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市場調査レポート
商品コード
1432797

妊娠検出キットの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Global Pregnancy Detection Kits - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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妊娠検出キットの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

妊娠検出キットの世界市場規模は2024年に11億8,000万米ドルと推定され、2029年には14億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.51%で成長する見込みです。

Global Pregnancy Detection Kits-Market

COVID-19パンデミックの発生により、製薬業界は治療薬と予防薬の開発競争に突入しました。世界中でコロナウイルスの症例が指数関数的に増加していることから、新規治療法の開発が必要となり、いくつかの臨床試験が進行中です。COVID-19パンデミックは市場に大きな影響を与えました。例えば、2021年1月にInternational Journal of Medical Sciencesに掲載されたChiu-Lin Wangらの調査研究によると、妊婦はCOVID-19に感染するリスクが高く、より複雑な臨床事象を発症する可能性があります。そのため、パンデミックの間、妊娠検出キットの販売が増加しました。しかし、COVID-19に感染した妊婦の大半は無症状でした。例えば、Royal College of Obstetricians and Gynaecologistsの2021年の報告によると、COVID-19に感染した妊婦の約74.0%は非妊婦に比べて無症状であり、COVID-19に感染した妊婦は集中治療室(ICU)への入院率が高いです。そのため、パンデミック期間中、市場は緩やかな成長を示しました。

市場成長の要因としては、計画外妊娠の増加、ライフスタイルの変化に伴う可処分所得の増加、女性の識字率の向上などが挙げられます。インドで最も人口の多いウッタル・プラデーシュ州では、望まない妊娠率がインド全体の2倍に達しています。例えば、BMC Pregnancy and Childbirth Journal誌に掲載されたNabamallika Dehingiaらの調査研究によると、2020年3月、インドのウッタル・プラデーシュ州では、女性の約5分の1(16.9%)が前回の妊娠が計画外妊娠であったと回答しており、欧州では44.0%、アジアでは38.0%が計画外妊娠であることから、妊娠検知キットの需要が高まっています。また、Lancet Journalに掲載されたJonathan Bearakらの調査(2020年9月)によると、2015年から2019年の間、世界全体で年間約1億2,100万件の予定外妊娠があり、これは15歳から49歳の女性1,000人当たりの世界の予定外妊娠率64件に相当します。予定外の妊娠の割合が高いことが、市場の成長を後押ししています。さらに、妊娠検出キットは、女性が妊娠しているかどうかを確認するための主要かつ簡単な方法の一つです。したがって、妊娠検知キットの需要は今後増加すると予想されます。

しかし、低所得国の女性は妊娠検出キットについて正しく認識しておらず、ほとんどの場合、そのような女性は妊娠検出キットを容易に入手できないです。使いやすく精度の高いディップストリップテストは、メーカーから10セント以下で購入できます。さらに、低所得国では、妊娠検出キットは容易に入手できず、女性の識字率の低さとともに認知度の低さが、これらの国々での妊娠検出キットの販売をさらに制限しています。このように、認知度の低さや妊娠検出キットの入手のしにくさといった要因が、調査した市場の成長を阻害する可能性が高いです。

妊娠検出キット市場の動向

HCG血液検査セグメントは予測期間中に成長が見込まれる

ヒト絨毛性ゴナドトロピン(HCG)血液検査は、血液サンプル中に存在するhCGホルモンのレベルを測定する定量検査です。

COVID-19は現在、世界の公衆衛生上の緊急事態です。COVID-19はいくつかの領域に消えない痕跡を残しているが、ヘルスケア業界も例外ではないです。2021年4月にAmerican Journal of Obstetrics and Gynecology誌に掲載されたStefano Cosmaらによる調査によると、妊娠初期における重症急性呼吸器症候群コロナウイルス2感染症は早期妊娠喪失の素因とはならないようで、その累積発生率は自然流産の女性と妊娠継続中の女性との間に差はありません。さらに、COVID-19は妊娠初期の母体の経過は良好であり、妊娠第2期および第3期に観察されたことと一致しています。Lancet Journalに掲載されたMatan Antebyらの調査研究によると、2021年1月、COVID-19パンデミック2020の間、妊娠初期および緊急婦人科医療を求める女性が28.3%減少しました。さらに、Prestige Brands, 2020は、75.0%の女性が検査室での検査よりも妊娠の自己検査を好むとも述べています。このことは、COVID-19期間中の自己検査キットの成長を裏付けています。

意図しない妊娠は、南アジア諸国では公衆衛生上の重大な問題です。例えば、2021年2月にPLOS ONE Journalに掲載されたAlamgir Sarderらの調査によると、約19.1%の妊娠が意図的でないと報告されており、その範囲はインドの11.9%からバングラデシュの28.4%に及ぶ。さらに、15~19歳の若い女性では、意図しない妊娠の確率が1.42倍も高かったです。妊娠中、発育中の胎盤の細胞はhCGを産生します。卵子が受精して子宮壁にくっついた後、袋の中の胎盤が卵子に栄養を与えます。hCGホルモンは、受胎後約11日目に女性の血液サンプルから初めて検出され、hCGのレベルは48~72時間後に倍増し続けます。受胎後8~11週頃にピークに達すると、hCGの濃度は低下し、その後妊娠期間中は安定します。このHCG検査は、妊娠の確認、胎児の年齢の判定、流産の可能性の診断、異常妊娠の診断のために行われます。したがって、計画的妊娠と計画外妊娠の増加により、血液HCG検査は医師によって推奨されており、これがこのセグメントの市場を牽引しています。

したがって、上記の要因により、HCGセグメントの血液検査は、予測期間中にかなりの成長を示すと予想されます。

北米が妊娠検出キット市場を独占する見込み

北米地域の市場成長を促進する要因としては、計画外妊娠の増加、妊娠検出キットに関する認知度、パーソナルケア製品への支出の増加、主要市場プレイヤーの存在などが挙げられます。

2021年5月の米国疾病予防管理センター(CDC)の報告書によると、COVID-19を有する妊婦は早産のリスクが高く、その他の有害な妊娠転帰のリスクが高まる可能性があります。北米地域では、パンデミック(世界的大流行)が続く中、病院に行かずに自宅で過ごすことを好む人が増えているため、自己検査キットやポイント・オブ・ケア・キットの需要が増加し、妊娠検出キット市場は好転すると予想されます。例えば、カナダ統計局(Statistics Canada 2020)の統計によると、カナダではコロナウイルスの流行中、妊娠検査薬や避妊薬などの家族計画製品の売上が大幅に増加しています。

カナダでは、青少年の意図しない妊娠は、若い女性、その家族・子ども、社会に大きな影響を与えます。例えば、Journal of Obstetrics and Gynaecology Canadaに掲載されたAmanda Blackらの調査研究によると、2019年5月、カナダの青少年の間では、年間39,000件以上の意図しない妊娠(UP)があった。市場プレイヤーは、市場シェアを拡大するために、製品投入、開発、提携、買収、事業拡大など様々な戦略を採用しています。例えば、2019年5月、True Diagnostics, Inc.は、最初の生理不順前の女性のヒト絨毛性ゴナドトロピン(hCG)レベルを検出するためのVeriClear Digital Early Result Pregnancy Testについて、米国食品医薬品局(FDA)から510(k)販売許可を取得しました。したがって、上記の要因により、市場は予測期間中に大きな成長を示すと予想されます。

妊娠検出キット産業概要

妊娠検出キット市場は中程度の競争状態にあり、多数のプレーヤーで構成されています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中規模から小規模の企業が、費用対効果の高い価格設定の新製品を投入することで、市場での存在感を高めています。市場参入企業には、Abbott Laboratories、BioMerieux SA、Church &Dwight Co, Inc.、Quidel Corporation、Germaine Laboratories Inc.、Cardinal Health Inc.、Axis Medicare、Mankind Pharma、Piramal Enterprises、Procter &Gamble Co.などがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 計画外妊娠の増加
    • 可処分所得の増加
    • ライフスタイルの変化と女性の識字率の上昇
  • 市場抑制要因
    • 低所得国での入手・認知不足
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ライン式妊娠検査薬
      • カセット型
      • テストストリップ形式
      • 検査ミッドストリーム型
    • デジタル機器
  • 検査タイプ別
    • HCG尿検査
    • HCG血液検査
  • 流通チャネル別
    • 病院薬局
    • 個人薬局・ドラッグストア
    • オンライン薬局
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Axis Medicare
    • BioMerieux SA
    • Cardinal Health Inc.
    • Church & Dwight Co, Inc.
    • Germaine Laboratories Inc.
    • Mankind Pharma
    • Piramal Enterprises Ltd
    • Procter & Gamble Co.
    • Quidel Corporation
    • SPD Swiss Precision Diagnostics

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52262

The Global Pregnancy Detection Kits Market size is estimated at USD 1.18 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.47 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.51% during the forecast period (2024-2029).

Global Pregnancy Detection Kits - Market

The outbreak of the COVID-19 pandemic has pushed the pharmaceutical industry into action, with a race to develop both therapeutic and preventive drugs. Exponentially increasing cases of the coronavirus worldwide are leading to the need for the development of novel treatments, with several clinical trials underway. The COVID-19 pandemic significantly impacted the market. For instance, according to a research study by Chiu-Lin Wang et al., published in the International Journal of Medical Sciences in January 2021, pregnant women may be at a higher risk of being infected with COVID-19 and may develop more complicated clinical events. Thus, as a result, the sale of pregnancy detection kits has increased during the pandemic. However, the majority of pregnant women who were infected with COVID-19 were found to be asymptomatic. For instance, according to the Royal College of Obstetricians and Gynaecologists' 2021 report, about 74.0% of pregnant women were asymptomatic compared to non-pregnant women with COVID-19, pregnant women with COVID-19 have higher rates of intensive care unit (ICU) admission. Therefore, the market witnessed moderate growth during the pandemic.

The factors that are driving the market growth include an increase in unplanned pregnancies, a rise in disposable income along with changing lifestyles, and growing literacy rates among women. Uttar Pradesh, the most populous state in India has twice the unwanted fertility rate as that seen for India as a whole. For instance, according to a research study by Nabamallika Dehingia et al., published in BMC Pregnancy and Childbirth Journal, in March 2020, around one-fifth of the women (16.9%) in Uttar Pradesh, India, reported that their previous pregnancy was unintended, and 44.0% pregnancies in Europe and 38.0% in Asia are unplanned, leading to high demand for pregnancy detection kits. In addition, according to a research study by Jonathan Bearak et al., published in Lancet Journal, in September 2020, during the period 2015-2019, globally, there were around 121.0 million unintended pregnancies annually, corresponding to a global rate of 64 unintended pregnancies per 1,000 women who are aged 15-49 years. The high rate of unplanned pregnancies is boosting the market growth. Adding to that, a pregnancy detection kit is one of the primary and easy ways for women to check if they are pregnant or not. Thus, the demand for pregnancy detection kits is expected to increase in the future.

However, women in low-income countries are not properly aware of pregnancy detection kits, and most of the time, such kits are not easily accessible to such women. Easy-to-use, highly accurate dip-strip tests can be purchased from manufacturers for less than ten cents. Furthermore, in low-income countries, pregnancy test kits are not readily available and the lack of awareness along with a low literacy rate of women further restricts the sale of pregnancy kits in these countries. Thus, factors, such as lack of awareness and lack of availability of pregnancy test kits, are likely to impede the growth of the market studied.

Pregnancy Detection Kits Market Trends

Blood test for HCG Segment is Expected to Witness Growth Over the Forecast Period

The human chorionic gonadotropin (HCG) blood test is a quantitative test that measures the level of hCG hormone present in a sample of the blood. hCG is a hormone produced in the female body during pregnancy.

COVID-19 is a current global public health emergency. COVID-19 has left an indelible mark on several domains, and the healthcare industry is no exception. According to a research study by Stefano Cosma et al., published in the American Journal of Obstetrics and Gynecology, in April 2021, severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 infections during the first trimester of pregnancy do not seem to predispose to early pregnancy loss, and its cumulative incidence did not differ between women with spontaneous abortion and women with ongoing pregnancy. Moreover, COVID-19 appears to have a favorable maternal course at the beginning of pregnancy, consistent with what has been observed during the second and third trimesters. According to a research study by Matan Anteby et al., published in the Lancet Journal, in January 2021, during the COVID-19 pandemic 2020, there was a 28.3% reduction in women seeking early pregnancy and emergent gynecological medical care. In addition, Prestige Brands, 2020 has also stated that 75.0% of women prefer self-testing for pregnancy over laboratory tests. This ascertains the growth of self-testing kits during COVID-19.

Unintended pregnancy is a significant public health concern in South Asian countries. For instance, according to a research study by Alamgir Sarder et al., published in PLOS ONE Journal, in February 2021, around 19.1% of pregnancies were reported as unintended ranging from 11.9% in India to 28.4% in Bangladesh. Moreover, younger women who are aged 15-19 years had a 1.42 times higher chance of unintended pregnancies. During pregnancy, the cells in the developing placenta produce hCG. The placenta in the sacs nourishes the egg after it is fertilized and attaches to the uterine wall. The hCG hormone is first detected in the female blood sample about 11 days after conception, and the level of hCG continues to double after 48 to 72 hours. Once they reach the peak- which occurs around 8 to 11 weeks after conception, the hCG levels decline and then remain stable for the rest of the pregnancy. This HCG test is performed to confirm the pregnancy, determine the age of the fetus, diagnose a potential miscarriage, and diagnose an abnormal pregnancy. Therefore, due to the growth of planned and unplanned pregnancies, blood HCG tests are recommended by doctors, which helps to drive the segment market.

Therefore, due to the above-mentioned factors, the blood test for the HCG segment is anticipated to witness considerable growth over the forecast period.

North America is Expected to Dominate the Pregnancy Detection Kits Market

Some of the factors that are driving the market growth in the North American region include a growing increase in unplanned pregnancies, awareness regarding pregnancy detection kits, growing expenditure on personal care products, and the presence of key market players.

According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) report, May 2021, pregnant women with COVID-19 are at increased risk for preterm birth and might have an increased risk of other adverse pregnancy outcomes. In the North American region, the pregnancy detection kits market is expected to witness an upswing as the demand for self-test kits and point-of-care kits will increase due to people preferring to stay at home instead of visiting hospitals during the ongoing pandemic. For instance, according to the statistics from Statistics Canada 2020, the sales of family planning products such as pregnancy tests, and contraceptives have been way up during the coronavirus pandemic in Canada.

In Canada, unintended pregnancies in adolescents significantly impact young women, their families/children, and society. For instance, according to a research study by Amanda Black et al., published in the Journal of Obstetrics and Gynaecology Canada, in May 2019, among Canadian adolescents, there were more than 39,000 unintended pregnancies (UPs) annually. The market players are adopting various strategies such as product launches, developments, collaborations, acquisitions, and expansions to increase market share. For instance, in May 2019, True Diagnostics, Inc., received 510(k) marketing clearance from the United States Food and Drug Administration (FDA) for the VeriClear Digital Early Result Pregnancy Test for detecting human chorionic gonadotropin (hCG) levels in women before their first missed period. Thus, owing to the above factors, the market is expected to witness significant growth over the forecast period.

Pregnancy Detection Kits Industry Overview

The pregnancy detection kits market is moderately competitive and consists of a number of players. However, with technological advancements and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by introducing new products with cost-effective pricing. Some of the market players include Abbott Laboratories, BioMerieux SA, Church & Dwight Co, Inc., Quidel Corporation, Germaine Laboratories Inc, Cardinal Health Inc, Axis Medicare, Mankind Pharma, Piramal Enterprises, and Procter & Gamble Co.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Unplanned Pregnancies
    • 4.2.2 Rise in Disposable Income
    • 4.2.3 Changing Lifestyles and Growing Women Literacy Rate
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Availability and Awareness in Low Income Countries
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Million)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Line Pregnancy Tests
      • 5.1.1.1 Test Cassette Format
      • 5.1.1.2 Test Strip Format
      • 5.1.1.3 Test Midstream Format
    • 5.1.2 Digital Devices
  • 5.2 By Type of Test
    • 5.2.1 Urine test for HCG
    • 5.2.2 Blood test for HCG
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Hospital Pharmacies
    • 5.3.2 Independent Pharmacies and Drug Store
    • 5.3.3 Online Pharmacies
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott Laboratories
    • 6.1.2 Axis Medicare
    • 6.1.3 BioMerieux SA
    • 6.1.4 Cardinal Health Inc.
    • 6.1.5 Church & Dwight Co, Inc.
    • 6.1.6 Germaine Laboratories Inc.
    • 6.1.7 Mankind Pharma
    • 6.1.8 Piramal Enterprises Ltd
    • 6.1.9 Procter & Gamble Co.
    • 6.1.10 Quidel Corporation
    • 6.1.11 SPD Swiss Precision Diagnostics

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS