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市場調査レポート
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1692158

ウイルス検査:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Virology Testing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 111 Pages
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2~3営業日
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ウイルス検査:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 111 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のウイルス検査市場規模は、2025年に132億5,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは1.77%で、2030年には144億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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COVID-19の中で、ウイルス検査市場は、人々の間でCOVID-19の症例が増加していることと、世界中で新しいCOVID-19ウイルス株が出現していることから、成長が見込まれています。COVID-19の影響は大きく、複数の企業がこのウイルスの検査を開始し、SARS-CoV-2ウイルス感染患者の診断や人々のスクリーニングの必要性が生じたため、ウイルス検査市場に有利な機会が生まれました。世界保健機関(WHO)によると、2022年、COVID-19の新規患者数は世界中で5%増加しました。市場関係者はこの機会に製品ラインを拡大し、診断検査やキットを提供することで大きな市場シェアを獲得しました。2022年2月に発表された「臨床ウイルス学研究所で、100万件のCOVID-19検査とカウント」と題する記事によると、スタンフォード大学医学部は2022年2月に100万件目のCOVID-19 PCR検査を処理しました。未確認で急速に進行している世界の健康危機を封じ込めるため、スタンフォード大学は米国で最初にコロナウイルスPCR検査の緊急使用許可を食品医薬品局から取得した学術医療センターの1つです。さらに、製品の供給と生産量を最大化するために、様々な公的機関や民間団体によって実施される取り組みが増加しており、市場の成長をさらに後押しします。例えば、2021年9月、米国政府は、ジョー・バイデン大統領のワクチン接種または検査計画の一環として、介護施設やその他の高リスク集団のためのCOVID-19迅速検査を購入するために、セルトリオン・ヘルスケア(韓国)に6億2,600万米ドル、アボット・ラボラトリーズ(米国)に5億5,440万米ドルを支出する契約を締結しました。業界関係者と政府機関とのこのような協力関係は、世界中のメーカーに大きな利益をもたらし、市場の成長を加速させると予想されます。このような事例は、パンデミック期における市場の成長に好影響を与える可能性が高いです。

さらに、ウイルス性疾患の流行の増加、新たな病原体の出現、製品承認数の急増は、今後数年間の主な促進要因になると予想されます。例えば、世界保健機関(WHO)によると、2021年には世界人口の60%が感染症に苦しんでいます。ヒト免疫不全ウイルス(HIV)、インフルエンザ、エボラ出血熱、ジカウイルス、その他の性感染症などのウイルス性疾患の罹患率の上昇により、感染症の効果的な診断のためのウイルス検査の需要が増加しています。世界保健機関(WHO)によると、流行が始まった2021年には、7,930万人がヒト免疫不全ウイルス(HIV)に感染し、3,630万人がHIVで死亡しています。同様に、FAO(国連食糧農業機関)が2022年1月に発表した報告書によると、鳥インフルエンザウイルスの新たな感染者が中国で13人、米国で5人発生しました。

さらに、世界保健機関(WHO)が2021年に発表した報告によると、エボラ出血熱の感染者は世界で3,481人でした。さらに同機関は、パンデミック以前にも毎日100万人以上の性感染症(STI)が感染しており、毎年35万人以上の赤ちゃんがSTIに関連した20万人の死産や新生児死亡を含む深刻な転帰で生まれていると述べています。

従って、このような疾患の有病率の増加や新たなウイルス感染症の出現は、ウイルス検査キットや検査機器に対する需要を促進し、ひいてはウイルス検査市場の成長を後押しすると予想されます。一方、製品承認に関する厳しい規制は、予測期間中の市場の成長を妨げる可能性が高いです。

ウイルス検査市場の動向

ウイルス検査市場においてPCRベースの手法セグメントが大きな市場シェアを占める見込み

診断技術別では、PCRベースの分子診断法セグメントが分析期間中に大きな市場シェアを獲得するとみられます。これらのPCR法は、ウイルスを含む病原体の検出に最も広く使用されています。さらに、PCR法は臨床診断研究に不可欠なものとなり、臨床診断のエラー率を克服するために、長年にわたり診断ウイルス検査を変革してきました。診断時間が短縮され、結果の特異性と正確性が向上したため、このセグメントの成長を牽引しています。

さらに、COVID-19パンデミックはこのセグメントの成長に大きな影響を与えています。当局は指定されたウイルス培養検査を推奨していないため、ほとんどすべての診断検査はCOVID-19の症状を持つ集団を検査するためにRT-PCRを使用しています。同様に、ほとんどの製薬企業やバイオテクノロジー企業は、COVID-19治療のための新しい分子やリードを特定するための研究開発活動に注力しています。例えば、2021年5月、Cipla LimitedはUbio Biotechnology Systems Pvt.Ltd.と提携し、インドでCOVID-19のポリメラーゼ連鎖反応(COVID-19 RT-PCR)検査である「ViraGen」を発売しました。同様に、2022年6月、米国を拠点とする新興企業Anitoa社により、サル痘ウイルス検出用のポータブルPCR分子アッセイが開発されました。このアッセイ法では、抽出不要のマルチプレックス試薬が使用され、皮膚病変のサンプル中のオルソポックスウイルスとサル痘ウイルスの遺伝子標的をチェックします。

このように、前述の要因は分析期間中、同分野の成長に寄与すると思われます。

北米が市場で大きなシェアを占めると予想され、予測期間中も同様と予想される

同地域の市場は、先進的な診断・検査法の急速な導入、ヘルスケアへの支出の増加、有利な政府政策の存在、先進的な臨床検査機関や製造企業の存在などにより、長年にわたって力強い成長を遂げています。また、米国における公的機関や民間企業による研究開発活動の活発化も、市場の成長に寄与する主な要因となっています。例えば、2021年12月、迅速診断検査ソリューション、細胞ベースのウイルス学的アッセイ、および分子診断システムを提供するQuidel Corporationは、COVID-19変異を評価し、その抗原検査がOmicronなどのCOVID-19変異体を検出し続けることを確認するためのQuidelの継続的な取り組みを発表しました。

さらに、米国における様々なウイルス感染の急増は、ウイルス検査市場の成長要因となっています。例えば、2022年5月のWeekly United States Influenza surveillance reportによると、全体の累積入院率は人口10万人当たり15.5人であり、全体の週間入院率は人口10万人当たり0.6人でした。同様に、HIV.govが2021年6月に発表した統計によると、米国では約120万人がHIV(ヒト免疫不全ウイルス)に感染しています。このことは、同国ではHIV罹患率が高いことを示唆しており、これが診断と検査の需要を押し上げ、最終的に調査された市場成長を促進すると予想されます。同様に、CDCは2022年5月に、米国および従属地域で2020年に30,635人がHIVの診断を受けたと報告しました。

このような要因は、予測期間中、この地域全体のウイルス検査市場を押し上げる可能性が高いです。

ウイルス検査業界の概要

ウイルス検査市場は細分化されており、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの面では、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。現在市場に参入している企業には、F. Hoffmann-La Roche AG、Bio-Rad Laboratories Inc.、Hologic Inc.、Abbott Laboratories、Fujirebio Diagnostics Inc.、Thermo Fisher Scientific Inc.、Cepheid、bioMerieux SA、Qiagen、Diasorin、Siemens Healthineers、Trinity Biotech、Vircellなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 世界のウイルス性疾患の急増
    • 製品承認の増加
  • 市場抑制要因
    • 製品開発と承認に関する厳しい規制
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 分析機器
    • アッセイキットおよび消耗品
  • 診断技術別
    • 分子診断法
      • PCRベース法
      • NGSベース法
    • 免疫測定法
    • 質量分析法
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 病院・クリニック
    • 診断研究所
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Bio-Rad Laboratories Inc
    • Hologic Inc.
    • Abbot Healthcare
    • Fujirebio Diagnostics Inc.
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
    • Cepheid
    • bioMerieux SA
    • Qiagen
    • Diasorin
    • Siemens Healthineers
    • Trinity Biotech
    • Vircell

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 91004

The Global Virology Testing Market size is estimated at USD 13.25 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.47 billion by 2030, at a CAGR of 1.77% during the forecast period (2025-2030).

Global Virology Testing - Market - IMG1

Amidst COVID-19, the virology testing market is expected to grow owing to the rising cases of COVID-19 among people and the advent of newer COVID-19 viral strains across the globe. The impact of COVID-19 was significant as several companies launched their tests for the virus, and there was a need for the diagnosis of SARS-CoV-2 virus-infected patients and screening of people, which created lucrative opportunities for the virology testing market. According to the World Health Organization (WHO), in 2022, the number of new COVID-19 cases increased by 5% across the globe. The market players took this opportunity to expand their product lines and gain a significant market share by providing diagnostic tests and kits. As per an article titled "At clinical virology lab, 1 million COVID-19 tests and counting" published in February 2022, Stanford Medicine processed its 1 millionth COVID-19 PCR test in February 2022. To contain an unidentified, rapidly developing global health crisis, Stanford Medicine was one of the first academic medical centers in the United States to receive emergency use authorization from the Food and Drug Administration for its coronavirus PCR test. Moreover, increasing initiatives undertaken by various public and private organizations to maximize product supply and output will further drive the market's growth. For instance, in September 2021, the United States government signed an agreement to spend USD 626 million on Celltrion Healthcare (South Korea) and USD 554.4 million on Abbott Laboratories (United States) to purchase rapid COVID-19 tests for nursing homes and other high-risk populations as part of President Joe Biden's vaccinate or test plan. Such collaborations between industry players and government bodies are anticipated to greatly benefit manufacturers across the globe, thereby accelerating market growth. Such instances are likely to have a positive impact on the market's growth over the pandemic phase.

Furthermore, the increasing prevalence of viral diseases, the emergence of new pathogens, and a surge in the number of product approvals are expected to be the major driving factors over the coming years. For instance, according to the World Health Organization (WHO), in 2021, 60% of the global population was suffering from infectious diseases. The rising incidence of viral diseases such as human immunodeficiency virus (HIV), influenza, Ebola, Zika virus, and other sexually transmitted diseases has led to an increasing demand for virology testing for an effective diagnosis of the infections. According to the World Health Organization (WHO), in 2021, since the beginning of the epidemic, 79.3 million people have been infected with the human immunodeficiency virus (HIV) and 36.3 million people have died of HIV. Similarly, the report published by the Food and Agriculture Organization (FAO) in January 2022 stated that 13 new cases of the avian influenza virus occurred in China while 5 cases occurred in the United Kingdom.

Additionally, the World Health Organization (WHO) in 2021 reported that 3,481 cases of Ebola were present in the world. The organization further stated that more than 1 million sexually transmitted infections (STIs) were still being acquired every day prior to the pandemic, and every year, more than 350,000 babies were born with severe outcomes, including 200,000 stillbirths and new-born deaths linked to STIs.

Therefore, the increasing prevalence of such diseases and the emergence of new viral infections are anticipated to drive the demand for virology testing kits and instruments, in turn, bolstering the growth of the virology testing market. On the other hand, stringent regulations regarding product approvals are likely to hamper the market's growth over the forecast period.

Virology Testing Market Trends

The PCR-based Method Segment is Expected to Hold a Significant Market Share in the Virology Testing Market Market

By diagnostic technique, the PCR-based molecular diagnostic methods segment is likely to garner a significant market share over the analysis period. These PCR methods are the most widely used for detecting pathogens, including viruses. Moreover, PCR has become an integral part of clinical and diagnostic research and has transformed diagnostic viral testing over the years, in order to overcome the clinical diagnosis error rate. It reduces diagnosis time and has improved the specificity and accuracy of the result, thus driving the segment's growth.

In addition, the COVID-19 pandemic has had a significant impact on the segment's growth. As the authorities have not recommended the specified viral culture tests, almost all the diagnostic tests use RT-PCR to test the population who have symptoms of COVID-19. Likewise, most pharmaceutical and biotechnological companies are focusing on research and development activities to identify new molecules or leads for the treatment of COVID-19. For instance, in May 2021, Cipla Limited launched "ViraGen", a polymerase chain reaction (COVID-19 RT-PCR) test for COVID-19 in India in partnership with Ubio Biotechnology Systems Pvt. Ltd. Similarly, in June 2022, a portable PCR molecular assay for monkeypox virus detection was developed by Anitoa, a United States-based start-up company. An extraction-free multiplex reagent is used in the assay to check the gene targets of the orthopoxvirus and monkeypox viruses in samples of skin lesions.

Thus, these aforementioned factors are likely to contribute to the growth of the segment over the analysis period.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

Growth in the regional market has been strong over the years owing to the rapid adoption of advanced diagnostic and testing methods, higher spending on healthcare, the presence of favorable government policies, and the presence of advanced clinical laboratories and manufacturing companies. The increasing R&D activities from the public and private organizations in the United States are also a major factor contributing to the growth of the market. For instance, in December 2021, Quidel Corporation a provider of rapid diagnostic testing solutions, cellular-based virology assays, and molecular diagnostic systems, stated that Quidel's ongoing efforts to evaluate COVID-19 mutations and confirm that its antigen tests continue to detect COVID-19 variants such as Omicron.

Moreover, the surge in various viral infections in the United States is a growth attributing factor to the virology testing market. For instance, as per the Weekly United States Influenza surveillance report in May 2022, the overall cumulative hospitalization rate was 15.5 per 100,000 population, and the overall weekly hospitalization rate was 0.6 per 100,000 population. Likewise, according to Statistics published by HIV.gov in June 2021, approximately 1.2 million people in the United States have HIV (Human Immunodeficiency Virus). This suggests that HIV incidences are high in the country, which is anticipated to boost the demand for diagnosis and testing, ultimately driving the studied market growth. Similarly, the CDC reported in May 2022 that 30,635 people in the United States and dependent territories acquired an HIV diagnosis in 2020.

Such factors are likely to boost the virology testing market across the region during the forecast period.

Virology Testing Industry Overview

The virology testing market is fragmented in nature and consists of several major players. In terms of market share, a few of the major players are currently dominating the market. Some of the companies which are currently operating in the market are F. Hoffmann-La Roche AG, Bio-Rad Laboratories Inc., Hologic Inc., Abbott Laboratories, Fujirebio Diagnostics Inc., Thermo Fisher Scientific Inc., Cepheid, bioMerieux SA, Qiagen, Diasorin, Siemens Healthineers, Trinity Biotech, Vircell, and others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Surge in the Prevalence of Viral Diseases Worldwide
    • 4.2.2 Increasing Product Approvals
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Stringent Regulations Regarding Product Development and Approvals
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Instruments
    • 5.1.2 Assay Kits and Consumables
  • 5.2 By Diagnostic Technique
    • 5.2.1 Molecular Diagnostics Method
      • 5.2.1.1 PCR-based methods
      • 5.2.1.2 NGS-based methods
    • 5.2.2 Immunoassay-based Method
    • 5.2.3 Mass Spectroscopy-based Method
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospitals and Clinics
    • 5.3.2 Diagnostic Laboratories
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 F. Hoffmann-La Roche AG
    • 6.1.2 Bio-Rad Laboratories Inc
    • 6.1.3 Hologic Inc.
    • 6.1.4 Abbot Healthcare
    • 6.1.5 Fujirebio Diagnostics Inc.
    • 6.1.6 Thermo Fisher Scientific Inc.
    • 6.1.7 Cepheid
    • 6.1.8 bioMerieux SA
    • 6.1.9 Qiagen
    • 6.1.10 Diasorin
    • 6.1.11 Siemens Healthineers
    • 6.1.12 Trinity Biotech
    • 6.1.13 Vircell

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS