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市場調査レポート
商品コード
1692133
インスリングラルギン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Insulin Glargine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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インスリングラルギン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2~3営業日
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インスリングラルギンの市場規模は2025年に16億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.28%で、2030年には22億2,000万米ドルに達すると予測されます。
COVID-19パンデミックは糖尿病複合体の急増をもたらし、これが市場におけるインスリン需要を牽引しています。1型糖尿病はインスリンを必要とする糖尿病であり、2型糖尿病はインスリン依存性糖尿病です。糖尿病患者は、糖尿病でない人に比べて入院リスクが300%増加するため、非糖尿病患者よりもヘルスケア費用が多くかかります。2型糖尿病患者は、公称血糖値を維持するために、インスリンの追加投与や炭水化物の追加摂取など、一日を通して多くの修正を必要とします。毎日何度もインスリンを注射するか、インスリンポンプ療法を行わなければ、公称値を達成することは非常に困難です。このことが、世界規模でのインスリン需要を牽引しており、予測期間中の市場調査を後押しすると予想されます。
Sanofi社は、成人の1型および2型糖尿病治療用の基礎インスリンとして、欧州地域でToujeoを発売しました。サノフィのデータによると、2020年のToujeoの売上高は全世界で9億3,300万ユーロとなり、主に欧州諸国での好調な業績が牽引しました。2020年1月、サノフィは欧州委員会(EC)がToujeo(インスリングラルギン300単位/mL)の現在の適応症を小児および青少年糖尿病に拡大したと発表しました。これにより、トゥージオは成人、青年、6歳未満の小児の糖尿病治療に適応されることになりました。一方、バサグラーはランタスのバイオシミラーとして初めて欧州の一部の国で上市されました。バサグラーは、ランタスのコアタンパク質配列を患者に提供します。バサグラーは、主に欧州地域での採用が拡大していることと競合品よりも低コストであることから、予測期間中に販売量が飛躍的に増加すると予想されています。
市場シェアの約56%を占める米国は、ヒューマログの世界最大の売上高を誇っています。糖尿病治療薬メーカーの大半は、同国を世界全体の売上を押し上げるための重要な市場と見なしています。ヒューマログは糖尿病治療薬として、米国ではヒューマログミックス75/25、ヒューマログU-100、ヒューマログU-200、ヒューマログミックス50/50など多くのブランド名で販売されています。すべての1型糖尿病患者、およびごく一部の2型糖尿病患者は、治療の一環として毎日のインスリン注射が必要です。ADAによると、米国では糖尿病の治療費の67.3%を政府保険(メディケア、メディケイド、軍を含む)が負担しています。民間保険(30.7%)と無保険者(2%)がそれぞれ残りの金額を賄っています。
医療技術や医療制度の進歩にもかかわらず、この地域の患者は慢性疾患の課題に対処できていないです。こうした疾病の発生率は過去数年間で大幅に増加しています。北米では、手頃な価格のため、従来のヒトインスリンの市場シェアが高いです。ノボリンが80%以上の高い市場シェアを占め、フムリンとインスマンがそれに続いています。しかし、これらの伝統的ブランドは、現地の医薬品市場との激しい競争に直面しています。長時間作用型インスリン製剤の分野では、ランタスが39.6%以上のトップシェアを占め、次いでレベミルが続いています。Toujeo、Tresiba、Basaglarのような新世代のインスリングラルギンは、一部の国でしか入手できないです。これらの薬剤は、上市された国々では順調に市場に浸透しています。
北米、特に米国は、座りっぱなしのライフスタイルがもたらす糖尿病罹患率の高さから、現在世界のヒト・インスリン市場を独占しています。インスリン・メーカーの収益の50%近くが米国内で占められている米国では、コスト面が最大の心配事です。世界で販売されている長時間作用型インスリン製剤「ランタス」の大半は米国で販売されています。糖尿病治療薬メーカーの大半は、米国を世界全体の売上を伸ばすための重要な市場と位置づけています。ランタスは米国で不釣り合いなほど大きな市場シェアを占めており、世界的に最も使用頻度の高い基礎インスリンです。患者が経済的に入手しやすいことから、従来の北米ヒト・インスリン医薬品市場は、予測期間を通じて拡大が見込まれています。市場シェアトップはHumulinで、Novolinがこれに続きます。米国の従来型北米ヒトインスリン医薬品市場には、ジェネリック医薬品のライバルはいないです。
世界のインスリングラルギン市場は中程度に統合されており、主に世界市場で存在感を示す大手メーカー3社(サノフィ、ノボノルディスク、イーライリリー)で構成されています。残りのメーカーは、その他の地域別またはローカルメーカーに限られています。最近、各メーカーの間で合併や買収が行われ、市場での存在感を高めています。Eli LillyとBoehringer IngelheimはBasaglar(インスリングラルギン)の開発と商品化で提携し、BioconはSemglee(インスリングラルギンのバイオシミラー)の開発でMylanと提携しました。サノフィ、ノボ・ノルディスク、リリーなどの有力企業は、確立されたサプライチェーンとブランド力によって市場を独占しており、その結果、市場への浸透が進んでいます。これらの企業は、複数の行政機関や保健機関と連携して競争戦略を展開し、新興市場プレーヤーの競争を制限または排除しています。
The Insulin Glargine Market size is estimated at USD 1.64 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.22 billion by 2030, at a CAGR of 6.28% during the forecast period (2025-2030).
The COVID-19 pandemic has resulted in a surge in diabetic complexities, which is driving the insulin demand in the market. Type 1 diabetes can be characterized as insulin-requiring, while Type 2 diabetes can be characterized as insulin-dependent diabetes. People with diabetes have a 300% increased risk of being hospitalized compared to those without diabetes, and, thus, they incur more healthcare expenses than non-diabetic people. Patients with Type 2 diabetes require many corrections throughout the day to maintain nominal blood glucose levels, such as the administration of additional insulin or ingestion of additional carbohydrates. Achieving nominal results can be very difficult without multiple daily injections of insulin or insulin pump therapy. This is driving the demand for insulin on a global scale, which is expected to drive the market studied during the forecast period.
Sanofi released Toujeo in the European region as the basal insulin for the treatment of type-1 and type-2 diabetes mellitus in adults. According to Sanofi data, Toujeo reported net sales of EUR 933 million globally in 2020, driven primarily by strong performances in European nations. In January 2020, Sanofi announced that the European Commission (EC) had expanded the current indication for Toujeo (insulin glargine 300 units/mL) to include children and adolescents with diabetes. Toujeo is now indicated for the treatment of diabetes mellitus in adults, adolescents, and children under the age of 6 years. This is driving the market in the forecast period, whereas Basaglar was the first biosimilar to Lantus to be launched in some European countries. It offers the core protein sequence of Lantus to patients. It is expected to observe an exponential increase in sales volumes during the forecast period, primarily due to its growing adoption and lower cost than its competitors in the European region.
With approximately 56% of the market share, the United States has the biggest global sales of Humalog. The majority of diabetic medicine producers view the nation as a crucial market for boosting overall worldwide sales. For the treatment of diabetes, Humalog is marketed in the US under many brand names, including Humalog Mix 75/25, Humalog U-100, Humalog U-200, and Humalog Mix 50/50. All type-1 diabetics, as well as a tiny proportion of type-2 diabetics, require daily insulin injections as part of their treatment. According to the ADA, government insurance (including Medicare, Medicaid, and the military) pays for 67.3% of the cost of diabetes care in the US. Private insurance (30.7%) and uninsured people (2%), respectively, fund the remaining amount.
Despite advancements in medical technology and health systems, patients in this region are not coping with the challenges of chronic diseases. The incidence of these diseases increased significantly over the past few years. In North America, the market share of traditional human insulin is higher due to its affordability. Novolin holds the highest market share of more than 80%, followed by Humulin and Insuman. However, these traditional brands are facing fierce competition from the local drug market. Among the drugs in the long-acting insulin segment, Lantus holds the highest market share of more than 39.6%, followed by Levemir. New-generation insulin glargine, like Toujeo, Tresiba, and Basaglar, are available in only a few countries. These drugs witnessed good market penetration in the countries they were launched.
Due to the high incidence of diabetes in the region brought on by a sedentary lifestyle, North America, and specifically the United States, now hold a monopoly on the worldwide human insulin market. In the United States, where nearly 50% of the earnings for the makers of insulin come from within the nation, the cost aspect is the main worry. The majority of long-acting insulin, Lantus, sold worldwide is in the United States. The majority of diabetic medicine producers view the nation as a crucial market for boosting overall worldwide sales. Lantus has a disproportionately large market share in the US and is the most often used basal insulin globally. Because it is economically accessible to patients, the conventional North American human insulin pharmaceuticals market is anticipated to expand throughout the projected period. The market share leader is Humulin, followed by Novolin. The conventional North American human insulin medication market in the United States has no generic rivals.
The global insulin glargine market is moderately consolidated, mainly consisting of three major manufacturers (Sanofi, Novo Nordisk, and Eli Lilly) with a global market presence. The remaining manufacturers are confined to the other local or region-specific manufacturers. Mergers and acquisitions that happened between the players in the recent past helped the companies strengthen their market presence. Eli Lilly and Boehringer Ingelheim have an alliance in developing and commercializing Basaglar (insulin glargine), whereas Biocon collaborated with Mylan to develop Semglee (an insulin glargine biosimilar). Prominent players, such as Sanofi, Novo Nordisk, and Lilly, have created a monopoly in the market through their established supply chains and branding, which has resulted in substantial market penetration. These companies work in tandem with several administrative and health agencies to deploy competitive strategies and restrict or eliminate competition from emerging market players.