市場調査レポート
商品コード
1137702
アダプティブクルーズコントロール(ACC)と死角検出(BSD)市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)Adaptive Cruise Control (ACC) and Blind Spot Detection (BSD) Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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アダプティブクルーズコントロール(ACC)と死角検出(BSD)市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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アダプティブクルーズコントロール(ACC)と死角検出(BSD)市場は、2021年に34億5000万米ドルと評価され、2022年から2027年の予測期間中にCAGR15.2%を記録し、2027年までに79億8000万米ドルに達すると予測されています。
COVID-19の大流行は、世界中の自動車産業に深刻な影響を及ぼしています。サプライチェーン活動の中断、大規模製造の中断、渡航制限、2020年中の自動車販売台数の減少などが、市場の成長低下を引き起こしています。
長期的には、厳しい安全規制の制定や、消費者の間で高まる自動車の安全性に対する懸念が、市場調査の推進力になると予想されます。世界保健機関(WHO)によると、交通事故が原因で、年間135万人近くが亡くなっています。これらの事故の原因のほとんどは、運転手が特定の状況を判断し、正しい判断を下せないことに起因しています。交通事故による死亡者数を減らすための各国政府の取り組みにより、新車への安全システムの搭載が進んでいます。
自動車の安全性に対する意識の高まりは、アダプティブ・クルーズ・コントロールや死角検出などの高度な安全システムの開発に不可欠な要因の一つとなっています。一方、世界の高級車の販売増も、ACCとBSDの市場を牽引しています。
死角検出システムは、車両の両側に配置された電気検出ユニットを利用します。これらの装置は、電磁波(通常はレーダー波長)を送信するか、デジタルカメラで画像を撮影し、それを分析します。
後方から接近してくる車両を検知し、促進要因がハンドルを切ろうとすると、促進要因の周辺視野にランプを点滅させたり、音声で警告を発したりするシステムで、衝突の危険性を知らせます。また、最新のシステムでは、死角を検知した場合、安全な場所に車を戻すアシスト機能も備えています。
フォードでは、2005年にBLIS(Blind Spot Information System)という名称で死角検出機能を初めて導入しました。このシステムは、車のサイドミラー付近に取り付けられたカメラで画像を処理し、促進要因に警告を発します。現在では、このカメラは車のバンパーに取り付けられたレーダーセンサーに置き換えられています。アウディの「サイドアシスト」やインフィニティの「ブラインドスポット警告(BSW)」などがこれにあたります。
乗用車以外では、商用車、特に大型トラックで、高度な運転支援システムや衝突回避システムの需要が高まっています。商用車は乗用車に比べて車体が長く、幅も広いため、死角が非常に大きくなります。そのため、安全性を高め、死角をなくすために、各社は商用車メーカーと協議して、これらの車両に適した死角検出システムを開発しています。
研究対象市場の90%以上はOEMが占めており、死角検出システムのアフターマーケットは限定的で未組織の状態です。車両の安全性に対する懸念の高まりや死角に関連する事故の増加が、BSDシステムの市場を牽引する要因の一つとなっています。
アジア太平洋地域は、BSDとACCの両産業の成長に大きく貢献すると予測されています。高級車を中心とした自動車販売台数の増加や、自動車1台あたりの安全装備の増加などが、BSDとACCの需要増加に寄与しています。米国交通安全局(NHTSA)の主要プログラムである米国新車アセスメントプログラム(US NCAP)では、これらの安全システムの搭載に注力し、購入者の安全に関する不安を軽減することが期待されます。また、評価システムの改善により、自動車の安全性能に良い変化がもたらされることが期待されます。
日本や韓国といった新興国市場の存在と、この地域の自動車に課される安全規制は、運転支援システム市場に大きな影響を与えています。これらの規制は、欧州や北米と同様に厳しいものです。インド、タイ、インドネシアにおける社会経済状況の改善は、プレミアム乗用車のセグメントに対する需要を生み出し、それによってこれらの国々におけるADASの需要を増加させています。
促進要因セーフティシステムに対する意識の高まりが、この地域のADAS搭載車市場を促進しています。政府の規制により、自動車メーカーは先進的なADASモジュールを搭載した車両を設計するように迫られています。さらに、この地域における自律走行車の進化は、ティア1メーカーが最新技術とユーザーフレンドリーなシステムを備えたADASを設計し提供する機会を生み出しています。
アダプティブクルーズコントロール(ACC)および死角検出(BSD)市場は、かなり統合されています。Continental AG、Hella KGaA Hueck &Co.、Mobileye、Denso Corporation、Delphi Automotive PLCなどの企業が、市場の主要プレイヤーとして名を連ねています。自動車の安全機能に関する基準の高まりに対応するため、市場の主要なACCおよびBSDメーカーは、研究開発活動への投資を開始しています。例えば
The adaptive cruise control (ACC) and blind-spot detection (BSD) market is valued at USD 3.45 billion in 2021 and is expected to reach USD 7.98 Billion by 2027 registering a CAGR of 15.2%, during the forecast period, 2022-2027.
The COVID-19 pandemic has severely impacted the automotive industry across the world. The disruptions in supply chain activities, the interruption in large-scale manufacturing, restrictions on travel, and the declining sales of vehicles during 2020, are responsible for the declining growth of the market.
Over the long term, the enactment of stringent safety regulations and the increasing vehicle safety concerns among consumers are expected to drive the market study. According to the World Health Organization, nearly 1.35 million people die annually, due to road accidents. The cause of these accidents is mostly attributed to the driver's inability to judge certain conditions and make the right decisions. The efforts of governments to reduce fatalities due to road accidents have led to increased installation of safety systems in new vehicles.
The growing awareness about vehicle safety has been one of the vital factors in the development of advanced safety systems, such as adaptive cruise control and blind-spot detection. On the other hand, the increase in the sales of luxury vehicles across the world is also driving the market for ACC and BSD.
The blind spot detection system makes use of electrical detecting units that are positioned on both sides of the vehicle. These devices send out either electromagnetic waves (usually in the radar wavelengths) or take images with a digital camera, and analyze them.
When the BSD detects any vehicle coming from the rear, and the driver attempts to steer toward the approaching vehicle, this system warns the driver about the impending impact by flashing a light in the driver's peripheral vision and/or by making audible sounds. In modern advanced systems, blind spot detections also have an assist feature that steers the car back into the safety zone.
Ford was the first company to introduce blind spot detection in its cars in 2005, under the name of blind spot information system (BLIS). The system uses cameras mounted near the car's side rear view mirror, which process the images and warns the driver. Nowadays, these cameras have been replaced with radars sensors mounted on the car's bumpers. Audi's Side Assist and Infiniti's Blind Spot Warning (BSW) are some alternate products in the market.
Aside from passenger automobiles, commercial vehicles, particularly large trucks, are seeing an increase in demand for sophisticated driver assistance systems and collision avoidance systems. Commercial vehicles are longer and broader than passenger vehicles, resulting in substantially greater blind areas. Thus, to enhance safety and eliminate blind spots, companies, in consultation with commercial vehicles manufacturers, are developing blind spot detection systems that are suitable for these vehicles.
More than 90% of the market studied is captured by OEMs, with a limited and unorganized aftermarket for the blind spot detection system. The rising vehicle safety concerns and a growing number of blind spot related accidents are some of the factors driving the market for BSD systems.
The Asia-Pacific region is predicted to significantly contribute to the growth of both the BSD and ACC industries. Factors like as rising vehicle sales, particularly of luxury cars, and an increase in safety installations per vehicle all contribute to rising demand for BSD and ACC systems. The United States New Car Assessment Program (US NCAP), a flagship program of the country's National High Traffic Safety Administration (NHTSA), focused on the incorporation of these safety systems, which may reduce the safety-related concerns of buyers. In addition, improvements in the rating system are expected to bring a positive change in the safety features of the vehicles.
The presence of fast-developing countries, like Japan and South Korea, and the safety regulations imposed on vehicles in the region have influenced the market for driving assistance systems significantly. These regulations are as stringent as that of Europe and North America. The improvement in socio-economic conditions in India, Thailand, and Indonesia has created a demand for the premium passenger cars segment, thereby increasing the demand for ADAS in these countries.
The rising awareness for driver safety systems is enhancing the market for ADAS-equipped vehicles in this region. The government regulations are compelling the car manufacturers to design their vehicles with advanced ADAS modules. Moreover, the evolution of autonomous cars in this region is creating the opportunity for tier-1 manufacturers to design and deliver ADAS with the latest technologies and user-friendly systems.
The Adaptive Cruise Control (ACC) and Blind Spot Detection (BSD) Market is fairly consolidated. Companies, such as Continental AG, Hella KGaA Hueck & Co., Mobileye, Denso Corporation, and Delphi Automotive PLC, are some of the major players in the market. To meet the increasing standards for safety features in the vehicles, major ACC and BSD manufacturers in the market have started investing in R&D activities. For instance,