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市場調査レポート
商品コード
1690196

中鎖トリグリセリド(MCT):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Medium Chain Triglycerides (MCT) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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中鎖トリグリセリド(MCT):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中鎖トリグリセリド(MCT)市場規模は2025年に15億4,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは8.2%を超え、2030年には22億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 食品における栄養補助食品需要の増加と、パーソナルケアおよび化粧品製品における中鎖トリグリセリド(MCT)の浸透率の上昇が、予測期間中の市場を牽引するとみられます。
  • 逆に、鉱物油のような代用品が入手可能であることは、市場の成長を妨げる可能性があります。
  • 天然およびオーガニックの美容製品に対する世界の需要の高まりは、調査対象市場にとって好機となる可能性が高いです。
  • 北米は同市場で最も多くの需要を占めています。しかし、アジア太平洋は、中国、インド、韓国、日本などの国々からの消費の増加により、世界的に最も速い成長を経験すると予測されています。

中鎖トリグリセリド(MCT)市場の動向

飲食品セグメントからの需要増加

  • 中鎖トリグリセリドは、ココナッツオイルやパーム核油を加工して製造されます。中鎖脂肪酸から成り、わずかに黄色を帯びています。水に溶けず、アルコールや酸化メチレンと混和します。
  • 中鎖トリグリセリドは、体重管理を助け、代謝を高めて蓄積された体脂肪を減らし、消化を促進し、エネルギーを増加させるなどの利点があるため、食事脂肪の代用品としてますます求められるようになり、中鎖トリグリセリド市場の需要を押し上げています。
  • さらに、アスリート、ボディビルダー、スポーツ選手の間で、栄養補助食品の人気が高まっており、パフォーマンスを向上させる能力があるため、中鎖トリグリセリド市場にプラスの影響を与えると予想されます。例えば、2023年のCRN Consumer Survey on Dietary Supplements(栄養補助食品に関する消費者調査)では、米国の成人の74%が栄養補助食品を摂取しており、そのうち55%が常用者であることが確認されています。
  • さらに、2023年12月に発表された国民栄養調査(NNSs)のデータによると、欧州の30カ国が栄養補助食品の摂取を報告しています。
  • 中鎖トリグリセリドは脂肪を減らすのに役立つため、世界の肥満問題の拡大により、需要は今後数年間で大幅に伸びる可能性があります。例えば、World Obesity Atlas 2023によると、2030年までに世界人口の46%近くが過体重または肥満のカテゴリーに入る。
  • 上記のような事実や数字を踏まえると、中鎖トリグリセリドの需要は予測期間中、飲食品分野で大幅に増加すると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占する

  • 予測期間中、中鎖トリグリセリド市場はアジア太平洋地域が最も急成長すると予想されます。中国、インド、韓国、日本といった国々では、パーソナルケアや化粧品、医薬品、飲食品といった様々なエンドユーザー産業からの需要増加により、カプリル酸、カプリン酸、ラウリン酸といった中鎖トリグリセリドの需要が増加しています。
  • 中鎖トリグリセリドは、スポーツドリンク、栄養バー、エネルギー食品に使用されます。中鎖トリグリセリドは食品乳化剤として使用され、飲食品の特性を向上させ、食品に独特の風味を加えます。こうした要因から、同地域では中鎖トリグリセリドの需要が増加しており、予測期間中に市場が活性化するとみられます。
  • 例えば、ユーロモニター・インターナショナルのデータによると、中国の食品産業売上高は2023年に3,287億米ドルに急増し、アジア太平洋市場の40%を占める。
  • さらに、All India Food Processors Associationによると、インドの食品・飲料包装業界は2029年までに860億米ドルに達し、2022年の320億米ドルからCAGR 14.8%を記録すると予想されています。これはインドにおける飲食品セクターの拡大によるものです。
  • さらに、クリーム、ローション、ジェル、軟膏、フォーム、香料などの化粧品における中鎖トリグリセリドの消費の増加は、中鎖トリグリセリド市場をさらに促進すると予想されます。
  • さらに、India Brand Equity Foundationによると、インドの美容・化粧品・グルーミング市場は2025年までに200億米ドルに達するといいます。
  • さらに、韓国は世界で最も進んだ美容市場のひとつです。洗練された成分と審美的に魅力的なパッケージを特徴とする新しい美容動向とイノベーションが常に展示されています。経済複雑性観測所(Observatory of Economic Complexity)の報告によると、韓国の香水・化粧品輸出は2,060万米ドル増加し、2023年6月の7億3,100万米ドルから2024年6月には7億5,200万米ドルに上昇しました。
  • 前述の要因は、この地域の国々の迅速な開発とともに、予測期間中の中鎖トリグリセリドの需要増加に寄与すると予想されます。

中鎖トリグリセリド(MCT)産業の概要

世界の中鎖トリグリセリド(MCT)市場は細分化されています。市場の主要企業には、Wilmar International Ltd、IOI Oleo GmbH、Musim Mas Group、KLK EMMERICH GmbH、The Nisshin OilliO Group Ltd.などがあります(順不同)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 食品における栄養補助食品需要の増加
    • パーソナルケアおよび化粧品製品におけるMCTの普及拡大
  • 抑制要因
    • ミネラルオイルなどの代替品の入手可能性
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態別
    • 乾燥
    • 液体
  • 脂肪酸タイプ別
    • カプリル酸
    • カプリン酸
    • ラウリン酸
    • カプロン酸
  • 用途別
    • 飲食品
    • パーソナルケアおよび化粧品
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • マレーシア
      • タイ
      • インドネシア
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • 北欧諸国
      • トルコ
      • ロシア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • カタール
      • アラブ首長国連邦
      • ナイジェリア
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併、買収、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • ABF Ingredients
    • Acme-Hardesty
    • Barlean's Organic Oils LLC
    • BASF Corporation
    • ConnOils By Kraft
    • CREMER OLEO GmbH & Co. KG
    • Croda International Plc
    • DuPont
    • Henry Lamotte Oils GmbH
    • IOI Oleo GmbH
    • Jarrow Formulas Inc.
    • KLK EMMERICH GmbH
    • Musim Mas Group
    • Vitaflo International Ltd
    • Oleon NV
    • Procter & Gamble
    • Stepan Company
    • Sternchemie GmbH & Co. KG
    • The Nisshin OilliO Group Ltd
    • Wilmar International Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

  • ナチュラル・オーガニック美容製品への需要の高まり
目次
Product Code: 70734

The Medium Chain Triglycerides Market size is estimated at USD 1.54 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.28 billion by 2030, at a CAGR of greater than 8.2% during the forecast period (2025-2030).

Medium Chain Triglycerides (MCT) - Market - IMG1

Key Highlights

  • The increasing demand for dietary supplements in food and the rising penetration of medium-chain triglycerides (MCTs) in personal care and cosmetics products are expected to drive the market during the forecast period.
  • Conversely, the availability of substitutes, such as mineral oil, can hinder the market's growth.
  • The globally surging demand for natural and organic beauty products is likely to act as an opportunity for the market studied.
  • North America accounts for the most demand in the market. However, Asia-Pacific is projected to experience the fastest growth globally owing to increasing consumption from countries such as China, India, South Korea, and Japan.

Medium Chain Triglycerides (MCT) Market Trends

Increasing Demand from Food and Beverages Segment

  • Medium-chain triglycerides are produced by processing coconut and palm kernel oil. They comprise medium-chain fatty acids and are slightly yellowish. They are insoluble in water and are miscible with alcohol and methylene oxide.
  • Driven by their benefits, such as aiding weight management, boosting metabolism to reduce stored body fat, enhancing digestion, and providing increased energy, medium-chain triglycerides are increasingly sought after as dietary fat substitutes, propelling the demand for the medium-chain triglycerides market.
  • Additionally, the growing popularity of dietary or nutritional supplements among athletes, bodybuilders, and sportspeople, owing to their ability to enhance performance, is expected to impact the medium-chain triglycerides market positively. For instance, the 2023 CRN Consumer Survey on Dietary Supplements confirmed that 74% of US adults take dietary supplements, with 55% qualifying as regular users.
  • Moreover, data from the National Nutrition Surveys (NNSs) published in December 2023 indicated that 30 European countries reported the intake of dietary supplements.
  • As medium-chain triglycerides can help reduce boy fat, demand might grow substantially in the coming years owing to the growing obesity problem worldwide. For instance, as per the World Obesity Atlas 2023, by 2030, nearly 46% of the world population will count into the overweight or obese category.
  • Given the abovementioned facts and figures, the demand for medium-chain triglycerides is expected to rise significantly in the food and beverage segment over the forecast period.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth in the market for medium chain triglycerides during the forecast period. Countries like China, India, South Korea, and Japan have been experiencing increasing demand for medium-chain triglycerides such as caprylic, capric, and lauric owing to increasing demand from various end-user industries like personal care and cosmetics, pharmaceuticals, and food and beverages.
  • Medium-chain triglycerides are used in sports drinks, nutritional bars, and energy foods. They are used as food emulsifiers, help enhance the properties of hot and cold beverages, and add distinct flavors to food products. Due to these factors, the demand for medium-chain triglycerides is increasing in the region, which will stimulate its market during the forecast period.
  • For instance, according to Euromonitor International data, China's food industry sales surged to USD 328.7 billion in 2023, accounting for 40% of the Asia-Pacific market.
  • Moreover, according to the All India Food Processors Association, the Indian food and beverage packaging industry is expected to reach USD 86 billion by 2029, registering a CAGR of 14.8% compared to its value of USD 32 billion in 2022. This is because of the expansion of the food and beverage sector in India.
  • Furthermore, the increasing consumption of medium-chain triglycerides in cosmetics products like creams, lotions, gels, ointments, foams, and fragrances and flavorings is expected to further propel the medium-chain triglyceride market.
  • Moreover, according to the India Brand Equity Foundation, the Indian beauty, cosmetics, and grooming market will reach USD 20 billion by 2025.
  • Furthermore, South Korea has one of the most advanced beauty markets in the world. New beauty trends and innovations featuring sophisticated ingredients and aesthetically appealing packaging are constantly on display. As reported by the Observatory of Economic Complexity, South Korea's exports of perfumery and cosmetics rose by USD 20.6 million, climbing from USD 731 million in June 2023 to USD 752 million in June 2024.
  • The aforementioned factors, along with the quick development of the countries in the region, are expected to contribute to the increasing demand for medium-chain triglycerides during the forecast period.

Medium Chain Triglycerides (MCT) Industry Overview

The global medium-chain triglyceride (MCT) market is fragmented. Some of the key companies in the market include (not in any particular order) Wilmar International Ltd, IOI Oleo GmbH, Musim Mas Group, KLK EMMERICH GmbH, and The Nisshin OilliO Group Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Dietary Supplements in Food
    • 4.1.2 Rising Penetration of MCTs in Personal Care and Cosmetics Products
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Availability of Substitutes such as Mineral Oil
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porters Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 By Form
    • 5.1.1 Dry
    • 5.1.2 Liquid
  • 5.2 By Fatty Acid Type
    • 5.2.1 Caprylic Acid
    • 5.2.2 Capric Acid
    • 5.2.3 Lauric Acid
    • 5.2.4 Caproic Acid
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Food and Beverages
    • 5.3.2 Personal Care and Cosmetics
    • 5.3.3 Other Applications
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Malaysia
      • 5.4.1.6 Thailand
      • 5.4.1.7 Indonesia
      • 5.4.1.8 Vietnam
      • 5.4.1.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 France
      • 5.4.3.4 Italy
      • 5.4.3.5 Spain
      • 5.4.3.6 Nordic Countries
      • 5.4.3.7 Turkey
      • 5.4.3.8 Russia
      • 5.4.3.9 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Colombia
      • 5.4.4.4 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 Qatar
      • 5.4.5.3 United Arab Emirates
      • 5.4.5.4 Nigeria
      • 5.4.5.5 Egypt
      • 5.4.5.6 South Africa
      • 5.4.5.7 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ABF Ingredients
    • 6.4.2 Acme-Hardesty
    • 6.4.3 Barlean's Organic Oils LLC
    • 6.4.4 BASF Corporation
    • 6.4.5 ConnOils By Kraft
    • 6.4.6 CREMER OLEO GmbH & Co. KG
    • 6.4.7 Croda International Plc
    • 6.4.8 DuPont
    • 6.4.9 Henry Lamotte Oils GmbH
    • 6.4.10 IOI Oleo GmbH
    • 6.4.11 Jarrow Formulas Inc.
    • 6.4.12 KLK EMMERICH GmbH
    • 6.4.13 Musim Mas Group
    • 6.4.14 Vitaflo International Ltd
    • 6.4.15 Oleon NV
    • 6.4.16 Procter & Gamble
    • 6.4.17 Stepan Company
    • 6.4.18 Sternchemie GmbH & Co. KG
    • 6.4.19 The Nisshin OilliO Group Ltd
    • 6.4.20 Wilmar International Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Surging Demand for Natural and Organic Beauty Products