デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1690909

大判プリンタ(LFP):市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Large Format Printers (LFP) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.08円
大判プリンタ(LFP):市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

大判プリンタ市場規模は2025年に104億8,000万米ドル、2030年には129億7,000万米ドルに達すると予測、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.36%。

Large Format Printers(LFP)-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 広告、包装、テキスタイルは、世界市場の収益拡大に貢献する主要産業です。さまざまな国内外のブランドや企業が、大判プリンタを利用してアウトオブホーム広告の取り組みを支援しています。さらに、メディアのサイズが大きいため、遠くからでも視認できます。大型の掲示板、バナー、看板、ビルラッピングを使った広告は、対象となる視聴者を引き付け、売上と収益を増加させるために使用されます。
  • 大判プリンタは基本的に、サイズが大きいために標準的なプリンタでは印刷できないような大きなデザインや材料を印刷するために使用されます。これらのプリンタは「ワイドフォーマットプリンタ」と呼ばれることもあります。大判プリンタは、より大きな寸法の基材への印刷を必要とする様々な印刷ニーズに使用されます。これらのプリンタは、テキスタイル、看板、CAD、技術印刷、広告ポスターなどの印刷に理想的なソリューションです。
  • 印刷技術の進歩と市場における様々なインクの入手可能性により、大判プリンタの用途が増え、それが市場の成長をもたらしています。さらに、大型で技術的なグラフィックへの重点が高まっていることが、2024~2029年にかけての市場成長を促進すると推定されます。
  • 大判プリンタは主に看板の印刷に使用され、2024年の市場収益に貢献します。看板は、企業や企業の屋外広告活動の主要な形態であり、製品、サービス、会社のマーケティングに非常に有用です。さらに、屋内用看板は、POS広告や警告や指示を示す看板など、さまざまなマーケティングと非マーケティング目的に使用されています。時間の経過に伴う技術の進歩により、印刷のスピードと生産性が向上したプリンタが開発されました。そのため、迅速な印刷サービスを重視する顧客の増加は、これらの高速処理プリンタによって満たされています。
  • 市場の地域化が進んだ結果、小ロット包装の需要が増加しました。これにより、企業はニッチな包装を特殊製品メーカーや地元の小売業者に提供できるようになり、エンドユーザーは新たな市場を開拓して販売収益を増やすことができます。これらのプリンタは、飲食品、電気・電子機器、レジャー、家具など、さまざまな産業セグメントの大判包装に応用されています。2024~2029年にかけて、これらのセクタの継続的な成長と製品需要の増加が、大判プリンタの需要を押し上げると予想されています。
  • 大判プリンタは、初期導入、運用コスト、メンテナンスに高い投資を必要とします。また、大判印刷にはさまざまな印刷材料を使用する必要があります。さらに、大判プリンタは多くの電力を消費します。大判プリンタのランニングコストが高いのは、プリンタの設計の複雑さとインク価格の高さが主要原因であり、これが市場の成長を制限しています。

大判プリンタ(LFP)市場動向

UV硬化型インクの使用とCADベースのソリューションが市場需要を押し上げる見込み

  • 包装とテキスタイルは、世界市場の収益拡大に貢献している主要産業です。国内外のさまざまなブランドや企業が、大判プリンタを活用して屋外広告に取り組んでいます。さらに、メディアのサイズが大きいため、遠くからでも目につきます。大型の掲示板、バナー、看板、ビルラップを使った広告は、対象となる視聴者を引き付け、その結果、売上と収益が増加します。
  • 折りたたみカートン、軟包装、ラベル印刷は、印刷と裁断を必要とする3つの包装用途であり、折りたたみカートンはファイル準備(構造CADファイル)と仕上げ(型抜き、折りたたみ、糊付け)のプロセスが少し増えます。さらに、カートンボードの消費が市場の成長を促進すると予想されています。100年の歴史を持つブラジルの多国籍企業スザノ社によると、カートンボードの需要は今後10年間でさらに増加し、2024年の5,600万トンから2032年には6,600万トンに達すると予想されています。
  • プリンタの技術的進歩により、大判プリンタはさまざまな面で開発が進んでいます。そのひとつが、より短時間で高品質の印刷物を作成することです。エンドユーザーからの納期短縮に対する要求の高まりが、市場開拓者に印刷物を迅速に作成できるプリンタの開発を促しています。さらに、いくつかのプリンタでは自動化されたプロセスにより、印刷における手作業の必要性がなくなり、印刷プロセス全体が短縮されています。
  • 継続的な技術の進歩は、顧客の拡大と企業の継続的成長にとって極めて重要です。複数の企業が先進的なプリンタの製造に向けた取り組みを継続的に強化しています。例えば、2024年2月、Canonはアジア太平洋市場向けに新しいLUCIA PRO II顔料インクを使用した3つの新しいimagePROGRAF GPシリーズ(GP-526S/546S/566S)プリンタを発売しました。
  • さらに、UV硬化型インクジェットプリンタの登場が市場を一変させました。UV硬化型インクは、硬化のために強い紫外線を当てない限り液体の状態を保つ、完全に調合されたインクです。これらのインクは溶剤を含まないため、乾燥のために基材に吸収されることがないです。そのため、インクは硬化後に乾燥されます。このタイプのインクは、より少ない時間とコストで高品質の画像を記載しています。UV硬化型インクは多くの用途に対応できるため、大判プリンタ市場を牽引しています。
  • コンピューター支援設計(CAD)プリンタは複雑で、正確で精密な印刷技術を必要とします。これらのデザインは主に、複雑で大規模な構造物を設計する建築家やエンジニアによって使用されます。各社は、こうした印刷用途に特化した新製品を市場に投入しています。
  • 例えば、2023年2月、Canon IndiaはImagePrograf TC~20を発表し、印刷ポートフォリオを拡大しました。これは、A1プラス機能を備えた同社初のデスクトップ4色顔料インク大判プリンタです。TC~20は、今日の建築家の多様なニーズを満たすように設計されています。スマートでコンパクトなので、小さなワークスペースやホームオフィスにも適しています。そのサイズにもかかわらず、TC~20は大きな設計図や青写真に鮮やかで色鮮やかな高品質の出力を記載しています。したがって、このような印刷技術が2024~2029年にかけて市場成長を牽引すると予想されます。

アジア太平洋が市場の急成長セグメントとなる見込み

  • アジア太平洋は、世界の大判プリンタにとって最も重要な市場の一つです。中国、インド、日本などの国々がこの地域の世界シェアに大きく貢献しています。また、この地域は2024~2029年の間に最も速い成長を記録すると予測されています。
  • COVID-19パンデミックはこの地域の経済に深刻な影響を与えました。2020年の数ヵ月間、市場が完全に閉鎖されたことで、小売、自動車、BFSIなどの産業は、顧客がブランドや製品にどのように関わるかに関する劇的な変化を目の当たりにしました。また、デジタルコマースも成長を遂げました。India Brand Equity Foundationによると、インドのeコマース市場は2025年までに1,114億米ドルに成長すると予想されています。このように、アジア太平洋の主要経済圏ではデジタル化が進んでおり、この地域の大判プリンタ市場の成長を阻害すると予想されています。
  • アジア太平洋では、グラフィック印刷、アパレルテキスタイル印刷、コンピューター支援設計(CAD)、技術印刷用途での使用が増加しているため、大判プリンタの需要が高いです。アジア太平洋は世界経済の主要な成長エンジンと考えられています。日本や韓国のような国々はすでに新興経済諸国として発展しており、中国は過去20年間、世界で最も急速に経済成長してきました。
  • さらに、アジア太平洋はアパレルと繊維製品の重要な生産地であり、このセグメントでも安定した成長が見込まれています。特にインドでは、好景気に後押しされ、広告やサイネージ用途の大判プリンタ市場が大きく成長する可能性が高いです。

大判プリンタ(LFP)市場概要

大判プリンタ市場は、少数の世界の参入企業が過半数のシェアを獲得しており、適度に統合されています。研究開発、新製品発表、市場イニシアティブ、M&A、提携、競争維持のために各社が採用している主要成長戦略は、高額の投資です。市場の主要企業は、Canon、HP Inc.、Ricoh、Epsonです。

  • 2024年1月、Canonは人気の高い12色imagePROGRAF PRO大判プリンタの改良シリーズを発表しました。新シリーズは写真とファインアート市場向けに設計され、60インチ/1524mmのimagePROGRAF PRO-6600、44インチ/1118mmのPRO-4600、24インチ/610mmのPRO-2600の3機種があり、それぞれimagePROGRAF PRO-6100、PRO-4100、PRO-2100に代わる。新しい顔料インクセット「LUCIA PRO II」とともに、新しい12色シリーズはimagePROGRAFプリンタの中で最高の写真印刷品質を記載しています。今回の発売により、画像耐久性と耐光性を向上させ、印刷物の長期保存性を向上させるとともに、環境面でも新たなメリットを提供するという要望に応えることができます。imagePROGRAF PROシリーズは、Drupa 2024のホール8A、B41-1~B41-8のCanonブースで展示される予定です。
  • 2023年12月、インドHPは、ハイブリッド環境で働く建築・エンジニアリング・建設(AEC)専門家の印刷ニーズに対応するよう設計された36インチHP DesignJetプリンタの新シリーズを発売しました。これらの高品質プリンタは、場所に関係なくシームレスな印刷体験を提供することを目的としています。さらに、これらのデバイスは、コピーショップがAEC顧客のニーズによりよく対応するのに役立ちます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業のバリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • 包装、広告、繊維産業からの需要増加
    • 印刷におけるUV硬化型インキやCADベースのソリューションの使用など、プリンタやインキベースの進歩
  • 市場抑制要因
    • デジタル広告ベースのメディアからの強い脅威。

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • プリンタ
      • インクジェット・ベースプリンタ
      • トナー・ベースプリンタ
    • ソフトウェアサービス
  • インクタイプ別
    • 水性インク
    • 溶剤インク
    • UV硬化型インク
    • 昇華型インク
  • エンドユーザー産業別
    • アパレルテキスタイル
    • 看板
    • 広告
    • 装飾
    • CADと技術印刷
    • その他
  • ***地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
    • アジア
    • オーストラリアとニュージーランド

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Hewlett-Packard
    • Canon Inc.
    • Seiko Epson Corporation
    • Mimaki Engineering Co. Ltd
    • Roland DG Corporation
    • Ricoh Company Ltd
    • Agfa-Gevaert NV
    • Kyocera Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 72431

The Large Format Printers Market size is estimated at USD 10.48 billion in 2025, and is expected to reach USD 12.97 billion by 2030, at a CAGR of 4.36% during the forecast period (2025-2030).

Large Format Printers (LFP) - Market - IMG1

Key Highlights

  • Advertising, packaging, and textiles are the key industries that contribute to revenue growth in the global market space. Various national and international brands and corporations utilize large format printers to assist them in their out-of-home advertising effort. Moreover, the large size of the media makes it visible from a distance. Advertising using large hoardings, banners, signages, and building wraps is used to attract the target audience and subsequently increase their sales and revenue.
  • A large format printer is essentially used for printing large designs and materials that cannot be printed using the standard printer due to their large size. These printers are sometimes referred to as 'wide format printers.' Large format printers are used for various printing needs that require the print to be done on a substrate with larger dimensions. These printers are ideal solutions for printing textiles, signages, CAD and technical printing, advertisement posters, and others.
  • The advancement in printing technologies and the availability of various inks in the market have increased the number of applications of large format printers, which, in turn, is resulting in the growth of the market. Further, the growing emphasis on large and technical graphics is estimated to propel the market growth between 2024 and 2029.
  • Large format printers are primarily used for printing signages, contributing to the market revenue in 2024. Signages are a key form of outdoor advertising efforts of businesses or corporations and are highly useful for marketing the products, services, and the company. Additionally, indoor signages are used for various marketing and non-marketing purposes, including POS advertising and signages with warnings and directions. Technological advancements over time led to the development of printers that offer increased speed and productivity of printing. As such, the growing customer emphasis on quick printing services is satisfied by these fast-processing printers.
  • The growing localized nature of the market resulted in an increased demand for short-run packaging. It enables the companies to provide niche packaging to specialty product manufacturers or local retailers, enabling the end users to go after new markets and increase their sales revenues. These printers find their applications in large format packaging across various industrial sectors, including food and beverage, electrical and electronics, leisure, and furniture. Continuous growth and increasing demand for products from these sectors are anticipated to bolster the demand for large format printers between 2024 and 2029.
  • Large format printers require high initial installation, operating costs, and maintenance investments. Large-format printing necessitates the use of a variety of printing materials. Furthermore, large format printers consume a lot of electricity, and the high running costs of large format printers are largely due to the printers' design complexity and high ink prices, which restrict the market growth.

Large Format Printers (LFP) Market Trends

The Use of UV-curable inks and CAD-based solutions is Expected to boost the Market Demand

  • Packaging and textiles are the key industries contributing to revenue growth in the global market. Various national and international brands and corporations utilize large format printers to assist them in their out-of-home advertising effort. Moreover, the large size of the media makes it visible from a distance. Advertising using large hoardings, banners, signages, and building wraps attracts the target audience and subsequently increases its sales and revenue.
  • Folding cartons, flexible packaging, and label printing are the three packaging applications that require printing and cutting, with folding cartons adding a few more processes to the file preparation (structural CAD files) and finishing (die-cutting, folding, and gluing). Moreover, the consumption of carton boards is expected to drive the growth of the market. According to Suzano, a Brazilian multinational company with a 100-year history, the demand for carton boards is expected to increase further over the next decade, reaching 66 million tons by 2032, up from 56 million tons in 2024.
  • Technological advancements in printers have led to the development of large format printers in various aspects. One of these aspects is producing a good quality print in less time. The increasing demand for faster turnaround times from end users has encouraged the market players to develop printers capable of producing print quickly. Moreover, automated processes in several printers have eliminated the need for manual intervention in printing, thereby shortening the entire printing process.
  • Continuous technological advancements are crucial for customer expansion and the company's continued growth. Several companies are continuously increasing their efforts to manufacture advanced printers. For instance, in February 2024, Canon launched three new imagePROGRAF GP Series (GP-526S/546S/566S) printers using the new LUCIA PRO II pigment ink for the Asia-Pacific market.
  • Moreover, the advent of UV-curable inkjet printers transformed the market. UV curing inks are entirely formulated inks that remain in the liquid state unless exposed to intense UV light for curing. These inks do not contain solvents and, therefore, do not get absorbed into the substrates for drying. As such, the ink is dried after curing. This type of ink provides high-quality images with less time and cost. UV-curable ink can cater to many applications, driving the market for large format printers.
  • Computer-aided Design (CAD) printers are complex and require precise and accurate printing technology, especially when printing on larger formats, as the designs are easily visible. These designs are primarily used by architects and engineers who design complex, large-scale structures. Companies are introducing new products in the market that specifically cater to such printing applications.
  • For instance, in February 2023, Canon India expanded its printing portfolio by introducing the ImagePrograf TC-20. This is the company's first desktop four-color pigment ink large format printer with A1 plus capability. The TC-20 is designed to meet the versatile needs of today's architects. It is sleek and compact, making it suitable for small workspaces or home offices. Despite its size, the TC-20 delivers vibrant, colorful, and high-quality output for large designs and blueprints. Therefore, such printing technologies are expected to drive market growth between 2024 and 2029.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest Growing Segment in the Market

  • Asia Pacific is one of the most important markets for large format printers worldwide. Countries such as China, India, and Japan are the key contributors to the region's global share. The region is also anticipated to register the fastest growth between 2024 and 2029.
  • The COVID-19 pandemic severely impacted the economies across the region. With markets completely shut down for several months during 2020, industries such as retail, automotive, and BFSI, among others, witnessed drastic changes concerning how customers engage with the brands and products. Besides, digital commerce also saw growth. According to the India Brand Equity Foundation, the e-commerce market in India is expected to grow to USD 111.40 billion by 2025. As such, the growing digitalization across key economies in Asia-Pacific is anticipated to impede the growth of the regional large format printer market.
  • There is a high demand for large-format printers in Asia-Pacific due to their increasing use in graphics printing, apparel and textile printing, computer-aided design (CAD), and technical printing applications. Asia Pacific is considered a major growth engine for the global economy. Countries like Japan and South Korea have already developed strong economies, and China has been the world's fastest-growing economy for the past two decades.
  • Additionally, Asia-Pacific is a significant producer of apparel and textiles, and this sector is expected to grow steadily in the region. There is likely to be significant growth in the market for large format printers, particularly in advertising and signage applications in India, driven by its booming economy.

Large Format Printers (LFP) Market Overview

The large format printer market is moderately consolidated, with a majority share acquired by a few global players. High investments in R&D, new product launches, market initiatives, mergers and acquisitions, partnerships, and collaborations are the prime growth strategies adopted by companies to sustain the competition. Key players in the market are Canon, HP Inc., Ricoh, and Epson.

  • In January 2024, Canon introduced an improved series of its popular 12-color imagePROGRAF PRO large format printers. The new series is designed for the photography and fine art markets and includes three models: the 60"/1524mm imagePROGRAF PRO-6600, the 44"/1118mm PRO-4600, and the 24"/610mm PRO-2600, replacing the imagePROGRAF PRO-6100, PRO-4100, and PRO-2100, respectively. Along with a new pigment ink set, LUCIA PRO II, the new 12-color series offers the highest photo print quality of any imagePROGRAF printer. This launch addresses the demand for greater image durability and light resistance to improve long-term print storage while providing new environmental benefits. The imagePROGRAF PRO series is expected to be showcased at Drupa 2024 on the Canon stand in Hall 8A, B41-1 - B41-8.
  • In December 2023, HP India launched a new range of 36-inch HP DesignJet printers designed to meet the printing needs of architecture, engineering, and construction (AEC) professionals who work in a hybrid environment. These high-quality printers aim to provide a seamless printing experience, irrespective of location. Additionally, these devices will help copy shops better serve the needs of AEC customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products or Services
    • 4.3.5 Intensity of competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand from Packaging, Advertising, and Textile Industries
    • 5.1.2 Printer and Ink-based Advancements, Such as the Use of UV- Curable Inks and CAD -based Solutions in Printing
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Strong Threat from Digital Advertising-Based Media, as It Allows for Greater Flexibility and Engagement

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Printers
      • 6.1.1.1 Inkjet-based Printers
      • 6.1.1.2 Toner-based Printers
    • 6.1.2 Allied Software and Services
  • 6.2 By Ink Type
    • 6.2.1 Aqueous Ink
    • 6.2.2 Solvent Ink
    • 6.2.3 UV-curable Ink
    • 6.2.4 Dye Sublimation Ink
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Apparel and Textiles
    • 6.3.2 Signage
    • 6.3.3 Advertising
    • 6.3.4 Decor
    • 6.3.5 CAD and Technical printing
    • 6.3.6 Other End-user Industries
  • 6.4 ***By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
    • 6.4.3 Asia
    • 6.4.4 Australia and New Zealand

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Hewlett-Packard
    • 7.1.2 Canon Inc.
    • 7.1.3 Seiko Epson Corporation
    • 7.1.4 Mimaki Engineering Co. Ltd
    • 7.1.5 Roland DG Corporation
    • 7.1.6 Ricoh Company Ltd
    • 7.1.7 Agfa-Gevaert NV
    • 7.1.8 Kyocera Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET