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市場調査レポート
商品コード
1689893

北米の商用LED照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Commercial LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 114 Pages
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2~3営業日
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北米の商用LED照明:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の商用LED照明の市場規模は、2025年に89億6,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは10.23%で、2030年には145億8,000万米ドルに達すると予測されています。

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技術の進歩と環境保護への関心の高まりにより、北米全域の商業、産業、住宅用途でエネルギー効率の高い照明製品へのニーズが高まっています。

主なハイライト

  • 北米には、商業エリア照明に欠かせない重要なファクターがあります。その要件とは、ルーメン内の照射範囲の拡大、耐久性の向上、適切な電源です。LEDはこれらの重要な要件に対応できます。そのため、他の既存技術よりも好まれています。燃費がよく、照射範囲が広く、10万ルーメン以上の明るさがあり、所有・維持費も比較的安いです。
  • コネクテッド照明のためのインテリジェント機能の統合は、LEDが主要コンポーネントの一つであることから、調査市場の重要な促進要因の一つとして浮上しています。スマートシティに対する政府の取り組みが、スマート照明ソリューションの需要増に貢献しています。コネクテッド照明システムは、スマートシティインフラの最も重要なコンポーネントの1つとして台頭してくると予測されています。
  • エネルギー省(DOE)によると、LEDはエネルギー効率の高い照明技術であり、米国の照明の未来を根本から変える可能性を秘めています。LED照明の普及は、米国の省エネに大きな影響を与える可能性があります。さらに2035年までには、照明設備の大半がLED技術を使用するようになると予想されています。
  • 小売店、オフィス、公共施設のような政府支援部門は、エネルギー消費を削減し、エネルギー利用効率を高めるためにLEDソリューションを大規模に導入することで牽引力を増しています。例えば、2021年6月、Fluence by OSRAMとオハイオ州シンシナティに本拠を置く制御環境農業(CEA)および抽出技術の完全エコシステムプロバイダであるProspiantは、FluenceがProspiantの完全エコシステム提供の中で優先LED技術サプライヤとしての役割を果たすと発表しました。
  • また、カナダは予測期間中に成長が加速すると予測されています。同地域の成長は、バンクーバーとトロントにおける不動産インフラ開発と投資の増加に起因しています。商業空間における先進的なAランプとTランプの採用が増加していることが、同地域の市場成長を促進しています。
  • COVID-19の発生以来、様々な企業がサプライチェーンにおける課題に直面しています。LED業界も例外ではありません。LEDやドライバを生産する原材料の大部分はアジア諸国に由来しているため、3月から4月にかけてこの地域はCOVID-19の大流行の影響を大きく受けました。
  • しかし、中国からの輸入関税の引き上げにより、いくつかの企業は生産ラインを転換し、LED照明ソリューションやコンポーネントを他国から調達し始めました。
  • 産業界の顧客を引き付けるため、環境に応じて光出力をカスタマイズすることは、メーカーの一般的な動向となっています。そのため、チューナブルLED照明ソリューションは、ここ数年で採用が拡大しています。米国市場では、合併、買収、提携が、製品革新と無機的成長のために市場プレイヤーの間で採用されている一般的な動向です。

北米のLED照明市場動向

スマート照明が商用LED照明の未来に期待

  • あらゆる商業環境では、さまざまな用途のために作業中心の均一な照明が必要です。LEDは高効率で指向性があるため、小売、オフィス、ホスピタリティなどの用途に最適です。加えて、LEDはこのような用途に使用される従来のHIDシステムよりも最大90%高い効率を提供します。
  • 米国は発展し商業化された社会であり、米国人はビジネスや産業において多大なエネルギーを使用しています。アメリカン・ジオ・サイエンシズ(AGI)によると、製造、鉱業、農業、建設に使用される電力、設備、機器など、全電力の32%を産業部門が消費しています。エネルギー消費量の多いこの地域では、政府はより環境に優しく、よりスマートで、より効率的なソリューションに大きく投資すべきです。
  • モノのインターネット(IoT)の導入と、それに続くライティング・アズ・ア・サービス(LaaS)のような新しいビジネスモデルの導入は、高額な前払金の必要性をなくし、市場のOPEXモデルへの移行を可能にしました。リース・モデルにより、LED照明の大規模な設置が可能になり、商業分野での採用が進みました。
  • 省エネニーズの高まりを受けて、ベライゾンなど市場の大手企業は、街灯に革新的で費用対効果の高い対策を導入しています。ベライゾン・インテリジェント・ライティング・プラットフォームは、LED器具をセンサー付きスマートデバイスに変換し、ほぼリアルタイムでデータを取得・送信することで、すべての照明の完全制御、照明インフラの状態に関する洞察、照明アプリケーションやサービスの数々へのアクセスを可能にします。
  • さらに2021年7月、スマート照明と電気制御のパイオニアであるスマートラボは、IoTを搭載した照明・電気制御製品群であるノキアスマートライティングの発売を発表しました。ノキア初のスマートライティング製品は、オフィススペースやホスピタリティ・ソリューション向けに、スマート照明を購入しやすく、設置しやすく、直感的に使えるように設計されています。

米国が主要市場シェアを握る

  • 米国エネルギー情報局によると、LED照明は商業ビルで2番目に一般的な電球タイプとなっています。2007年のエネルギー自立安全法などの法律は、新しい電球の製造に最低効率要件を設けることで、より効率的な照明オプションの使用拡大に大きな影響を与えています。
  • Annual Energy Outlook 2021(AEO2021)の長期エネルギー予測によると、米国エネルギー情報局は、LED照明は成長を続け、2050年までに商業用照明需要の最大95%を満たすと予測しています。
  • さらに、LED照明の制御性の高さも、商業分野での需要を牽引しています。調光、採光、占有センサー、タイマーなどの機能は、ベンダーを施設でのソリューション導入に駆り立てています。
  • 主要企業は、市場での地位を維持するために新しいLEDソリューションを革新しています。例えば、米国に本社を置くLumileds Holdingは2021年7月、新しいLUXEON 2835 Commercial LEDを発表しました。これらのLEDは、商業用屋内照明アプリケーションに使用される、大量かつ高効力の中出力LEDに対する需要の高まりをサポートするために設計・製造されました。一般的な屋内用途には、トロファー、パネル、ハイベイなどがあります。
  • さらに、政府も商業スペースで使用される照明システムを規制し、エネルギー消費を制限しています。例えば、米国では連邦エネルギー管理プログラム(FEMP)が業務用発光ダイオード(LED)照明器具の取得に関するガイダンスを提供しています。このような動向は、予測期間中に調査された市場の成長を促進すると予測されています。

北米のLED照明産業概要

北米の商用LED照明市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。主な企業は戦略的買収を行い、市場の優位性を高めており、また製品開拓にも力を入れており、進化する市場で優位に立つために採用されている重要な戦略となっています。市場開拓の一部を紹介する:

  • 2021年10月- 危険・産業用LED照明イノベーションの世界的リーダーであるDialight社は、エネルギー意識月間を記念して、世界で最も効率的な市販の重工業用定格照明器具の1つである超高効率Vigilant LED High Bayの発売を発表しました。
  • 2021年6月- シグニファイ社のインターアクトシティ照明システムは、街灯をLEDに変換することでニューヨークの自治体を支援しました。これにより、ニューヨークはエネルギー使用量を削減し、排出量を削減し、スマートシティ展開のためのプラットフォームを構築することができます。インターアクト・シティは、センサーから収集したデータを消防士、救急医療サービス、その他の第一応答者のITシステムと共有し、あらゆる事故時に迅速に対応できるようにします。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマート照明とヒューマンセントリック照明アプリケーションの増加
    • Lighting-as-a-Serviceなどの新しいビジネスモデルに対する認識の高まりと出現
  • 市場の課題
    • LED製品の価格下落がベンダーの利益率に影響
    • 実装シナリオと規格/規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 小売店舗(ショールーム、モール、店舗照明など)
    • オフィス
    • ホスピタリティ部門(レストラン、カジノ、ホテルなど)
    • アーキテクチャ分野(装飾照明用途)
    • その他のアプリケーション(ヘルスケア、教育)
  • フォームファクター別
    • トロファー
    • ダウンライト
    • ハイベイ
    • トラックライト
    • 吊り下げ式ペンダント
    • その他の形状
  • 流通チャネル別
    • 直接販売
    • 小売/卸売
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cree Inc.
    • Daylight PLC
    • US LED Limited
    • Osram Licht Group
    • Acuity Brands Inc.
    • Hubbel Brands Inc.
    • Signify Holding(Philips Lighting and Cooper Lighting)
    • Technical Consumer Products Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 69156

The North America Commercial LED Lighting Market size is estimated at USD 8.96 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.58 billion by 2030, at a CAGR of 10.23% during the forecast period (2025-2030).

North America Commercial LED Lighting - Market - IMG1

Technological advancements and rising concerns over environmental protection have propelled the need for energy-efficient lighting products for commercial, industrial, and residential applications across North America.

Key Highlights

  • North America houses important factors essential to commercial area lighting. The requirements are greater light coverage in the lumen, increased durability, and the right power source. LED can address those key requirements. Thus, it is preferred over other existing technologies. It has higher fuel savings, wider light coverage, and more than 100,000 lumens and is comparatively cheaper to own and maintain.
  • The integration of intelligent features for connected lighting is emerging as one of the significant drivers in the studied market, as LED is one of the major components. Government initiatives for smart cities contributed to the rising demand for smart lighting solutions. Connected lighting systems are anticipated to emerge as one of the most critical components of the smart city infrastructure.
  • According to the Department of Energy (DOE), LED is a highly energy-efficient lighting technology and has the potential to change the future of lighting in the United States fundamentally. The widespread use of LED lighting has a large potential impact on energy savings in the US. Further, by 2035, the majority of lighting installations are expected to use LED technology.
  • Retail stores, offices, and Government aided sectors such as public properties are gaining traction in implementing LED solutions on a large scale to reduce energy consumption and increase energy utilization efficiency. For instance, in June 2021, Fluence by OSRAM and Prospiant, a Cincinnati, Ohio-based provider of complete ecosystems for controlled environment agriculture (CEA) and extraction technologies, announced that Fluence would serve as the preferred LED technology supplier within Prospiant's full ecosystem offerings.
  • Additionally, Canada is anticipated to grow faster over the forecast period. The growth in the region can be attributed to the rise in real estate infrastructure development and investments across Vancouver and Toronto. The increasing adoption of advanced A-lamps and T-lamps across commercial space is driving market growth in the region.
  • Since the outbreak of COVID-19, various businesses have faced challenges in the supply chain. The LED industry was no exception. As a prominent share of the raw materials for producing LEDs and drivers originated from Asian countries, the industry was significantly affected during March and April, as the region was under the severe clutches of the COVID-19 pandemic.
  • However, owing to the increase in import duties from China, several companies have started shifting production lines, and sourcing LED lighting solutions and components from other countries, which has further increased the installation cost of manufacturing facilities and the bargaining power of the raw material suppliers.
  • To attract industrial customers, customizing light output in accordance with the environment is a common trend among manufacturers. Hence, tunable LED lighting solutions have been witnessing improved adoption in the last few years. In the United States market, mergers, acquisitions, and collaborations are prevailing trends adopted among the market players for product innovation and inorganic growth.

North America LED Lighting Market Trends

Smart Lighting is Expected to be the Future of Commercial LED Lighting

  • Every commercial environment requires work-centric uniform illumination, owing to various applications. LEDs' high efficiency and directional nature make them ideal for several applications such as in Retail, Offices, and Hospitality, among others. In addition, LEDs offer up to 90% greater efficiency than the conventional HID systems used for such applications.
  • The United States is a developed and commercialized society, with Americans using significant energy across businesses and industries. According to American Geo Sciences (AGI), the industrial sector consumes 32% of all power, including electricity, facilities, and equipment used for manufacturing, mining, agriculture, and construction. With the region's high energy consumption, the government should invest significantly in greener, smarter, and more efficient solutions.
  • The advent of the Internet of Things (IoT) and the subsequent introduction of new business models, such as Lighting-as-a-Service (LaaS), has eliminated the need for high upfront payments, allowing the market to shift to an OPEX model. The leasing model has enabled large-scale installations of LED lights and their adoption in the commercial segment.
  • Owing to the rising need to save energy, leading players in the market, such as Verizon, have introduced innovative and cost-effective measures for streetlights. The Verizon Intelligent Lighting platform converts LED fixtures into sensor-equipped smart devices that capture and transmit data in near real-time such that one can get full control over all lights, insights into the state of lighting infrastructure, and access to an array of lighting applications and services.
  • Further, in July 2021, Smart labs, a pioneer in smart lighting and electrical control, announced the launch of Nokia Smart Lighting, a suite of IoT-powered lighting and electrical control products. The first-ever Nokia Smart Lighting products are designed to make smart lighting straightforward to buy, easy to install, and intuitive for office spaces and hospitality solutions.

United States to Hold Major Market Share

  • According to the US Energy Information Administration, LED lights have become the second most common bulb type in commercial buildings. Laws such as the Energy Independent and Safety Act of 2007 have had a significant impact on the growing use of more efficient lighting options by establishing minimum efficiency requirements for producing new light bulbs.
  • According to the long-term energy forecast for Annual Energy Outlook 2021 (AEO2021), the US Energy Information Administration expects LED lighting to continue to grow, meeting up to 95% of the commercial lighting demand by 2050.
  • Moreover, the controllability of LED lights is also driving their demand in the commercial sector. Capabilities, such as dimmability, daylighting, occupancy sensors, and timers, are enticing vendors to implement the solutions in their facilities.
  • Companies are innovating new LED solutions to sustain themselves in the market. For instance, in July 2021, Lumileds Holding, with its operational headquarters in the United States, introduced its new LUXEON 2835 Commercial LEDs. These LEDs are engineered and designed to support the increasing demand for a high volume, high-efficacy mid-power LED to serve commercial indoor lighting applications. Typical commercial indoor applications include troffers, panels, and high-bay, among other formats.
  • Additionally, the government is also regulating the lighting systems used in commercial spaces, limiting energy consumption. For example, the Federal Energy Management Program (FEMP) provides guidance for the acquisition of commercial light-emitting diode (LED) luminaires in the United States. Such trends are anticipated to drive the growth of the market studied during the forecast period.

North America LED Lighting Industry Overview

The North America Commercial LED Lighting Market is highly competitive and consists of several major players. Leading players are engaged in strategic acquisitions to enhance their market dominance and are also focusing on product development, which has been a key strategy adopted to move ahead in the evolving market. Some of the developments in the market are:

  • October 2021 - Dialight, the global leader in hazardous and industrial LED lighting innovation, in celebration of Energy Awareness Month, announced the availability of one of the world's most efficient commercially available heavy industrial rated lighting fixture, the Ultra-Efficient Vigilant LED High Bay.
  • June 2021 - Signify's Interact City lighting System helped municipalities in New York by converting the streetlights to connected LEDs. This will help New York to cut energy usage, lower emissions, and create a platform for smart city deployments. Interact City shares data collected from sensors with the IT systems of firefighters, emergency medical services, and other first responders, enabling it to react quickly during any incidents.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Smart Lighting and Human Centric Lighting Applications
    • 5.1.2 Increasing Awareness and Emergence of New Business Models, such as Lighting-as-a-Service
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Declining Prices of LED Products is Impacting the Profit margin of the vendors
    • 5.2.2 Implementation Scenarios and Standards/Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Application
    • 6.1.1 Retail Stores (Showrooms, Malls, Shop Lighting, etc.)
    • 6.1.2 Office
    • 6.1.3 Hospitality Sector (Restaurants, Casinos, Hotels etc.)
    • 6.1.4 Architectural Sector (Decorative Lighting Applications)
    • 6.1.5 Other Applications (Healthcare and Education)
  • 6.2 By Form Factor
    • 6.2.1 Troffers
    • 6.2.2 Downlights
    • 6.2.3 High Bay
    • 6.2.4 Track Lights
    • 6.2.5 Suspended Pendants
    • 6.2.6 Other Type of Form Factors
  • 6.3 By Distribution Channel
    • 6.3.1 Direct Sales
    • 6.3.2 Retail/Wholesale
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United States
    • 6.4.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cree Inc.
    • 7.1.2 Daylight PLC
    • 7.1.3 US LED Limited
    • 7.1.4 Osram Licht Group
    • 7.1.5 Acuity Brands Inc.
    • 7.1.6 Hubbel Brands Inc.
    • 7.1.7 Signify Holding (Philips Lighting and Cooper Lighting)
    • 7.1.8 Technical Consumer Products Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET