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市場調査レポート
商品コード
1444635

潤滑油:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Lubricants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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潤滑油:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

潤滑油市場規模は2024年に440億5,000万リットルと推定され、2029年までに523億6,000万リットルに達すると予想され、予測期間(2024年から2029年)中に3.52%のCAGRで成長します。

潤滑剤- 市場

COVID-19危機は、ほとんどの地域で自動車の生産と販売の両方が突然停止され、世界の自動車供給業界に大きな影響を与えました。こうした作業停止により、世界中で何百万台もの車両の生産が損失しました。自動車産業では、エンジン内の摩擦や摩耗を制御し、エンジンを錆びから保護し、サンプ内に溜まったエンジンオイルを燃焼ガスから保護し、ピストンを冷却するために、潤滑剤が広く使用されています。

主なハイライト

  • 短期的には、調査対象の市場を推進する主な要因は、高性能潤滑剤に対する需要の増加です(可燃性の低下、ギアの磨耗の軽減、耐用年数の延長など、潤滑剤の特性が向上しているため)。
  • 一方で、自動車および産業部門における排水間隔の増加と、EVのわずかな影響が間もなく、予測期間中に調査された市場の成長を妨げると予想されます。
  • エンジンオイルは市場を独占しており、内燃エンジンの潤滑に広く使用されているため、予測期間中に成長すると予想されています。
  • バイオ潤滑剤の注目度の高まりは、将来的にはチャンスとなる可能性があります。
  • アジア太平洋が世界市場を独占しており、最大の消費は中国やインドなどの国から来ています。

潤滑油市場動向

自動車およびその他の輸送部門が市場を独占

  • 自動車および航空機や船舶などのその他の輸送媒体は、最大の潤滑油市場です。
  • エンジンの設計は、性能を向上させ、効率を高め、同時に環境排出規制を満たすために継続的に改良されました。
  • 小型車両には二輪車と乗用車が含まれます。エンジンオイル、ギアオイル、トランスミッションオイル、グリース、コンプレッサーオイルは、これらの自動車で最も広く使用されている潤滑剤です。潤滑剤は、OEMとアフターマーケットの両方で高いシェアを占めています。
  • 一般的な中型トラックには、実用トラック、宅配便トラック、荷物配送トラック、救急車、シャトルバス、スクールバス、RVトラックなどがあります。ただし、中型トラックは依然として主流のシャーシです。
  • これらの車両では、ギア、トランスミッションシステム、エンジンなどの部品が高負荷と急速な摩擦にさらされ、多量の熱を発生するため、中用途および高性能潤滑剤が多用されています。
  • 2022年の最初の3四半期に世界で約5,000万台の乗用車が製造され、2021年の同四半期と比べて9%近く増加しました。ただし、これは依然として2019年のパンデミック前のレベルに比べて約500万台少ないものでした。欧州自動車工業会(ACEA)のレポート。
  • IEAが発表したデータによると、2022年には世界で1,000万台以上の電気自動車が販売され、2023年にはさらに35%増加して1,400万台に達すると予想されています。
  • 国際自動車工業機構(OICA)によると、2022年の自動車総生産台数は2021年の8,268万4,788台に対し、8,501万6,728台となった。
  • 上記のすべての要因により、予測期間中に市場の成長が大幅に増加すると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占

  • アジア太平洋地域が世界市場シェアを独占しました。中国、インド、日本などの国々で風力発電や大規模な自動車生産拠点のニーズが高まっていることから、この地域では潤滑油の使用量が増加しています。
  • 中国はこの地域および世界最大の潤滑油消費国であり、次に米国が続きます。自動車や風力発電に加えて、化学製造も中国の著名なエンドユーザー産業です。
  • インドの自動車メーカー20社(Tata Motors Ltd、Suzuki Motor Gujarat、Mahindra, Mahindra、Hyundai、Kia India Pvt. Ltdを含む)Ltdは、地元の自動車製造を拡大し、新たな投資を誘致するという政府計画の一環として、2020年2月に生産連動奨励金(PLI)の受給対象者に選ばれました。
  • しかし、韓国の電気自動車産業は急速な成長が見込まれています。 EV産業の成長は、2030年までに全車両の33%を電動化するという政府の目標によっても加速されています。この目標を達成するために、電気自動車用の充電ステーションの数は2025年までに15,000か所に増加すると予想されています。
  • 上記の要因により、予測期間中にこの地域の潤滑油消費量が増加すると予想されます。

潤滑油業界の概要

調査対象の市場は上位10社に統合されています。上位企業は、競争戦略と投資を利用して、自社のシェアを維持し、拡大しています。市場のトップ5企業は(順不同)Exxon Mobil Corporation、Chevron Corporation、BP plc、Shell plc、TotalEnergiesです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 高機能潤滑剤の使用量が増加
    • 成長する風力エネルギー分野の需要
    • 世界のコールドチェーン市場の拡大
  • 抑制要因
    • 自動車および産業分野における排水間隔の延長
    • 電気自動車(EV)の将来的な影響はわずか
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競合の程度
  • 規制政策分析

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(ボリューム))

  • グループ
    • グループI
    • グループII
    • グループIII
    • グループIV
    • グループV
  • 基本在庫
    • 鉱物油潤滑剤
    • 合成潤滑剤
    • 半合成潤滑剤
    • バイオベースの潤滑剤
  • 製品タイプ
    • エンジンオイル
    • トランスミッションおよび作動油
    • 金属加工液
    • 一般工業油
    • ギヤオイル
    • グリース
    • プロセスオイル
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー産業
    • 発電
    • 自動車およびその他の輸送機関
    • 重機
    • 食品および飲料
    • 冶金と金属加工
    • 化学品製造
    • その他のエンドユーザー産業(包装、石油、ガス)
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • フィリピン
      • インドネシア
      • マレーシア
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • ロシア
      • トルコ
      • スペイン
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • チリ
      • コロンビア
      • その他南米
    • 中東
      • サウジアラビア
      • イラン
      • イラク
      • アラブ首長国連邦
      • クウェート
      • 中東の残りの地域
    • アフリカ
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • ナイジェリア
      • アルジェリア
      • モロッコ
      • その他アフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併と買収、合弁事業、コラボレーション、および契約
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • AMSOIL INC.
    • BASF SE
    • Bharat Petroleum Corporation Limited
    • BP plc
    • Blaser Swisslube
    • Carl Bechem GmbH
    • China National Petroleum Corporation(PetroChina)
    • China Petrochemical Corporation(Sinopec)
    • Chevron Corporation
    • Eni SpA
    • Exxon Mobil Corporation
    • FUCHS
    • Gazprom Neft PJSC
    • Gulf Oil Corporation Limited
    • Hindustan Petroleum Corporation Limited
    • Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • Indian Oil Corporation Ltd
    • Illinois Tool Works Inc.(ROCOL)
    • ENEOS Corporation
    • Kluber Lubrication Munchen GmbH &Co. KG
    • LUKOIL
    • Motul
    • PT Pertamina Lubricants
    • Petrobras
    • PETROFER CHEMIE HR Fischer GmbH+Co. KG
    • Petromin
    • Petroliam Nasional Berhad
    • Phillips 66 Company
    • Repsol
    • Shell plc
    • SK Lubricants Co. Ltd
    • Veedol International Limited
    • TotalEnergies
    • Valvoline LLC

第7章 市場機会と将来の動向

  • バイオ潤滑剤の注目度が高まる
  • その他の機会
目次
Product Code: 50897

The Lubricants Market size is estimated at 44.05 Billion liters in 2024, and is expected to reach 52.36 Billion liters by 2029, growing at a CAGR of 3.52% during the forecast period (2024-2029).

Lubricants - Market

The COVID-19 crisis heavily impacted the global automotive supply industry, as both motor vehicle production and sales suddenly stopped in most regions. These work stoppages led to a loss in the production of millions of vehicles worldwide. In the automobile industry, lubricants are widely used to control friction and wear in the engine, to protect the engine from rusting & engine oil stored in the sump from combustion gases, and to cool the pistons.

Key Highlights

  • In the short term, a major factor driving the market studied is the increasing demand for high-performance lubricants (owing to their better and improved properties, such as reduced flammability, reduced gear wear, and increased service life).
  • On the flip side, increasing drain intervals in the automotive and industrial sectors and the modest impact of EVs shortly are expected to hinder the growth of the market studied in the forecast period.
  • Engine oil dominated the market and is expected to grow during the forecast period, as it is widely used to lubricate internal combustion engines.
  • Growing prominence for bio-lubricants is likely to act as an opportunity in the future.
  • Asia-Pacific dominated the global market, with the largest consumption coming from the countries such as China and India.

Lubricants Market Trends

Automotive and Other Transportation Segment to Dominate the Market

  • Automotive and other transportation media, such as aircraft and marine, are the largest lubricant markets.
  • Engine designs were continually improved to enhance performance, increase efficiency, and, at the same time, meet environmental emission regulations.
  • Light-duty vehicles include two-wheelers and passenger cars. Engine oils, gear oils, transmission oils, greases, and compressor oils are the most widely used lubricants in these automobiles. Lubricants contain a good share in both the OEM and the aftermarket.
  • Typical medium-duty trucks include utility, courier, package delivery trucks, ambulances, shuttle buses, school buses, and recreational vehicles. However, straight trucks continue to be the predominant medium-duty chassis.
  • Medium-duty and high-performance lubricants are used extensively in these vehicles, as the components, such as gears, transmission systems, and engines, are subjected to high loads and rapid rubbing, producing ample heat.
  • In the first three quarters of 2022, around 50 million passenger cars were manufactured worldwide, up nearly 9% compared to the same quarter in 2021. However, this was still less by around 5 million units from pre-pandemic levels in 2019, as per the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) report.
  • As per data published by IEA, more than 10 million electric cars were sold worldwide in 2022, and sales are expected to grow by another 35% in 2023 to reach 14 million.
  • According to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA), the total vehicle units produced in 2022 were 85,016,728 compared to 82,684,788 in 2021.
  • All the factors mentioned above are expected to significantly increase the market growth during the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominated the global market share. With the increasing need for wind power and a large automotive production base in countries such as China, India, and Japan, lubricant usage is increasing in the region.
  • China is the largest lubricant consumer in the region, and the world, followed by the United States. Besides automotive and wind power, chemical manufacturing is another prominent end-user industry in China.
  • 20 carmakers from India, including Tata Motors Ltd, Suzuki Motor Gujarat, Mahindra, Mahindra, Hyundai, and Kia India Pvt. Ltd was selected in February 2020 to receive production-linked incentives (PLI) as part of the government's plan to increase local vehicle manufacturing and attract new investment.
  • However, the electric vehicle industry in South Korea is expected to grow at a rapid rate. The EV industry growth is also fueled by the government's aim to electrify 33% of all vehicles by 2030. The number of charging stations for electric vehicles is expected to increase to 15,000 by 2025 to achieve this target.
  • The factors above are, in turn, expected to increase lubricant consumption in the region during the forecast period.

Lubricants Industry Overview

The market studied is consolidated among the top 10 players. The top companies are utilizing competitive strategies and investments to retain and expand their shares. The top five players in the market are (not in a particular order) Exxon Mobil Corporation, Chevron Corporation, BP p.l.c., Shell plc, and TotalEnergies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Usage of High-performance Lubricants
    • 4.1.2 Demand from the Growing Wind Energy Sector
    • 4.1.3 Expansion of the Global Cold Chain Market
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Increasing Drain Intervals in the Automotive and Industrial Sectors
    • 4.2.2 Modest Impact of Electric Vehicles (EVs) in the Future
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Regulatory Policy Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Group
    • 5.1.1 Group I
    • 5.1.2 Group II
    • 5.1.3 Group III
    • 5.1.4 Group IV
    • 5.1.5 Group V
  • 5.2 Base Stock
    • 5.2.1 Mineral Oil Lubricant
    • 5.2.2 Synthetic Lubricant
    • 5.2.3 Semi-synthetic Lubricant
    • 5.2.4 Bio-based Lubricant
  • 5.3 Product Type
    • 5.3.1 Engine Oil
    • 5.3.2 Transmission and Hydraulic Fluid
    • 5.3.3 Metalworking Fluid
    • 5.3.4 General Industrial Oil
    • 5.3.5 Gear Oil
    • 5.3.6 Grease
    • 5.3.7 Process Oil
    • 5.3.8 Other Product Types
  • 5.4 End-user Industry
    • 5.4.1 Power Generation
    • 5.4.2 Automotive and Other Transportation
    • 5.4.3 Heavy Equipment
    • 5.4.4 Food and Beverage
    • 5.4.5 Metallurgy and Metalworking
    • 5.4.6 Chemical Manufacturing
    • 5.4.7 Other End-user Industries (Packaging, Oil, and Gas)
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 Asia-Pacific
      • 5.5.1.1 China
      • 5.5.1.2 India
      • 5.5.1.3 Japan
      • 5.5.1.4 South Korea
      • 5.5.1.5 Philippines
      • 5.5.1.6 Indonesia
      • 5.5.1.7 Malaysia
      • 5.5.1.8 Thailand
      • 5.5.1.9 Vietnam
      • 5.5.1.10 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.2 North America
      • 5.5.2.1 United States
      • 5.5.2.2 Canada
      • 5.5.2.3 Mexico
    • 5.5.3 Europe
      • 5.5.3.1 Germany
      • 5.5.3.2 United Kingdom
      • 5.5.3.3 Italy
      • 5.5.3.4 France
      • 5.5.3.5 Russia
      • 5.5.3.6 Turkey
      • 5.5.3.7 Spain
      • 5.5.3.8 Rest of Europe
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Chile
      • 5.5.4.4 Colombia
      • 5.5.4.5 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle-East
      • 5.5.5.1 Saudi Arabia
      • 5.5.5.2 Iran
      • 5.5.5.3 Iraq
      • 5.5.5.4 United Arab Emirates
      • 5.5.5.5 Kuwait
      • 5.5.5.6 Rest of the Middle-East
    • 5.5.6 Africa
      • 5.5.6.1 Egypt
      • 5.5.6.2 South Africa
      • 5.5.6.3 Nigeria
      • 5.5.6.4 Algeria
      • 5.5.6.5 Morocco
      • 5.5.6.6 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 AMSOIL INC.
    • 6.4.2 BASF SE
    • 6.4.3 Bharat Petroleum Corporation Limited
    • 6.4.4 BP p.l.c.
    • 6.4.5 Blaser Swisslube
    • 6.4.6 Carl Bechem GmbH
    • 6.4.7 China National Petroleum Corporation (PetroChina)
    • 6.4.8 China Petrochemical Corporation (Sinopec)
    • 6.4.9 Chevron Corporation
    • 6.4.10 Eni SpA
    • 6.4.11 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.12 FUCHS
    • 6.4.13 Gazprom Neft PJSC
    • 6.4.14 Gulf Oil Corporation Limited
    • 6.4.15 Hindustan Petroleum Corporation Limited
    • 6.4.16 Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • 6.4.17 Indian Oil Corporation Ltd
    • 6.4.18 Illinois Tool Works Inc. (ROCOL)
    • 6.4.19 ENEOS Corporation
    • 6.4.20 Kluber Lubrication Munchen GmbH & Co. KG
    • 6.4.21 LUKOIL
    • 6.4.22 Motul
    • 6.4.23 PT Pertamina Lubricants
    • 6.4.24 Petrobras
    • 6.4.25 PETROFER CHEMIE H. R. Fischer GmbH + Co. KG
    • 6.4.26 Petromin
    • 6.4.27 Petroliam Nasional Berhad
    • 6.4.28 Phillips 66 Company
    • 6.4.29 Repsol
    • 6.4.30 Shell plc
    • 6.4.31 SK Lubricants Co. Ltd
    • 6.4.32 Veedol International Limited
    • 6.4.33 TotalEnergies
    • 6.4.34 Valvoline LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Prominence for Bio-lubricants
  • 7.2 Other Opportunities