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市場調査レポート
商品コード
1690801
インドのハーブシャンプー市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)India Herbal Shampoo - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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インドのハーブシャンプー市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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インドのハーブシャンプー市場規模は2025年に4億7,411万米ドルと推定・予測され、2030年には7億4,875万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.57%です。
アーユルヴェーダと伝統的ハーブ療法はインド文化に不可欠であるため、消費者はハーブ製品を好みます。さらに、カラーリングした髪、縮毛矯正、薄毛など、特定の髪の悩みに対応するシャンプーの動向も高まっています。このようなニッチなニーズを対象にしたハーブシャンプーが普及しつつあります。手頃な価格であることが重要であることに変わりはないが、消費者の一部は、高品質で高級なハーブシャンプーにプレミアムを支払ってもいいと考えています。こうした製品には、エキゾチックな成分や特殊なヘアトリートメントなどの付加価値がついていることが多いです。メーカーもまた、プレミアム製品を発売することでこの動向に対応しています。例えば、2023年5月、CavinKareはNyleブランドのもと、無硫酸ヘアケア製品の「Nyle Natural and Pure」シリーズを発売しました。この新シリーズは、消費者がより高い体験、効能、価値を得られるような成分を組み合わせた配合を特徴としています。発売された製品群にはシャンプー、コンディショナー、その他の製品が含まれ、同社はこの新シリーズをプレミアムヘアケアブランドと位置づけた。さらに、顧客の間でオンラインショッピングの導入が進んでいることから、eコマース・チャネルを通じたハーブシャンプーの販売が増加しています。そのため、予測期間中、同市場での台頭が見込まれています。
分析によると、インドのハーブシャンプー市場は国内ブランドと参入企業に集中し、支配されています。インドのハーブシャンプー市場の大手企業には、Dabur、CavinKare、Patanjali Ayurved、Himalaya Wellness、Procter & Gamble Co.パートナーシップを結び、流通拡大戦略に注力することで、参入企業は市場での地位を固めています。また、顧客基盤を維持し、市場での強固な骨格を維持するために、プロ仕様の高級ハーブシャンプーのような斬新で革新的な製品の発売にも力を入れています。
The India Herbal Shampoo Market size is estimated at USD 474.11 million in 2025, and is expected to reach USD 748.75 million by 2030, at a CAGR of 9.57% during the forecast period (2025-2030).
Consumers prefer herbal products as Ayurveda and traditional herbal remedies are integral to Indian culture. Moreover, there is a growing trend toward shampoos that address specific hair concerns, such as color-treated hair, frizz control, and thinning hair. Herbal shampoos targeting these niche needs are becoming more prevalent. While affordability remains important, a segment of consumers is willing to pay a premium for high-quality, luxury herbal shampoos. These products often come with added benefits like exotic ingredients or specialized hair treatments. Manufacturers also respond to this trend by launching premium products. For instance, in May 2023, CavinKare introduced a 'Nyle Natural and Pure' range of no-sulphate hair care products under its Nyle brand. The new range featured formulations combining ingredients to provide consumers with an enhanced experience, efficacy, and value. The launched range included shampoos, conditioners, and other products, and the company positioned the new range as a premium hair care brand. Moreover, the growing adoption of online shopping among customers increases the sale of herbal shampoos through e-commerce channels. Hence, it expects to gain prominence in the market during the forecast period.
As per analysis, the Indian herbal shampoo market is concentrated and dominated by domestic brands and players. Some of the major players in the Indian herbal shampoo market include Dabur, CavinKare, Patanjali Ayurved, Himalaya Wellness, and Procter & Gamble Co. With partnerships and a focus on distribution expansion strategies, players are consolidating their positions in the market. They also emphasize launching novel and innovative products, such as a professional and premium range of herbal shampoos, to retain their customer base and maintain a strong foothold in the market.