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市場調査レポート
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中国のE-bike市場:シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

China E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 173 Pages
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2~3営業日
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中国のE-bike市場:シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 173 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国のE-bike市場規模は2025年に110億1,000万米ドルと推定され、2029年には123億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2029年)のCAGRは2.98%で成長すると予測されます。

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推進力部門市場概要

  • E-bikeはよりパワフルになってきており、性能的には自転車よりもスクーターや二輪車に近いモデルもあります。E-bikeのようなグリーン技術の利用を支援する政府の施策や法律が、中国のE-bike市場の本質的な原動力となっています。こうした取り組みにより、ビッグデータを利用する用途プラットフォームやスマートバッテリーを搭載したE-bikeの開発が活発化しています。電動自転車(E-bike)は、2007年時点で中華人民共和国(PRC)の推定4,000万~5,000万人に、安価で便利、かつ比較的エネルギー効率の高い輸送手段を提供しています。2015年には、中国で約1,435万台の電動自転車が顧客に販売されました。同国は、電動自転車にとって世界で最も重要な市場です。
  • 2019年、中国における電動自転車の主要ブランドとして、Yadeaは約610万台を販売し、2016年と比較してほぼ倍増しました。一方、SunraとNiuも2016~2019年にかけて販売台数を伸ばしており、2019年の販売台数はそれぞれ170万台と40万台でした。
  • 交通インフラの開発と輸送量の増加がもたらす結果には、公害と温室効果ガスの排出が含まれます。運輸産業は2020年の直接CO2排出量の9%を占めます。中国政府は、交通システムをスマートでエコフレンドリーものに変えようと、総力を挙げて取り組んでいます。これらを考慮すると、中国政府は、中国の混雑、汚染、燃料価格の困難を緩和するために、ペダルアシスト、スピードペデレック、スロットル式E-bikeを奨励すると考えられます。

中国のE-bike市場動向

中国のE-bike普及率は非常に高く、増加傾向にあり、広大な市場と消費者の強力な普及を浮き彫りにしています。

  • 中国はアジア太平洋のE-bike市場の消費の90%以上を占めているが、これは同国におけるE-bikeの販売台数が多いためであり、交通渋滞や自動車汚染の深刻化に対処するためです。中国におけるE-bikeの輸出入量は、過去数年間、大きいです。現在、中国は世界最大の電動自転車輸出国となっています。
  • 中国の電動二輪車産業は、グリーン技術の利用を支援するいくつかの政府の取り組みや法律が大きな原動力となっており、スマートバッテリーや用途プラットフォームを備えた電動二輪車の需要を押し上げています。中国メーカー製の電動二輪車は、その高い品質と技術的進歩により、欧州で人気を博しています。また、交通渋滞や事故を防ぐため、国内でもE二輪車の需要が増加しています。共有マイクロモビリティサービスへの注目の高まりによるレンタルサービスの登場も、この産業に利益をもたらしています。E-bikeの採用を促進するその他の要因には、超都市化、駐車スペースの不足、燃料車の輸送費の高騰などがあります。
  • 電動二輪車の価格は1,500~3,000人民元(約180~360米ドル)で、自動車の数分の一であるため、中国の多くの消費者にとって手頃な選択肢になりつつあります。予測期間中、中国市場ではE-bikeのコストが低下しているため、E-bikeの消費は引き続き拡大すると考えられます。同国ではガソリン価格が上昇する一方、農村部では電気料金が低下しており、E-bikeはガソリン・スクーターのような代替品に対して経済的な競合を高めています。

中国では、通勤パターンが徐々に変化していることを反映して、毎日5~15kmの距離を通勤する人口が一貫して増加しています。

  • 中国では毎年、移動手段としての自転車利用が増加しており、その需要を牽引しています。この需要の高まりが、1日5~15kmの通勤に自転車を利用する人の増加につながっています。2020年には、中国の個人の15%近くが、オフィスや学校などさまざまな場所への1日5~15kmの移動に自転車を主要輸送手段として利用しています。
  • COVID-19の流行は、ロックダウンやジムやヨガスタジオの閉鎖により、2020年と2021年の中国の自転車需要を大幅に押し上げました。また、人々は社会的距離を保つために公共輸送を避け、中国の多くの都市で職場や事業所、その他近隣の場所への通勤に自転車を選びました。2021年には、自転車で5~15km移動する通勤者が増加しました。
  • 現在、多くの人が職場や商業地、近隣の市場まで5~15kmの距離を自転車で移動しています。2022年には、毎日の通勤者の約17%が自転車に乗っていました。自転車インフラの改善や政府によるさまざまな自転車利用促進策により、2022年には自転車通勤者数が2021年に比べて増加しました。このような要因により、毎日5~15kmの距離を自転車で移動する通勤者の数が増加すると予想され、予測期間中に中国での自転車需要も増加する可能性があります。

中国のE-bike産業概要

中国のE-bike市場は適度に統合されており、上位5社で49.61%を占めています。この市場の主要企業は、Aima Technology Group、Jiangsu Xinri E-Vehicle、NIU Technologies、Shenzhen TAILG Technology Group、Yadea Group Holdings Ltd.などです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自転車販売台数
  • 一人当たりGDP
  • インフレ率
  • 電子自転車の普及率
  • 1日の移動距離が5~15キロの人口/通勤者の割合
  • レンタサイクル
  • E-bikeバッテリー価格
  • バッテリー化学の価格表
  • 超ローカル配送
  • 自転車専用レーン
  • トレッカー数
  • バッテリー充電能力
  • 交通渋滞指数
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進力タイプ
    • ペダルアシスト
    • スピードペデレック
    • スロットルアシスト
  • 用途タイプ
    • 貨物/公益事業
    • シティ/アーバン
    • トレッキング
  • バッテリータイプ
    • 鉛バッテリー
    • リチウムイオンバッテリー
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Aima Technology Group Co. Ltd
    • Jiangsu Lvneng Electrical Bicycle Technology Co., Ltd.
    • Jiangsu Xinri E-Vehicle Co. Ltd
    • Luyuan Electric Vehicle Co., Ltd.
    • NIU Technologies
    • Shanghai Lima Electric Bicycle Co.,Ltd
    • Shenzhen TAILG Technology Group Co., LTD.
    • Tianjin Baishan Electric bicycle Co., LTD
    • Tianjin Fuji-Ta Bicycle Co. Ltd.
    • Yadea Group Holdings Ltd.

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93104

The China E-bike Market size is estimated at 11.01 billion USD in 2025, and is expected to reach 12.39 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 2.98% during the forecast period (2025-2029).

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PROPULSION SEGMENT MARKET OVERVIEW

  • E-bikes are becoming more powerful, and some models are more similar to scooters and motorcycles than to bicycles in terms of performance. The government's policies and laws supporting the use of green technologies, like e-bikes, are what essentially fuel the China e-bike market. These initiatives have sparked the development of big data-using application platforms and e-bikes with smart batteries. Electric bikes (e-bikes) provide cheap, convenient, and relatively energy-efficient transportation to an estimated 40 million to 50 million people in the People's Republic of China (PRC) as of 2007. In 2015, some 14.35 million electric bikes were sold to customers in China. The country is the most important market for electric bikes worldwide.
  • In 2019, as the leading brand of electric bicycles in China, Yadea sold around 6.1 million units, almost doubling its sales compared to 2016. Meanwhile, Sunra and Niu also experienced sale growth from 2016 to 2019, with respective sales of 1.7 and 0.4 million units in 2019.
  • The consequences of developing transportation infrastructure and increasing transportation volume include pollution and greenhouse gas emissions. The transportation industry accounted for 9% of direct CO2 emissions in 2020. The Chinese government is making concerted efforts to change its transportation system into a smart and environmentally friendly one. Given these considerations, the Chinese government will encourage pedal-assisted, speed pedelec, and throttle e-bikes to alleviate China's congestion, pollution, and fuel price difficulties.

China E-bike Market Trends

China demonstrates exceptionally high and increasing E-Bike adoption rates, highlighting a vast market and strong consumer adoption.

  • China accounted for more than 90% of consumption in the Asia-Pacific e-bike market during the historical period, owing to the high sales of e-bikes in the country to tackle heavy traffic conditions and growing vehicle pollution. The import and export volumes of e-bikes in China have been large over the past years. Currently, China ranks as the largest exporter of electric bikes worldwide.
  • The Chinese e-bike industry is largely driven by several government efforts and legislation supporting the use of green technology, thus boosting the demand for e-bikes with smart batteries and application platforms. Electric motorcycles made by Chinese manufacturers have gained favor in Europe due to their high quality and technical advancements. There has also been an increase in the demand for e-bikes in the country to prevent traffic congestion and accidents. The advent of rental services due to the rising focus on shared micro-mobility services has also benefited the industry. other factors driving the adoption of e-bikes include hyper-urbanization, a scarcity of parking spaces, and high transport expenses for fuel vehicles
  • An electric bike is becoming an affordable option to many Chinese consumers, as it is priced at CNY 1,500-3,000 (about USD 180-360), which is a small fraction of the cost of a car. During the forecast period, the consumption of e-bikes is likely to continue to grow due to the decreasing cost of e-bikes in the Chinese market. Gasoline prices have risen in the country, while electricity prices in rural areas have dropped, making e-bikes more economically competitive to alternatives, like gasoline-powered scooters.

China demonstrates a consistent rise in the population commuting 5-15 km daily, reflecting a gradual change in commuting patterns.

  • Every year, the use of bicycles for transportation grows in China, driving their demand. This growing demand is leading to an increase in the number of people who use bicycles to commute 5-15 km per day. Nearly 15% of individuals in China used bicycles as their primary mode of transportation in 2020 to travel between 5 and 15 km daily to various locations, including offices and schools.
  • The COVID-19 pandemic significantly boosted China's bicycle demand in 2020 and 2021 due to lockdowns and the closure of gyms and yoga studios. People also avoided public transportation to maintain social distancing and chose bicycles to commute to their workplaces, places of business, and other nearby sites in many Chinese cities. In 2021, there was an increase in the number of commuters traveling 5-15 km on bicycles.
  • Currently, many people use bicycles to travel a distance of 5-15 km to their workplaces, places of commerce, and nearby markets. About 17% of daily commuters rode bicycles in 2022. Due to improvements in bicycle infrastructure and a variety of cycling promotion initiatives by the government, the number of people biking to work increased in 2022 compared to 2021. Such factors are anticipated to boost the number of commuters using bicycles to cover a distance of 5-15 km daily, which may also increase the demand for bicycles in China during the forecast period.

China E-bike Industry Overview

The China E-bike Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 49.61%. The major players in this market are Aima Technology Group Co. Ltd, Jiangsu Xinri E-Vehicle Co. Ltd, NIU Technologies, Shenzhen TAILG Technology Group Co., LTD. and Yadea Group Holdings Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Aima Technology Group Co. Ltd
    • 6.4.2 Jiangsu Lvneng Electrical Bicycle Technology Co., Ltd.
    • 6.4.3 Jiangsu Xinri E-Vehicle Co. Ltd
    • 6.4.4 Luyuan Electric Vehicle Co., Ltd.
    • 6.4.5 NIU Technologies
    • 6.4.6 Shanghai Lima Electric Bicycle Co.,Ltd
    • 6.4.7 Shenzhen TAILG Technology Group Co., LTD.
    • 6.4.8 Tianjin Baishan Electric bicycle Co., LTD
    • 6.4.9 Tianjin Fuji-Ta Bicycle Co. Ltd.
    • 6.4.10 Yadea Group Holdings Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms