリカ
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • 台湾
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋
    • 欧州
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Clearlake Capital Group, LP(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Inc.
    • Heristo Aktiengesellschaft
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • PLB International
    • Schell &Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • The JM Smucker Company

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

目次
Product Code: 53527

The Pet Food Market size is estimated at USD 192.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 290.01 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.54% during the forecast period (2024-2029).

Pet Food - Market

Dogs dominate the market due to higher usage of commercial foods and high per capita consumption

  • The global pet food market shows a positive trend as there is an increasing pet adoption globally. The market witnessed a growth of 59.4% between 2017 and 2022. This growth was attributed to the increasing pet humanization trend, pet premiumization, feeding of commercial foods, and the rise in pet population by 13.0 between 2017 and 2022.
  • Globally, dogs are the major pets adopted by pet parents. In 2022, they accounted for the largest share of the global pet food market, accounting for a market value of USD 80.03 billion in 2022. They are anticipated to reach USD 156.60 billion in 2029. This higher share is due to a significant number of pet owners shifting from home-cooked food to commercial food, the higher dietary needs of dogs compared to other pets, and the higher dog population. For instance, the dog population was 604.5 million in 2022, whereas the cat population was 408.2 million globally.
  • Cats were the second major consumer of pet food, accounting for 32.3% in 2022, which is estimated to register a CAGR of 6.8% during the forecast period. This growth is due to the significant increase in the cat population by 18.8% between 2017 and 2022, followed by the rise in popularity of cat companionship due to their comparatively low maintenance requirements.
  • The other pets segment consists of birds, small mammals, rodents, and ornamental fish. They accounted for 19.0% of the market in 2022 despite the 35.0% population share in the same year. This lower share was due to their smaller body size, resulting in lower food requirements compared to cats and dogs.
  • The rise in commercial food usage, pet humanization, and the growing population of pets worldwide are the factors anticipated to drive the market at a CAGR of 7.4% during the forecast period.

North America dominates the global pet food market due to a high pet population, higher disposable incomes, and the prevailing trend of pet humanization

  • In 2022, North America emerged as the largest regional market in the global pet food market, with a value of USD 77.43 billion. The United States and Mexico are the major contributors to the North American pet food market due to the high pet ownership rates in these countries. The North American market witnessed an increase of 74.7% between 2017 and 2022, driven by the increasing adoption of pets, rising disposable income, and the prevailing trend of pet humanization.
  • Europe holds the second-largest regional share of the market, valued at USD 47.74 billion in 2022. This market is highly driven by the increasing awareness of ingredients, customized food products, grain-free, and organic food. Europe registered significant growth of 23.6% between 2017 and 2021, owing to the increasing pet population in the region, which reached 324.4 million in 2022, rising from 290.5 million in 2017.
  • The Asia-Pacific countries have witnessed significant increases in pet humanization and consumer preference for premium pet food products in recent years. Pet owners in the region are increasingly opting for commercial pet food products, which is driving market growth in the region. Due to these factors, the Asia-Pacific pet food market reached USD 29.36 billion in 2022.
  • Africa and South America are the fastest-growing regions in the market, with estimated CAGRs of 12.2% and 12.1%, respectively, during the forecast period. This is mainly due to their growing pet populations and a large number of pet owners shifting from home-cooked food to commercial pet food, in line with the rising trend of pet humanization.
  • The growing pet population, increased disposable incomes, and pet humanization trends globally are estimated to drive the market during the forecast period.

Global Pet Food Market Trends

Cats are the second-largest type of adopted pets globally due to the growing adoption of cats as companions, and increasing awareness about the benefits of owning a cat is driving the cat market

  • Globally, cats are being less adopted as compared to dogs. In 2022, the cat population accounted for 24.8%, increasing by 19.2% between 2017 and 2022. The share of cats will be higher in Europe as they consider them a symbol of luck or fortune since historical times, particularly in Russia, a major country with a high population of cats as pets. The high growth of the cat population globally was because of the rise in pet humanization. Cats require less space to live than dogs and can stay alone in a home for a longer time while no human is available to care for the cat. For instance, between 2017 and 2022, more than 70% of pet parents, including cat parents in Russia and the United States, considered cats as family members, friends, or children.
  • Cat adoption significantly increased during the COVID-19 pandemic as people had to stay indoors, and cats could stay indoors without feeling cooped up. Cats are more silent than dogs. The United States witnessed higher adoption of cats as pets during the pandemic because of the work-from-home culture, leading to a demand for companionship, with the higher number of pet owners being millennials. For instance, in 2022, 33% of millennials were pet parents in the United States. The higher adoption of cats during the pandemic is expected to positively impact the pet food market growth for a longer period.
  • Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and an increase in pet humanization are expected to boost the pet cat population, which will further help in the growth of the pet food market during the forecast period.

The rise in premiumization and availability of a large number of pet products on various distribution channels are contributing to the increase in pet expenditure globally

  • Globally, there is a trend of increase in pet expenditure, and it increased by 24.8% between 2017 and 2022 because of the rise in premiumization and growing health concerns. Dogs have a higher share of pet expenditure, accounting for 39.4% in 2022, mainly due to the higher consumption of pet food than cats and premium pet food being the popular food choice.
  • Pet parents invest most of their pet expenditure in pet food as they are concerned about their pets' well-being. For instance, pet food accounted for 42.4% of pet expenses in the United States in 2022. There has been a rise in providing other services such as pet grooming, pet daycare, and pet walking for better socialization with other good-looking pets. This trend has been majorly witnessed in North America, Europe, and Asia-Pacific. People are also purchasing premium pet food as they want their pets to consume high-quality food and are willing to pay premium prices. In the United States, about 40% of pet parents purchased premium pet food in 2022, and in Hong Kong's cat food market, the premium pet food segment accounted for 75% of the pet food sales in 2022.
  • There is a change in purchasing pet food from offline stores to online stores, especially after the COVID-19 pandemic, because of the large number of pet products available on websites. However, in some countries, such as the Netherlands, pet parents prefer purchasing from pet stores due to the quality of their products. For instance, in the United States, online sales of pet care, including food, increased from 32% in 2020 to 40% in 2022. Premiumization and growing concern about health are the factors expected to increase pet expenditure during the forecast period.

Pet Food Industry Overview

The Pet Food Market is fragmented, with the top five companies occupying 31.55%. The major players in this market are ADM, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated, Nestle (Purina) and The J. M. Smucker Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Pet Food Product
    • 5.1.1 Food
      • 5.1.1.1 By Sub Product
      • 5.1.1.1.1 Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
      • 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.2 Wet Pet Food
    • 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
      • 5.1.2.1 By Sub Product
      • 5.1.2.1.1 Milk Bioactives
      • 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
      • 5.1.2.1.3 Probiotics
      • 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
      • 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
      • 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
    • 5.1.3 Pet Treats
      • 5.1.3.1 By Sub Product
      • 5.1.3.1.1 Crunchy Treats
      • 5.1.3.1.2 Dental Treats
      • 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
      • 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
      • 5.1.3.1.5 Other Treats
    • 5.1.4 Pet Veterinary Diets
      • 5.1.4.1 By Sub Product
      • 5.1.4.1.1 Diabetes
      • 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
      • 5.1.4.1.3 Oral Care Diets
      • 5.1.4.1.4 Renal
      • 5.1.4.1.5 Urinary tract disease
      • 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels
  • 5.4 Region
    • 5.4.1 Africa
      • 5.4.1.1 By Country
      • 5.4.1.1.1 South Africa
      • 5.4.1.1.2 Rest of Africa
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 By Country
      • 5.4.2.1.1 Australia
      • 5.4.2.1.2 China
      • 5.4.2.1.3 India
      • 5.4.2.1.4 Indonesia
      • 5.4.2.1.5 Japan
      • 5.4.2.1.6 Malaysia
      • 5.4.2.1.7 Philippines
      • 5.4.2.1.8 Taiwan
      • 5.4.2.1.9 Thailand
      • 5.4.2.1.10 Vietnam
      • 5.4.2.1.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 By Country
      • 5.4.3.1.1 France
      • 5.4.3.1.2 Germany
      • 5.4.3.1.3 Italy
      • 5.4.3.1.4 Netherlands
      • 5.4.3.1.5 Poland
      • 5.4.3.1.6 Russia
      • 5.4.3.1.7 Spain
      • 5.4.3.1.8 United Kingdom
      • 5.4.3.1.9 Rest of Europe
    • 5.4.4 North America
      • 5.4.4.1 By Country
      • 5.4.4.1.1 Canada
      • 5.4.4.1.2 Mexico
      • 5.4.4.1.3 United States
      • 5.4.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 By Country
      • 5.4.5.1.1 Argentina
      • 5.4.5.1.2 Brazil
      • 5.4.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.4 General Mills Inc.
    • 6.4.5 Heristo Aktiengesellschaft
    • 6.4.6 Mars Incorporated
    • 6.4.7 Nestle (Purina)
    • 6.4.8 PLB International
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 The J. M. Smucker Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms