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市場調査レポート
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1690853

北米の電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 208 Pages
納期
2~3営業日
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北米の電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 208 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の電動自転車の市場規模は2025年に41億1,000万米ドルと推定され、2029年には75億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2029年)のCAGRは16.41%で成長すると予測されます。

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推進セグメント市場概要

  • 電気自動車産業は北米の自動車部門に着実に革命を起こしており、その多くは年々効率とパワーを増す電気自動車の導入によるものです。電動自転車は、短距離の移動手段としてよりクリーンで環境に優しいだけでなく、米国では幅広い産業や用途で利用されています。ペダルアシスト付き電動自転車に乗ることの長期的な利点は、運動のために特定の時間を確保する必要がなく、通勤・通学中に体を鍛えることができることです。ほとんどの従業員は、平日はデスクに座って仕事をしています。E-バイクは時間を節約しながら運動するのに役立ちます。
  • 交通渋滞や公害といった大きな問題に対処するため、地方自治体は電動自転車のインフラ整備を後押ししています。革新的なペダルアシスト付き電動自転車で市場に参入する企業も複数あります。多くの企業が、こうした問題に対応するため、さらなる製品革新に取り組んでいます。
  • 交通機関やその他の組織は、電子移動手段の人気を高めるため、電動自転車のレンタルやシェアリング・パスに投資しています。電動自転車には通常GPSが搭載されており、モビリティ・データを分析することで、事業者や組織が計画的な拡大を計画するのに役立っています。より高い機能性を備えたスピードペデレックやペダルアシストバイクのような、将来の技術に基づく乗り物は、北米地域における電動自転車の膨大な需要と販売に対応すると予想されます。

北米の国別市場概要

  • 北米の電動自転車市場は極めて細分化された市場であり、同地域には地元企業と国際的企業の両方が存在します。同地域の主要都市は、交通渋滞、交通事故による死傷者、地域の大気質、気候変動、肥満と運動不足、経済的負担、石油の国際供給率に関連する交通課題に直面しています。人々を車から自転車などの他の交通手段にシフトさせることは、こうした課題に対処するのに役立ちます。
  • 北米では、通勤者が個人的な移動手段として適切なものを探しているため、電動自転車の需要が急増しています。電動自転車を購入すると通勤距離が伸び、1日平均2.1kmから9.2kmに増加します。E-バイクはさまざまな年齢層が利用できます。若年層は通勤や運動に利用し、高齢者は主に短時間で安全な通勤に利用しています。
  • 地方自治体は、電動化のプロセスを支援するため、公道での電動自転車の使用を奨励しています。前述の動向によると、ラストワンマイルの配達や公共自転車シェアリング・ネットワーク向けの電動自転車の需要は今後増加する可能性が高いです。

北米の電動自転車市場動向

米国は、環境に優しい交通機関への大幅なシフトを反映し、電動自転車の普及が堅調に増加しています。

  • 北米地域では、電動自転車の需要が大きく伸びています。燃料価格の上昇、高密度の交通状況、健康への懸念などが、北米諸国における電動自転車の採用増加の要因となっています。電動自転車の販売台数が最も多いのは米国です。同国は、カナダやメキシコのような他の国々と比較して、2018年に高い採用率を示しました。電動自転車に対する需要の高まりは、2018年に北米全域で2.3%の普及率を加速させました。
  • 北米は2020年に電動自転車の需要の急速な変化を示しました。同地域は2020年に電動自転車の最も高い普及率を占めました。パンデミックは電動自転車を含む自転車の普及率に好影響を与えました。2020年、人々はより個人的な乗り物を選び、運動習慣を身につけたことが自転車市場に好影響を与えました。こうした要因により、2020年の同地域の普及率は3.1%となりました。
  • 北米では、電子自転車に対する消費者の関心が非常に高まっています。同地域のさまざまな企業が最新技術を搭載した新モデルを発表し、消費者を電動自転車に引き付けています。2022年3月、二輪車メーカーのヤマハは米国で新しい電動自転車、Wabash RT Gravel Adventure ModelとCrossCore RC Fitness Commuterを発表しました。両モデルとも500ワット時のリチウムイオンバッテリーを搭載し、時速28マイルに対応、クラス3のペダルアシスト機能を備えています。このような新発売により、予測期間中、北米での電動自転車の普及が進むと予想されます。

米国を筆頭に、通勤距離が5~15kmの人口が一貫して増加傾向にあることから、適度な通勤距離へのシフトが浮き彫りになっています。

  • 北米には、米国、カナダ、メキシコなど、自転車を重視するさまざまな国があります。これらの国々における自転車の需要は、近年増加しています。北米のさまざまな国の人々は、オフィスやビジネス街、ショッピングモールなど、近くの場所に行くのに自転車を使うように徐々にシフトしています。米国では、5キロから15キロの距離を毎日通勤する人が最も多いです。
  • 北米全土でスポーツジムや公共交通機関が閉鎖されたCOVID-19の流行後、さまざまな人々が自転車が安全で社会的に孤立した交通手段であることに気づいた。パンデミックの間、人々はサイクリングで運動したり、週末のレクリエーションとして近郊まで走りに行くことを選びました。こうした要因により、2020年には、5キロメートル以上15キロメートル未満を移動する通勤者の数が1%以上増加しました。最大40~45kmの航続距離を実現する先進的なバッテリー・パックを搭載した電動自転車の発売は、毎日5~15kmの距離を移動する消費者を魅了しました。
  • COVID-19関連の規制が緩和されたことで、北米全域のオフィスや企業が開放されました。現在、多くの人々が勤務先やその他の地域へ自転車で通勤しています。米国やメキシコのような満員の国々では、健康上のメリット、二酸化炭素を排出しない移動、燃料の節約、時間の節約などの理由から、自転車を使った通勤の人気が高まっています。こうした要因により、予測期間中、北米全域で自転車による移動が加速すると予想されます。

北米の電動自転車産業概要

北米の電動自転車市場は細分化されており、上位5社で22.72%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Cycling Sports Group, Inc., Giant Manufacturing Co., Trek Bicycle Corporation, VanMoof and Yamaha Bicycles(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自転車販売台数
  • 一人当たりGDP
  • インフレ率
  • 電子自転車の普及率
  • 1日の移動距離が5~15キロの人口/通勤者の割合
  • レンタサイクル
  • 電動自転車バッテリー価格
  • バッテリー化学の価格表
  • 超ローカル配送
  • 自転車専用レーン
  • トレッカー数
  • バッテリー充電能力
  • 交通渋滞指数
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進タイプ
    • ペダルアシスト
    • スピードペデレック
    • スロットルアシスト
  • 用途タイプ
    • 貨物/ユーティリティ
    • シティ/アーバン
    • トレッキング
  • バッテリータイプ
    • 鉛蓄電池
    • リチウムイオンバッテリー
    • その他
  • 国別
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他北米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Cycling Sports Group, Inc.
    • Giant Manufacturing Co.
    • Propella Electric Bikes
    • Rad Power Bikes
    • Ride Aventon Inc.
    • Riese & Muller
    • Royal Dutch Gazelle
    • Trek Bicycle Corporation
    • VanMoof
    • Yamaha Bicycles

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 72095

The North America E-bike Market size is estimated at 4.11 billion USD in 2025, and is expected to reach 7.54 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 16.41% during the forecast period (2025-2029).

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PROPULSION SEGMENT MARKET OVERVIEW

  • The electric vehicle industry is steadily revolutionizing the automobile sector in North America, mostly with the yearly introduction of increasingly efficient and powerful electric vehicles. Apart from being a cleaner and greener mode of transportation for short distances, e-bikes are being used across a wide range of industries and applications in the United States. The long-term benefits of riding a pedal-assisted e-bike involve working out while traveling to and from work instead of having to set aside a specific time for exercising. Most employees spend their workdays sitting at their desks. E-bikes help in exercising while saving time.
  • In order to address major issues like traffic congestion and pollution, regional governments are boosting the construction of e-bike infrastructure. Several businesses are entering the market with innovative pedal-assisted e-bikes. Many companies are working on more product innovations to cater to these issues.
  • Transportation agencies and other organizations are investing in e-bike rentals and sharing passes to increase the popularity of electronic modes of travel. E-bikes are typically fitted with GPS, thereby helping operators and organizations plan systematic expansions by analyzing mobility data. Future technology-based vehicles, like speed pedelecs and pedal-assisted bikes with higher functionalities, are expected to meet the enormous demand for and the sales of e-bikes in the North American region.

NORTH AMERICA COUNTRY LEVEL MARKET OVERVIEW

  • The North American market for e-bikes is an extremely fragmented one, with the presence of both local and international players in the region. Major cities in the region face transportation challenges related to traffic congestion, injury and loss of life due to road crashes, local air quality, climate change, obesity and physical inactivity, economic burden, and the international supply rate of oil. Shifting people from cars to other modes of transportation, such as bicycles, can help address these challenges.
  • The demand for e-bikes in North America is soaring as commuters are looking for suitable means of personal transportation. Purchasing an e-bike leads to increased commute, rising from 2.1 km to 9.2 km per day on average. E-bikes can be used by people of different age groups. Younger people use them for commutes and exercise, and older people mainly use them for shorter and safer commutes.
  • Local governments are encouraging the use of e-bikes on public roadways to help in the process of electrification. According to the aforementioned trends, the demand for e-bikes for last-mile deliveries and public bicycle-sharing networks is likely to rise in the future.

North America E-bike Market Trends

The US leads with a robust increase in e-bike adoption, reflecting a significant shift towards eco-friendly transportation.

  • The North American region is witnessing a significant demand for e-bicycles. Rising fuel prices, highly dense traffic conditions, and health concerns are some of the factors responsible for the increasing adoption of e-bikes across North American countries. The United States accounts for the highest sales of e-bikes. The country witnessed a higher adoption rate in 2018 compared to other countries like Canada and Mexico. The rising demand for e-bikes accelerated their adoption rate by 2.3% across North America in 2018.
  • North America witnessed a rapid change in the demand for e-bikes in 2020. The region accounted for the highest adoption rate of e-bikes in 2020. The pandemic had a positive impact on the adoption rate of bicycles, including e-bikes. In 2020, people opted for more personal rides and developed exercising habits, which had a positive impact on the bicycle market. Owing to these factors, the region witnessed an adoption rate of 3.1% in 2020.
  • The interest of consumers in e-bicycles is growing tremendously across North America. The launch of new models with updated technologies by various companies across the region is attracting consumers toward e-bikes. In March 2022, the two-wheeler manufacturer, Yamaha, introduced new e-bikes, Wabash RT Gravel Adventure Model and CrossCore RC Fitness Commuter, in the United States. Both the models are equipped with 500-watt-hour lithium-ion batteries with speed support of 28 mph, and they have class-3 pedal-assist features. Such new launches are expected to enhance the adoption of e-bikes in North America during the forecast period.

A consistent upward trajectory in the population commuting 5-15 km, led by the US, highlights a shift towards moderate commuting distances.

  • North America comprises various bicycle-oriented countries like the United States, Canada, and Mexico. The demand for bicycles in these countries has increased over the recent years. People in various countries across North America are gradually shifting to using bicycles to go to nearby places like offices, business areas, and malls. The United States has the highest number of daily commuters who travel between 5 km and 15 km.
  • After the COVID-19 outbreak, which led to the closure of gyms and public transit across North America, various people found bicycles to be a safe and socially isolated mode of transportation. During the pandemic, people chose to exercise through cycling or going for weekend recreational runs to nearby locations. These factors increased the number of commuters who traveled between 5 kilometers and 15 kilometers by more than 1% in 2020. The launch of e-bikes with advanced battery packs for providing an enhanced range of up to 40-45 kilometers attracted consumers who travel a distance of 5-15 kilometers daily.
  • Relaxation of the COVID-19-related restrictions opened up offices and businesses across North America. Many people now commute by bicycle to their places of employment and other areas. The popularity of bicycle-based commuting is increasing due to health benefits, carbon-free journeys, fuel savings, and time savings in packed countries like the United States and Mexico. Such factors are expected to accelerate bicycle journeys across North America during the forecast period.

North America E-bike Industry Overview

The North America E-bike Market is fragmented, with the top five companies occupying 22.72%. The major players in this market are Cycling Sports Group, Inc., Giant Manufacturing Co., Trek Bicycle Corporation, VanMoof and Yamaha Bicycles (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Canada
    • 5.4.2 Mexico
    • 5.4.3 US
    • 5.4.4 Rest-of-North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Cycling Sports Group, Inc.
    • 6.4.2 Giant Manufacturing Co.
    • 6.4.3 Propella Electric Bikes
    • 6.4.4 Rad Power Bikes
    • 6.4.5 Ride Aventon Inc.
    • 6.4.6 Riese & Muller
    • 6.4.7 Royal Dutch Gazelle
    • 6.4.8 Trek Bicycle Corporation
    • 6.4.9 VanMoof
    • 6.4.10 Yamaha Bicycles

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms