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市場調査レポート
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世界のスポーツ医学:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Global Sports Medicine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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世界のスポーツ医学:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のスポーツ医学市場規模は2024年に79億7,000万米ドルと推計され、2029年には91億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは2.71%で成長する見込みです。

Global Sports Medicine-Market

COVID-19の発生はかつてない健康上の懸念であり、世界のスポーツ医学市場に大きな影響を与えています。スポーツは接触の性質に基づいて分類されています。そのため、パンデミックの間、いくつかのスポーツ活動は保留されたり一部は延期されたりして、それによって2020年第1四半期の市場の成長に影響を与えました。アメリカの国家安全委員会(NSC)による2021年の最新情報によると、消費者製品安全委員会(CPSC)の報告によると、COVID-19パンデミックの最初の7ヵ月間に、消費者製品に関連した負傷による救急科への受診が24%減少しました。 最も減少したのは、陸上競技に関連するスポーツ関連の負傷でした。ホッケー、サッカー、野球、フットボール、バスケットボールは2020年3月から9月までに60%以上減少しました。CPSCによると、これらの大幅な減少は、パンデミックに対応して2020年の春から夏にかけて学校や青少年のスポーツリーグが中断されたことによります。こうした動きは、世界中のスポーツ医学の需要に影響を与えました。

この病気を抑制するために、ほとんどの国際的、地域的、国家的レベルのスポーツ活動が延期され、その結果、スポーツ傷害が減少し、それによってスポーツ医学の需要が減少しました。例えば、2020年4月、アフリカサッカー連盟はCOVID-19の発生を理由にアフリカチャンピオンズリーグの準決勝を延期する計画を発表しました。この要因は、この地域の企業の売上を制限しました。同様に、他の地域の他の国々も影響を受けています。そのため、COVID-19による市場成長への短期的な悪影響が予想されます。しかし、今後数年間は、2021年末までにスポーツ活動が急増し、市場は成長します。

さらに、市場を煽る要因として、スポーツ傷害の負担増、新製品や治療方法の一貫した革新、低侵襲手術の需要増などが挙げられます。Sarah Megginsonが2020年2月に発表した記事によると、オーストラリアの成人の89%が毎年スポーツに参加しており、62%が週に3回以上参加しています。さらに2019年、Wu JianxiらがInternational Journal of Sports and Exercise Medicineに発表した研究によると、中国ではフットサルの普及が進んでおり、フットサルが技術対決の全身接触スポーツであることから、足首に関連する負傷が最も多くなったと報告しています。このように、スポーツ傷害の増加に伴い、スポーツ医学の需要も世界的に増加すると予想されます。

また、スポーツ医学に関連する新製品が発売されることも、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。例えば、2020年9月、Smith and Nephewは、新製品である''HEALICOIL KNOTLESS Suture Anchor''を市場に投入しました。この製品はREGENESORB材料と組み合わせて骨内形成と治癒をサポートします。したがって、製品認可の増加も市場の成長を後押しすると予想されます。

しかし、インプラントや器具のコストが高いこと、適切なスポーツ生態系が乏しいことが、市場の成長を妨げる要因となっています。

スポーツ医学市場の動向

ブレースは予測期間中に良好な成長が見込まれる

製品別では、装具分野は堅調な成長が見込まれます。国連の記事によると、2020年5月、COVID-19が世界中に蔓延したため、オリンピックとパラリンピックは2021年に延期されました。しかし、スポーツを含む活動が再開された今、スポーツ関連の怪我のリスクが高まっています。したがって、ギプス装具のニーズは今後数年間で増加すると予想されます。

国連安全評議会が提供したデータによると、バスケットボールの試合で負傷した人は10万人当たり約122.7人いました。2020年にはほとんどのスポーツ活動が延期されるため、この数字は減少すると予想されています。

その結果、多くの団体がスポーツ医療用医薬品に関する明確な測定を行っています。例えば、カタールにある整形外科とスポーツ医学の病院であるAspetarは、2020年4月に「COVID-19 Evidence for Athletes Service」を立ち上げ、スポーツ選手やそのヘルスケアチーム、コーチなどに装具を含むスポーツ医薬品に関する情報を提供するプラットフォームを開始しました。

装具は、骨折からの回復において、関節可動域の制限、筋活動の増加、完全な可動域を回復するために必要な継続的なサポートを可能にすることで、重要な役割を果たしています。企業による新製品開発は、この分野の市場成長を加速させると予想されます。例えば、2020年2月、新興企業のCast 21が斬新な防水ギプスを開発しました。このように、上記のような開発により、このセグメントの市場は成長すると予想されます。

北米はスポーツ医学市場で大きなシェアを占めると予想される

北米の中では、米国がスポーツ医学市場を独占すると予想されています。市場成長の主な要因は、技術の進歩、スポーツ傷害の増加、啓発活動です。

COVID-19の流行は、米国のスポーツ医学市場に大きな影響を与えています。当初、(スポーツ傷害に関連する手術を含む)手術は保留され、スポーツ医薬品の需要にマイナスの影響を与えました。International Orthopaedics Journalに掲載されたFrancesca Vanniniらの調査論文によると、2020年8月、新型コロナウイルスの初期蔓延時には、選択的手術は中止され、緊急手術のみが許可されました。このアウトブレイクを受け、米国疾病予防管理センターは2020年12月、スポーツ活動を安全に行い、ウイルスの感染を防ぐために、対人接触の制限、マスクの着用、ヘッドギアなどの自前の用具の使用などのガイドラインを発表しました。

また、脳損傷研究所の2021年の統計によると、米国では毎年約160万~380万人のレクリエーションやスポーツに関連した脳震盪が発生しています。したがって、この要因はスポーツ医学の需要増加に寄与する可能性があります。スポーツ傷害の増加に伴い、これらの傷害の治療のために病院や医師を訪問する発生率が増加しており、その後、スポーツ医薬品の需要を後押ししています。

さらに、2021年8月、積極的治癒のための革新における世界的リーダーであるBioventus Inc.は、スポーツ医学および整形外科手術のための低侵襲技術の開発と商業化に焦点を当てた企業であるTrice Medical Inc.への戦略的投資を完了しました。

したがって、上記の発展により、市場は予測期間中に成長すると予想されます。

スポーツ医学産業の概要

スポーツ医学市場は少数の大手企業によって支配されており、競合は中程度です。この市場の主要企業は、Medtronic PLC、CONMED Corporation、Smith &Nephew PLC、Stryker Corporationです。さらに、インプラントの技術革新と価格競争の激化により、新規参入企業も出てきています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • スポーツ傷害の負担増
    • 新製品と治療法の絶え間ない革新
    • 低侵襲手術に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • インプラントとデバイスの高コスト
    • 適切なスポーツ・エコシステムの欠如
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競合企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模- 100万米ドル)

  • 製品別
    • インプラント
    • 関節鏡
    • 人工関節
    • 整形生物工学
    • 装具
    • 包帯とテープ
    • その他の製品
  • 用途別
    • 膝関節
    • 肩のケガ
    • 足首と足のケガ
    • 背中と脊椎の傷害
    • 肘および手首の傷害
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Arthrex Inc.
    • CONMED Corporation
    • Johnson & Johnson
    • Medtronic PLC
    • Mueller Sports Medicine Inc.
    • Performance Health
    • Smith & Nephew
    • Stryker Corporation
    • Wright Medical Group
    • Zimmer Biomet Holdings Inc.
    • Breg, Inc.
    • DJO Global Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50094

The Global Sports Medicine Market size is estimated at USD 7.97 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.11 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.71% during the forecast period (2024-2029).

Global Sports Medicine - Market

The COVID-19 outbreak is an unprecedented health concern and has significantly impacted the sports medicine market worldwide. Sports have been classified based on their contact nature. Thus, several sports activities were on hold, and some were postponed during the pandemic, thereby impacting the growth of the market in the first quarter of 2020. According to a 2021 update by the National Safety Council (NSC) in America, the Consumer Product Safety Commission (CPSC) reports that during the first seven months of the COVID-19 pandemic, visits to emergency departments for consumer product-related injuries fell by 24%. The highest decrease in injuries were sports-related injuries associated with track and field. Hockey, soccer, baseball, football, and basketball witnessed a reduction of more than 60% from March through September 2020. As per the CPSC, these large decreases were due to the suspension of school and youth sports leagues in the spring and summer months of 2020 in response to the pandemic. These developments impacted the demand for sports medicine across the world.

To curb the disease, most international, regional, and national level sports activities have been postponed, which has led to fewer sports injuries, and thereby, a decline in demand for sports medicine. For instance, in April 2020, the Confederation of Africa Football announced its plan to shift the African Champion's League's semi-finals due to the outbreak of COVID-19. This factor restricted the sales of companies in this region. Similarly, other countries in other geographies have also been affected. Therefore, a short-term negative impact can be expected on the market growth due to COVID-19. However, in the coming years, the market studied grew as sports activities surged by the end of 2021.

Furthermore, the factors that are fueling the market include the rising burden of sports injuries, consistent innovation of new products and treatment modalities, and rising demand for minimally invasive surgeries. According to the article published by Sarah Megginson in February 2020, 89% of Australian adults participate in sports every year, with 62% participating at least three times a week. Furthermore, in 2019, a study published by Wu Jianxi et al. in the International Journal of Sports and Exercise Medicine reported that the increasing popularization of futsal in China led to the highest number of ankle-related injuries, as futsal is a whole-body contact sport of technical confrontation. Thus, with the rising number of sports injuries, the demand for sports medicine is also expected to increase across the world.

The launches of novel products related to sports medicine are also expected to propel the market's growth over the forecast period. For instance, in September 2020, Smith and Nephew launched its new product, ''HEALICOIL KNOTLESS Suture Anchor'', in the market. This product, in combination with REGENESORB Material, supports in-bone formation and healing. Hence, the increasing number of product approvals is also expected to boost market growth.

However, the high cost of implants and devices and the dearth of a proper sports ecosystem are the factors hindering the growth of the market.

Sports Medicine Market Trends

Braces are Expected to Observe Good Growth over the Forecast Period

By product, the braces segment is expected to witness healthy growth. According to the United Nations article, in May 2020, the Olympics and Paralympics were postponed to 2021 due to the spread of COVID-19 across the world. However, with activities resuming now, including sports, the risk of sports-related injuries increases. Hence, the need for cast braces is expected to increase in the coming years.

As per the data provided by the Nations Safety Council, about 122.7 per 100,000 people got injured in basketball games. This number is expected to decrease as most of the sports activities got postponed in 2020.

As a result, many organizations are taking definite measurements related to sports medicines. For instance, in April 2020, Aspetar, an orthopedic and sports medicine hospital situated in Qatar, launched the "COVID-19 Evidence for Athletes Service'', a platform that will provide information on sports medicines (including braces) to athletes, their healthcare teams, coaches, etc.

A brace plays an important role in recovery from a fracture by allowing limited joint mobility, increased muscle activity, and the needed continuous support to regain full range of motion. New product developments by companies are expected to accelerate the market growth in this segment. For instance, in February 2020, a startup, Cast 21, developed a novel waterproof cast. Thus, due to the above-mentioned developments, the market is expected to grow in this segment.

North America is Expected to Contribute a Significant Share in the Sports Medicine Market

Within North America, the United States is expected to dominate the sports medicine market. The major factors contributing to the market growth are technological advancements, a rising number of sports injuries, and awareness initiatives.

The COVID-19 pandemic has significantly impacted the sports medicine market in the United States. Initially, the surgeries (including surgeries related to sports injuries) were put on hold, which impacted the demand for sports medicines negatively. According to a research article by Francesca Vannini et al., published in the International Orthopaedics Journal, in August 2020, during the initial spread of the novel coronavirus, elective surgery was stopped, and only emergency procedures were allowed. In response to this outbreak, the Centers for Disease Control and Prevention issued guidelines in December 2020 to conduct sports activities safely and prevent the transmission of the virus, including limiting in-person contact, wearing masks, and using own equipment such as headgears.

Additionally, as per the 2021 statistics by the Brain Injury Research Institute, about 1.6 million to 3.8 million recreation and sport-related concussions occur each year in the United States. Hence, this factor may contribute to the increasing demand for sports medicine. With rising sports injuries, the incidence rate of visiting hospitals and doctors for the treatment of these injuries is increasing, subsequently boosting the demand for sports medicines.

Moreover, in August 2021, Bioventus Inc., a global leader in innovations for active healing, completed a strategic investment in Trice Medical Inc., a company focused on developing and commercializing minimally invasive technologies for sports medicine and orthopedic surgical procedures.

Hence, due to the above-mentioned developments, the market is expected to grow during the forecast period.

Sports Medicine Industry Overview

The sports medicine market is dominated by a few major players and is moderately competitive. The major players in this market are Medtronic PLC, CONMED Corporation, Smith & Nephew PLC, and Stryker Corporation. Furthermore, with technological innovations in implants and the growing price competition, some new companies are also penetrating the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Burden of Sports Injuries
    • 4.2.2 Consistent Innovation of New Products and Treatment Modalities
    • 4.2.3 Rising Demand for Minimally Invasive Surgeries
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost of Implants and Devices
    • 4.3.2 Dearth of a Proper Sports Ecosystem
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value-USD Million)

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Implants
    • 5.1.2 Arthroscopy Devices
    • 5.1.3 Prosthetics
    • 5.1.4 Orthobiologics
    • 5.1.5 Braces
    • 5.1.6 Bandages and Tapes
    • 5.1.7 Other Products
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Knee Injuries
    • 5.2.2 Shoulder Injuries
    • 5.2.3 Ankle and Foot Injuries
    • 5.2.4 Back and Spine Injuries
    • 5.2.5 Elbow and Wrist Injuries
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East & Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East & Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Arthrex Inc.
    • 6.1.2 CONMED Corporation
    • 6.1.3 Johnson & Johnson
    • 6.1.4 Medtronic PLC
    • 6.1.5 Mueller Sports Medicine Inc.
    • 6.1.6 Performance Health
    • 6.1.7 Smith & Nephew
    • 6.1.8 Stryker Corporation
    • 6.1.9 Wright Medical Group
    • 6.1.10 Zimmer Biomet Holdings Inc.
    • 6.1.11 Breg, Inc.
    • 6.1.12 DJO Global Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS