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市場調査レポート
商品コード
1690823

欧州のパーソナルケア家電:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Personal Care Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のパーソナルケア家電:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のパーソナルケア家電市場は、予測期間中にCAGR 3.21%を記録する見込みです。

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欧州のパーソナルケア家電市場は、身だしなみを整え、衛生と健康に気を配りたいという消費者の志向の高まりが大きな原動力となっています。身だしなみとメンテナンスの動向は、この地域に住むミレニアル世代とジェネレーションZの顧客にますます影響を与えています。さらに、ライフスタイルのアップグレードと人々の一人当たり所得の増加は、主に髪や肌への悪影響が少ない先進的パーソナルケア家電の望ましさを高めることによって、市場の成長を支えています。このような要因により、消費者は生活スタイルと幸福感を高めるために、スマート口腔ケア機器やヘアケア機器を検討するようになっています。同様に、高齢者の増加と歯科疾患の負担、改良された製品品種を導入する技術革新、食生活の乱れによる幼児の口腔ケア問題の増加が、地域全体で口腔ケア器具の使用を支えています。

さらに、スキンケア、ヘアケア、グルーミングツールを含む男性用グルーミング製品市場の拡大が、この地域の産業全体の成長に寄与しています。また、同市場では、世界企業だけでなく地元企業からも多額の投資が行われており、これらの企業は、日常使用向けの製品を提供し、地域全体でプレゼンスを拡大することに注力しているため、調査対象市場の成長が加速しています。例えば、2021年7月、Velecta, Parisは、フランス全土のWavy Storeを通じてヘアードライヤーを発売しました。同社によると、製品は1,300ワットから2,200ワットの複数のレンジと粉末で髪を素早く乾かすように設計されています。同社によると、発売された製品にはイオン技術が搭載されており、髪への熱の影響を最小限に抑えるよう設計されているため、従来のドライヤーよりも髪への負担が少ないといわれています。この技術革新は、すでに傷んでいたり弱っていたりする髪や、ほぼ毎日ドライヤーを使用する髪に特に有効であるとしています。

さらに、充電式の電池式パーソナルケア機器は、その便利な使い方から人気を集めています。これらの電化製品は完全に持ち運びが可能で、旅行にも適しています。ヘアトリマー、シェーバー、脱毛器などのコードレス器具は、コード付きのパーソナルケア器具に比べて手間がかからず使い勝手がよいため、男女消費者の間で高い市場シェアを示しています。各社は、需要の拡大に対応するため、こうした製品の開発にも注力しています。加えて、eコマースの浸透により、メーカー各社は消費者層を拡大し市場に浸透させるため、オンラインプラットフォームとの提携を推進しています。

欧州のパーソナルケア家電市場動向

セルフグルーミングの動向の高まり

男女の間で健康、ボディイメージ、セルフグルーミング、衛生に関する重要性が高まっていることが、市場を牽引する主要因となっています。さらに、高度に洗練された製品に対する消費者の嗜好の継続的な変化や、品質、製品価値、ブランドに対する意識の高まりも、地域全体の市場に影響を与えています。さらに、ファッションの新たな動向と相まって、全体的なパーソナルケア体制の重要性に対する意識の高まりや、美的に魅力的な外見に対するソーシャルメディアの影響も、市場の成長を後押しすると予想されます。ソーシャルメディアへの投稿は、特に美容・パーソナルケア産業において、地域全体の幅広い潜在顧客にリーチし、話題を生み出すことができるため、ブランドが自社製品を発表するためのプラットフォームとして、ソーシャルメディアの重要性はますます高まっています。

さらに、欧州では、消費者は髪を素早く乾かし、使用後に毎回髪を滑らかで艶やかに見せるために、ヘアードライヤーを多用しています。これらのスタイリングツールは、髪を自然乾燥させるのに比べ、髪を大幅にコントロールするのに好まれています。ストレート、ドライヤー、カーラーのようなヘア器具は、消費者が必要に応じて様々なヘアスタイルを作ることを可能にするため、これらのヘアスタイリングツールはこの地域の人々の間で人気があります。例えば、UN Comtradeによると、2022年にスペインは約5,500万米ドル相当のヘアドライヤーを輸入し、前年の4,380万米ドルから増加しました。

さらに、増大する需要に対応するため、主要市場参入企業は流通チャネルとネットワークの拡大に注力しています。さらに、ヘアスタイリングツールに対する要求の高まりは、主にプロ用サロンで、続いて個人用セグメントで、ヘアドライヤーのような軽量でコンパクトなヘアスタイリング機器の力強い成長につながっています。日常使用と旅行用サイズの両方の側面を兼ね備えた個人用製品の使用への依存が高まっているため、近年は力強い上昇を目の当たりにしています。そのため、同市場で事業を展開する企業は、コンパクトサイズで効率的な製品を消費者に提供するため、こうした製品を市場に投入しています。例えば、ドイツに本社を置くJaguarは、多用途で革新的なヘアタトゥーを作成することもできる、顔の毛の輪郭を整えるためのミニトリマー、J-Cut linerを製品ポートフォリオに含めています。こうした要因が市場の成長をさらに押し上げると予想されます。

英国が大きなシェアを占める

英国では、顧客の利便性に応える、高出力で邪魔にならないパーソナルケア機器への需要が高まっています。さらに、英国市場の成長を後押ししている主要因は、男性の美容意識の高まりです。ソーシャルメディアのような様々な流れを通じて、セルフグルーミングや家電製品の使いやすさに対する意識が高まることで、トリマーのようなパーソナルケア家電製品に対する需要が高まり、最終的に市場の需要を押し上げています。加えて、可処分所得の高さと企業におけるファッション動向の高まりが、男性のグルーミング・ニーズを再定義しています。同様に、ヘアドライヤーのようなスタイリング家電の需要が女性消費者の間で高まっていることも、予測期間中の市場需要を押し上げると予想されます。

ヘアードライヤーとストレートパーマにおける画期的な技術革新は、メーカーにとって価値獲得の機会を生み出しています。スーパーヘアドライヤーとストレートパーマのコンセプトは、メーカーが絶えず製品を革新することを促しています。例えば、ダイソンは2023年5月にヘアストレートナーAirstraightを発売し、この製品は髪を滑らせながらストレートにするだけでなく、気流が体から遠ざかるため、使用者が暑苦しさを感じずに済むと主張しています。

さらに、組織型小売店の増加、一人当たりの支出が増加した若い都市人口の出現、働く女性の増加などの他の要因も、市場シェアに大きな影響を与えると予想されます。これに加えて、ライフスタイルの継続的な変化と高級品の値ごろ感の増加も、同国の市場に影響を与える可能性があると予想されます。

欧州のパーソナルケア家電産業概要

欧州のパーソナルケア家電市場では、大手企業が圧倒的な存在感を示す一方、さまざまな地域・ローカル企業が革新的な戦略で地位を確立しつつあります。ブランドロイヤルティはインパクトの強い要素であり、機能は主要なパラメーターです。企業は品質に強いこだわりを持つ必要があり、この属性はブランドのポジショニングにおいて極めて重要な役割を果たしています。市場の主要参入企業には、Procter & Gamble Company、Conair Corporation、Spectrum Brands Holdings Inc.、Koninklijke Philips NV、Coty Inc.などがいます。各セグメントで多機能特性を持つ製品を発売することは、この地域の企業がとる主要な戦略のひとつです。世界の大手企業は、地域全体の消費者への製品リーチを拡大するため、様々なオンラインポータルで製品を発売し、流通を拡大しています。大手企業は、市場での地位を固めるために中小企業を買収しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • セルフグルーミングの動向の高まり
    • 多機能家電に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 偽造品の増加
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 性別
    • 男性
    • 女性
    • ユニセックス
  • タイプ
    • シェービングとグルーミング
      • シェーバー
      • トリマー
      • 脱毛器
    • スタイリング
      • 縮毛矯正
      • ヘアドライヤー
      • ヘアカーラー
      • その他のスタイリング剤
    • 美容家電
    • 経口ケア
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他
  • 地域
    • スペイン
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Koninklijke Philips NV
    • Wahl Clipper Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Spectrum Brands Inc.
    • Conair Corporation
    • Colgate-Palmolive Company
    • Dr. Fresh Inc.
    • Coty Inc.
    • Dyson Limited
    • Procter & Gamble Company
    • Helen of Troy Limited

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71883

The Europe Personal Care Appliances Market is expected to register a CAGR of 3.21% during the forecast period.

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The personal care appliances market in Europe is majorly driven by the growing consumer inclination toward maintaining their appearance and extensively looking after their hygiene and health. The personal grooming and maintenance trend is increasingly impacting the millennials and Generation Z customers residing in the region. Additionally, lifestyle upgrades and increasing per capita income of people are primarily supporting the market's growth by increasing the desirability of advanced personal care appliances that have fewer negative effects on the hair or skin. Such factors are allowing consumers to consider smart oral and hair care appliances to enhance their living style and well-being. Similarly, the rising geriatric population and burden of dental diseases, innovation in technology introducing improved product varieties, and rising oral care problems among children due to poor eating habits are supporting the use of oral care appliances across the region.

Moreover, the expanding market for male grooming products, including skincare, hair care, and grooming tools, has contributed to the overall growth of the industry in the region. Also, as the market is witnessing significant investments from global as well as local players, who are focusing on expanding their product offerings and presence across the region with products for daily use, is accelerating the growth of the market studied. For instance, in July 2021, Velecta, Paris launched hair dryers through the Wavy Store across France. According to the company, the products have been designed to dry hair quickly with several ranges and powder of 1,300 watts to 2,200 watts. According to the company, launched products include ionic technology which was claimed to be designed to minimize the impact of heat on the hair therefore making it less aggressive than a traditional hair dryer. This innovation was asserted to be particularly useful for hair that is already damaged or weakened and for almost daily use of the hair dryer.

Furthermore, rechargeable battery-powered personal care appliances are gaining popularity due to their convenient usage. These appliances are completely portable, making them travel-friendly. Cordless appliances such as hair trimmers, shavers, and epilators are witnessing a high market representation among male & female consumers as these appliances are hassle-free and user-friendly compared to corded personal care appliances. Players are also focused on developing such products to cater to the growing demand. In addition, the rise in penetration of e-commerce is driving manufacturers to establish themselves with online platforms to expand their consumer base and penetrate the market.

Europe Personal Care Appliances Market Trends

Increasing Trend of Self Grooming Routine

An increase in importance related to health, body image, self-grooming, and hygiene among men and women is the key factor driving the market. Additionally, continuously changing consumer preferences towards highly sophisticated products and a rise in consciousness regarding quality, product value, and brands are also impacting the market across the region. Additionally, growing awareness about the importance of an overall personal care regime coupled with emerging trends in fashion, and social media's influence, towards aesthetically appealing looks, is also expected to boost the market growth. Social media has become an increasingly important platform for brands to showcase their products as social media posts can reach a wide range of potential customers across the region and generate buzz, particularly in the beauty and personal care industry.

Moreover, in Europe, consumers heavily use hair dryers to dry hair quickly and make the hair look smooth and glossy every time after use. These styling tools are mostly preferred to achieve significant control over their hair compared to drying it naturally. The hair appliances, like straighteners, dryers, and curlers, enable consumers to create various hairstyles as required, thus making these hair styling tools popular among people in the region. For instance, according to UN Comtrade, in 2022, Spain imported almost USD 55 million worth of hair dryers, up from the previous year's value of USD 43.8 million.

Furthermore, to meet the growing demand, the key market players are focusing on expanding their distribution channels and networks. Moreover, the rising requirement for hair styling tools, largely across professional salons, followed by the personal use segment, has led to strong growth in lightweight and compact hair styling equipment, such as hair dryers. The growing reliance on using personal products, which combine both the aspects of daily use and travel size, has witnessed a strong uptick over recent years. Hence, players operating in the market include such products to target consumers with efficient products in compact sizes. For instance, Jaguar, a Germany-based company includes J-Cut liner, a mini trimmer for facial hair contouring in its product portfolio that is also able to create versatile and innovative hair tattoos. Such factors are expected to further boost the market's growth.

United Kingdom Accounts for a Significant Share

There is a growing demand for high-power and less intrusive personal care appliances that cater to the convenience of customers in the United Kingdom. Moreover, the major factor boosting the growth of the market in the United Kingdom is the rising beauty consciousness among men. Increasing awareness about self-grooming and ease of using appliances through various streams like social media is raising the demand for personal care appliances, like trimmers which eventually boosts the market demand. Besides, high disposable income and the growing fashion trends in the corporates have redefined male grooming needs. Similarly, the growing demand for styling appliances, like hairdryers, among female consumers is expected to boost the market demand during the forecast period.

Breakthrough innovations in hairdryers and straighteners are generating value-grab opportunities for manufacturers. The concept of super hair dryers and straighteners is encouraging manufacturers to constantly innovate in products. For instance, in May 2023, Dyson launched a hair straightener, Airstraight claiming that the product not only straightens the hair strands as it glides but the airflow is directed away from the body, so the user doesn't end up feeling hot and bothered.

Moreover, other factors such as growing organized retail, the emergence of a young urban population with increased per capita spending, and an increase in the number of working women among others are expected to significantly impact the share of the market. In addition to this, continuously changing lifestyles coupled with increased affordability of luxury products are also expected to have the potential to influence the market in the country.

Europe Personal Care Appliances Industry Overview

The leading players in the European personal care appliances market enjoy a dominant presence while various local and regional players are establishing themselves with innovative strategies. Brand loyalty is a high-impact factor, with features being a prime parameter. Companies need to have a strong focus on quality, and this attribute plays a pivotal role in brand positioning. The major players in the market include Procter & Gamble Company, Conair Corporation, Spectrum Brands Holdings Inc., Koninklijke Philips NV, and Coty Inc. Product launches with multifunctional properties under each segment are one of the major strategies, followed by the companies in the region. The global giants are expanding their distribution by launching their products on various online portals to increase their product reach to consumers across the region. The major players are acquiring small firms to consolidate their position in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Trend of Self Grooming Routine
    • 4.1.2 Rising Demand for Multi-Functional Appliances
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Enhanced Presence of Counterfeit Products
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Gender
    • 5.1.1 Men
    • 5.1.2 Women
    • 5.1.3 Unisex
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Shaving and Grooming
      • 5.2.1.1 Shavers
      • 5.2.1.2 Trimmers
      • 5.2.1.3 Epilators
    • 5.2.2 Styling
      • 5.2.2.1 Hair Straightener
      • 5.2.2.2 Hair Dryer
      • 5.2.2.3 Hair Curler
      • 5.2.2.4 Other Stylings
    • 5.2.3 Beauty Appliances
    • 5.2.4 Oral Care
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Spain
    • 5.4.2 United Kingdom
    • 5.4.3 Germany
    • 5.4.4 France
    • 5.4.5 Italy
    • 5.4.6 Russia
    • 5.4.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Koninklijke Philips NV
    • 6.3.2 Wahl Clipper Corporation
    • 6.3.3 Panasonic Corporation
    • 6.3.4 Spectrum Brands Inc.
    • 6.3.5 Conair Corporation
    • 6.3.6 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.7 Dr. Fresh Inc.
    • 6.3.8 Coty Inc.
    • 6.3.9 Dyson Limited
    • 6.3.10 Procter & Gamble Company
    • 6.3.11 Helen of Troy Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS