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市場調査レポート
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1189830

抗肥満薬市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Anti-Obesity Drugs Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 137 Pages | 納期: 2~3営業日

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抗肥満薬市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

抗肥満薬市場は、予測期間である2022年から2027年にかけて15%のCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19の状況において、肥満が指数関数的に増加していることが確認されました。2020年12月にEuropean Journal of Nutritionが発表した論文によると、世界では肥満の割合が増加しています。その大きな理由は、ライフスタイルの変化と、社会的距離を置くプロトコルのためにジムやヨガ教室を避けるようになり、人々の間で運動習慣が減少したことです。同様に、2021年8月にDiabetes Obesity and Metabolismに掲載された「A global country-level analysis of the relationship between obesity and COVID-19 cases and mortality」と題する論文によると、肥満の蔓延は、COVID-19国家患者数および死亡率増加の重要かつ修正可能な危険因子であるとされています。この肥満人口とCOVID-19死亡率の増加は、近い将来、抗肥満薬の需要を促進すると予想されます。

2021年6月に発表された世界保健機関の報告書によると、2020年には5歳未満の子どものうち3900万人が過体重または肥満であるとされています。世界の子どもや青少年の5人に1人が太り過ぎです。肥満の発生率は過去数十年の間に猛烈に増加しており、特に不安やストレス、喫煙、飲酒などの生活習慣病が蔓延している先進国では、世界の風土病と言われることが多いようです。

世界の肥満人口の増加を受けて、市場の主なプレイヤーも製品開発を進め、市場承認を求めています。例えば、2020年12月、ノボノルディスク社は、体重管理を目的とした週1回投与のセマグルチドの承認を求めて欧州医薬品庁(EMA)に販売承認申請を提出しました。同様に、2021年1月には、ノバルティスAGがビマグルマブという治験薬の第Ⅱ相試験の結果を発表しました。同剤は、肥満症を適応症とする可能性が示されました。同薬は現在、ノバルティスのパイプラインで研究されています。これにより、新たな治療オプションが生まれ、予測期間中の市場成長を後押しする可能性があります。

さらに、肥満と2型糖尿病の両方を標的とするいくつかの潜在的な薬剤分子に関する研究が、抗肥満市場関係者の間で重要な傾向となっています。肥満と2型糖尿病の疫病の増加は、市場の研究者やベンダーが肥満と2型糖尿病の両方に対抗できる薬剤を研究することを促しています。したがって、肥満人口の増加、不健康な食習慣や座りがちなライフスタイルの増加が、予測期間中の市場成長の原動力になると予想されます。

しかし、代替療法の利用可能性や抗肥満薬の潜在的な副作用が市場成長を抑制すると予想されます。

主な市場動向

処方薬セグメントは予測期間中、より良い成長率を示すと予想される

薬剤の種類別では、処方薬部門が大きな市場シェアを占めると予想されます。現在のCOVID-19のシナリオでは、COVID-19が肥満の人々に深刻な結果をもたらすことから、さまざまな企業が、世界的流行病対策の可能性として、人々の体重減少や糖尿病のコントロールを助ける新しいクラスの医薬品を模索しています。2020年9月、Novo Nordisk ASは、COVID-19患者の肥満に使用されるGLP-1薬の研究を行っていることを発表しました。このような研究開発活動は、処方薬の需要を促進することが期待されます。また、ジャンクフード/ファーストフードの摂取量の増加は、世界中の人々の健康状態の低下を招き、特に世界の一部の先進地域において、肥満の有病率の上昇につながっています。例えば、2021年7月のユーロスタットの報告によると、欧州では半数以上(53%)が太り過ぎ(36%が肥満予備軍、17%が肥満)であるとされています。さらに、75歳以上では、年齢層が高いほど太り過ぎの割合が高く、18歳から24歳が最も低い割合(25%)である一方、65歳から74歳が最も高い割合(66%)を記録しています

2020年6月、China Medical System Holdingsは、米国のバイオテクノロジー企業であるジェレシス社の処方箋付き肥満管理製品「プレンティ」の中国での商業化権について、4億米ドル超の契約を締結しました。こうした各社の動きは、処方薬に対する認知度の向上と相まって、処方薬セグメントの成長を後押しすると予想されます。

予測期間中、北米が市場を独占すると予想される

北米は、世界の抗肥満薬市場を独占すると予想されます。調査した市場の成長を促進する主な要因は、肥満人口の増加や高いヘルスケア支出です。

2020年9月、米国疾病対策予防センター(CDC)は、成人人口の肥満率が増加しており、成人人口の在宅勤務、身体活動の減少、経済的ストレスなどの現状から人種・民族格差が続いていると通告しました。CDCは、肥満は依然として高く、現在、アラバマ、アーカンソー、インディアナ、カンザス、ケンタッキー、ルイジアナ、ミシガン、ミシシッピー、オクラホマ、サウスカロライナ、テネシー、ウエストバージニアの12州で成人肥満の有病率は35%以上であり、9州で肥満人口35%と報告した2018年と比較して高い水準であるとしています。

また、2017-2018年のCDCの調査結果によると、成人の年齢調整後の肥満の有病率は42.4%で、成人全体でも年齢層別でも男女間に有意差は見られませんでした。また、経済協力開発機構が発表したデータによると、カナダでは15歳以上の人口の59.1%が肥満であるのに対し、メキシコでは2017-2018年に15歳以上の人口の75.2%が肥満であることが判明しています。

肥満率の高さは、常にこの地域の発展を目指す主なプレイヤーを惹きつけてきました。例えば、2020年、米国に本社を置くキンタイ・セラピューティクスは、治療領域を横断的に取り組み、肥満治療のための最初の治療薬候補のIND取得試験を開始すると発表しました。最初の治療薬候補はKTX-0200で、動物モデルにおいて持続的な体重減少と他の健康指標の改善を実証しています。これらのパイプライン製品の上市と、各社の地理的な広がりが、この地域の市場成長を促進すると予想されます。

競合情勢

GlaxoSmithKline PLC、 Novo Nordisk AS、 Novo Nordisk AS、 F Hoffmann-La Roche AG、Bayer AGなどの主要な市場プレイヤーの存在は、市場全体の競争企業間の敵対関係を高めています。主要企業は、成功した人物とのコラボレーションや、自社製品を促進する国家レベルでの取り組みやプログラムなど、無機的な成長戦略に注力しています。したがって、これらは、調査対象の市場の他のブランドよりも早く認識されています。この疾患の高い有病率に伴い、競争企業間の敵対関係は中程度から高程度となっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 肥満と関連する慢性疾患の負担の増加
    • 不健康で座りっぱなしのライフスタイルの増加
  • 市場抑制要因
    • 代替治療法の利用可能性
    • 薬剤の副作用
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 作用機序別
    • 末梢性作用薬
    • 中枢作用薬
  • 薬物タイプ別
    • 処方薬
    • OTC医薬品
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alizyme
    • Bayer AG
    • Bristol-Myers Squibb
    • Currax Pharmaceuticals LLC
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Merck & Co. Inc.
    • Norgine BV
    • Novo Nordisk AS
    • Pfizer Inc.
    • Rhythm Pharmaceuticals
    • Takeda Pharmaceuticals
    • Vivus Inc.
    • Zafgan
    • Zydus Cadila

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53633

The anti-obesity drugs market is expected to register a CAGR of 15% over the forecast period, 2022-2027.

During the COVID-19 situation, it was observed that obesity had increased exponentially. As per an article published by the European Journal of Nutrition in December 2020, the rate of obesity has increased in the world. The major reason is a change in lifestyle and a decrease in exercise practice among people as they avoided gym and yoga classes due to the social distancing protocols. Similarly, according to the article published in the Diabetes Obesity and Metabolism in August 2021 titled "A global country-level analysis of the relationship between obesity and COVID-19 cases and mortality" obesity prevalence is a significant and potentially modifiable risk factor for increased COVID-19 national caseload and mortality. This increase in the obese population and COVID-19 mortality is expected to drive the demand for anti-obesity drugs in the near future.

According to the World Health Organization's report published in June 2021, 39 million children under the age of 5 years were overweight or obese in 2020. One in five children and adolescents globally are overweight. Incidences of obesity have been increasing fiercely over the past decades, and it is often described as a global endemic, especially in developed countries where lifestyle-related disorders, such as anxiety, stress, smoking, and drinking, are more prevalent.

Owing to the increase in the obesity population worldwide, the key players in the market are also undergoing product developments and seeking market approvals. For instance, in December 2020, Novo Nordisk submitted a marketing authorization application to the European Medicines Agency (EMA) seeking approval for a once-weekly semaglutide for weight management. Similarly, in January 2021, Novartis AG announced the results of its Phase II trial of the investigational product drug called Bimagrumab. The drug has shown potential for the indication of obesity. The drug is currently being studied in the Novartis pipeline. This may result in new treatment options, boosting market growth over the forecast period.

In addition, research on several potential drug molecules that target both obesity and Type 2 diabetes mellitus has become a key trend among the anti-obesity market players. The increasing epidemic of obesity and Type 2 diabetes is encouraging researchers and vendors in the market to research drugs that can counter both obesity and Type 2 diabetes. Hence, the increasing obese population and rise in unhealthy eating habits and sedentary lifestyles are expected to drive the market growth over the forecast period.

However, the availability of alternative therapies and the potential side effects of anti-obesity drugs are expected to restrain the market growth.

Key Market Trends

The Prescription Drugs Segment is Expected to Exhibit a Better Growth Rate over the Forecast Period

By drug type, the prescription drugs segment is expected to hold a significant market share. In the current COVID-19 scenario, various companies have been exploring new classes of medicines that help people lose weight and control diabetes as a potential in fighting the pandemic disease, as COVID-19 has severe consequences in the obese population. In September 2020, Novo Nordisk AS announced that it is performing research on the GLP-1 drug used for obesity in COVID-19 patients. Such research and development activities are expected to propel the demand for prescription drugs. Moreover, the rising intake of junk foods/fast foods is resulting in declining health among the population worldwide, leading to an increase in the prevalence of obesity, especially in some developed parts of the world. For instance, according to the Eurostat report in July 2021, more than half (53%) were overweight (36% pre-obese and 17% obese) in Europe. Furthermore, aged 75 years or over, the older the age group, the higher the share of overweight people: the lowest share was recorded among those aged 18 to 24 (25%), while those aged 65 to 74 had the highest share (66%)

In June 2020, China Medical System Holdings signed a USD 400 million-plus agreement for Chinese commercialization rights to US biotech company Gelesis Inc.'s prescription obesity management product, Plenty. All these developments by the players, coupled with increasing awareness of prescription medicine, are anticipated to boost the growth of the prescription drugs segment.

North America is Expected to Dominate the Market over the Forecast Period

North America is expected to dominate the global anti-obesity drugs market. The primary factors driving the growth of the market studied are the increase in the obese population and high healthcare spending.

In September 2020, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) notified that adult obesity prevalence is increasing and racial and ethnic disparities persist owing to the current circumstances of work from home, less physical activities, and financial and other stress among the adult population. The CDC stated that obesity remains high, and currently, twelve states have an adult obesity prevalence at or above 35%, including Alabama, Arkansas, Indiana, Kansas, Kentucky, Louisiana, Michigan, Mississippi, Oklahoma, South Carolina, Tennessee, and West Virginia, which is high as compared to 2018, when nine states reported 35% obese population.

Also, according to the finding of the CDC in 2017-2018, the age-adjusted prevalence of obesity in adults was 42.4%, and there were no significant differences between men and women among all adults or by age group. Also, as per the data published by the Organization for Economic Co-operation and Development, in Canada, 59.1% of the population aged 15 years or more was obese, whereas, in Mexico, 75.2% of the population aged 15 years or more was obese in 2017- 2018.

The high obesity rate has always attracted key players to make developments in the region. For instance, in 2020, Kintai Therapeutics, a US-headquartered company, announced that it was working across therapeutic areas and is beginning IND-enabling studies for its first potential therapeutic for the treatment of obesity. The first drug candidate is KTX-0200, which has demonstrated sustained weight loss and improvements in other markers of health in animal models. The launch of these pipeline products and the increasing geographic footprints of the players are expected to propel the market growth in this region.

Competitive Landscape

The presence of major market players, such as GlaxoSmithKline PLC, Novo Nordisk AS, Pfizer Inc., F Hoffmann-La Roche AG, and Bayer AG, is increasing the overall competitive rivalry of the market. The key players are focused on inorganic growth strategies such as collaborating with successful personalities and initiatives or programs at the national levels which promote their products. Therefore, these are recognized earlier than other brands in the market studied. With the high prevalence rate of the disease, the intensity of competitive rivalry is moderate to high.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Burden of Obesity and Related Chronic Diseases
    • 4.2.2 Growing Unhealthy and Sedentary Lifestyles
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Availability of Alternative Treatment Options
    • 4.3.2 Side Effects of Drugs
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Mechanism of Action
    • 5.1.1 Peripherally Acting Drugs
    • 5.1.2 Centrally Acting Drugs
  • 5.2 By Drug Type
    • 5.2.1 Prescription Drugs
    • 5.2.2 OTC Drugs
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Alizyme
    • 6.1.2 Bayer AG
    • 6.1.3 Bristol-Myers Squibb
    • 6.1.4 Currax Pharmaceuticals LLC
    • 6.1.5 F. Hoffmann-La Roche AG
    • 6.1.6 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.1.7 Merck & Co. Inc.
    • 6.1.8 Norgine BV
    • 6.1.9 Novo Nordisk AS
    • 6.1.10 Pfizer Inc.
    • 6.1.11 Rhythm Pharmaceuticals
    • 6.1.12 Takeda Pharmaceuticals
    • 6.1.13 Vivus Inc.
    • 6.1.14 Zafgan
    • 6.1.15 Zydus Cadila

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS