デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1689901

低摩擦コーティング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Low Friction Coating - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.08円
低摩擦コーティング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

低摩擦コーティングの市場規模は2025年に33億8,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは6.9%を超え、2030年には47億2,000万米ドルに達すると予測されます。

Low Friction Coating-Market-IMG1

主なハイライト

  • 市場を牽引する要因としては、航空宇宙産業における低摩擦コーティングの需要増加や、主要国での自動車産業での用途拡大が挙げられます。
  • しかし、PTFE(ポリテトラフルオロエチレン)の毒性に関する政府規制が市場成長の妨げになると予想されます。
  • ヘルスケア産業における流体摩擦コーティングの需要の高まりは、今後数年間、市場にとって好機となると予想されます。
  • 予測期間中、低摩擦コーティング市場は最も速い成長を記録し、アジア太平洋で最も支配的であると予測されます。

低摩擦コーティング市場の動向

自動車・輸送業界における低摩擦コーティングの需要増加

  • 低摩擦コーティングは、極めて低い摩擦係数(COF)、カジリ、フレッチング、固着に対する優れた離型性、高い耐食性、その他多くの利点を有します。
  • そのため、自動車・輸送業界では、燃費改善、排出ガス削減、性能向上のニーズや、電動化、自律走行車などの新技術の採用により、低摩擦コーティングの需要が増加しています。
  • さらに、世界の自動車生産台数の増加が需要をさらに押し上げています。例えば、国際自動車製造者機構(OICA)によると、世界の自動車生産台数は2022年の8,483万台から2023年には9,354万台に増加し、前年比17%増となりました。
  • さらに、欧州自動車工業会によると、2023年第1~3四半期(2023年1月~9月)の欧州の自動車総生産台数は、2022年の同時期と比べてほぼ14%増加しました。これが低摩擦コーティング市場の需要を大幅に押し上げました。
  • 自動車産業は今後数年間で大きく成長すると予想されます。進化するデジタル技術、顧客心理の変化、経済の健全性は、自動車製造の非商業的なビジネス慣行において重要な役割を果たしています。
  • 例えば、Hyundai Motor Group、BMW Group、Toyota、Honda、Ford Motor Company、General Motorsなど様々な自動車製造企業が、ノースカロライナ州、ミシガン州、オハイオ州、ミズーリ州、カンザス州などでの電気自動車製造への投資を発表しています。これにより、自動車製造が活発化し、低摩擦コーティングの需要が高まるとみられます。
  • したがって、自動車・輸送産業は予測期間中、低摩擦コーティングの最も高い需要を示し、市場での優位性を確固たるものにすると予測されます。

アジア太平洋地域が急成長

  • 予測期間中、アジア太平洋地域が市場を独占すると予測されます。低摩擦コーティングに対する需要の高まりは、中国やインドなどの国々における自動車産業やヘルスケア産業の成長と相まって、この地域における低摩擦コーティングの需要を牽引すると予想されます。
  • 低摩擦コーティングの最大生産国はアジア太平洋地域です。低摩擦コーティングの主要企業には、VITRACOAT、Daikin Industries、The Chemours Company、Dow、ASV Multichemie Private Limitedなどがあります。
  • 中国は生産・販売ともに世界最大の自動車市場です。中国汽車工業協会(CAAM)によると、中国の自動車生産台数は2023年に3,016万台に達し、前年比11.6%増となります。
  • さらに、インド自動車製造協会(SIAM)のデータによると、2023年度のインドの自動車生産台数は458万台で、2022年度の365万台から著しく増加しました。
  • Boeing Commercial Outlook 2021-2040によると、中国では2040年までに約8,700台が新たに納入され、市場サービス額は1兆8,000億米ドルに達します。
  • さらに、公共事業大臣Datuk Seri Alexander Nanta Linggiによると、マレーシアの建設部門は2023年に成長し、2023年9月までに合計9,144のプロジェクトが成功裏に実施されました。さらに、さまざまな商業建設プロジェクトに対する国の投資も増加しています。例えば、Googleは2024年5月、国内初のデータセンターとGoogleクラウドのハブ開発に約20億米ドルを投資しました。この新しいハブは、マレーシアの学生や教育者向けのITサービスや人工知能リテラシープログラムの需要拡大に対応するため、マレーシア中部セランゴール州のビジネスパークで開発される予定です。
  • 上記のような事実と要因を踏まえると、低摩擦コーティングの需要は予測期間中、アジア太平洋市場で最も速いペースで増加すると予想されます。

低摩擦コーティング産業の概要

世界の低摩擦コーティング市場は統合されています。同市場の主要企業には、PPG Industries Inc.、The Chemours Company、DuPont、Kluber Lubrication、Daikin Industries Ltdなどがあります(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 自動車産業での用途拡大
    • 航空宇宙産業における低摩擦コーティングの需要拡大
  • 抑制要因
    • 過熱されたPTFEの毒性に関する政府規制
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 二硫化モリブデン
    • 二硫化タングステン
    • ポリテトラフルオロエチレン(PTFE)
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • 自動車・輸送
    • 航空宇宙・防衛
    • ヘルスケア
    • 建設
    • 石油・ガス
    • その他
  • 用途別
    • ベアリング
    • 自動車部品
    • トランスミッション部品
    • バルブ部品・アクチュエーター
    • その他
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • マレーシア
      • タイ
      • インドネシア
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • 北欧諸国
      • トルコ
      • ロシア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • カタール
      • アラブ首長国連邦
      • ナイジェリア
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • AFT Fluorotec Ltd
    • ASV Multichemie Private Limited
    • Carl Bechem GmBH
    • DAIKIN INDUSTRIES Ltd
    • DuPont
    • Endura Coatings
    • Curtiss-Wright Corporation
    • FUCHS
    • GGB
    • IHI HAUZER TECHNO COATING BV
    • IKV Tribology Ltd
    • Impreglon UK Limited
    • Indestructible Paint Limited
    • Kluber Lubrication(Freudenberg SE)
    • Micro Surface Corp.
    • Poeton
    • PPG Industries Inc.
    • The Chemours Company
    • VITRACOAT

第7章 市場機会と今後の動向

  • ヘルスケア産業における低摩擦コーティングの需要拡大
目次
Product Code: 69226

The Low Friction Coating Market size is estimated at USD 3.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 4.72 billion by 2030, at a CAGR of greater than 6.9% during the forecast period (2025-2030).

Low Friction Coating - Market - IMG1

Key Highlights

  • Factors driving the market include the increasing demand for low-friction coatings in the aerospace industry and increasing applications in the automotive industry across major economies.
  • However, government regulations on the toxicity of PTFE (polytetrafluoroethylene) are expected to hinder the market's growth.
  • The growing demand for flow-friction coating in the healthcare industry is expected to act as an opportunity for the market studied in the coming years.
  • During the forecast period, the low friction coating market is estimated to register the fastest growth and be the most dominant in Asia-Pacific.

Low Friction Coating Market Trends

Increasing Demand for Low Friction Coating in the Automotive and Transportation Industry

  • Low-friction coatings possess extremely low coefficients of friction (COF), excellent release properties for resistance to galling, fretting, and sticking, high corrosion resistance, and many other benefits.
  • Therefore, there is an increasing demand for low-friction coatings in the Automotive and Transportation Industry driven by the need for improved fuel efficiency, reduced emissions, and enhanced performance, as well as the adoption of new technologies like electrification and autonomous vehicles.
  • Moreover, the rising volume of vehicle production globally is propelling the demand even further. For instance, according to the Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles (OICA), automotive production globally increased from 84.83 million units in 2022 to 93.54 million units in 2023, representing a growth of 17% year-on-year.
  • Furthermore, according to the European Automobile Manufacturers Association, in the first three quarters of 2023 (January 2023 to September 2023), the total production of cars in Europe increased by almost 14% compared to the same period in 2022. This substantially boosted the demand in the low-friction coating market.
  • The automotive industry is expected to grow significantly over the coming years. Evolving digital technology, changes in customer sentiment, and economic health have played a vital role in non-commercial business practices of manufacturing vehicles.
  • For instance, various automotive manufacturing companies such as Hyundai Motor Group, BMW Group, Toyota, Honda, Ford Motor Company, and General Motors have announced investments in electric vehicle manufacturing in North Carolina, Michigan, Ohio, Missouri, Kansas, and other states. This is likely to boost automotive manufacturing, thereby increasing the demand for low-friction coating.
  • Hence, the automotive and transportation industry is projected to exhibit the highest demand for low-friction coating during the forecast period, solidifying its dominance in the market.

Asia-Pacific to Witness the Fastest Growth

  • Asia-Pacific is expected to dominate the market during the forecast period. The rising demand for low-friction coatings, combined with the growing automotive and healthcare industry in countries like China and India, is expected to drive the demand for low-friction coatings in this region.
  • The largest producers of low-friction coating are based in Asia-Pacific. Some of the leading companies in the production of low-friction coating are VITRACOAT, Daikin Industries, The Chemours Company, Dow, and ASV Multichemie Private Limited.
  • China is the world's largest automobile market in terms of production and sales. According to the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM), vehicle production in China reached 30.16 million units in 2023, growing 11.6% compared to the previous year.
  • Furthermore, according to the Society of Indian Automotive Manufacturing (SIAM) data, in the financial year 2023, India manufactured 4.58 million vehicles, marking a notable increase from the 3.65 million produced in 2022-a growth rate of about 25%.
  • According to the Boeing Commercial Outlook 2021-2040, in China, around 8,700 new deliveries will be made by 2040, with a market service value of USD 1,800 billion.
  • Furthermore, the construction sector of Malaysia grew in 2023, with a total of 9,144 projects successfully implemented until September 2023, according to Public Works Minister Datuk Seri Alexander Nanta Linggi. In addition, there has been an increase in the country's investments in various commercial construction projects. For instance, Google invested around USD 2 billion in developing the country's first data center and a Google Cloud hub in May 2024. The new hubs will be developed at a business park in central Malaysia's Selangor state to meet the growing demand for IT services and artificial intelligence literacy programs for Malaysian students and educators.
  • Given the above-mentioned facts and factors, the demand for low-friction coatings is expected to increase at the fastest rate in the Asia-Pacific market during the forecast period.

Low Friction Coating Industry Overview

The global low-friction coating market is consolidated. Some of the major companies in the market include (not in any particular order) PPG Industries Inc., The Chemours Company, DuPont, Kluber Lubrication, and Daikin Industries Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Application in the Automotive Industry
    • 4.1.2 Growing Demand for Low-friction Coating in Aerospace Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Government Regulation on Toxicity of Overheated PTFE
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Molybdenum Disulphide
    • 5.1.2 Tungsten Disulphide
    • 5.1.3 Polytetrafluoroethylene (PTFE)
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 By End-user Industry
    • 5.2.1 Automotive and Transportation
    • 5.2.2 Aerospace and Defense
    • 5.2.3 Healthcare
    • 5.2.4 Construction
    • 5.2.5 Oil and Gas
    • 5.2.6 Others End-user Industries
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Bearings
    • 5.3.2 Automotive Parts
    • 5.3.3 Power Transmission Items
    • 5.3.4 Valve Components and Actuators
    • 5.3.5 Other Applications
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Malaysia
      • 5.4.1.6 Thailand
      • 5.4.1.7 Indonesia
      • 5.4.1.8 Vietnam
      • 5.4.1.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 France
      • 5.4.3.4 Italy
      • 5.4.3.5 Spain
      • 5.4.3.6 NORDIC Countries
      • 5.4.3.7 Turkey
      • 5.4.3.8 Russia
      • 5.4.3.9 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Colombia
      • 5.4.4.4 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 Qatar
      • 5.4.5.3 United Arab Emirates
      • 5.4.5.4 Nigeria
      • 5.4.5.5 Egypt
      • 5.4.5.6 South Africa
      • 5.4.5.7 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 AFT Fluorotec Ltd
    • 6.4.2 ASV Multichemie Private Limited
    • 6.4.3 Carl Bechem GmBH
    • 6.4.4 DAIKIN INDUSTRIES Ltd
    • 6.4.5 DuPont
    • 6.4.6 Endura Coatings
    • 6.4.7 Curtiss-Wright Corporation
    • 6.4.8 FUCHS
    • 6.4.9 GGB
    • 6.4.10 IHI HAUZER TECHNO COATING BV
    • 6.4.11 IKV Tribology Ltd
    • 6.4.12 Impreglon UK Limited
    • 6.4.13 Indestructible Paint Limited
    • 6.4.14 Kluber Lubrication (Freudenberg SE)
    • 6.4.15 Micro Surface Corp.
    • 6.4.16 Poeton
    • 6.4.17 PPG Industries Inc.
    • 6.4.18 The Chemours Company
    • 6.4.19 VITRACOAT

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Demand for Low Friction Coating in Healthcare Industry