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市場調査レポート
商品コード
1690773

インドの電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

India E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 188 Pages
納期
2~3営業日
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インドの電動自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 188 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドの電動自転車市場規模は2025年に3,308万米ドルと予測され、2029年には6,093万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2029年)のCAGRは16.49%で成長すると予測されます。

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推進セグメント市場の概要

  • 電動自転車はインドで最高の移動手段となる可能性を秘めています。また、自動車の利便性と走行時の興奮がミックスされているため、優れた移動手段であり、特にレクリエーション活動に有用です。スピードペデレックは、近い将来、短距離を走るための最も実用的なペダルアシスト自転車になると期待されています。インドのパワーとスピードが今後数年のうちに開発されれば、人々はスピードペデレックのカテゴリーに引き寄せられるかもしれないです。同様に、手動でペダルを漕ぐことなくモーターに直接動力を伝えるスロットルアシスト式E-BIKEの人気が高まっていることも、このセグメントの拡大に寄与している可能性があります。
  • 電動自転車は大気中への二酸化炭素排出量が少ないため、従来の二輪車よりも環境に優しい選択肢です。自動車公害を減らすためにインド政府が行っている多くの取り組みが、市場の成長を後押ししています。電動自転車の人気の高まりは、所有コストとメンテナンスコストの削減により、この分野に利益をもたらしています。充電インフラの開発とインドの自動車セクターの拡大は、最終顧客に魅力的な開発機会を提供しています。
  • オンラインやオフラインの店舗を通じた電動自転車の入手可能性の増加が、全国的な電動自転車の販売を促進しています。インドで活動する主要な市場組織は、製品の品質を高めるために研究開発プロジェクトに大規模な投資を行っています。また、バッテリー技術の改良、軽量素材の組み合わせ、広告キャンペーンへの投資などにも注力し、全体的な売上を伸ばしています。こうした取り組みの結果、市場の拡大が予測され、今後数年間はインドにおける電動自転車の成長を促進する可能性があります。

インドの電動自転車市場動向

インドの電動自転車普及率は低水準からスタートしたもの、一貫した上昇を示しており、市場の潜在性が高まっていることを示しています。

  • インドではここ数年、電動自転車の普及が進んでいます。また、サイクリングが健康にもたらす恩恵に対する人々の意識の高まり、インドにおけるラッシュ時の交通渋滞の増加、電動自転車導入を支援する政府の取り組みの拡大などが、同国の電動自転車普及に寄与しています。また、燃料費と維持費の低下により、インド人の電動自転車の普及率は2018年よりも2019年の方が0.10%に加速しました。
  • COVID事例の広がりと波の成長は、自転車ビジネスにプラスの影響を与えました。社会的距離を維持するために公共交通機関やレンタル交通機関を利用しないなどの要因が消費者の通勤方法を変え、オフィスや近隣の場所に毎日通勤するための他のモードよりも便利で価格に優しい選択肢の1つであるため、電動自転車への投資をさらに促しました。このような要因により、2022年には全国で2021年比で0.60%普及率が加速しました。
  • 電動自転車の普及は、商業運転の再開と貿易障壁の封鎖解除によって増加しました。貿易制限が解除された結果、同国の輸出入活動は改善しました。電動自転車の普及率は2022年の0.60%から2029年には5.00%に上昇すると予想されます。これは、燃料節約や時間節約といった電動自転車の特徴や利点に顧客が魅力を感じた結果です。

インドでは、毎日5~15kmの距離を通勤する人口の割合が着実に増加しており、移動距離が進化していることを示しています。

  • 各都市の人々は自転車文化を受け入れており、インドにおける自転車の需要はここ数年で増加しています。しかし、5~15kmの通勤・通学距離は他の交通手段と比べるとまだ相対的に低く、ほとんどの人が二輪車や公共交通機関など様々な交通手段での移動を好んでいます。2019年には、5~15km圏内の近隣への自転車通勤を選択した人は人口の5%未満でした。しかし、2020年には、多くの人々が運動を始めたり、戸締まり中に必需品を買うために近くのマーケットプレースへ移動するために自転車を使ったりするようになったため、5~15キロメートル以内の移動が増加しました。こうした要因により、2020年のインドにおける自転車需要は2019年よりも増加しました。
  • パンデミックはインドの自転車市場に重要かつ有益な影響を与えました。より多くのインド人が公共交通機関を使わず、徒歩や自転車で近隣の場所に移動しました。また、先進的な機能を備え、バッテリー寿命が長い電動自転車の導入は、人々がエクササイズや週末のレクリエーション活動に自転車を選ぶことを促し、2021年のインドにおける5~15kmの距離を移動する通勤者の数は2020年よりもさらに増加しました。
  • 人々は近隣への通勤に自転車を利用する習慣を身につけた。現在、多くの人々が地元の市場など様々な場所に行くために、半径5~15キロメートルの範囲を自転車で毎日移動しています。健康上の利点、二酸化炭素を排出しない通勤方法、交通渋滞を避けることによる時間節約などの理由から、自転車通勤を選ぶ人が増えています。こうした要因により、予測期間中、インドでは5~15kmの通勤距離が増加すると予想されます。

インドの電動自転車産業概要

インドの電動自転車市場はかなり統合されており、上位5社で82.78%を占めています。同市場の主要企業は以下の通りです。Alphavector(India)Pvt Ltd, Cultsport, EMotorad, Hero Cycles Limited and TREK BICYCLE INDIA PRIVATE LIMITED(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自転車販売台数
  • 一人当たりGDP
  • インフレ率
  • 電子自転車の普及率
  • 1日の移動距離が5~15キロの人口/通勤者の割合
  • レンタサイクル
  • 電動自転車バッテリー価格
  • バッテリー化学の価格表
  • 超ローカル配送
  • 自転車専用レーン
  • トレッカー数
  • バッテリー充電能力
  • 交通渋滞指数
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進タイプ
    • ペダルアシスト
    • スピードペデレック
    • スロットルアシスト
  • 用途タイプ
    • 貨物/ユーティリティ
    • シティ/アーバン
    • トレッキング
  • バッテリータイプ
    • 鉛バッテリー
    • リチウムイオンバッテリー
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Alphavector(India)Pvt Ltd
    • Being Human
    • Cultsport
    • EMotorad
    • Hero Cycles Limited
    • Motovolt
    • Nibe E-motor Limited
    • SJ Electric Vehicles Pvt. Ltd(Polarity Smart Bikes)
    • Stryder
    • TREK BICYCLE INDIA PRIVATE LIMITED
    • Tru E Bikes Pvt. Ltd

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 71555

The India E-bike Market size is estimated at 33.08 million USD in 2025, and is expected to reach 60.93 million USD by 2029, growing at a CAGR of 16.49% during the forecast period (2025-2029).

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PROPULSION SEGMENT MARKET OVERVIEW

  • E-bikes have the potential to become India's best means of mobility. They are also an excellent means of transportation since they mix the convenience of a car with the excitement of riding, making them especially useful for recreational activities. Speed pedelec is expected to soon become the most practical pedal-assist bicycle alternative for shorter distances. As India's power and speed capabilities develop over the next years, people may gravitate toward the speed pedelec category. Similarly, the increasing popularity of throttle-assisted e-bikes, which transmit power directly to the motor without the need for manual pedaling, could be attributed to the segment's expansion.
  • E-bikes are an eco-friendly option than traditional two-wheelers because they emit less carbon into the atmosphere. Many initiatives taken by the Indian government to decrease automotive pollution are boosting the growth of the market. The rising popularity of e-bikes is benefiting the sector due to lower ownership and maintenance costs. Advancements in charging infrastructure and India's expanding car sector provide end customers with attractive development opportunities.
  • The increased availability of e-bikes through online and offline outlets is driving e-bike sales across the country. Key market organizations operating in India are investing extensively in R&D projects to increase product quality. They also focus on refining battery technology, combining lightweight materials, and investing in advertising campaigns to increase overall sales. As a result of these initiatives, the market is projected to expand, which may fuel the growth of electric bicycles in India in the next few years.

India E-bike Market Trends

India's E-Bike adoption rates, though starting from a low base, show a consistent increase, indicating a growing market potential.

  • The use of e-bikes has become increasingly popular in India over the past few years. Additionally, growing public awareness of the health benefits of cycling, increasing traffic congestion in India during rush hours, and expanding government initiatives to support e-bike adoption are all contributing to the country's e-bike adoption. Also, fuel expenditures and lower maintenance costs sped up the adoption rate of e-bikes among Indians to 0.10% in 2019 over 2018.
  • The spreading of COVID cases and growth in the wave affected the bicycle business positively. Factors such as not using public or rented transportation to maintain social distancing have changed the commuting methods of the consumer, further encouraging people to invest in e-bikes, as it is one of the convenient and price-friendly options over other modes of commuting daily to offices and nearby places. Such factors accelerated the adoption rate by 0.60% in 2022 over 2021 across the country.
  • E-bike adoption has increased with the return of commercial operations and the lifting of trade barriers of lockdown. The country's import and export activities have improved as a result of the removal of trade restrictions. The adoption rate for e-bikes is anticipated to increase to 5.00% in 2029 from 0.60% in 2022 as a result of customer attraction to e-bikes due to their features and advantages, such as fuel saving and time-saving.

India shows a steady increase in the percentage of population commuting 5-15 km daily, indicating evolving travel distances.

  • People in various cities have embraced the bicycle culture, and the demand for bicycles in India has increased over the past few years. However, commuter travel of 5-15 kilometers is still relatively low compared to other modes of transportation, as most people prefer to travel via various modes such as two-wheelers and public transportation. Less than 5% of the population chose to commute via bicycles to nearby places within 5-15 kilometers in 2019. However, in 2020, traveling between 5 and 15 kilometers increased as many people started exercising and using bicycles to travel to nearby marketplaces for buying essentials during the lockdown. Such factors increased the demand for bicycles in India in 2020 over 2019.
  • The pandemic had a significant and beneficial impact on the Indian bicycle market. More Indians walked or cycled instead of using public transportation to nearby places. The introduction of e-bikes with advanced features and longer battery lives also encouraged people to choose bicycles for exercising and recreational weekend activities, which further increased the number of commuters traveling 5-15 kilometers in India in 2021 over 2020.
  • People developed the habit of using bicycles to commute to nearby places. Currently, many people travel daily by bicycle within a radius of 5-15 kilometers to get to various places such as local markets. Due to the increased health advantages, carbon-free commutes, and time savings from avoiding traffic bottlenecks, more people are choosing to commute by bicycle. These factors are expected to increase commuter travel between 5 and 15 kilometers in India during the forecast period.

India E-bike Industry Overview

The India E-bike Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 82.78%. The major players in this market are Alphavector (India) Pvt Ltd, Cultsport, EMotorad, Hero Cycles Limited and TREK BICYCLE INDIA PRIVATE LIMITED (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Alphavector (India) Pvt Ltd
    • 6.4.2 Being Human
    • 6.4.3 Cultsport
    • 6.4.4 EMotorad
    • 6.4.5 Hero Cycles Limited
    • 6.4.6 Motovolt
    • 6.4.7 Nibe E-motor Limited
    • 6.4.8 SJ Electric Vehicles Pvt. Ltd (Polarity Smart Bikes)
    • 6.4.9 Stryder
    • 6.4.10 TREK BICYCLE INDIA PRIVATE LIMITED
    • 6.4.11 Tru E Bikes Pvt. Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms