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市場調査レポート
商品コード
1331286

子宮頸がん診断および治療の市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Cervical Cancer Diagnostics And Therapeutics Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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子宮頸がん診断および治療の市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

子宮頸がん診断および治療の世界市場規模は、2023年の956億9,000万米ドルから2028年には1,247億4,000万米ドルに成長し、予測期間(2023~2028年)のCAGRは5.44%になると予測されます。

COVID-19の大流行は子宮頸がん診断および治療に深刻な影響を与えました。2022年4月にDiagnostics Journal誌に発表された研究によると、2020年4月の最初の封鎖期間中、検査件数は75.5%減少し、その後2021年には最大36.1%減少しました。パンデミックの最初の24カ月間に、失われた検査量の合計は49.9%でした。後期子宮頸がん(ステージIII~IV)の割合は17%増加し、外来で新たにがんと診断された数は基準値から45%減少しました。しかし、COVID-19以降、世界の規制が緩和され、検診が再開されたため、現在の市場成長は安定しつつあります。

子宮頸がん診断および治療市場の成長を後押しする要因は、子宮頸がん予防に向けた政府の好意的な取り組み、子宮頸がんの有病率の増加、早期診断に関する意識の高まり、子宮頸がん診断および治療の主要企業による強力な研究開発です。例えば、2022年5月、National Health Mission(NHM)とClinton Health Access Initiativeは、子宮頸がん患者の早期発見を目的として、ウッタル・プラデシュ州(インド)で婦人科医と看護師向けの研修プログラムを開始しました。このような政府のプログラムは、子宮頸がんの早期発見・早期治療に役立ち、市場成長にとって好都合です。

調査された市場はかなりの成長を示しており、これは世界中の女性の間で子宮頸がんの有病率が増加していることに起因しています。WHOが2022年2月に発表した最新情報によると、子宮頸がんは世界中の女性で4番目に多いがんで、2020年までに60万4,000人が新たに発症し、34万2,000人が死亡しています。子宮頸がん診断検査を利用して病気の初期兆候を見つける人が増えるにつれ、市場は拡大すると思われます。

さらに、より効率的な併用薬や検査の発売が、子宮頸がん診断および治療市場の成長を後押しすると予想されます。例えば、2021年9月、米国FDAは、組織因子指向性抗体と微小管阻害剤の結合体であるtisotumab vedotin-tftvを、化学療法中または化学療法後に病勢進行した再発性または転移性の子宮頸がん成人患者を対象に早期承認しました。同様に、米国FDAは2021年10月、FDAが承認した検査で腫瘍がPD-L1(CPS 1)を発現している持続性、再発性、転移性の子宮頸がん患者に対して、ベバシズマブの有無にかかわらず、化学療法との併用でペムブロリズマブを承認しました。

しかし、多くの国では、金銭的な問題から検査は定期的に行われておらず、がん治療費の高さが市場の成長を鈍らせています。

子宮頸がん診断および治療市場の動向

予測期間中、HPV検査セグメントが主要市場シェアを占める見込み

パパニコロウ検査は、子宮頸部および大腸の前がんおよびがんプロセスを検出できる子宮頸部スクリーニング検査法です。異常所見があった場合は、より感度の高い診断施術が頻繁に実施され、必要に応じて子宮頸がんの進行予防を目的とした介入が行われます。30歳以上の女性には、ウイルスを検出するためのHPV検査が推奨されます。この検診は、HPVによって引き起こされる前がん病変の発見に役立ち、その後、浸潤がんの発生を防ぐために切除することができます。

同分野の成長を促す主な要因としては、世界中で子宮頸がんの負担が増加していることが挙げられます。この病気は女性に多く見られます。2021年10月の日本HPVセンターの報告によると、日本では毎年約12,785人が新たに子宮頸がんと診断されています。子宮頸がんは、日本における女性のがんの原因の第10位です。子宮頸がんは、15歳から44歳の日本人女性に2番目に多いがんです。そのため、子宮頸がんの罹患率は年々増加しています。ほとんどの場合、子宮頸がんは、がんになる何年も前に子宮頸部の異常な細胞の変化を早期発見し、治療することで予防することができます。そのため、早期診断の採用が増加しており、予測期間中に市場はプラス成長すると予想されます。

さらに、国内での製品上市の増加が市場を押し上げます。例えば、2021年5月、ベクトン・ディッキンソンアンドカンパニーは、IVD指令98/79/ECに基づきCEマークを取得した業界初のHPVスクリーニング用自己採取クレームを発表しました。このように、がん検診のためのパップ、HPV、その他の検査に対する需要の増加により、市場は成長すると予想されます。

このように、前述のすべての要因が予測期間中のセグメント成長を促進すると予想されます。

予測期間中、北米が市場で大きなシェアを占める見込み

北米は、子宮頸がん診断および治療の最大市場の1つです。この大きな市場シェアは、同地域の女性の疾病予防に対する高い意識に加え、子宮頸がん予防のための多くの取り組みが開始され、特に低所得層の女性に対する子宮頸がんスクリーニング検査の保険適用範囲が拡大したことに起因しています。

子宮頸がんは、米国における女性の主な死因のひとつです。米国がん協会によると、2022年1月に更新されたデータと2022年の米国における子宮頸がんの基本推定に基づき、約14,100例の浸潤性子宮頸がんが新たに診断されます。米国では子宮頸がんの症例数が多いため、市場は今後数年間で急成長する可能性が高いです。

さらに、米国では政府の政策が好意的であるため、予測期間中に市場全体が牽引されると予想されます。2022年2月の疾病管理予防センターからの更新情報によると、乳がん・子宮頸がん検診のための全国乳がん・子宮頸がん早期発見プログラム(NBCCEDP)が米国全体の市場成長を後押ししています。さらに、1月は米国議会によって「子宮頸がん健康啓発月間」に指定されています。全米子宮頸がん連合(NCCC)とその全国各地の支部は、1月の間、子宮頸がん、HPV疾患、早期発見の重要性についての認識を高めています。NCCCの各支部は年間を通じてイベントを開催しているが、子宮頸がん啓発月間は1月に実施され、各支部は地域社会での啓発活動に取り組んでいます。

しかし、市場の主要企業による製品発売の増加が市場の成長を支えています。例えば、2021年9月、米国FDAは、組織因子指向性抗体と微小管阻害剤の結合体であるtisotumab vedotin-tftvを、化学療法中または化学療法後に病勢進行した再発性または転移性の子宮頸がん成人患者を対象に早期承認しました。

これらのことを考慮すると、今後数年間に米国で研究市場が成長する可能性は高いと思われます。

Cervical Cancer Diagnostics And Therapeutics Market-IMG2

子宮頸がん診断および治療産業の概要

子宮頸がん診断および治療市場は細分化され、競合が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの面では、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。各社は現在、液体ベースの細胞診など、診断のための先進技術の開発に注力しています。現在市場を独占している企業には、Abbott Laboratories、Bristol-Myers Squibb Company、GlaxoSmithKline PLC、Merck &Co.Inc.、Pfizer Inc.、Qiagen NV、Advaxis Inc.、Becton, Dickinson and Company、F. Hoffmann-La Roche Ltd.などです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 子宮頸がん予防に向けた政府の積極的な取り組み
    • 子宮頸がんの有病率の増加と早期診断に関する意識の高まり
    • 主要企業による子宮頸がん診断および治療薬の強力な研究開発
  • 市場抑制要因
    • 多くの国で定期的な検査施術を採用するための経済的制約
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模)

  • 診断検査別
    • パップスメア検査
    • HPV検査
    • コルポスコピー
    • 生検および子宮頸部内掻爬術
    • その他の診断検査
  • 治療薬別
    • アバスチン(ベバシズマブ)
    • ブレノキサン(ブレオマイシン)
    • ヒカムチン(トポテカン塩酸塩)
    • ゲムシタビン-シスプラチン
    • ワクチン
      • ガーダシル
      • セバリックス
    • その他の治療薬
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 専門クリニック
    • がん・放射線治療センター
    • 診断センター
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Bristol-Myers Squibb Company
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Merck & Co. Inc.
    • Pfizer Inc.
    • Qiagen NV
    • Advaxis Inc.
    • Becton, Dickinson and Company
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd.
    • DYSIS Medical Ltd
    • The Cooper Companies, Inc.
    • Arbor Vita Corporation
    • Zilico ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 56560

The Global Cervical Cancer Diagnostics and Therapeutics Market size is expected to grow from USD 95.69 billion in 2023 to USD 124.74 billion by 2028, at a CAGR of 5.44% during the forecast period (2023-2028).

The COVID-19 pandemic had a serious impact on cervical cancer diagnosis and treatment. According to the study published in the Diagnostics Journal in April 2022, during the first lockdown in April 2020, the number of tests dropped by 75.5%, after which the number of cases dropped by up to 36.1% in 2021. During the first 24 months of the pandemic, the total volume of tests lost was 49.9%. The percentage of late-stage cervical cancers (stages III-IV) increased by 17%, while the number of newly diagnosed cancers in the outpatient clinic decreased by 45% from the baseline. However, the market growth is stabilizing in the current scenario after COVID-19 as the worldwide restrictions have eased and disease screening services have been resumed.

The factors propelling the growth of the cervical cancer diagnostics and therapeutics market are favorable government initiatives towards cervical cancer prevention, the growing prevalence of cervical cancer, increasing awareness regarding early diagnosis, and strong R&D from key players in cervical cancer diagnosis and drugs. For instance, in May 2022, the National Health Mission (NHM) and the Clinton Health Access Initiative launched a training program for gynecologists and nurses in Uttar Pradesh (India) with the goal of detecting cervical cancer cases at an early stage. These kinds of government programs help find and treat cervical cancer early, which is good for market growth.

The market studied has been witnessing considerable growth, which is attributed to the increasing prevalence of cervical cancer among women worldwide. WHO Updates in February 2022 say that cervical cancer is the fourth most common cancer in women around the world, with 604,000 new cases and 342,000 deaths by 2020.In 2020, low- and middle-income countries will account for nearly 90% of new cases and deaths worldwide. As more people use cervical cancer diagnostic tests to find early signs of the disease, the market is likely to grow.

Additionally, the launch of more efficient combination drugs and tests is expected to boost the growth of the cervical cancer diagnostics and therapeutics market. For instance, in September 2021, the US FDA granted accelerated approval to tisotumab vedotin-tftv, a tissue factor-directed antibody and microtubule inhibitor conjugate, for adult patients with recurrent or metastatic cervical cancer with disease progression during or after chemotherapy. In the same way, in October 2021, the US FDA approved pembrolizumab in combination with chemotherapy, with or without bevacizumab, for people with persistent, recurring, or metastatic cervical cancer whose tumors express PD-L1 (CPS 1), as shown by an FDA-approved test.

But in many countries, testing isn't done regularly because of money problems, and the high cost of cancer treatments slows market growth.

Cervical Cancer Diagnostics And Therapeutics Market Trends

The HPV Test Segment is Expected to Hold a Major Market Share Over the Forecast Period

The Papanicolaou test is a cervical screening method that can detect precancerous and cancerous processes in the cervix and colon. Abnormal findings are frequently followed by more sensitive diagnostic procedures and, if necessary, interventions aimed at preventing cervical cancer progression. An HPV test is recommended for women over 30 to detect the virus. The screening aids in detecting precancerous lesions caused by HPV, which can then be removed to prevent the development of invasive cancers.

The major factor driving the segment's growth includes the rising burden of cervical cancer across the world. The disease is more commonly found in females. According to the report of the HPV Center Japan in October 2021, in Japan, approximately 12,785 new cervical cancer cases are diagnosed each year. Cervical cancer is the tenth leading cause of cancer in women in Japan. Cervical cancer is the second most common cancer in Japanese women aged 15 to 44. Therefore, the incidence of cervical cancer is found to increase every year. In most cases, cervical cancer can be prevented through early detection and treatment of abnormal cell changes in the cervix years before the cancer develops. Therefore, with the increasing adoption of early diagnosis, the market is expected to grow positively during the forecast period.

Moreover, increasing product launches in the country boost the market. For instance, in May 2021, Becton, Dickinson, and Company introduced the industry's first self-collection claims for HPV screening, which have been CE marked under the IVD Directive 98/79/EC. Thus, due to the increasing demand for Pap, HPV, and other tests for cancer screening, the market is expected to grow.

Thus, all the aforementioned factors are anticipated to drive segment growth over the forecast period.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market Over the Forecast Period

North America is one of the largest markets for cervical cancer diagnostics and therapeutics. The large market share is attributed to the high awareness of disease prevention among women in the region, as well as to the many initiatives launched to prevent cervical cancer that have increased the reach of insurance coverage for cervical screening tests, especially for low-income women.

Cervical cancer is one of the leading causes of death among women in the United States. According to the American Cancer Society, based on data updated in January 2022 and the estimates for cervical cancer in the United States for 2022, about 14,100 new cases of invasive cervical cancer will be diagnosed. Since there are more cases of cervical cancer in the U.S., the market is likely to grow quickly over the next few years.

Additionally, favorable government policies in the United States are expected to drive the overall market during the forecast period. Updates from the Centers for Disease Control and Prevention in February 2022 say that the National Breast and Cervical Cancer Early Detection Program (NBCCEDP) for screening for breast and cervical cancer has helped the market grow in the United States as a whole.Additionally, the month of January has been designated "Cervical Health Awareness Month" by the United States Congress. The National Cervical Cancer Coalition (NCCC) and its many local chapters across the country raise awareness about cervical cancer, HPV disease, and the importance of early detection during the month of January. While NCCC chapters host events throughout the year, Cervical Health Awareness Month is observed in January, and chapters work to raise awareness in their communities.

However, growing product launches by the key market players support the market's growth. For instance, in September 2021, the US FDA granted accelerated approval to tisotumab vedotin-tftv, a tissue factor-directed antibody and microtubule inhibitor conjugate, for adult patients with recurrent or metastatic cervical cancer with disease progression during or after chemotherapy.

Considering all of this, it seems likely that the studied market will grow in the United States over the next few years.

Cervical Cancer Diagnostics And Therapeutics Market - IMG2

Cervical Cancer Diagnostics And Therapeutics Industry Overview

The Cervical Cancer Diagnostics and Therapeutics Market is fragmented, competitive, and consists of several major players. In terms of market share, a few of the major players are currently dominating the market. Companies are currently focusing on developing advanced techniques for diagnosis, such as liquid-based cytology. Some of the companies currently dominating the market are Abbott Laboratories, Bristol-Myers Squibb Company, GlaxoSmithKline PLC, Merck & Co. Inc., Pfizer Inc., Qiagen NV, Advaxis Inc., Becton, Dickinson and Company, and F. Hoffmann-La Roche Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Favorable Government Initiatives toward Cervical Cancer Prevention
    • 4.2.2 Growing Prevalence of Cervical Cancer and Increasing Awareness Regarding Early Diagnosis
    • 4.2.3 Strong R&D from Key Players for Cervical Cancer Diagnosis and Drugs
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Economic Constraints in Many Countries to Adopt Regular Testing Procedures
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Million)

  • 5.1 By Diagnostic Test
    • 5.1.1 Pap Smear Test
    • 5.1.2 HPV Test
    • 5.1.3 Colposcopy
    • 5.1.4 Biopsy and Endocervical Curettage
    • 5.1.5 Other Diagnostic Tests
  • 5.2 By Therapeutics
    • 5.2.1 Avastin (Bevacizumab)
    • 5.2.2 Blenoxane (Bleomycin)
    • 5.2.3 Hycamtin (Topotecan Hydrochloride)
    • 5.2.4 Gemcitabine-Cisplatin
    • 5.2.5 Vaccines
      • 5.2.5.1 Gardasil
      • 5.2.5.2 Cevarix
    • 5.2.6 Other Therapeutics
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospitals
    • 5.3.2 Specilty Clinics
    • 5.3.3 Cancer and Radiation Therapy Centers
    • 5.3.4 Diagnostic Centers
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott Laboratories
    • 6.1.2 Bristol-Myers Squibb Company
    • 6.1.3 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.1.4 Merck & Co. Inc.
    • 6.1.5 Pfizer Inc.
    • 6.1.6 Qiagen NV
    • 6.1.7 Advaxis Inc.
    • 6.1.8 Becton, Dickinson and Company
    • 6.1.9 F. Hoffmann-La Roche Ltd.
    • 6.1.10 DYSIS Medical Ltd
    • 6.1.11 The Cooper Companies, Inc.
    • 6.1.12 Arbor Vita Corporation
    • 6.1.13 Zilico ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS