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市場調査レポート
商品コード
1692088

妊孕サプリメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Fertility Supplement - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 113 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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妊孕サプリメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

妊孕サプリメントの市場規模は2025年に27億米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは6.83%で、2030年には37億6,000万米ドルに達すると予測されています。

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COVID-19のパンデミックは、ウイルスが人の生殖能力レベルに影響を与えることが判明したため、妊孕性サプリメントの需要に好影響を与えました。2021年1月に発表された"Potential Role of Zinc in the COVID-19 Disease Process and its Probable Impact on Reproduction "と題された論文によると、亜鉛サプリメントは免疫力を高めることにより、コロナウイルスに対する身体の免疫反応によって引き起こされる卵子細胞や精子細胞へのダメージを制限したり、最小限に抑えたりすることができます。2021年2月、ウェイン州立大学医学部の研究者らは、パンデミック中に妊娠を試みた人々が、ウイルスに対する免疫力を高めるチャンスがあるかもしれないと報告しました。また、若い卵子や精子細胞のミトコンドリア損傷を防ぐことができるかもしれないです。このような研究は、パンデミック時の不妊治療サプリメントの需要を高め、市場に好影響を与えました。

2021年1月に発表された論文によると、亜鉛サプリメントは、免疫力を高めることによって、ウイルスに対する身体の免疫反応が卵子や精子細胞に与えるかもしれないダメージを予防したり軽減したりするのに役立ちます。このような研究開発が不妊治療サプリメントの需要を高め、市場の成長にプラスの影響を与えています。

CDCが2021年4月に発表したデータによると、不妊に悩むカップルの35%に女性因子と男性因子が確認されました。不妊に悩むカップルの8%では男性因子のみが確認されました。このように、男女ともに不妊症が増加していることが、妊孕サプリメントの需要を高めており、予測期間中の市場の成長を後押しすると予想されます。

また、妊孕サプリメントの発売も市場を牽引すると予想されます。例えば、2022年4月、ウェルビーイング・ニュートリション社は、13種類のサプリメントからなる男女向けの時間を意識した栄養補助食品シリーズ「SLOW」を発売しました。各製剤は、不妊治療のサポートなど、独自の健康・ウェルネス・ニーズのために特別に設計されています。

しかし、出生率を抑制するための政府の規制や、利用可能な製品に関する認知度の低さが、予測期間中の市場成長の妨げになると予想されます。

妊孕サプリメント市場の動向

予測期間中、e-pharmacyが妊孕サプリメント市場を独占すると予想される

近年、医薬品を含む製品やサービスのオンラインショッピングの人気が高まり、eコマースは勢いを増しています。オンライン薬局はまた、確立された流通経路を持っています。オンライン薬局は先進国市場で広く普及し、新興国市場でも着実に採用されています。オンライン医薬品流通には多くの利点があります。体の不自由な患者や在宅患者は、オンラインで医薬品を購入し、宅配を選ぶことができます。買い物客は、オンライン・チャネルを通じて、ある程度の選択の自由とプライバシーを享受できます。品揃えも豊富で、医薬品の調査や比較も容易です。

COVID-19の流行により、消費者は混雑した場所を避けるためにオンラインで医薬品を購入することを選ぶようになっています。しかし、違法なオンライン薬局や偽造医薬品の増加は、このセグメントの成長に悪影響を与えます。そのため、政府や民間企業はオンライン・チャネルの重要性を認識し、可視性を向上させるための対策を実施しています。

また、多くの企業が市場での地位を維持するために、製品の発売、買収、提携などさまざまな事業戦略を採用しており、これも市場の成長に寄与しています。例えば、2022年3月、オンライン薬局のRo社は、精子採取・検査の新興企業であるDadi社を約1億米ドルで買収しました。この買収により、Ro社は不妊治療サプリメント市場、特に勃起不全治療サプリメント市場におけるプレゼンスを強化する計画です。2020年8月、アマゾンはインドのバンガロールにオンライン薬局を開設しました。

このような要因から、同市場のe-pharmacyセグメントは予測期間中に大きく成長すると予想されます。

予測期間中、北米が妊孕サプリメント市場を独占する見込み

北米は、人々の間で不妊率が増加しており、健康全般に対する意識が高まっていることから、予測期間中に大きな成長が見込まれます。

CDCが2021年12月に発表したデータによると、米国では、15歳から49歳までの既婚女性の14.1%が生殖機能に障害があり、女性の13.1%が生殖機能に障害があり、既婚女性の6%が不妊症であることが判明しています。2021年8月にPRBが発表したデータでは、高所得国および低所得国のすべての年齢層の女性の出生率が着実に低下していることが確認されました。

世界保健機関(WHO)によると、不妊症は、飲酒や喫煙の増加、肥満者の増加、ホルモンバランスの乱れを引き起こすストレスレベルの上昇など、さまざまな要因によって一般的な問題となっています。米国HHSが2022年1月に発表したデータによると、米国では20歳以上の男性の40.5%が肥満、18歳以上の男性の15.3%が頻繁に喫煙、18歳以上の男性の30.9%が1日に5杯以上の飲酒、20歳以上の男性の51.9%が高血圧であるといいます。これらの要因が男女の不妊に相関していることから、この地域の人口の多くは、微量栄養素の良い供給源であり、不妊に役立つとして、妊孕サプリメントに傾倒しています。

このように、女性の出生率の低下と不妊男性の増加が妊孕サプリメントの需要を高めており、予測期間中の妊孕サプリメント市場の成長をさらに後押しする可能性があります。

妊孕サプリメント業界の概要

妊孕サプリメント市場はかなり統合されています。市場プレイヤーの数が限られているため、競争企業間の敵対関係は高いです。現在の市場プレーヤーは、主に新製品の発売を通じて互いに競争しており、その結果、消費者の交渉力が適度に高くなっています。市場の主なプレーヤーとしては、Fairhaven Health、Coast Science、LENUS Pharma GesmbH、Active Bio Life Science GmbH、Exeltis USA Inc.、Bionova、Fertility Nutraceuticals LLC(Ovaterra)、Vitabiotics Ltd、Zenith Nutrition、Orthomol Pharmazeutische Vertriebs GmbHなどが挙げられます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 不妊率の増加
    • ストレスレベルの増加、アルコール摂取と頻繁な喫煙
    • 天然成分への需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 出生率抑制のための政府規制
    • 利用可能な製品についての認識不足
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 成分別
    • 天然
    • 合成
    • 天然と合成のブレンド
  • 製品別
    • カプセル
    • 錠剤
    • ソフトジェル
    • その他の製品
  • 流通チャネル別
    • 小売薬局
    • 電子薬局
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 企業プロファイルと競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Fairhaven Health
    • Coast Science
    • LENUS Pharma GesmbH
    • Active Bio Life Science GmbH
    • Exeltis USA Inc.
    • Bionova
    • Fertility Nutraceuticals LLC(Ovaterra)
    • Vitabiotics Ltd
    • Zenith Nutrition
    • Orthomol Pharmazeutische Vertriebs GmbH

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 90433

The Fertility Supplement Market size is estimated at USD 2.70 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.76 billion by 2030, at a CAGR of 6.83% during the forecast period (2025-2030).

Fertility Supplement - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic had a positive impact on the demand for fertility supplements as it was found that the virus had an impact on a person's level of fertility. According to the article titled "Potential Role of Zinc in the COVID-19 Disease Process and its Probable Impact on Reproduction", published in January 2021, zinc supplements can restrict or minimize damage to egg and sperm cells caused by the body's immune response to the coronavirus by enhancing immunity. In February 2021, researchers at the Wayne State University School of Medicine reported that people who were attempting to conceive during the pandemic might have a chance to enhance immunity against the virus. They might also be able to prevent mitochondrial damage in young eggs and sperm cells. Such studies have increased the demand for fertility supplements during the pandemic, thus having a positive impact on the market.

According to an article published in January 2021, zinc supplements help prevent or reduce the damage that the body's immune response to the virus might cause to the egg and sperm cells by boosting immunity. These research and developments have increased the demand for fertility supplements, thus positively impacting the market's growth.

The data published by the CDC, in April 2021, found that female and male factors were identified in 35% of the couples suffering from infertility. Only male factor was identified in 8% of couples suffering from infertility. Thus, the increasing incidences of infertility among men and women are increasing the demand for fertility supplements, which is anticipated to boost the market's growth over the forecast period.

The launch of fertility supplements is also expected to drive the market. For instance, in April 2022, Wellbeing Nutrition launched SLOW, a time-conscious range of nutraceuticals for men and women, which comprises 13 supplements. Each formulation has been specifically designed for a host of unique health and wellness needs, such as fertility support.

However, the government regulations to control birth rate and lack of awareness about the available products are expected to hamper the market's growth over the forecast period.

Fertility Supplements Market Trends

E-pharmacy is Expected to Dominate the Fertility Supplement Market Over the Forecast Period

Over recent years, e-commerce has gained momentum with the rising popularity of shopping for products and services online, including medicines. Online pharmacies also have well-established distribution channels. They have been explored widely in developed markets and are steadily being adopted in emerging markets. Online drug distribution has many benefits. Disabled or homebound patients can purchase their medicines online and opt for home delivery. Shoppers relish a certain level of freedom of choice and privacy through online channels. The range of products is massive, and medicines can be easily researched and compared.

Due to the COVID-19 outbreak, consumers are opting to purchase medicines online to avoid crowded places. However, the rising number of illegal online pharmacies and counterfeit drugs negatively impacts the segment's growth. Therefore, governments and the private sector realized the importance of online channels and are implementing measures to improve visibility.

Many companies are adopting various business strategies such as product launches, acquisitions, and partnerships to maintain their market positions, which is also contributing to the market's growth. For instance, in March 2022, the online pharmacy Ro acquired Dadi, a sperm collection and testing start-up, for approximately USD 100 million. With this acquisition, Ro plans to strengthen its presence in the fertility supplements markets, especially for erectile dysfunction. In August 2020, Amazon launched an online pharmacy in Bangalore, India, with the increasing demand faced by online channels.

Hence, due to such factors, the e-pharmacy segment of the market is expected to grow significantly over the forecast period.

North America is Expected to Dominate the Fertility Supplements Market Over the Forecast Period

North America is expected to witness significant growth over the forecast period due to the increasing infertility rate among people and rising awareness among the population about overall health.

According to the data published by the CDC in December 2021, in the United States, 14.1% of married women between the ages of 15 and 49 years had impaired fertility, 13.1% of women had impaired fertility, and 6% of married women were found to be infertile. In the data published by the PRB in August 2021, it was observed that the fertility rate for women of all age groups in high and low-income countries are steadily declining.

According to the World Health Organization, infertility has become a common problem due to various factors, such as increased alcohol consumption and smoking, an increased number of obese people, and increased stress levels causing hormonal imbalances. The data published by the US HHS in January 2022 showed that 40.5% of males over the age of 20 years are obese, 15.3% of men over the age of 18 years smoke frequently, 30.9% of men over the age of 18 years consumed five or more drinks in a single day, and 51.9% of men over the age of 20 years have hypertension in the United States. As these factors are correlated with male and female infertility, most of the population in the region is inclined toward fertility supplements as they are a good source of micronutrients and help in fertility.

Thus, the declining fertility rate among women and an increasing number of infertile males are increasing the demand for fertility supplements, which may further boost the growth of the fertility supplement market during the forecast period.

Fertility Supplements Industry Overview

The fertility supplement market is fairly consolidated. The competitive rivalry is high due to the presence of a limited number of market players. The present market players compete with one another majorly through new product launches, resulting in a moderately high bargaining power of the consumers. Some of the major players in the market are Fairhaven Health, Coast Science, LENUS Pharma GesmbH, Active Bio Life Science GmbH, Exeltis USA Inc., Bionova, Fertility Nutraceuticals LLC (Ovaterra), Vitabiotics Ltd, Zenith Nutrition, and Orthomol Pharmazeutische Vertriebs GmbH.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Infertility Rate
    • 4.2.2 Increase in Stress Level and Consumption of Alcohol and Frequent Smoking
    • 4.2.3 Increasing Demand for Natural Ingredients
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Government Regulations to Control Birth Rate
    • 4.3.2 Lack of Awareness About Available Products
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Ingredient
    • 5.1.1 Natural
    • 5.1.2 Synthetic
    • 5.1.3 Blend of Natural and Synthetic
  • 5.2 By Product
    • 5.2.1 Capsules
    • 5.2.2 Tablets
    • 5.2.3 Soft Gels
    • 5.2.4 Other Products
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Retail Pharmacy
    • 5.3.2 E-pharmacy
    • 5.3.3 Other Distribution Channel
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPANY PROFILES AND COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Fairhaven Health
    • 6.1.2 Coast Science
    • 6.1.3 LENUS Pharma GesmbH
    • 6.1.4 Active Bio Life Science GmbH
    • 6.1.5 Exeltis USA Inc.
    • 6.1.6 Bionova
    • 6.1.7 Fertility Nutraceuticals LLC (Ovaterra)
    • 6.1.8 Vitabiotics Ltd
    • 6.1.9 Zenith Nutrition
    • 6.1.10 Orthomol Pharmazeutische Vertriebs GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS