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市場調査レポート
商品コード
1694026
インドのウォールデコレーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)India Wall Decor - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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インドのウォールデコレーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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インドのウォールデコレーション市場規模は2025年に6億6,809万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.69%で、2030年には9億2,354万米ドルに達すると予測されます。
インドにおける政府のイニシアチブの高まりとインフラ開発への投資が、ウォールデコレーション産業の成長を支えています。家具付き住宅に対する消費者の嗜好の変化が、ウォールデコレーション製品の売上を増加させました。インドでは消費者の所得が増加しているため、人々は美的なウォールデコレーション品にお金をかけるようになりました。インドの商業地区も、快適さと美的価値を提供するウォールデコレーション品への投資を増やしています。
インドでは、スマートホーム技術の統合により、ウォールデコレーション品に大きな変化が起きています。消費者は、生活空間に双方向性と機能性を付加するために、色の変更やデジタルアート、音声アシストなどの機能を備えた製品を求めるようになっています。インドのウォールデコレーション企業は、ニッチなアーティストやデザイナーとコラボレートし、限定アートコレクションを発表しています。企業は特定のテーマやクリエイティブなパートナーシップに焦点を当て、ユニークで希少な作品の需要を高めています。
eコマースプラットフォームは、アーティストやデザイナーと提携し、限定商品を追加することで、インドのウォールデコレーション品ビジネスの拡大に不可欠な役割を果たしています。企業はオンライン上で確固たるプレゼンスを維持し、サプライチェーンを最適化し、持続可能性への懸念に対処して市場の成長を形成しています。
ウォールラミネートと印刷ウォールデコレーションは、特に住宅セグメントでインドで最も人気のある販売製品です。インドの製造業者はモダンなインテリアデザインを採用し、消費者の満足度を満たすために不可欠なツールとなっています。デジタル印刷技術の出現は、インドのウォールデコレーション市場の急成長に拍車をかけた。住宅や商業セグメントで売れ筋のウォールデコレーション品には、デジタル壁紙印刷、フレームワーク、鏡の作品などがあります。したがって、デジタル印刷はインドの壁装飾市場の成長を示しました。
インドの市場成長を高める主要因は、ソーシャルメディアプラットフォームの影響力の高まりです。インドの急速な都市化により、アパートや小規模住宅に住む人が増加しており、壁掛け棚やコンパクトなデザインの家具など、省スペースで多機能な装飾品へのニーズが高まっています。インドの中流階級の可処分所得が増えるにつれて、居住空間を改善する意欲も高まっています。そのため、様々なデザインやアイデアを探求するために、メディアやインターネットに触れる機会も増えています。そのため、オンラインショッピングは利便性、多様性、市場競争価格を提供し、市場の成長に寄与しています。
インドのウォールデコレーション市場は細分化されています。インドの有名ブランドや新興企業は、額入りプリントから3Dウォールアートまで多様な製品を提供し、様々な消費者の嗜好に対応しています。市場参入企業は、革新的な機能、サステイナブル材料、カスタマイズオプションを取り入れ、際立った存在となるよう技術革新に注力しています。さらに、成長し進化する建設産業は、インド市場に巨大な機会を生み出しています。市場参入企業は、Asian Paints Limited、Marshalls Wallcoverings、Excel Wallcoverings、ATCO Interiors Private Limited、Ultra Walls(Sonu Art)などがあります。
The India Wall Decor Market size is estimated at USD 668.09 million in 2025, and is expected to reach USD 923.54 million by 2030, at a CAGR of 6.69% during the forecast period (2025-2030).
The rising government initiatives and investments in infrastructural developments in India supported the growth of the wall decor industry. The change in consumer preferences toward fully furnished homes increased the sales of wall decor products. Due to the increased income of consumers in India, people are more encouraged to spend on aesthetic wall decor items. The commercial spaces in India are also investing more in wall decor products that offer comfort and aesthetic value.
A significant transformation happened in wall decor products in India because of the integration of smart home technology. Consumers increasingly demand products with properties like changing colors, digital art, and voice assistance to add interactivity and functionality to their living spaces. Wall decor businesses in India are collaborating with niche artists and designers to introduce exclusive and limited-edition art collections. Enterprises focus on specific themes and creative partnerships to increase demand for unique and rare pieces.
E-commerce platforms played an essential role in expanding the business of wall decor products in India by colluding with artists and designers to add exclusive offerings. Businesses are maintaining a solid online presence, optimizing supply chains, and addressing sustainability concerns for shaping market growth.
Wall laminates and printed wall decor are India's most popular selling products, especially in residential sectors. Manufacturers in India adopted modern interior design, making it an essential tool to meet consumer satisfaction requirements. The emergence of digital printing technology fueled the rapid growth of the wall decor market in India. Some top-selling wall decor items in residential and commercial sectors are digital wallpaper printing, frameworks, and mirror works. Hence, digital printing witnessed the growth of the wall decor market in India.
The primary factor increasing the market growth in India is the rising influence of social media platforms. The rapid urbanization in India is increasing the number of people living in apartments and smaller homes, which drives the need for space-saving and multifunctional decor items, such as wall-mounted shelves and compact furniture designs. As the disposable income of middle-class people in India increases, the willingness to improve their living spaces also increases. Hence, the exposure to media and the internet also increases to explore various designs and ideas. Therefore, online shopping provides convenience, variety, and competitive pricing, contributing to the market's growth.
The Indian wall decor market is fragmented. Well-known brands and startups in India offer diverse products, from framed prints to 3D wall art, catering to varying consumer preferences. Market players focus on innovation, incorporating innovative features, sustainable materials, and customization options to stand out. Moreover, the growing and evolving construction industry is creating enormous opportunities for the market in India. The market players are Asian Paints Limited, Marshalls Wallcoverings, Excel Wallcoverings, ATCO Interiors Private Limited, and Ultra Walls (Sonu Art).