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市場調査レポート
商品コード
1690898
日本のマットレス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Japan Mattress - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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日本のマットレス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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日本のマットレスの市場規模は2025年に53億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.44%で、2030年には66億4,000万米ドルに達すると予測されます。
日本はマットレス生産の重要な中心地となり、売上高第4位にランクされています。市場は主に、裁量所得の増加と生活様式の変化に影響を受けています。住宅、ホテル、医療といった構造化された小売・消費部門の成長は、日本におけるマットレスの需要を高めています。
パンデミック初期の課題にもかかわらず、マットレス業界は大きく成長しました。特に高品質マットレスの需要が大幅に増加し、成長率は40%に達しました。パンデミックは、高品質のマットレスに投資する必要性への意識を高めました。マットレスは睡眠の質を向上させるだけでなく、耐久性に優れ、比類のないサポートを提供するため、顧客の健康にも長期的なメリットをもたらす可能性がありました。これにより、痛みや不快感を防ぐことができます。
若い消費者、特に「デジタル・ネイティブ」(i.e.ミレニアル世代)は、古い世代よりもオンラインでマットレスを購入することに抵抗がないです。ショールーム料金や手数料を省くことで、消費者に直接販売するブランドはコストを削減し、中間業者を排除することができます。マットレスの購入に関して、83%の人が最も重要なのは寝心地とサポートだと答えています。次いで57%がサイズ/厚さ。次に56%が「構造/素材」、40%が「評判」、31%が「保証」、29%が「カスタマイズ」、16%が「技術/革新」となっています。
新しいマットレス素材や工法は、マットレス業界を一変させました。人気のマットレス素材には、メモリーフォーム、ラテックス、ハイブリッドマットレスなどがあります。環境に優しい製品に対する需要の高まりに応えるため、マットレスメーカーはオーガニックコットン、天然ラテックス、植物由来のフォームなど、持続可能な素材を模索しています。
2023年、マットレスと睡眠体験の世界的大手メーカーであるサータ・シモンズLLCは、最新製品であるiComfort ECOを発表しました。iComfort ECOは、iComfortの特徴である快適性、サポート性、冷却性はそのままに、より持続可能な素材を使用した製品です。
日本のマットレス市場は、国内外から多数の参入企業があるため、半固体化しています。日本のマットレス市場には多くの企業が存在し、そのシェアは小さいです。市場で事業を展開する主要企業は、日本のマットレス市場で大きなシェアを獲得するために戦略的な動きを見せています。
例えば、日本に本社を置くニトリは2023年現在、国内外に800以上の拠点を展開しており、2032年までに3,000拠点まで拡大する積極的な意向を示しています。スマートマットレスの採用や新しいマットレスへのアップグレードの結果、業界内の競合は拡大しています。
The Japan Mattress Market size is estimated at USD 5.35 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.64 billion by 2030, at a CAGR of 4.44% during the forecast period (2025-2030).
Japan became a significant center for mattress production as it is ranked as the fourth-highest country in generating revenue. The market is mainly influenced by increasing discretionary income and a changing way of life. The growth of structured retail and consumer sectors such as housing, hotels, and medical care enhances the demand for mattresses in Japan.
Despite the pandemic's initial challenges, there was significant growth in the mattress industry. In particular, the demand for high-quality mattresses increased significantly, with a growth rate of 40%. The pandemic raised awareness of the need to invest in a quality mattress. Not only did it improve sleep quality, but it could also have long-term benefits for customers' health as it was more durable and provided unparalleled support. This could help prevent pain and discomfort.
Younger consumers, especially 'digital natives' (i.e., millennials), are much more comfortable buying mattresses online than older generations. By eliminating showroom charges and commissions, brands selling directly to consumers can reduce costs and eliminate middlemen. When it comes to buying a mattress, 83% of people say the most important thing is comfort and support. Next, 57% say size/thickness. Construction/materials come in at 56%, reputation comes in at 40%, warranty comes in at 31%, customization comes in at 29%, and tech/innovation comes in at 16%.
New mattress materials and construction methods have transformed the mattress industry. Popular mattress materials include memory foam, latex, and hybrid mattresses. To meet the increasing demand for eco-friendly products, mattress manufacturers are exploring sustainable materials, such as organic cotton, natural latex, and plant-based foams.
In 2023, Serta Simmons LLC, the world's leading producer of mattresses and sleep experiences, introduced its latest product, the iComfort ECO. This updated version delivered the same level of comfort, support, and cooling that iComfort stands for, all while utilizing more sustainable materials.
The mattress market in Japan is semi-consolidated due to the presence of a large number of domestic and international participants. The Japanese mattress market has many companies accounting for minor shares. Key players operating in the market are making strategic moves to gain a significant share of the Japanese mattress market.
For instance, in 2023, Japan-based Nitori Co. Ltd currently operates more than 800 locations in Japan and abroad, with aggressive intentions to expand to 3,000 by 2032. Competition within the industry is growing as a result of adopting smart mattresses and upgrading to new ones.