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市場調査レポート
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1689935

金属マグネシウム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Metal Magnesium - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 180 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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金属マグネシウム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

金属マグネシウムの市場規模は2025年に121万トンと推定・予測され、2030年には157万トンに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.3%です。

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COVID-19パンデミックは2020年の市場にマイナスの影響を与えました。しかし、2021年には、自動車やエレクトロニクスなど様々な成長するエンドユーザー分野からの消費の増加により需要が増加しました。さらに、エレクトロニクスでは、マグネシウムは放熱システム、テレビやコンピュータの筐体などに使用されています。この結果、パンデミック後の市場は安定した成長を遂げ、予測期間中も同じペースで成長すると予想されます。

主なハイライト

  • 短期的には、他の金属との合金化需要の増加や、航空宇宙産業や自動車産業における軽量材料の需要増加が、市場需要を刺激するいくつかの促進要因となっています。
  • 反面、金属価格の変動は市場成長の妨げになると予想されます。
  • 今後数年間は、電気自動車を購入する人が増えるため、市場はより多くの機会を得ると思われます。
  • アジア太平洋地域が市場を独占すると予想され、予測期間中に最も高いCAGRを示す可能性も高いです。

金属マグネシウム市場の動向

アルミニウム合金の生産における用途の増加

  • マグネシウムは、延性に影響を与えることなく、金属、特にアルミニウム合金に適度で高い強度特性を提供します。マグネシウムを添加したアルミニウム合金は5000シリーズに分類され、板やシートで市販されています。
  • アルミニウム合金の主な用途には、航空宇宙部品製造、自動車部品製造、工業部品、工具、機械などがあります。
  • 国際自動車製造者機構(OICA)によると、OICA加盟国の2022年の新車販売・登録台数は6,900万台に迫っています。つまり、自動車の販売台数や製造台数の増加は、アルミニウム合金の市場需要の増加につながります。
  • さらに、2022年の第1~3四半期には、世界で約5,000万台の乗用車が製造され、2021年の同四半期と比べて9%近く増加しました。しかし、欧州自動車工業会(ACEA)の報告書によれば、これは依然として2019年の流行前の水準を500万台ほど下回っています。
  • しかし、電気自動車セグメントの需要はアルミニウム合金の需要を増加させる可能性が高いです。複数の用途で軽量部品の需要が高まっていることが、市場を牽引すると予想されます。
  • 世界経済フォーラム(WEF)によると、2022年上半期には、バッテリー駆動のEV(BEV)とプラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)が世界で430万台近く新たに販売されました。また、BEVの販売台数は前年同期比で約75%、PHEVは37%増加しました。さらに、世界の電気自動車販売台数は2022年1~8月に570万台の大台を超え、プラグイン電気自動車の市場シェアは15%近くまで上昇しました。
  • 航空機の重量を減らすことは、省エネルギーと燃料節減に有効です。
  • 航空旅客の増加や貿易業務のための航空輸送による民間航空機の需要の高まりが、製造の引き金となっています。効率的な性能で重い荷物を運べる、高強度かつ軽量な航空機が対象となります。
  • ボーイングの2022年から2041年にかけての商業展望によると、北米地域は予測期間(2041年)の終わりには世界の航空機の約22%をカバーすると予測されています。また、今後20年間で合計9,310機の航空機が納入されると予想されており、この地域では単通路の納入が全体の70%近くを占める。
  • これらすべての要因から、金属マグネシウム市場は予測期間中に世界的に成長する可能性が高いです。

市場を独占するアジア太平洋地域

  • アジア太平洋地域は、世界市場における金属マグネシウムの最大の消費地です。中国、インド、日本といった国々が金属マグネシウムを大量に使用しています。
  • 金属マグネシウムは主にアルミニウム合金、ダイカスト、鉄鋼、金属還元などに使用されます。さらに、アルミニウム合金とダイカストは、自動車部品、航空宇宙部品・機器、その他のエンドユーザー産業の製造にますます使用されるようになっています。アジア太平洋地域は、自動車、航空宇宙、エレクトロニクスの世界市場において大きなシェアを占めています。
  • 中国は自動車産業最大のメーカーであり、同国のマグネシウム市場は指数関数的な速度で上昇すると予測されています。中国自動車工業協会(CAAM)によると、2022年の中国の自動車生産台数は前年比約3.4%増。2021年の2,608万台に対し、2022年には約2,700万台の自動車が生産されます。
  • また、インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)は、インドの自動車産業が2026年までに3,000億米ドルに達すると予測しています。同報告書によると、22年度のインドの年間自動車生産台数は約2,300万台でした。
  • 予測期間中、中国の電気自動車需要も大きく伸びると思われます。これは、政府のイニシアチブの強化、電気自動車を製造する企業の増加、充電ステーションの増加により、同国が急速に変化しているためです。
  • 中国汽車工業協会によると、2022年の中国における新エネルギー車の総生産台数は約700万台と推定されています。これは、2021年の生産台数(354万台)と比較すると、97%近い驚異的な増加です。
  • 日本も2035年までに電気自動車販売100%への移行を計画しており、日本の電気自動車市場は成長しています。米国企業は、電気自動車に関連する様々な分野でビジネスチャンスを見出す可能性があります。そのため、同国における電気自動車市場の拡大は、市場成長にプラスに働くと予測されます。

したがって、上記の要因はすべて、今後アジア太平洋地域における金属マグネシウムの需要に大きな影響を与える可能性が高いとされます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 他の金属との合金化の需要拡大
    • 航空宇宙産業と自動車産業における軽量材料の需要増加
  • 抑制要因
    • 金属価格の変動
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • アルミニウム合金
    • ダイカスト
    • 鉄鋼
    • 金属還元
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • American Magnesium
    • Dead Sea Magnesium(ICL Group)
    • Fu Gu Yi De Magnesium Alloy Co. Ltd.
    • Nanjing Yunhai Special Metals Co. Ltd.
    • Regal Metal
    • Rima Industrial
    • Shanxi Bada Magnesium Co. Ltd.
    • Solikamsk Magnesium Works
    • Southern Magnesium & Chemicals Limited(SMCL)
    • Taiyuan Tongxiang Metal Magnesium Co. Ltd.
    • US Magnesium LLC
    • Wenxi Yinguang Magnesium Industry(group)Co. Ltd.
    • Western Magnesium Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

  • 電気自動車の普及拡大
目次
Product Code: 69390

The Metal Magnesium Market size is estimated at 1.21 million tons in 2025, and is expected to reach 1.57 million tons by 2030, at a CAGR of 5.3% during the forecast period (2025-2030).

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The COVID-19 pandemic negatively impacted the market in 2020. However, the demand increased in 2021 due to the rise in consumption from various growing end-user sectors, such as automotive and electronics. Moreover, in electronics, magnesium is used in heat dissipation systems, television and computer casings, and others. This resulted in the steady growth of the market in the post-pandemic era and is expected to continue at the same pace during the forecast period.

Key Highlights

  • Over the short term, the growing demand for alloying with other metals and the increasing demand for lightweight materials in the aerospace and automotive industries are some driving factors stimulating market demand.
  • On the flip side, fluctuations in the prices of metals are expected to hinder market growth.
  • In the coming years, the market is likely to have more opportunities as more people buy electric cars.
  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the market and is also likely to witness the highest CAGR during the forecast period.

Metal Magnesium Market Trends

Increasing Usage in the Production of Aluminum Alloys

  • Magnesium offers moderate and high strength characteristics to metals, especially aluminum alloys, without impacting the ductility. Aluminum alloys with magnesium added are placed in the 5000 series and are commercially available in plates and sheets.
  • Major applications of aluminum alloys include aerospace parts manufacturing, automotive component manufacturing, industrial components, tools and machinery, and others.
  • As more people want electric cars, the way cars are made is changing.According to the Organization Internationale des Constructeurs d'Automobiles (OICA), the total number of new automobile sales and registrations in OICA member countries was close to 69 million units in 2022. So, a rise in the number of vehicles sold or made would lead to a rise in the market demand for aluminum alloys.
  • Moreover, in the first three quarters of 2022, around 50 million passenger cars were manufactured worldwide, an increase of nearly 9% compared to the same quarters in 2021. However, this was still around 5 million units less than pre-pandemic levels in 2019, as per the report of the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA).
  • However, the demand for the electric vehicle segment may likely increase the demand for aluminum alloys. The growing demand for lightweight components across several applications is anticipated to drive the market.
  • As per the World Economic Forum (WEF), nearly 4.3 million new battery-powered EVs (BEVs) and plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) were sold globally in the first half of 2022. Additionally, BEV sales grew by around 75% on the year and PHEVs by 37%. Moreover, global electric car sales crossed the 5.7 million unit mark in the first eight months of 2022, and the market share of plug-in electric cars has increased to nearly 15%.
  • Aluminum alloys are also used in airplanes because they are strong and don't weigh much.Reducing the weight of an airplane is a good way to save energy and cut down on fuel use, since a lighter plane needs less lift force and thrust to fly.
  • The growing demand for commercial aircraft due to an increase in air passengers and air transport for trade operations has triggered manufacturing. It covers high-strength and lightweight aircraft that can carry heavy loads with efficient performance.
  • According to Boeing's commercial outlook for 2022-2041, the North American region is predicted to cover around 22% of the global fleet at the end of the forecast period (2041). It is also anticipated that a total of 9,310 fleet deliveries will be made over the next two decades, with single-aisle accounting for almost 70% of the total deliveries in the region.
  • Owing to all these factors, the market for metal magnesium is likely to grow globally during the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region is the biggest consumer of magnesium metal on the global market. Countries like China, India, and Japan use a lot of magnesium metal.
  • Metal magnesium is mainly used in aluminum alloys, die-casting, iron and steel, metal reduction, and others. Moreover, aluminum alloys and die-casting have been increasingly used in the manufacturing of automotive parts, aerospace parts and equipment, and other end-user industries. The Asia-Pacific region has a significant global automotive, aerospace, and electronics market share.
  • China being the largest manufacturer in the automotive industry, the market for magnesium in the country is predicted to rise at an exponential rate. According to the Chinese Association of Automotive Manufacturers (CAAM), China's automotive production increased by roughly 3.4% in 2022 compared to the previous year. In 2022, approximately 27 million automobiles will be produced, compared to 26.08 million units in 2021.
  • The India Brand Equity Foundation (IBEF), in addition, forecasts that the Indian automotive industry will reach USD 300 billion by 2026.The report also stated that India's annual production of automobiles in FY22 was approximately 23 million units.
  • During the forecast period, there is also likely to be strong growth in the demand for electric vehicles in China. This is because the country is changing quickly due to more government initiatives, more companies making electric cars, and more charging stations.
  • China has been the biggest maker and buyer of electric cars, accounting for about half of the market around the world.According to the China Association of Automobile Manufacturers, the total production of new energy vehicles in China in 2022 was estimated to be about 7 million units. This saw a whooping increase of close to 97% when compared with the production of vehicles in 2021 (3.54 million units).
  • Japan is also planning to transition to 100% electric car sales by 2035, and the Japanese electric vehicle market is growing. The United States companies may find business opportunities in various areas related to electric vehicles. Expansion of the electric vehicle market in the country is therefore projected to benefit market growth.

So, it's likely that all of the above factors will have a big effect on the demand for magnesium metal in the Asia-Pacific region in the future.

Metal Magnesium Industry Overview

The metal magnesium market is partially consolidated in nature. Some of the key players in the studied market include Nanjing Yunhai Special Metals Co. Ltd., Taiyuan Tongxiang Metal Magnesium Co. Ltd., Dead Sea Magnesium (ICL Group), Wenxi YinGuang Magnesium Industry (Group) Co. Ltd., and US Magnesium LLC, among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Demand for Alloying with Other Metals
    • 4.1.2 Increasing Demand for Lightweight Materials in the Aerospace and Automotive Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Fluctuation in Prices of Metal
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 End-user Industry
    • 5.1.1 Aluminum Alloys
    • 5.1.2 Die-casting
    • 5.1.3 Iron and Steel
    • 5.1.4 Metal Reduction
    • 5.1.5 Other End-user Industries
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 China
      • 5.2.1.2 India
      • 5.2.1.3 Japan
      • 5.2.1.4 South Korea
      • 5.2.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 North America
      • 5.2.2.1 United States
      • 5.2.2.2 Canada
      • 5.2.2.3 Mexico
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 Germany
      • 5.2.3.2 United Kingdom
      • 5.2.3.3 Italy
      • 5.2.3.4 France
      • 5.2.3.5 Rest of Europe
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 American Magnesium
    • 6.4.2 Dead Sea Magnesium (ICL Group)
    • 6.4.3 Fu Gu Yi De Magnesium Alloy Co. Ltd.
    • 6.4.4 Nanjing Yunhai Special Metals Co. Ltd.
    • 6.4.5 Regal Metal
    • 6.4.6 Rima Industrial
    • 6.4.7 Shanxi Bada Magnesium Co. Ltd.
    • 6.4.8 Solikamsk Magnesium Works
    • 6.4.9 Southern Magnesium & Chemicals Limited (SMCL)
    • 6.4.10 Taiyuan Tongxiang Metal Magnesium Co. Ltd.
    • 6.4.11 US Magnesium LLC
    • 6.4.12 Wenxi Yinguang Magnesium Industry (group) Co. Ltd.
    • 6.4.13 Western Magnesium Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Adoption of Electric Vehicles