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市場調査レポート
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1441587

尿路感染症治療薬:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Urinary Tract Infection Therapeutics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 2~3営業日

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尿路感染症治療薬:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

尿路感染症治療薬の市場規模は、2024年に93億7,000万米ドルと推定され、2029年までに107億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.77%のCAGRで成長します。

尿路感染症治療薬- 市場

コロナウイルス感染患者の前例のない増加により、他のプライマリケアサービスへのアクセスが減少し、尿路感染症などの新型コロナウイルス以外の診断が大幅に減少しました。 2020年には週間の尿路感染症診断率がわずかに低下し、これがここ数カ月の業界の成長を鈍化させた可能性があります。 2020年12月にADIAN Journalに掲載された研究によると、新型コロナウイルス感染症( COVID-19)のパンデミックにより尿路感染症(UTI)の診断が大幅に減少しており、懸念が生じています。 COVID-19感染者がSARS-CoV-2に感染すると、パンデミックによりプライマリケアが劇的に変化しました。その結果、プライマリケアサービスを求める患者が減少し、尿路感染症を含む診断も減少しました。 2020年3月30日から4月24日までの間、イングランドでは人口10万人当たりの週間尿路感染症診断率が平均30~35人から10人未満に減少しました。 4月以降、税率は通常の50%に引き上げられました。 UTI診断率の増加は市場の成長にプラスの影響を与えました。市場の成長を促進する特定の要因には、糖尿病や腎臓結石の有病率の増加、配合剤の発売などが含まれます。

米国家庭内科医学会(AAFP)によると、2020年3月にレオナルド・フェレイラ氏が発表したところによると、腎臓結石は一般的な病気であり、年間発生率は1,000人あたり8例であるといいます。同じ情報源によると、男性の約13%、女性の7%が生涯にわたって腎臓結石を発症する可能性があり、米国における尿閉の合計発生率は男性1,000人あたり年間4.5~6.8人です。さらに、国際糖尿病連盟の2021年の報告書によると、2020年には世界中で20歳から79歳までの約4億6,300万人が糖尿病に罹患しています。この数は2030年までに6億4,300万人、2045年までに7億人に増加すると予想されています。 2型糖尿病患者の割合は増加しており、低中所得国では成人の79%が糖尿病に罹患しています。尿中の糖分は細菌の温床となるため、糖尿病患者にとって尿路感染症は特に厄介です。したがって、糖尿病と腎臓結石の有病率の増加に伴い、尿路感染症(UTI)の症例数が増加し、医薬品の需要が増加し、世界の尿路感染症治療薬市場を牽引しています。

さらに、より効率的な配合剤の発売と高齢者人口の増加により、尿路感染症治療薬市場の成長が促進されると予想されます。たとえば、2020年2月、フランスの製薬会社アレクラは、新規の拡張スペクトルβラクタマーゼ阻害剤であるエンメタゾバクタムと、複雑な疾患に対する臨床試験で主要評価項目を満たした第4世代セファロスポリンであるセフェピムを組み合わせたエクスブリフェップを発表しました。

しかし、医薬品の使用に関連する有害事象と、発展途上国および後進国における尿路感染症の蔓延についての認識の欠如が、市場の成長を抑制しています。

尿路感染症(UTI)治療薬市場の動向

複雑性尿路感染症セグメントは尿路感染症治療薬市場で主要なシェアを握ると予想される

薬剤耐性菌の増加や抗生物質の過剰使用により、複雑性尿路感染症の有病率は将来的に増加すると予想されています。大多数の医師は、複雑な尿路感染症の症例を治療するためにキノロンを処方しています。セファロスポリンは、複雑な尿路感染症の場合に処方される薬の中で2番目に一般的です。

2020年に国際分子医学誌に掲載された論文によると、腎結石症または尿路結石症としても知られる腎臓結石症は、医学上最も古い病気の1つです。 11%の人が人生のある時点で腎臓結石を発症すると推定されており、腎臓結石の有病率と発生率は世界中で増加しています。しかし、尿路結石症の全体的な有病率は11.2%で、調査対象者の48.8%にこの疾患の一親等親戚がいた。男性は女性よりも尿石症になる可能性が1.8倍高かったです。全体として、主にUTI症例における細菌耐性の増加とUTIの再発率の上昇により、複雑性UTIの有病率は予測期間中に増加すると予想されます。

しかし、米国食品医薬品局からの承認の増加と主要企業による製品発売により、市場は押し上げられると予想されます。たとえば、2019年7月、米国食品医薬品局は、複雑性尿路感染症(cUTI)および複雑性腹腔内感染症(cIAI)を患う成人を治療するための抗菌薬製品であるメルク・アンド・カンパニーのレカルブリオ(イミペネム、シラスタチン、およびリレバクタム)を承認しました。

したがって、cUTIの有病率の上昇や製品発売の増加などの前述のすべての要因が、予測期間中にこのセグメントを押し上げると予想されます。

北米は予測期間中にかなりの市場シェアを保持すると予想される

この地域では、尿路感染症に使用される診断方法に関連するイノベーションが急激に増加しています。 2020年11月に米国感染症協会に掲載されたプラニタ・D・タンマ氏の論文によると、ある女性が尿路感染症の定期検査中に、最終手段の抗生物質に耐性を示す大腸菌に感染していることが観察されたといいます。コリスチン。コリスチン耐性菌の発見は大きな問題と考えられていました。それに加えて、CDCは他の組織と協力して、米国におけるカテーテル関連の尿路感染症やその他の医療関連の感染症を予防するためのガイドラインを作成しました。さらに、クイーンズランド州小児科ファクトシート 2019では、7歳までに女子の約10人に1人、男子の約50人に1人が尿路感染症を患うと推定されています。 1歳未満の子供の感染は男児に多く見られますが、年長の子供の感染は女児に多く見られます。

さらに、2019年5月にTherapeutic Advances in Urologyに掲載された「尿路感染症の疫学と負担のイントロダクション」と題した研究によると、尿路感染症(UTI)は成人女性の外来感染症の中で最も一般的であり、生涯続く。有病率は50~60%。尿路感染症は社会的にも個人的にも大きな負担となっており、米国では毎年、尿路感染症がかなりの数の医療機関を受診しています。この症状により、尿路感染症治療薬の売上が増加し、市場を牽引すると予想されます。

さらに、尿路感染症に対する新しいクラスの抗生物質の研究開発は、市場の成長に役立つと期待されています。たとえば、2020年8月、カリフォルニア工科大学の研究者らは、細菌の鉄獲得を標的とした尿路感染症用の新しい種類の抗生物質の開発を発表しました。

したがって、前述のすべての要因が、予測期間中にこの地域の市場を押し上げると予想されます。

尿路感染症(UTI)治療薬業界の概要

尿路感染症治療薬市場は細分化されており、競争が激しく、多数の大手企業で構成されています。現在市場を独占している企業としては、アストラゼネカ、バイエルAG、シプラ社、グラクソスミスクラインPLC、塩野義製薬、ノバルティス AG、ファイザーなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 糖尿病と腎臓結石の有病率の増加
    • 配合剤の発売
  • 市場抑制要因
    • 薬の使用に伴う悪影響
    • 発展途上国および低開発国における認識の欠如
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 薬剤
    • ペニシリンおよび併用
    • キノロン類
    • セファロスポリン
    • アゾールとアムホテリシンB
    • ニトロフラン
    • その他の薬剤(アミノグリコシド抗体、スルホンアミド、テトラサイクリンなど)
  • 適応症
    • 複雑性尿路感染症
    • 単純尿路感染症
    • その他の適応症(再発する複雑性尿路感染症、神経因性膀胱感染症など)
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AstraZeneca
    • Bayer AG
    • Cipla Inc.
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Shionogi &Co. Ltd
    • Novartis AG
    • Pfizer
    • Merck &Co. Inc
    • Bristol-Myers Squibb Company
    • Almirall SA
    • Dr. Reddys Laboratories Ltd
    • Allergan

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 46354

The Urinary Tract Infection Therapeutics Market size is estimated at USD 9.37 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.74 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.77% during the forecast period (2024-2029).

Urinary Tract Infection Therapeutics - Market

The unprecedented increase in coronavirus-infected patients had reduced access to other primary care services and resulted in a significant drop in non-COVID-19-related diagnoses, such as urinary tract infection. The weekly rate of UTI diagnosis fell slightly in 2020, which may have slowed the industry's growth in recent months. According to a study published in the ADIAN Journal in December 2020, a significant decrease in urinary tract infection (UTI) diagnoses due to the COVID-19 pandemic raises concern. When people with COVID-19 were infected with SARS-CoV-2, the pandemic changed primary care dramatically. This resulted in fewer patients seeking primary care services and fewer diagnoses, including UTIs. Between March 30 and April 24, 2020, the weekly rate of UTI diagnosis per 100,000 population fell from an average of 30-35 to less than 10 in England. Since April, the rate has risen by 50% of the usual rate. The increase in the rate of UTI diagnosis has positively impacted market growth. Certain factors driving the market growth include the increasing prevalence of diabetes and kidney stones and the launch of combination drugs.

According to the American Academy of Family Physicians (AAFP), in March 2020, by Leonardo Ferreira, kidney stones were a common ailment, with an annual incidence of eight instances per 1,000 persons. As per the same source, around 13% of men and 7% of women may develop a kidney stone during their lifetime, and the total incidence of urinary retention in the US is 4.5 to 6.8 per 1,000 men per year. Moreover, according to the International Federation of Diabetics report in 2021, diabetes affected approximately 463 million persons aged 20 to 79 years worldwide in 2020. This number is anticipated to climb to 643 million by 2030 and 700 million by 2045. In most countries, the proportion of people with Type 2 diabetes is increasing, and diabetes affects 79% of adults in low- and middle-income countries. Urinary tract infections can be especially troublesome for people with diabetes because sugar in the urine serves as a breeding ground for bacteria. Therefore, with the increasing prevalence of diabetes and kidney stones, the number of cases of urinary tract infection (UTI) increases, increasing the demand for drugs, thus, driving the global urinary tract infection therapeutics market.

Additionally, the launch of more efficient combination drugs and the increasing geriatric population is expected to boost the growth of the urinary tract infection therapeutics market. For instance, in February 2020, Allecra, a French pharmaceutical company, announced Exblifep, a combination of enmetazobactam, a novel extended-spectrum beta-lactamase inhibitor, and cefepime, a fourth-generation cephalosporin that met primary endpoints in a clinical trial for complicated UTIs.

However, adverse events associated with the use of medication and the lack of awareness about the prevalence of UTIs in developing and underdeveloped countries are restraining the market's growth.

Urinary Tract Infection (UTI) Therapeutics Market Trends

Complicated UTIs Segment Expected to Hold a Major Share in the Urinary Tract Infection Therapeutics Market

The prevalence of complicated UTIs is expected to increase in the future, owing to the rise in drug-resistant bacteria and excessive use of antibiotics. A vast majority of physicians prescribe quinolones to treat complicated UTI cases. Cephalosporin is the second-most common drug prescribed for complicated UTI cases.

According to an article published in the International Journal of Molecular medicine in 2020, kidney stone disease, also known as nephrolithiasis or urolithiasis, is one of medicine's oldest diseases. It is estimated that 11% of people will develop kidney stones at some point in their lives, and the prevalence and incidence of kidney stones are increasing worldwide. However, the overall prevalence of urolithiasis was 11.2%, with 48.8% of those surveyed having a first-degree relative with the disease. Males were 1.8 times more likely than females to have urolithiasis. Overall, the prevalence of complicated UTIs is set to increase during the forecast period, mainly owing to the increasing bacterial resistance in UTI cases and the rise in recurrence rate for UTIs.

However, increasing approvals from the US Food and Drug Administration and product launches by key players are expected to boost the market. For instance, in July 2019, the US Food and Drug Administration approved Merck and Company's Recarbrio (imipenem, cilastatin, and relebactam), an antibacterial drug product to treat adults with complicated urinary tract infections (cUTI) and complicated intra-abdominal infections (cIAI).

Thus, all aforementioned factors such as rising prevalence of cUTIs and increasing product launches are expected to boost the segment over the forecast period.

North America Expected to Hold Significant Market Share in the Forecast Period

The region is experiencing a drastic increase in innovations related to diagnostic methodologies used for UTIs. According to the article published in Infectious Diseases Society of America in November 2020, by Pranita D. Tamma, during a routine checkup for a UTI, a woman was observed to be infected by E. coli that showed resistance to the last-resort antibiotic, Colistin. The discovery of Colistin-resistant bacteria was considered a major issue. In addition to that, the CDC, in collaboration with other organizations, developed guidelines for preventing catheter-associated UTIs and other healthcare-associated infections in the US. Furthermore, the Queensland Pediatric Factsheet 2019 estimated that approximately 1 in 10 girls and 1 in 50 boys would suffer from a urinary tract infection by seven years of age. Infections in children under one year are more common in boys, but in older children, infections are more common in girls.

Additionally, according to a study published in Therapeutic Advances in Urology in May 2019 titled, "An Introduction to the Epidemiology and Burden of Urinary Tract Infections," urinary tract infections (UTIs) are the most common outpatient infections in adult women, with a lifetime prevalence of 50-60%. UTIs are a substantial societal and personal burden, with UTIs accounting for a significant number of medical visits in the US each year. This condition is expected to drive the market by increasing the sales of urinary tract infection medicines.

Furthermore, research and development of novel classes of antibiotics for urinary tract infections are expected to aid in market growth. In August 2020, for example, researchers at California Polytechnic State University announced the development of a new class of antibiotics for urinary tract infections that target bacterial iron acquisition.

Thus, all aforementioned factors are expected to boost the market in the region over the forecast period.

Urinary Tract Infection (UTI) Therapeutics Industry Overview

The urinary tract infection therapeutics market is fragmented and competitive and consists of a number of major players. Some of the companies currently dominating the market are AstraZeneca, Bayer AG, Cipla Inc., GlaxoSmithKline PLC, Shionogi & Co. Ltd, Novartis AG, and Pfizer, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Prevalence of Diabetes and Kidney Stones
    • 4.2.2 Launch of Combination Drugs
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Adverse Effects Associated with the Use of Medication
    • 4.3.2 Lack of Awareness in Developing and Underdeveloped Countries
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 Drug
    • 5.1.1 Penicillin and Combinations
    • 5.1.2 Quinolones
    • 5.1.3 Cephalosporin
    • 5.1.4 Azoles and Amphotericin B
    • 5.1.5 Nitrofurans
    • 5.1.6 Other Drugs (Aminoglycoside Antibodies, Sulphonamides, Tetracycline, etc.)
  • 5.2 Indication
    • 5.2.1 Complicated UTI
    • 5.2.2 Uncomplicated UTI
    • 5.2.3 Other Indications (Recurring Complicated UTI, Neurogenic Bladder Infection, etc.)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 US
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 UK
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 AstraZeneca
    • 6.1.2 Bayer AG
    • 6.1.3 Cipla Inc.
    • 6.1.4 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.1.5 Shionogi & Co. Ltd
    • 6.1.6 Novartis AG
    • 6.1.7 Pfizer
    • 6.1.8 Merck & Co. Inc
    • 6.1.9 Bristol-Myers Squibb Company
    • 6.1.10 Almirall SA
    • 6.1.11 Dr. Reddys Laboratories Ltd
    • 6.1.12 Allergan

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS