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市場調査レポート
商品コード
1693665

PCアクセサリ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

PC Accessories - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
PCアクセサリ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

PCアクセサリ市場規模は2025年に309億3,000万米ドル、2030年には548億2,000万米ドルに達すると予測、予測期間(2025~2030年)のCAGRは12.13%。

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主要ハイライト

  • 多くの企業が日常業務にコンピュータを使用するようになったことが、市場成長の最も重要な要因の1つです。さらに、ライフスタイルの変化や技術的発明によってデジタル化への依存度が高まっていることも、市場の成長を著しく高めると予想されます。
  • ゲームなどのレクリエーション目的でPCを利用するユーザーの増加が、市場の拡大に拍車をかけると予想されます。OECDの経済協力開発調査によると、2025年には12億6,247万世帯がパソコンを使用すると予想されています。少なくとも1台のコンピュータがある家庭は、コンピュータ世帯と呼ばれます。このような大規模な成長により、市場参入企業はコンピュータの普及に伴い、製品ポートフォリオやPCアクセサリを多様化する機会に恵まれると予想されます。また、さまざまな地域でより良いポジションを確立し、市場でより大きなシェアを獲得することもできると考えられます。
  • 市場を牽引しているのは、マウスやキーボードといったパーソナルコンピューターやモバイルデバイスの使用を必要とする、IT・通信技術セグメントでのより良い雇用展望です。ITセグメントでは、電池寿命を最大限に延ばす画期的な技術がワイヤレスマウスに採用されるケースが増えています。IBEFによると、インドのITビジネスサービス需要は2025年までに199億3,000万米ドルに達すると予測されています。
  • ワイヤレスマウスは、RGB照明やプログラム可能な追加ボタンなど、競合ゲーマーによってますます革新的な機能が追加され、急速に普及しています。職場や家庭、娯楽セグメントでは、ワイヤレスマウスが一般的に使用されています。例えば、2023年6月、ゲーミング周辺機器メーカーのRazerは、プレミアムスタイルのワイヤレスマウスであるCobra Proと、同じ全体的なデザインを採用したベーシックな有線バージョンのCobraを追加したゲーミングマウスの新ラインを発売しました。Cobraは、Viper、Deathadder、BasiliskといったRazerの幅広いゲーミングマウスと並んでいます。しかし、この新しいマウスは、他の最高級マウスのハイエンド機能を持ちながら、ラインナップがまだ提供していないさまざまな好みをカバーすることを意図しています。
  • さらに、インフレは研究市場に大きな影響を与え、製造コストの上昇につながります。これは、原料価格の上昇、輸送コストの増加、人件費や人手不足といった要因によるものです。その結果、メーカーは収益性を維持するために値上げを余儀なくされ、最終的に製品需要が減少する可能性があります。
  • COVID-19の流行により、在宅勤務の動向は、ノートパソコンやデスクトップシステムを含むPCアクセサリ市場全体の売上に恩恵をもたらしています。リモートワークや学習へのシフトは、ウェブカメラ、マイク、ヘッドセットなどの周辺機器の需要を押し上げました。

PCアクセサリ市場の動向

ヘッドセットセグメントが市場の成長を牽引する見込み

  • ヘッドセットの需要は、業務用と個人用の使用事例を含む様々な要因が重なり、継続的に増加しています。リモートワーク文化の高まりにより、明瞭なコミュニケーションとコラボレーションツールの必要性が大幅に高まっています。マイク付きヘッドセットは、ビデオ通話やオンライン会議中にハンズフリーでのコミュニケーションを可能にし、生産性を向上させ、バックグラウンドノイズを低減します。
  • 世界のゲーム産業は急激な成長を遂げています。例えば、中国インターネットネットワーク情報センターによると、中国のオンラインゲーマー数は大幅に増加しています。2023年6月現在、中国では約5億5,000万人がオンラインゲームをプレイしており、これは51%の普及率に相当します。ゲーマーは、没入感のあるオーディオ体験、オンラインゲームでのチームメイトとの明瞭なコミュニケーション、注意散漫を避けるためのノイズキャンセリングのためにヘッドセットをますます利用するようになっているため、サラウンドサウンドのようなオーディオ技術の進歩に伴い、その採用が大幅に増加しており、高品質のゲーミングヘッドセットに対する需要がさらに高まっています。
  • また、Federal of Indian Chambers of Commerce and Industry(FICCI)によると、インドにおけるオンラインゲームは、業種(eスポーツとカジュアルゲーム)を問わず大きく成長し、ゲーマー数は2025年までに5億人に達すると予想されています。
  • オンライン学習プラットフォームの成長には、学生がインタラクティブなセッションや講義に参加できるようにヘッドセットを使用する必要があります。したがって、クリアなオーディオ受信を体験し、学習に参加することが、オンライン学習人口の増加によるヘッドセットの需要を促進しています。
  • さらに、YouTuber、ストリーマー、ポッドキャスターのようなコンテンツクリエーターの増加により、高品質のオーディオを録音するための優れたマイクを備えたヘッドセットの需要が高まっています。これを受けて、いくつかのベンダーがYouTuberやストリーマー専用のヘッドセットを発表しています。例えば、Sony Corporationは、XRヘッドセットとコントローラを備えた空間コンテンツ作成システムを開発しており、2024年に発売する予定です。

アジア太平洋が市場で大きなシェアを占める見込み

  • バーチャルゲームの人気が高まっていることから、PCゲーム用アクセサリが進化しています。eスポーツの人気の高まりと世界のゲーマーの増加は、アジア太平洋の需要を促進すると予想されます。例えば、2023年6月、インドのゲームに特化したベンチャーキャピタルファンドLumikaiは、韓国のKraftonと日本のColoplからの投資を含む5,000万米ドルのファンドを立ち上げました。このファンドには他に、テイクツーインタラクティブ(TTWO.O)の元上司ベン・フェダー氏、音楽ストリーミングサービスNapsterのCEOジョン・ブラソプロス氏、フィンランドのモバイルゲーム開発会社スーパーセル、日本のミクシィ(2121.T)などが出資しています。
  • さらに2024年5月、Asusはアクセサリに最新の新製品、4,200dpiでプログラム可能なボタンを備えたSmartO MD200マウスを発表しました。このマウスは、2.4GHz RFとBluetoothの両方の接続性を備え、最大3台のBluetooth機器とのシームレスなワイヤレス接続をサポートします。
  • 予測期間中、世界のPCアクセサリ市場において中国が大きなシェアを占めているのは、中心的なコンピュータと機器アクセサリメーカーの存在が大きいためです。ITセクタが成長し、技術が絶えず進化しているため、この国ではPCアクセサリの需要が増加すると予想されます。
  • 世界中で、オンラインゲームへの関心が高まっています。マウス、機械式キーボード、ヘッドフォンなど、技術的に優れたアクセサリは、ユーザーのゲーム体験のパフォーマンスを向上させるために必要です。その結果、PCアクセサリのニーズが高まることが予想されます。カスタマイズ型PCアクセサリ一式は、この国のインターネットゲームセグメントの大手企業によって製造されています。中国の場合、そのような側面がPCアクセサリ市場の拡大に好影響を与えると予想されます。
  • 近年の参入企業数の増加と技術開発の動向により、日本ではゲーム機が普及しつつあります。また、2023年2月にViはGamerjiと提携し、eスポーツに参入しました。eスポーツ新興企業のGamerjiとの提携により、ViはVi Gamesの傘下で、Viアプリ上でeスポーツのプラットフォームを開始しました。こうした市場の開拓は、市場の成長をさらに後押しする可能性があります。

PCアクセサリ産業概要

PCアクセサリ市場は、様々な参入企業が存在するため、比較的セグメント化されています。主要市場参入企業は、Razer Inc.、Alienware(Dell)、Logitech International SA、Turtle Beach Corporation、Mad Catz Global Limitedです。同市場の参入企業は、パートナーシップ、合併、技術革新、買収などの戦略を採用し、製品提供の改善とサステイナブル競争優位の獲得を目指しています。

  • 2024年4月:HPは新しいゲーミングノートPC、Omen 17とHyperXアクセサリ、箱付きゲーミングマウス、同梱アクセサリを発売しました。HPはまた、HyperXブランドに2つの新しいアクセサリを発表しました。つ目は、ゲーム用に設計されたワイヤレスイヤホン「HyperX Cloud Mix Buds 2」です。このイヤホンは、待ち時間を最小限に抑えるためにドングルを介して接続するか、LE Audioを搭載したBluetooth 5.3を介して接続します。
  • 2024年1月:ロジクールは、女性ゲーマー向けのゲーミングアクセサリの新コレクションを発売。G735ヘッドセットは、包括的なサイズと材料の選択により、フィット感と快適性の解決に重点を置いています。G715キーボードは、交換可能なトッププレート、キーキャップ、クラウド形パームレストにより、自己表現を促します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン
  • マクロ経済動向の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • ワイヤレス技術の採用増加
    • AR、VR、AIなどの技術の出現
    • eスポーツなどのゲームプラットフォームの採用
  • 市場抑制要因
    • シリコンチップの生産量の変動によるPCアクセサリ(特にゲーミングセグメント)の需要不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • マウス
      • ゲーミング
      • 非ゲーミング(企業と消費者)
    • キーボード
      • ゲーミング
      • ノンゲーム(エンタープライズとコンシューマー)
    • ヘッドセット
      • ゲーミングとパーソナル
      • ノンゲーム(業務用)
    • モニターアーム
    • ゲーミングチェア
    • ウェブカム
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • スイス
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alienware(Dell)
    • Logitech International SA
    • Razer Inc.
    • Mad Catz Global Limited
    • Turtle Beach Corporation
    • Corsair Gaming Inc.
    • Cooler Master Co. Ltd(CMC)
    • Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
    • Microsoft Corporation
    • JBL(Harman International Industries Incorporate)
    • Reddragon(Eastern Times Technology Co. Ltd)
    • Nintendo Co. Ltd
    • Sony Corporation
    • Koninklijke Philips NV
    • AOC International

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 93085

The PC Accessories Market size is estimated at USD 30.93 billion in 2025, and is expected to reach USD 54.82 billion by 2030, at a CAGR of 12.13% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The increased use of computers by many companies to run their daily operations is one of the most important factors for the market's growth. Furthermore, the growing dependency on digitization, aided by changing lifestyles and technological inventions, is expected to enhance the market's growth significantly.
  • It is expected that the expansion of the market will be stimulated by an increasing number of PC users for recreational purposes, such as gaming. In 2025, there are expected to be 1,262,47 million households using computers, according to the OECD's Economic Cooperation and Development Survey. Houses with at least one computer are referred to as computer households. With such massive growth, market participants are expected to have an opportunity to diversify their product portfolio and PC accessories as a result of the adoption of computers. They will also be able to position themselves better in different regions and gain a larger share of the market.
  • The market is driven by better job prospects in IT and communications technology, which require the use of personal computers and mobile devices such as mice and keyboards. In the IT sector, breakthrough technology with maximum battery life is increasingly being used in wireless mice. According to IBEF, India's IT and business services demand is projected to reach USD 19.93 billion by 2025.
  • Wireless mice are rapidly becoming popular due to increasingly innovative features, such as RGB lighting and additional programmable buttons, being added to them by competitive gamers. Workplaces, homes, or the entertainment sector are commonly using wireless mice. For example, in June 2023, Gaming peripheral company Razer launched a new line of gaming mice with the Cobra Pro, a premium-style wireless mouse, and the Cobra, an additional basic wired version that utilizes the same overall design. The Cobra sits alongside Razer's wide roster of gaming mice, such as the Viper, Deathadder, and Basilisk. However, this new mouse is intended to cover different preferences that the lineup didn't already offer while having the high-end features of its other top-of-the-line mice.
  • Moreover, inflation significantly impacts the studied market, leading to higher manufacturing costs. This is due to factors such as higher prices for raw materials, increased shipping costs, and labor costs and shortages. As a result, manufacturers may be forced to raise their prices to maintain profitability, ultimately decreasing product demand.
  • Due to the COVID-19 pandemic, the work-from-home trends have benefited the overall PC accessories market, including laptops and desktop systems, with sales. The shift to remote work and learning boosted the demand for peripherals like webcams, microphones, and headsets.

PC Accessories Market Trends

The Headsets Segment is Expected to Drive the Market's Growth

  • The demand for headsets is continuously rising due to a confluence of factors encompassing professional and personal use cases. The rise in remote work culture has significantly increased the need for clear communication and collaboration tools. Headsets with microphones allow for hands-free communication during video calls and online meetings, improving productivity and reducing background noise.
  • The global gaming industry is experiencing exponential growth. For instance, according to the China Internet Network Information Center, the number of online gamers in China has seen a significant rise. As of June 2023, approximately 550 million people in China had played online games, representing a penetration rate of 51%. Since gamers increasingly rely on headsets for immersive audio experiences, clear communication with teammates in online games, and noise cancellation to avoid distractions, its adoption is significantly growing with advancements in audio technology like surround sound, further enhancing the demand for high-quality gaming headsets.
  • In addition, according to the Federal of Indian Chambers of Commerce and Industry (FICCI), online gaming in India is expected to grow significantly across verticals (esports and casual gaming), and the number of gamers is expected to reach 500 million by 2025.
  • The growth of online learning platforms necessitates using headsets so that students can participate in interactive sessions and lectures. Thus, experiencing clear audio reception and participating in learning are driving the demand for headsets due to the growing online learning population.
  • Moreover, the rise of content creators like YouTubers, streamers, and podcasters has increased the demand for headsets with good microphones for recording high-quality audio. In response, several vendors are introducing headsets specifically for YouTubers and streamers. For instance, Sony Corporation is developing a spatial content creation system with XR headsets and controllers and plans to launch it in 2024.

Asia-Pacific is Expected to Hold a Significant Share in the Market

  • The rising favor of virtual gaming has led to the evolution of PC gaming accessories. The growing popularity of e-sports and the increasing number of gamers worldwide are anticipated to drive demand in Asia-Pacific. For instance, in June 2023, the Indian gaming-focused venture capital fund Lumikai launched a USD 50 million fund, which included investments from South Korea's Krafton and Japan's Colopl. Other investors in the fund include former Take-Two Interactive (TTWO.O) boss Ben Feder, music streaming service Napster's CEO Jon Vlassopulos, Finnish mobile game developer Supercell, and Japan's Mixi (2121.T).
  • In addition, in May 2024, Asus launched its latest addition to the accessories, the SmartO MD200 mouse with 4200 dpi and programmable buttons. The mouse comes with both 2.4 GHz RF and Bluetooth connectivity, and it supports seamless wireless connections with up to three Bluetooth devices.
  • China has a significant market share in global PC accessories during the forecast period due to its strong presence of central computer and equipment accessory manufacturers. As the IT sector grows and technology evolves constantly, there is expected to be an increasing demand for PC accessories in this country.
  • Across the world, there's a growing interest in online gaming. Technologically superior accessories like a mouse, mechanical keyboard, or headphones are needed to improve the performance of a user's gaming experience. The need for PC accessories is expected to increase as a result. A set of customized PC accessories is manufactured by major players in the field of Internet gaming in this country. In the case of China, that aspect is expected to have a positive impact on expanding the PC accessories market.
  • As a result of the increasing number of players and technological developments in recent years, gaming consoles are becoming popular in Japan. Further, in February 2023, Vi entered into e-sports in partnership with Gamerji. Through the partnership with e-sports start-up Gamerji, Vi, under the umbrella of Vi Games, launched an e-sports platform on the Vi App. Such developments may further drive the market's growth.

PC Accessories Industry Overview

The PC accessories market is relatively fragmented due to the presence of various players. Key participants in the market are Razer Inc., Alienware (Dell), Logitech International SA, Turtle Beach Corporation, and Mad Catz Global Limited. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, mergers, innovations, and acquisitions to improve their product offerings and achieve sustainable competitive advantage.

  • April 2024: HP launched a new gaming laptop, Omen 17 and HyperX accessories, a gaming mouse with box and bundled accessories. HP has also introduced two new accessories for the HyperX brand. The second addition is the HyperX Cloud Mix Buds 2, a pair of wireless earbuds designed for gaming. These earbuds connect via a dongle for minimal latency or through Bluetooth 5.3 with LE Audio.
  • January 2024: Logitech launched a new collection of gaming accessories for women gamers. The G735 headset focuses on solving fit and comfort through inclusive sizing and material choices. The G715 keyboard encourages self-expression through exchangeable top plates, keycaps, and a cloud-shaped palm rest.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumer
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain
  • 4.4 Impact of Macroeconomic Trends on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Adoption of Wireless Technologies
    • 5.1.2 Emergence of Technologies Such as AR, VR, and AI
    • 5.1.3 Adoption of Gaming Platforms Such as E-sports
  • 5.2 Market Restrains
    • 5.2.1 Fluctuation in the Production of Silicon Chips Leading to a Shortage in Demand for PC Accessories, Specifically for the Gaming Segment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Mice
      • 6.1.1.1 Gaming
      • 6.1.1.2 Non-gaming (Enterprise and Consumer)
    • 6.1.2 Keyboard
      • 6.1.2.1 Gaming
      • 6.1.2.2 Non-gaming (Enterprise and Consumer)
    • 6.1.3 Headset
      • 6.1.3.1 Gaming and Personal
      • 6.1.3.2 Non-gaming (Commercial)
    • 6.1.4 Monitor Arms
    • 6.1.5 Gaming Chairs
    • 6.1.6 Webcams
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Russia
      • 6.2.2.6 Switzerland
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 South Korea
      • 6.2.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Mexico
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 United Arab Emirates
      • 6.2.5.2 Saudi Arabia
      • 6.2.5.3 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Alienware (Dell)
    • 7.1.2 Logitech International SA
    • 7.1.3 Razer Inc.
    • 7.1.4 Mad Catz Global Limited
    • 7.1.5 Turtle Beach Corporation
    • 7.1.6 Corsair Gaming Inc.
    • 7.1.7 Cooler Master Co. Ltd (CMC)
    • 7.1.8 Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG
    • 7.1.9 Microsoft Corporation
    • 7.1.10 JBL (Harman International Industries Incorporate)
    • 7.1.11 Reddragon (Eastern Times Technology Co. Ltd)
    • 7.1.12 Nintendo Co. Ltd
    • 7.1.13 Sony Corporation
    • 7.1.14 Koninklijke Philips NV
    • 7.1.15 AOC International

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET