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市場調査レポート
商品コード
1690821

ヒマラヤピンクソルト:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Pink Himalayan Salt - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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ヒマラヤピンクソルト:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ヒマラヤピンクソルトの市場規模は2025年に2億5,833万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは4.76%で、2030年には3億2,595万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • ヒマラヤピンクソルトは高級料理塩であり、グルメソルトの一種です。そのほとんどは世界最大級の岩塩採掘事業、すなわちパキスタンのパンジャブ地方にあるKhewra Salt Mineから産出されます。ヒマラヤ岩塩のピンク色は、様々なミネラル不純物、特に鉄分やその他の微量元素に由来します。ヒマラヤピンクソルトの市場は、食品業界、特にファーストフード業界や食肉業界の動向に直接影響を受けます。
  • 一方、ピンクソルトの人気が高まっているのは、グルメ食品への需要が高まっているからです。例えば、米国、英国、フランス、イタリアなどの消費者は、通常の食卓塩からグルメソルトにアップグレードしています。その結果、スモークソルト、シーソルト、ピンクソルトが主流になりつつあります。
  • グローバリゼーションと新興国における西洋化の強い影響により、イタリア料理やフランス料理など、特殊な味や調味料を必要とする外国料理の需要が高まり、ヒマラヤピンクソルト市場の需要を牽引しています。さらに、天然素材から作られるオーガニックのフレーバーソルトの需要も高まっています。さらに、この塩のブレンドの導入は、今後数年間のこの市場の成長に貢献する最新の動向の一つです。
  • しかしながら、世界中で報告されているヒマラヤピンクソルトに含まれる有毒化学物質の増加は、近い将来の市場成長の妨げになると予想されています。例えば、2020年、独立調査会社Nutrition Research Australia(NRAUS)がオーストラリアで入手可能なピンクソルトの31サンプルを検査したところ、サンプルは信頼性が低く、汚染されていることが判明しました。
  • さらに、2020年の世界のCOVID-19ロックダウンと2021年の制限はサプライチェーンを中断させ、ヒマラヤピンクソルトメーカーに課題を提示しました。さらに、ベンダーの利益率は、熾烈な競争、価格の課題、消費者の嗜好の変化によって圧迫され続けています。

ヒマラヤピンクソルト市場動向

消費者の嗜好の変化によるエスニック料理や本格料理への需要の創出

  • 消費者の味覚は拡大し、その地域の料理を超えて、新しくユニークなエスニック料理の味を求めるようになっています。拡大する多文化社会は、民族的に多様な食品を切望しています。この点で、食品にエスニック・アフィリエイトを求めるメーカーが増えており、ラベリングはブランドと企業イメージの不可欠な一部となっています。
  • ヒマラヤのピンクソルトを含むグルメソルトは、中国、韓国、日本、インド、メキシコ、フランスなど、世界各地のあらゆる料理に欠かせない素材となっています。ヒマラヤピンクソルトはアジア諸国、特にパキスタンのパンジャブ地方で採掘され、多くのエスニック料理に食品添加物として使用されています。従って、これらの要因がピンクヒマラヤ塩市場の成長を促進すると予想されます。
  • さらに、米国をはじめとする他の国々からのアジア料理への需要は、アジア料理における新鮮な食材、野菜、野生のハーブ、調味料ブレンドの使用といった嗜好性の要因によって、成熟市場であるヒスパニック料理分野を上回ると予想されます。長期的なシナリオでは、嗜好の進化によりインド料理や東南アジア料理の市場開拓が進み、ヒマラヤピンクソルトのようなグルメソルト市場にとって有利な環境が整う可能性が高いです。

中東諸国におけるピンクソルトの消費拡大

  • ヒマラヤピンクソルト市場は中東で大きな成長を遂げました。アラブ首長国連邦では、高血圧やミネラル欠乏症に関連する疾病の発生率が上昇していることも、その鮮やかなミネラルプロファイルにより、このカテゴリーの売上を押し上げています。
  • 主な消費者層は、世界の健康とウェルネスの動向に影響されたミレニアル世代、z世代です。これは、インターネットやソーシャルメディアの強い浸透によってさらに後押しされています。また、ヒマラヤピンクソルトを水に混ぜて使用することで、この地域の厳しく湿度の高い暑い気象条件によって急速に失われる天然の電解質を補うことができるため、広く利用されています。さらに、ベーキング、ケトダイエット、肉の味付け、野菜のグリル、サラダ、スープ、シチューなど、あらゆるレシピによくなじむことから、市場での消費も大幅に改善されています。
  • この地域のプレーヤーは、消費者のニーズを満たすためにヒマラヤピンクソルトのプレミアム/グルメバージョンを提供しています。例えば、グルメ塩・調味料ブランドのChef seasonsは、カタールでプレミアムな位置づけのヒマラヤピンクソルトを提供しています。

ヒマラヤピンクソルト産業概要

ヒマラヤピンクソルト市場は適度に断片化されており、複数のプレーヤーがヒマラヤピンクソルトを提供しています。ヒマラヤピンクソルトは、再包装を除けば加工に要する時間が短いため、多くの小規模プレーヤーが市場に参入しています。McCormick &Companyのような大手企業は、研究開発と流通に大きな資本を投入しています。プレーヤーは製品のイノベーションに依存するだけでなく、消費者の環境志向に合わせるためにパッケージのイノベーションにも注力しています。

新製品を開発する際、メーカー各社は、消費者の健康的なライフスタイルの選択に適した製品を選ぶことへの警戒心や動向を敏感に察知しています。そのため、各メーカーはオーガニックやコーシャなどの国際基準や認証を取得した製品を提供しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • McCormick & Company Inc.
    • K+S AG
    • BJ's Wholesale Club Holdings Inc.
    • Frontier Co-Op
    • Kainos Capital(Olde Thompson LLP)
    • Premier Foods plc
    • HSK Ward Proprietary Limited(McKenzies Foods)
    • San Francisco Salt Company(Sherpa Pink)
    • Urban Platter
    • Natierra Superfoods

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 71873

The Pink Himalayan Salt Market size is estimated at USD 258.33 million in 2025, and is expected to reach USD 325.95 million by 2030, at a CAGR of 4.76% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Pink Himalayan salt is a premium-priced culinary salt and a type of gourmet salt. Most of it comes from one of the largest rock-salt mining operations in the world, namely, the Khewra Salt Mine in the Punjab Region of Pakistan. The pink color of the salt comes from various mineral impurities, especially iron and other trace elements. The market for pink Himalayan salt is influenced directly by trends in the food industry, particularly in the fast-food and meat industries.
  • On the other hand, pink salt is gaining popularity because of the increasing demand for gourmet foods. For example, consumers in the countries, such as the United States, the United Kingdom, France, and Italy, among others, are upgrading to gourmet salt from ordinary table salt. As a result, smoked, sea, and pink salts are moving toward the mainstream.
  • Globalization and the strong influence of westernization in emerging countries fuel the demand for foreign cuisines, such as Italian and French food, which call for specialized flavors and seasonings, driving the demand for pink Himalayan salt in the market. Moreover, there is also a growing opportunity for organic flavored salts from all-natural ingredients. In addition, the introduction of blends of this salt is one of the latest trends that will contribute to the growth of this market in the forthcoming years.
  • However, the increasing incidence of toxic chemicals reported in Himalayan pink salt across the globe is anticipated to hinder market growth in the near future. For instance, in 2020, the independent research company Nutrition Research Australia (NRAUS) tested 31 samples of pink salts available in Australia and found that the samples were unreliable and contaminated.
  • Furthermore, the Covid-19 lockdowns worldwide in 2020 and limitations in 2021 interrupted the supply chain, presenting challenges for Pink Himalayan salt manufacturers. Moreover, vendor profit margins have continued to be squeezed by fierce competition, price challenges, and altering consumer preferences.

Pink Himalayan Salt Market Trends

Changing Consumers' Taste Palate Creating Demand for Ethnic and Authentic Cuisines

  • Consumers have been expanding their palates, seeking new and unique ethnic flavors beyond their regional cuisines, thus, facilitating manufacturers and suppliers to introduce exciting ethnic food varieties in their product offerings. The expanding multicultural society is craving ethnically diverse food products. In this regard, an increasing number of manufacturers seek ethnic affiliations for their food products, and labeling is becoming an integral part of the brand and the company's image.
  • Gourmet salts, including Himalayan pink salt, are becoming vital ingredients for all types of international cuisines from various parts of the world, such as China, South Korea, Japan, India, Mexico, and France, as each kind of gourmet salt has its specific function and provides specific taste and texture to the food. Pink Himalayan salt is mined from Asian countries, particularly from the Punjab region of Pakistan, and is largely used as a food additive in numerous ethnic cuisines. Hence, these factors are expected to drive the growth of the Pink Himalayan salt market.
  • Moreover, demand for Asian cuisine from across other countries, such as the United States, is expected to surpass the Hispanic food segment, which is a mature market, owing to factors of indulgence, such as the use of fresh ingredients, vegetables, wild herbs, and seasoning blends in Asian foods. In a long-term scenario, the evolving preferences of tastes are likely to develop the market offerings for Indian and Southeast Asian cuisines, thereby creating a favorable environment for gourmet salt space such as Pink Himalayan salt.

Growing Consumption of Pink Salt in the Middle-Eastern countries

  • The market for Himalayan Pink Salt witnessed significant growth in the Middle East due to consumers' growing awareness regarding multiple health and skin benefits. The rising incidence of hypertension and mineral deficiency-related diseases in the United Arab Emirates has also boosted the sales in the category, owing to its vivid mineral profile.
  • The primary consumer demographic is millennials, generation - z, influenced by global health and wellness trends. ''This is further fueled by strong Internet and social media penetration. Also, Himalayan Pink salt mixed with water is widely used as a natural electrolyte solution to replace the natural electrolyte lost rapidly due to this region's harsh, humid, and hot weather conditions. Moreover, the ability to blend well with all recipes, including baking, Keto Diets, seasoning meats, grilling vegetables, salads, soups, and stews, has substantially improved consumption in the market.
  • Players in the region are offering premium/ gourmet versions of Himalayan pink salt to suffice consumer needs. For instance, the Gourmet salts and seasonings brand Chef seasons offers premium-positioned Himalayan Pink Salt in Qatar.

Pink Himalayan Salt Industry Overview

The pink Himalayan salt market is moderately fragmented, with multiple players offering pink Himalayan salt. It requires less processing time, apart from repacking, which is attracting a greater number of small players into the market. Major players, such as McCormick & Company, are heavily capitalizing on R&D and distribution. Players are not only depending on product innovation but also concentrating on packaging innovation to align with consumers' environmental sentiments.

In developing new products, manufacturers are sensitive to ongoing consumer wariness and trends about choosing products suitable for their healthy lifestyle choices. Thus, players offer products with international standards and certifications, such as Organic and Kosher.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.1.2 Convenience Store
    • 5.1.3 Online Retailer
    • 5.1.4 Other Distribution Channels
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Spain
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 McCormick & Company Inc.
    • 6.3.2 K+S AG
    • 6.3.3 BJ's Wholesale Club Holdings Inc.
    • 6.3.4 Frontier Co-Op
    • 6.3.5 Kainos Capital (Olde Thompson LLP)
    • 6.3.6 Premier Foods plc
    • 6.3.7 HSK Ward Proprietary Limited (McKenzies Foods)
    • 6.3.8 San Francisco Salt Company (Sherpa Pink)
    • 6.3.9 Urban Platter
    • 6.3.10 Natierra Superfoods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER