デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1690881

米国の高級家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Luxury Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
米国の高級家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

米国の高級家具の市場規模は2025年に98億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは2.02%で、2030年には109億3,000万米ドルに達すると予測されます。

United States Luxury Furniture-Market-IMG1

高級家具は、住宅、ホテル、オフィス、その他屋内外などの施設の美的価値を高める。米国の高級家具市場は、同国の経済成長から大きな恩恵を受けています。消費者の消費力の上昇と住宅需要の高さが、米国の高級家具市場の主な成長促進要因です。同地域の消費者は、環境意識の高まりから環境に優しい家具を好む傾向にあります。しかし、木材や皮革などの原材料コストの上昇が市場成長を抑制する可能性があります。オンライン小売と多機能家具に対する需要の増加は、米国の高級家具市場の成長にとって大きな機会となります。高級家具市場では、大量生産品ではなく、手作業による本物志向の需要が高まっており、金属の興味深い使い方も、ローズゴールドからゴールド、真鍮、黒化処理された金属へと色彩が変化し、彫刻的な使い方や大量生産的な使い方が動向しています。米国全土で景気回復傾向が続く中、2021年の実質GDPは全体で4.4%の成長が見込まれており、2021年には家庭用家具業界も力強い成長を遂げることが予想され、それが家具業界を力強く後押しすることになります。

高級家具業界はCOVID-19パンデミックの影響を強く受けています。一部の高級インテリアデザイナーや家具ブランドが懸念を表明していることから、市場の回復には時間がかかると予想されます。COVID-19が家具業界に与えた大きな影響のひとつは、サプライチェーンへの影響です。このハードルを克服するため、家具ブランドは効果的なサプライチェーン対応計画を策定してリスクを軽減し、COVID-19の発生がもたらすさらなる中断に備える必要があります。近年、旅行、食事、エンターテインメントといった贅沢な体験の市場は、家具のような贅沢品よりもはるかに速いペースで成長してきたが、パンデミック(世界的大流行)の状況下、2020年にはすべてが失速しました。家具業界も2021年には投資が増加します。例えば、アシュレイ・ファニチャー・インダストリーズは、米国家具業界の課題に真っ向から立ち向かい、同社の75年の歴史の中で最大規模の単独投資を行っています。

米国の高級家具市場の動向

可処分所得の増加と都市化が市場を牽引

米国では可処分所得が増加し、個人の美意識や都会的なライフスタイルへの関心が高まっています。可処分所得の増加やライフスタイルの向上により、高品質でスタイリッシュな家具製品を好む消費者が増えていることから、米国の家具市場は国内販売と海外輸出の面でより力強い成長が見込まれています。2019年、米国人の可処分個人所得は合計15兆7,400億米ドルであり、一人当たりの可処分個人所得は4万7,763米ドルでした。2019年、可処分所得の伸びが最も高かったのは米国、スイス、ノルウェーでした。これらの国の家計では前年比成長が観察され、2018年のそれと比較して2019年にはより多くの人々がお金を使うようになりました。欧州諸国も大幅な伸びを記録しました。また、米国では都市化が市場の成長を増大させており、高級家具のようなプレミアム製品の需要を促進しています。2019年、北米は世界で最も都市化が進んだ大陸であり、人口の約82%が都市部に居住しています。

家具製品に対する消費支出の増加が市場を牽引

消費者1人当たりの家具への年間平均支出額は、2018年の518.43米ドルから2019年には520.99米ドルに増加し、健全な市場成長を反映しています。この動向は、COVID-19パンデミックの悪影響を克服した後、予測期間中も続くと予想されます。イタリア製家具は最も人気があると広く認知されています。一般的にハイエンドの顧客の多くは、イタリア製家具のデザインと品質に関して強い識別意識を持っています。また、ホテルやレストランがより豪華な家具を求めるため、ホスピタリティ産業が市場の成長を牽引しています。しかし、圧倒的に大きな成長分野は国内セグメントであり、都市人口の増加が市場の需要を高めています。

米国の高級家具産業の概要

本レポートでは、米国の高級家具市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアでは、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅から中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • COVID-19の市場への影響
  • 家具製品に適用される規制枠組みと輸入制限および関税に関する洞察
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 技術スナップショット
  • 消費者行動分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品
    • 照明
    • テーブル
    • 椅子とソファ
    • アクセサリー
    • ベッドルーム
    • キャビネット
    • その他の製品
  • 販売チャネル
    • オフライン
    • オンライン
  • エンドユーザー
    • 住宅
    • 商業

第6章 競合情勢

  • 市場競争の概要
  • 企業プロファイル
    • Grayson Luxury
    • Ralph Lauren Corporation
    • Knoll Inc.
    • Brown Jordan International
    • Kimball International Inc.
    • Vermont Woods Studios
    • Vaughan-Bassett
    • Henkel Harris
    • Hooker Furniture
    • Kincaid*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項

目次
Product Code: 72242

The United States Luxury Furniture Market size is estimated at USD 9.89 billion in 2025, and is expected to reach USD 10.93 billion by 2030, at a CAGR of 2.02% during the forecast period (2025-2030).

United States Luxury Furniture - Market - IMG1

Luxury furniture enhances the aesthetic value of establishments, such as homes, hotels, offices, and other indoor or outdoor areas. The US luxury furniture market significantly benefits from the economic growth of the country. The rise in consumers' spending power and high demand for housing are the primary growth drivers of the luxury furniture market in the United States. Consumers in the region are inclined toward eco-friendly furniture, owing to the increase in environmental awareness. However, a rise in the costs of raw materials, such as wood and leather, may restrain the market growth. Online retailing and an increase in the demand for multifunctional furniture present significant opportunities for the growth of the US luxury furniture market. The demand for handcrafted authenticity, rather than mass-produced pieces is rising in the luxury furniture market and the use of metals in interesting ways is trending with colors turning away from rose gold toward gold, brass, or blackened metals, used in sculptural or massed ways. With real GDP expected to grow by 4.4% overall in 2021 as the trend of economic recovery continues across the United States, it is expected that the home furnishings industry will also witness strong growth in 2021, which will, in turn, give a strong boost to the furniture industry.

The luxury furniture industry has highly suffered the impact of the COVID-19 pandemic. It is expected that the market may take a longer recovery time, based on the concerns expressed by some luxury interior designers and furniture brands. One of the major impacts of COVID-19 on the furniture industry is on the supply chain. To overcome this hurdle, furniture brands need to develop an effective supply chain response plan to mitigate the risks and prepare for any further interruption that the COVID-19 outbreak may cause. The market for luxury experiences, like travel, dining, and entertainment, has grown at a much faster pace than that of luxury goods such as furniture in recent years nonetheless, this all came at a stall in 2020 amidst the pandemic situation. The furniture industry is also witnessing increased investments in 2021. For instance, Ashley Furniture Industries is confronting the United States furniture industry's challenges head on, unleashing the largest single investment in the company's 75-year history.

US Luxury Furniture Market Trends

Rising Disposable Income and Urbanization is Driving the Market

The rising disposable income in the United States is increasing the focus of individuals on aesthetics and urban lifestyles, and this is further leading to the increased usage of high-end furniture. With the increasing number of consumers shifting their preference toward quality and stylish furniture products due to higher disposable incomes and better lifestyle requirements, the furniture market in the United States is expected to witness stronger growth in terms of domestic sales and international exports. In 2019, Americans had a total of USD 15.74 trillion in disposable personal income and the per capita personal disposable personal income was USD 47,763 in 2019. In 2019, the highest growth in disposable incomes was observed in the United States, Switzerland, and Norway. Households in these countries observed a Y-o-Y growth, with more people spending money in 2019 as compared to that of 2018. The European countries also recorded significant growth. Urbanization is also augmenting the growth of the market in the United States, thereby fueling the demand for premium products, like luxury furniture. In 2019, North America was the most urbanized continent across the world, with about 82% of the population residing in urban areas.

Rising Consumer Expenditure on Furniture Products is Driving the Market

The average annual expenditure on furniture per consumer increased from USD 518.43 in 2018 to USD 520.99 in 2019, reflecting a healthy market growth. This trend is expected to continue during the forecast period, after overcoming the adverse effects of the COVID-19 pandemic. Italian-made furniture is widely acknowledged as the most popular. Most high-end customers generally have a strong sense of identification in terms of the design and quality of Italian furniture. The growth of the market is also being driven by the hospitality industry, as hotels and restaurants demand more luxurious furniture solutions. However, by far, the largest growth area is the domestic segment, where the increase in urban population is enhancing the market demand.

US Luxury Furniture Industry Overview

The report covers major international players operating in the United States luxury furniture market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.6 Insights Into The Regulatory Framework and Import Limits and Tariffs Applied to Furniture Products
  • 4.7 Industry Attractiveness - Porters Five Force Analysis
  • 4.8 Value Chain Analysis
  • 4.9 Technology Snapshot
  • 4.10 Consumer Behavior Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Lighting
    • 5.1.2 Tables
    • 5.1.3 Chairs and Sofas
    • 5.1.4 Accessories
    • 5.1.5 Bedroom
    • 5.1.6 Cabinets
    • 5.1.7 Other Products
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline
    • 5.2.2 Online
  • 5.3 End User
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Competition Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Grayson Luxury
    • 6.2.2 Ralph Lauren Corporation
    • 6.2.3 Knoll Inc.
    • 6.2.4 Brown Jordan International
    • 6.2.5 Kimball International Inc.
    • 6.2.6 Vermont Woods Studios
    • 6.2.7 Vaughan-Bassett
    • 6.2.8 Henkel Harris
    • 6.2.9 Hooker Furniture
    • 6.2.10 Kincaid*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER