デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1689919

フィリピンのセラミックタイル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Philippines Ceramic Tiles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
フィリピンのセラミックタイル:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

フィリピンのセラミックタイル市場規模は2025年に413万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは6.26%で、2030年には560万米ドルに達すると予測されています。

Philippines Ceramic Tiles-Market-IMG1

同国のセラミックタイル産業の需要を促進している主な要因としては、建設活動の増加、可処分所得の上昇、同国の人口増加が挙げられます。

さらに、同国における都市化の進展は、公共事業に対する需要の急増、ひいては住宅需要の増加につながると思われます。この傾向は推定・予測期間中一貫しており、セラミックタイル市場の成長を押し上げると予想されます。

各社は、製品の品質向上とセラミックタイルのコスト効率改善のため、モノプテロスやシングルファイヤー技術といった最新の生産技術自動化を採用しています。セラミック・タイルは、フィリピンでは専売店や非専売店を通じて流通しています。ディストリビューターは、これらの製品をディーラー(エンドユーザーに販売)に渡すか、自ら小売りを行う。

セラミック・タイルの使用量の増加は予測をはるかに上回り、その結果、市場の需要が増加し、セラミック・タイル産業が成長しました。企業は、リーズナブルな価格で国内外の市場で競争するために、特殊で近代的なセラミックタイル技術で品質を向上させなければならないです。フィリピンのほとんどのセラミックタイルは現在、モノプテロス技術やシングルファイヤー技術といった最新のセラミックタイル技術を採用し、製品の品質を向上させ、結果としてセラミックタイル業界のコスト効率を高めています。

セラミック・タイルが通常のタイルより優れているのは、美観に優れ、頑丈で長持ちするからです。これらは、フィリピン全土の数多くの建設現場でセラミック・タイルが使用されるようになった決定的な要因の一部です。

フィリピンでは、セラミックタイルは最も重要かつ一般的な建築資材のひとつとみなされています。セラミックタイルの主要輸入国は中国です。中国もセラミックタイルを輸入しており、フィリピンへのセラミックタイル輸入のうち、イタリア産が3%、スペイン産が9%を占めています。輸出に関しては、日本は依然としてフィリピンからのセラミックタイル輸出の主要な海外市場であり、アメリカ領サモア、米国がこれに続きます。

フィリピンのセラミックタイル市場動向

建設セクターの成長がセラミックタイル需要を牽引

  • フィリピンのセラミックタイル産業の成長は、不動産部門の関連産業である建設産業の成長にかかっています。フィリピンの建設業は現在、全国的に住宅や商業施設の建設が増加しており、好成長を遂げています。
  • 2022年現在、フィリピンの建設業が生み出した付加価値総額は約1兆4,000億フィリピン・ペソです。建設部門の付加価値は過去4年間変動しています。2019年3月28日、通産省(DTI)とフィリピン建設業者協会(PCA)は、建設産業の成長と競争力の持続可能性を確保する「Tatag at Tapat 2030」をテーマに、建設産業ロードマップ2020年~2030年を発表しました。このロードマップは、政府の大規模インフラ計画"Build Build Build "を補完するものでもあります。
  • セラミック・タイルは建物の建設中に床材や壁材として使用されるため、住宅の増加はセラミック・タイルの需要を押し上げる可能性が高いです。セラミック・タイルは耐久性に優れ、メンテナンスの手間が少なく、費用対効果に優れているため、住宅に広く使用されています。セラミック・タイルは、主に居間、台所、浴室の壁、その他の空間で使用されます。これらの製品は、幅広い色、サイズ、質感で市販されているため、ハイエンドの床材用途として消費者の注目を集めています。
  • .

床タイルは圧倒的なカテゴリー

  • 住宅のインテリアデザインといえば、フィリピンではセラミック床タイルが最も重要な要素の一つです。床タイルは住宅の美観を向上させるのに役立ちます。モザイクタイルは、フィリピンで最も人気のあるフロアタイルのデザインの一つです。モザイクは、最終的な1つのデザインを作成するのに役立つ色やパターンのミックスであることで知られています。交換や設置が簡単なことも、セラミックタイルの大きな特徴で、床材として理想的です。
  • 非住宅分野では、デザイナーや建築家が磁器セラミックタイルを床材に使用する傾向が強まっており、製品需要を後押しすると予想されます。同国では、アパートや住宅などの住宅インフラや、農業、施設、工業、商業などの非住宅インフラの開発が進んでおり、セラミック床タイルの需要も増加しています。

フィリピンのセラミックタイル産業概要

フィリピンのセラミックタイル事業は、地元ブランドと国際ブランドの融合によって際立っています。市場競争は激しく、多くの企業が参入しています。業界を支配する企業はないが、特定の企業が強い存在感を示し、大きな市場シェアを獲得しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

市場の大手企業としては、マリワサ・サイアム・セラミックス、フォルモサ・セラミック・タイル・マニュファクチャリング(テンゼン・タイルズ)、ユーロタイルズ・インダストリアル・コーポレーション、ホワイトホース・セラミック、ラ・エウロパ・セラミカ、フロア・センター、タイル・センター、マチューカ・タイル、ガレリア・セラミカ、ニロ・セラミック・フィリピン・インクなどが挙げられます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 建設業界の成長
    • 不動産市場の成長
  • 市場抑制要因
    • 不安定な原材料価格
    • 代替品の入手可能性
  • 市場機会
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界で使用されている最新技術に関する洞察
  • フィリピンにおけるセラミックタイルの規制基準に関する洞察
  • 業界のデザインタイル動向に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 釉薬
    • 磁器
    • スクラッチフリー
    • その他の製品
  • 用途別
    • 床タイル
    • 壁タイル
    • その他のタイル
  • 建築タイプ別
    • 新築
    • 買い替え・リフォーム
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 建設

第6章 競合情勢

  • Market Competion Overview
  • 企業プロファイル
    • Mariwasa Siam Ceramics Inc.
    • Formosa Ceramic Tiles Manufacturing Corp.(Ten Zen Tiles)
    • Eurotiles Industrial Corp.
    • White Horse Ceramic
    • La Europa Ceramica
    • Floor Center
    • TILE Center
    • Machuca Tile
    • Galleria Ceramica
    • Niro Ceramic Philippines Inc
    • Reyaimpex Pvt. Ltd
    • MOZZAICO BGC
    • AllHome
    • Taicera
    • Dynasty Ceramic

第7章 市場の将来

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 69300

The Philippines Ceramic Tiles Market size is estimated at USD 4.13 million in 2025, and is expected to reach USD 5.60 million by 2030, at a CAGR of 6.26% during the forecast period (2025-2030).

Philippines Ceramic Tiles - Market - IMG1

Some of the major factors fuelling the demand for the ceramic tiles industry in the country are increasing construction activities, rising disposable income, and increased population in the country.

Furthermore, the growing urbanization in the country will further lead to surging demands for utilities and, subsequently, to increased housing demands. This trend is estimated to be consistent over the forecast period and is expected to boost the ceramic tiles market growth.

The companies are using the latest production technology automation, such as monopteros or single-fire technology, to enhance product quality and improve the cost efficiency of ceramic tiles. The ceramic tiles are distributed in the Philippines through exclusive and nonexclusive distributors. Distributors pass these products on to dealers (who sell to end-users) or retail the products themselves.

The increased use of ceramic tiles was much higher than predicted, resulting in increased market demand and growth in the ceramic tile industry. Companies must improve their quality with specific and modern ceramic tile technology in order to compete in domestic and international markets at reasonable prices. Most Philippine ceramic tiles are now using the most recent ceramic tile technology, such as monopteros or single-fire technology, to improve product quality and, as a result, the ceramic tile industry's cost efficiency.

Ceramic tiles are superior to regular tiles because they are aesthetically pleasing, solid, and long-lasting. These are some of the critical factors that have led to the use of ceramic tiles on numerous construction sites throughout the Philippines.

In the Philippines, ceramic tiles are seen as one of the most important yet common forms of materials to be used in construction. China is the leading importer of ceramic tiles in the country. The country also imports ceramic tiles, with Italian tiles accounting for 3% and Spanish tiles accounting for 9% of total ceramic tile imports to the Philippines. In terms of exports, Japan remains the key foreign market for ceramic tile exports from the Philippines, followed by American Samoa and the United States.

Philippines Ceramic Tiles Market Trends

Growth of Construction Sector to Drive Demand for Ceramic Tiles

  • The growth of the Philippines' ceramic tiles industry is hinged on the growth of the construction industry, which is the related industry of the property sector. The construction business in the country is currently witnessing positive growth, with a rise in residential as well as commercial construction throughout the country.
  • As of 2022, the gross value added generated by the construction sector in the Philippines was approximately 1.4 trillion Philippine pesos. The construction sector's value-added has fluctuated over the last four years. On March 28, 2019, the Department of Trade and Industry (DTI) and the Philippine Contractors Association (PCA) launched the Construction Industry Roadmap 2020-2030 with the theme "Tatag at Tapat 2030," which will ensure the sustainability of the construction industry's growth and competitiveness. The roadmap will also serve as a supplement to the government's massive infrastructure program, "Build Build Build."
  • The increase in residential buildings is likely to boost the demand for ceramic tiles as ceramic tiles find application for floorings and walls during the construction of buildings. Ceramic tiles are used widely in houses as they are durable, offer lower maintenance, and are cost-effective. Ceramic tiles are mainly used in the living room, kitchen and bathroom walls, and other spaces. These products are commercially available in a wide range of colors, sizes, and textures, thus gaining consumer attraction for high-end flooring applications.
  • .

Floor Tiles is the Dominant Category

  • When it comes to home interior design, one of the most important elements is ceramic floor tiles in the Philippines. Floor tiles help improve the aesthetic appeal of houses. Mosaic tiles are one of the most popular floor tile designs in the Philippines. Mosaics are known for being a mix of colors and patterns that help create one final design. Ease of replacement and installation are some major characteristics of ceramic tiles which makes them ideal for flooring.
  • The growing presence of designers and architects for the application of porcelain ceramic tiles for flooring in the non-residential segment is anticipated to fuel product demand. The growing development of residential infrastructures, such as apartments and housing units, and non-residential infrastructure in the country, such as agricultural, institutional, industrial, and commercial, are also witnessing an increase in demand for ceramic floor tiles in the country.

Philippines Ceramic Tiles Industry Overview

The ceramic tile business in the Philippines is distinguished by a blend of local and international brands. The market is competitive, with a large number of companies in the business. While no dominating businesses control the industry, certain corporations have built a strong presence and enjoy a significant market share. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

Some of the leading players in the market are Mariwasa Siam Ceramics Inc, Formosa Ceramic Tiles Manufacturing Corp. (Ten Zen Tiles), Eurotiles Industrial Corp., White Horse Ceramic, La Europa Ceramica, Floor Center, TILE Center, Machuca Tile, Galleria Ceramica, Niro Ceramic Philippines Inc. among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growth In Construction Sector
    • 4.2.2 Growth In Real Estate Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Volatile Raw Material Prices
    • 4.3.2 Availability of Substitutes
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Latest Technologies Used in the Industry
  • 4.8 Inisghts on Regulatory Standards for Ceramic Tiles in Philippines
  • 4.9 Insights on Design Tile Trends in the Industry
  • 4.10 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Glazed
    • 5.1.2 Porcelain
    • 5.1.3 Scratch Free
    • 5.1.4 Other Products
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Floor Tiles
    • 5.2.2 Wall Tiles
    • 5.2.3 Other Tiles
  • 5.3 By Construction Type
    • 5.3.1 New Construction
    • 5.3.2 Replacement and Renovation
  • 5.4 By End-User
    • 5.4.1 Residential
    • 5.4.2 Construction

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Competion Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Mariwasa Siam Ceramics Inc.
    • 6.2.2 Formosa Ceramic Tiles Manufacturing Corp. (Ten Zen Tiles)
    • 6.2.3 Eurotiles Industrial Corp.
    • 6.2.4 White Horse Ceramic
    • 6.2.5 La Europa Ceramica
    • 6.2.6 Floor Center
    • 6.2.7 TILE Center
    • 6.2.8 Machuca Tile
    • 6.2.9 Galleria Ceramica
    • 6.2.10 Niro Ceramic Philippines Inc
    • 6.2.11 Reyaimpex Pvt. Ltd
    • 6.2.12 MOZZAICO BGC
    • 6.2.13 AllHome
    • 6.2.14 Taicera
    • 6.2.15 Dynasty Ceramic

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US