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市場調査レポート
商品コード
1689919
フィリピンのセラミックタイル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)Philippines Ceramic Tiles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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フィリピンのセラミックタイル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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フィリピンのセラミックタイル市場規模は2025年に413万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは6.26%で、2030年には560万米ドルに達すると予測されています。
同国のセラミックタイル産業の需要を促進している主な要因としては、建設活動の増加、可処分所得の上昇、同国の人口増加が挙げられます。
さらに、同国における都市化の進展は、公共事業に対する需要の急増、ひいては住宅需要の増加につながると思われます。この傾向は推定・予測期間中一貫しており、セラミックタイル市場の成長を押し上げると予想されます。
各社は、製品の品質向上とセラミックタイルのコスト効率改善のため、モノプテロスやシングルファイヤー技術といった最新の生産技術自動化を採用しています。セラミック・タイルは、フィリピンでは専売店や非専売店を通じて流通しています。ディストリビューターは、これらの製品をディーラー(エンドユーザーに販売)に渡すか、自ら小売りを行う。
セラミック・タイルの使用量の増加は予測をはるかに上回り、その結果、市場の需要が増加し、セラミック・タイル産業が成長しました。企業は、リーズナブルな価格で国内外の市場で競争するために、特殊で近代的なセラミックタイル技術で品質を向上させなければならないです。フィリピンのほとんどのセラミックタイルは現在、モノプテロス技術やシングルファイヤー技術といった最新のセラミックタイル技術を採用し、製品の品質を向上させ、結果としてセラミックタイル業界のコスト効率を高めています。
セラミック・タイルが通常のタイルより優れているのは、美観に優れ、頑丈で長持ちするからです。これらは、フィリピン全土の数多くの建設現場でセラミック・タイルが使用されるようになった決定的な要因の一部です。
フィリピンでは、セラミックタイルは最も重要かつ一般的な建築資材のひとつとみなされています。セラミックタイルの主要輸入国は中国です。中国もセラミックタイルを輸入しており、フィリピンへのセラミックタイル輸入のうち、イタリア産が3%、スペイン産が9%を占めています。輸出に関しては、日本は依然としてフィリピンからのセラミックタイル輸出の主要な海外市場であり、アメリカ領サモア、米国がこれに続きます。
フィリピンのセラミックタイル事業は、地元ブランドと国際ブランドの融合によって際立っています。市場競争は激しく、多くの企業が参入しています。業界を支配する企業はないが、特定の企業が強い存在感を示し、大きな市場シェアを獲得しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。
市場の大手企業としては、マリワサ・サイアム・セラミックス、フォルモサ・セラミック・タイル・マニュファクチャリング(テンゼン・タイルズ)、ユーロタイルズ・インダストリアル・コーポレーション、ホワイトホース・セラミック、ラ・エウロパ・セラミカ、フロア・センター、タイル・センター、マチューカ・タイル、ガレリア・セラミカ、ニロ・セラミック・フィリピン・インクなどが挙げられます。
The Philippines Ceramic Tiles Market size is estimated at USD 4.13 million in 2025, and is expected to reach USD 5.60 million by 2030, at a CAGR of 6.26% during the forecast period (2025-2030).
Some of the major factors fuelling the demand for the ceramic tiles industry in the country are increasing construction activities, rising disposable income, and increased population in the country.
Furthermore, the growing urbanization in the country will further lead to surging demands for utilities and, subsequently, to increased housing demands. This trend is estimated to be consistent over the forecast period and is expected to boost the ceramic tiles market growth.
The companies are using the latest production technology automation, such as monopteros or single-fire technology, to enhance product quality and improve the cost efficiency of ceramic tiles. The ceramic tiles are distributed in the Philippines through exclusive and nonexclusive distributors. Distributors pass these products on to dealers (who sell to end-users) or retail the products themselves.
The increased use of ceramic tiles was much higher than predicted, resulting in increased market demand and growth in the ceramic tile industry. Companies must improve their quality with specific and modern ceramic tile technology in order to compete in domestic and international markets at reasonable prices. Most Philippine ceramic tiles are now using the most recent ceramic tile technology, such as monopteros or single-fire technology, to improve product quality and, as a result, the ceramic tile industry's cost efficiency.
Ceramic tiles are superior to regular tiles because they are aesthetically pleasing, solid, and long-lasting. These are some of the critical factors that have led to the use of ceramic tiles on numerous construction sites throughout the Philippines.
In the Philippines, ceramic tiles are seen as one of the most important yet common forms of materials to be used in construction. China is the leading importer of ceramic tiles in the country. The country also imports ceramic tiles, with Italian tiles accounting for 3% and Spanish tiles accounting for 9% of total ceramic tile imports to the Philippines. In terms of exports, Japan remains the key foreign market for ceramic tile exports from the Philippines, followed by American Samoa and the United States.
The ceramic tile business in the Philippines is distinguished by a blend of local and international brands. The market is competitive, with a large number of companies in the business. While no dominating businesses control the industry, certain corporations have built a strong presence and enjoy a significant market share. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.
Some of the leading players in the market are Mariwasa Siam Ceramics Inc, Formosa Ceramic Tiles Manufacturing Corp. (Ten Zen Tiles), Eurotiles Industrial Corp., White Horse Ceramic, La Europa Ceramica, Floor Center, TILE Center, Machuca Tile, Galleria Ceramica, Niro Ceramic Philippines Inc. among others.