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市場調査レポート
商品コード
1690944
フレックス燃料自動車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Flex-fuel Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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フレックス燃料自動車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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フレックス燃料自動車市場規模は、2025年に1,092億米ドルと推定され、2030年には1,393億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは5%を超えると予測されます。
フレックス燃料自動車(FFV)市場は、他の自動車産業ほど深刻な影響を受けなかりました。しかし、市場におけるFFVの選択肢は限られており、各国政府による規制を考慮すると、販売台数は若干減少しました。しかし、状況が緩和し、生活が正常に戻りつつあることから、FFV市場は予測期間中に成長すると予想されます。
走行している自動車の大半は従来の化石燃料を燃料としており、有害な排気ガス排出量の増加につながっています。自動車公害を抑制するため、複数の県政府がIC(内燃)エンジン搭載車の排ガス規制を打ち出しています。こうした規制により、フレックス燃料で走る自動車の研究の余地が広がっています。
市場では、E10からE85以上まで、さまざまなカテゴリーとタイプのFFVがあります。実施されたテストによると、E85燃料で走行するFFVは、NOxを23%、COを30%、CO2を4~6%減少させています。テールパイプ排出量の削減、エタノールベースの燃料の国内生産能力、天然に存在する化石燃料の使用制限など、多くの要因から、FFVの需要は予測期間中に増加すると予想されます。
フレックス燃料自動車の需要は米国と中南米地域で大きく伸びています。世界のエタノールの84%以上が米国とブラジルで生産されていると推定されています。
フレックス燃料自動車市場は様々な参入企業によって構成され、統合された市場を形成しています。フレックス燃料で走る幅広い製品と代替燃料を見つけるための絶え間ない開発により、市場の主要企業上位5社が大きな市場シェアを占めています。例えば、General Motorsは約13車種、Ford・モーターは11車種、Stallintis NVは7車種をエタノール混合燃料で走らせています。
上位5社には、General Motors、Ford・モーター、トヨタ自動車、StellantisNV、本田技研工業、現代自動車が含まれます。その他の参入企業には、Nissan自動車、スバル株式会社、VolkswagenAGが含まれます。
2023年8月、インド連邦大臣は代替燃料の使用を促進するため、BS-VI(Stage-II)として知られる世界初の電気フレックス燃料自動車を発表しました。この注目すべき車は、水素、フレックス燃料、バイオ燃料などさまざまな燃料で走行し、従来の燃料源への依存を減らすことを目指しています。
さらにトヨタは、100%エタノールを燃料とするこの種の車としては初めてとなる、イノーバの驚くべき新型車を発表する予定です。この革新的なクルマは、BS-VI(ステージII)基準における世界初の電動フレックス燃料自動車という市場機会も持っています。さらに、40%という驚異的な電力を生み出し、エタノールの実効価格を大幅に引き下げています。
これらの画期的なイニシアチブは、よりクリーンでサステイナブル未来への一歩であり、よりクリーンなエネルギーオプションへのシフトを示すものです。環境への配慮を優先し、二酸化炭素排出量の削減を目指すこのような進歩を見るのは素晴らしいことです。
The Flex-fuel Vehicle Market size is estimated at USD 109.20 billion in 2025, and is expected to reach USD 139.37 billion by 2030, at a CAGR of greater than 5% during the forecast period (2025-2030).
The market for flex-fuel vehicles (FFV) was not impacted by the COVID-19 pandemic as severely as other automotive industries. However, with limited options for an FFV in the market, it did witness a slight decline in sales, considering the restrictions imposed by the respective governments. However, with the situation easing and life returning to normalcy, the FFV market is anticipated to grow during the projected period.
Most of the vehicles running are fueled using conventional fossil fuels, which has led to an increase in toxic exhaust gas emissions. To control vehicular pollution, multiple county governments have put forth several emission restrictions for IC (internal combustion) engine-powered vehicles. These restrictions have opened the scope for research on vehicles running on flex fuels.
In the market, there are various categories and types of FFV from E10 to E85 and above. According to the tests conducted, FFVs running on E85 fuel produce 23% less NOx, 30% less CO, and 4-6% lower CO2. Due to numerous factors, including reduced tailpipe emissions, domestic production capabilities of ethanol-based fuels, and limiting the use of naturally occurring fossil fuels, the demand for FFVs is expected to increase during the forecast period.
The demand for flex-fuel vehicles is growing significantly in the United States and the Latin American region. It is estimated that more than 84% of the world's ethanol is produced by the United States and Brazil.
The flex-fuel vehicle market constitutes various players accounting for a consolidated market. Owing to a wide range of products running on flex fuels and constant developments to find an alternative fuel, the top five players in the market account for a significant market share. For instance, General Motors has about 13 vehicle models, Ford Motor Co. has 11 vehicle models, and Stallintis NV has seven vehicle models running on ethanol blend fuel.
The top five players include General Motors, Ford Motor Co., Toyota Motor Corp., Stellantis NV, Honda Motor Co., and Hyundai Motor Co. Other players include Nissan Motor Company, Subaru Corporation, and Volkswagen AG.
In August 2023, the Union Minister of India has introduced the world's first electric flex-fuel vehicle, known as BS-VI (Stage-II), in an effort to promote the use of alternative fuels. This remarkable car runs on a variety of fuels such as hydrogen, flex-fuel, and biofuel, aiming to reduce our reliance on traditional fuel sources.
Adding to the mix, Toyota is all set to launch an incredible new variant of the Innova, the first of its kind to be powered entirely by 100% ethanol. This innovative car also holds the title of being the world's first electrified flex-fuel vehicle under the BS-VI (Stage-II) standards. Additionally, it generates a remarkable 40% electric power, significantly lowering the effective price of ethanol.
These ground-breaking initiatives are a step towards a greener and more sustainable future, showcasing the shift towards cleaner energy options. It's great to see such advancements that prioritize environmental well-being and strive for a decrease in our carbon footprint.