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市場調査レポート
商品コード
1690705
インドのモジュラーキッチン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)India Modular Kitchen - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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インドのモジュラーキッチン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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インドのモジュラーキッチン市場規模は2025年に56億7,000万米ドルと推計され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは24.36%で、2030年には168億7,000万米ドルに達すると予測されます。
キッチンは、機能性と装飾性の両方を強化するために、住宅改修のカテゴリーで認知度を高めています。主婦や社会人にとって、より魅力的な外観や機能を備えたキッチンの再構築や改造が動向となっています。モジュラーキッチン市場の大きなシェアを牽引しているのは、中間層人口の増加と、モジュラーキッチンを設計する業者と不動産プロジェクト開発業者とのパートナーシップの増加です。核家族化、狭小住宅や省スペースへの嗜好がモジュラーキッチン市場の成長を牽引しています。
ここ数年、インドのキッチン市場はモダンなデザインと快適さへの傾倒を目の当たりにしてきました。インドの消費者の間では、キッチンはもはや独立したユニットではなく、社交の場、くつろぎの場、想像力をかき立てるための日常的な空間と考えられています。消費者がデザイン、質感、青春的な色の組み合わせを試してみたいという傾向を示しているため、メーカーは消費者に世界クラスの製品を自由に提供できるようになりました。消費者は、調理スペースにさらなる高級感を加えるため、マジックコーナーやアイランドキッチンのコンセプトなど、プレミアムなプランや機能に徐々に注目しています。
これらのオンラインプラットフォームにより、顧客は自分の選択、ニーズ、予算に応じてキッチンを設計することができます。パナソニック、TTKプレステージ、ジョンソンなどの企業のモジュラーキッチン分野への事業拡大戦略により、インドのティア2やティア3の都市でオンラインで購入できるブランドモジュラーキッチンの数が増加しています。販売業者によるL型、U型、シンプルなキッチンデザイン、アイランドキッチンなどのモジュラーキッチンの種類の増加により、モジュラーキッチンを採用する消費者が増えています。また、インドのキッチン家具の売上は、オンラインチャネルを通じた販売の割合が増加し、割引やその他の有利なオファーを購入者に提供し、インドのモジュラーキッチンのオンライン販売にプラスの外部性を生成し、継続的な成長を観察しています。
中間層の増加がモジュラーキッチン市場を牽引しており、所得水準の上昇と生活水準の向上が見られます。住宅建設業界の成長は、インドにおけるキッチンスペースの増加に伴い、市場の主要な促進要因になると予想されます。消費者の間では、狭いスペースを最適に利用できる省スペースで効率的な収納に対する需要が高まっており、モジュール式キッチンの需要が高まると予想されます。
インドの年間世帯消費支出は、デリー、ムンバイ、バンガロール、アーメダバードなどの大都市で継続的な伸びを示しており、これらの都市は支出額が大きく、モジュラーキッチンの普及率が高いです。この動向により、モジュラーキッチンを展開する世界のプレーヤーは、インドの主要都市に店舗とサプライチェーンネットワークを構築しています。
モジュラーキッチン市場は細分化されており、多くの小規模・地域競合企業が存在します。メーカーは市場内の企業を合併・買収することで戦略的に事業拡大を図っています。同市場は、80%以上の市場シェアを持つ複数の小規模プレーヤーによって支配されています。組織化されたセクターの企業は、Tier IIやTier IIIの都市に事業を拡大する戦略を実行しています。インドのモジュラーキッチン市場の既存企業には、Hettich India Private Limited、Sleek International Private Limited、Godrej &Boyce Manufacturing Company Limited、Hafele India Private Limited、Meine Kuche India Pvt. Ltd.などがあります。
The India Modular Kitchen Market size is estimated at USD 5.67 billion in 2025, and is expected to reach USD 16.87 billion by 2030, at a CAGR of 24.36% during the forecast period (2025-2030).
Kitchens are gaining recognition in the home improvement category to augment both its functionality and decor. For homemakers and working professionals, restructuring and remodeling the kitchen with more attractive looks and features has become a trend. The significant share of the modular kitchen market is driven by a rising middle-class population and increasing partnerships between contractors and real estate project developers for designing modular kitchens. Rising nuclear families and a preference for small houses and space-saving ideas are driving the growth of the modular kitchen market.
Over the last few years, the kitchen market in India has witnessed an inclination towards modern designs and comfort. Among Indian consumers, the kitchen is no longer considered a separate unit but a regular space for socializing, relaxation, and imaginativeness. With consumers showcasing an inclination to experiment with design, textures, and adolescent color combinations, manufacturers have been set free to offer consumers world-class products. Consumers are progressively looking at premium plans and features such as magic corners and kitchen island concepts to add more luxury touch to the cooking space.
These online platforms allow customers to design their kitchens according to their choice, needs, and budget. With the business expansion strategy of companies including Panasonic, TTK Prestige, and Johnson into modular kitchen space, the number of branded modular kitchens available online in Tier 2 and Tier 3 cities of India is increasing. The increase in the availability of types of modular kitchens, including L-shaped, U-shaped, Simple kitchen designs, and Island kitchens by the distributors, is leading to more consumers adopting modular kitchens. In addition, the revenue of kitchen furniture in India is observing continuous growth with an increasing share of sales through online channels, providing buyers with discounts and other lucrative offers, generating a positive externality for online sales of Modular kitchens in India.
The growing middle class is driving the modular kitchen market, with rising income levels and improving living standards. The growth of the residential construction industry is expected to be a key driver for the market, with an increase in the number of kitchen spaces in India. Rising demand for space-saving and efficient storage that optimizes usage of small spaces among consumers is expected to raise demand for modular kitchens.
Annual household consumption expenditure in India is observing continuous growth in metropolitan cities of Delhi, Mumbai, Bangalore, Ahmedabad, and others, which exist among the cities with leading expenditure and higher penetration of modular kitchens. This trend is leading global players operating in modular kitchens to establish their stores and supply chain network in major Indian cities, where they expect positive market growth with rising employment and residential units.
The modular kitchen market is fragmented, with many small and regional competitors present in the market. Manufacturers are strategically involved in expanding their business by merging and acquiring companies in the market. The market is dominated by several small players holding a market share of more than 80%. The companies in the organized sector are executing strategies to expand their business into Tier II and Tier III cities. Some Existing players in India's Modular Kitchen market are Hettich India Private Limited, Sleek International Private Limited, Godrej & Boyce Manufacturing Company Limited, Hafele India Private Limited, and Meine Kuche India Pvt. Ltd.