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市場調査レポート
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1689870

欧州のE-bike市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 262 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のE-bike市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 262 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のE-bike市場規模は2025年に212億8,000万米ドルと推定され、2029年には292億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2029年)のCAGRは8.31%で成長すると予測されます。

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推進セグメント市場概要

  • 2021年の電動自転車販売台数約2,400万台に対し、2022年には同地域で合計約2,600万台が販売されました。e-シティ/アーバン、e-トレッキング、e-MTBバイクが最も好まれる企業であり、国内のe-バイク販売台数全体の94%近くを占めました。e-bike市場の売上を牽引する主な要因としては、製品の革新的な特徴、バッテリーと駆動装置の完全統合、魅力的なデザイン、高品質素材の使用などが挙げられます。
  • オランダはドイツに次いで欧州で2番目に大きなe-bike市場です。2022年の同国のe-bike販売台数は約55万台で、約50万台を記録した前年に比べ微増となりました。同国におけるe-bikeの販売台数は昨年に比べて増加したもの、大きな変化はありません。これは、自転車シェアリング・システムやスワップ・バイクなどの慣行によって、新しい自転車の販売が影響を受けたためです。
  • 欧州諸国でe-bikeを採用する主な理由としては、健康上のメリット、環境上のメリット、出費の削減、交通渋滞の回避、若者のスポーツ用品としてのe-bike需要の高まりなどが考えられます。これらすべての要因が、予測期間中の市場成長を後押しすると予想されます。

欧州の国別市場概要

欧州のE-bike市場動向

ドイツは、成熟した市場と消費者の強い支持を示す、際立って高い普及率で際立っています。

  • 欧州ではここ数年、E-bikeの需要が大きく伸びています。燃料価格の上昇、ピーク時の交通渋滞、運動効果などが、英国、イタリア、スペイン、ドイツなどの欧州諸国におけるe-bikeの普及率上昇の要因となっています。デンマークはe-bike販売の主要シェアを占め、2019年の普及率はルクセンブルクなど同地域の他国よりも高かったです。e-bikeの需要の高まりは、欧州全域での普及率をさらに加速させました。
  • COVID-19事件の増加は自転車ビジネスに好影響を与えました。人々は社会的距離を保つために公共交通機関やレンタル交通機関を避けるようになったため、通勤方法を変更し、便利で価格に優しい選択肢としてe-bikeに投資しました。こうした要因により、2020年には欧州全域でe-bikeの普及率が加速しました。
  • 事業活動の再開や、ロックダウンや貿易活動などの制限の緩和は、e-bikeの採用を後押しし、同地域での輸出入活動を活発化させました。e-bikeに対する消費者の関心が高まっていることから、予測期間中、同地域でのe-bikeの普及が進むと予想されます。

特にベルギーとオランダでは、5~15kmの通勤距離が着実に伸びており、効率的な交通手段と都市計画を反映しています。

  • 欧州には、オランダ、ポーランド、英国など、自転車にやさしい国が多いです。これらの国では最近、自転車の需要が伸びています。欧州の人々は、短距離(5~15km)の通勤や、企業や市場を含む近隣地域への移動に、徐々に自転車を利用するようになっています。ベルギーは、5~15km以内の通勤者の割合が欧州で最も高い国です。
  • 2020年のCOVID-19の大流行は、安全で隔離された交通手段としての自転車に対する人々の認識を変えました。人々はパンデミックの間、理想的な運動手段として自転車を選んだり、週末に近隣地域へのんびりサイクリングに出かけたりしたため、2021年には1日の移動距離が5~15kmの通勤者数が0.3%増加します。1日の通勤距離が5~15kmの消費者は、最大40~45kmの航続距離を実現する最先端のバッテリーパックを搭載したe-bikeに惹かれました。
  • この地域では、5~15km圏内の勤務先まで定期的に自転車で通勤する人が多いです。英国、ドイツ、オランダ、ノルウェーなどの先進国では、自転車通勤がますます一般的になっています。その主な理由は、健康的で二酸化炭素排出量が少なく、燃料効率が高く、交通時間の節約になるからです。予測期間中、これらの要因により、欧州全域で1日5~15kmの距離を移動する通勤者の数が加速すると予想されます。

欧州のE-bike産業の概要

欧州のE-bike市場は断片化されており、上位5社で18.14%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Accell Group, CUBE Bikes, Giant Manufacturing, Merida Industry and Pon Holding B.V.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自転車販売台数
  • 一人当たりGDP
  • インフレ率
  • 電子自転車の普及率
  • 1日の移動距離が5~15キロの人口/通勤者の割合
  • レンタサイクル
  • E-bikeバッテリー価格
  • バッテリー化学の価格表
  • 超ローカル配送
  • 自転車専用レーン
  • トレッカー数
  • バッテリー充電能力
  • 交通渋滞指数
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進力タイプ
    • ペダルアシスト
    • スピードペデレック
    • スロットルアシスト
  • 用途タイプ
    • 貨物/ユーティリティ
    • シティ/アーバン
    • トレッキング
  • バッテリータイプ
    • 鉛バッテリー
    • リチウムイオンバッテリー
    • その他
  • 生産国
    • オーストリア
    • ベルギー
    • チェコ共和国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ルクセンブルク
    • オランダ
    • ポーランド
    • スペイン
    • スイス
    • 英国
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Accell Group
    • Brompton Bicycle
    • CUBE Bikes
    • Fritzmeier Systems GmbH & Co. KG(M1 Sporttechnik)
    • Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • Kalkhoff Werke GmbH
    • KTM Bike Industries
    • Merida Industry Co. Ltd
    • Pedego Electric Bikes
    • Pon Holding B.V.
    • Riese & Muller
    • Royal Dutch Gazelle
    • Swiss E-Mobility Group(SEMG)
    • Trek Bicycle Corporation
    • VanMoof BV
    • Volt Electric Bikes
    • Yamaha Bicycles

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 69010

The Europe E-bike Market size is estimated at 21.28 billion USD in 2025, and is expected to reach 29.28 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 8.31% during the forecast period (2025-2029).

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PROPULSION SEGMENT MARKET OVERVIEW

  • A total of around 26 million units of electric bicycles were sold in the region in 2022, compared to around 24 million units of bikes in 2021. E-city/urban, e-trekking, and e-MTB bikes were the most preferred companies, occupying nearly 94% of all the e-bike sales in the country. Some of the major factors driving the sales of the e-bike market are the innovative character of the product, fully integrated batteries and drives, appealing designs, and the use of high-quality materials.
  • After Germany, the Netherlands is the second-largest e-bike market in Europe. In 2022, the country witnessed a sale of nearly 0.55 million e-bikes, which was a slight increase compared to the previous year, which recorded nearly 0.5 million unit sales. Though the volume of e-bikes in the country increased as compared to last year, it was not a considerable change. This can be attributed to the fact that new bike sales were affected by practices, such as bike-sharing systems and swap bikes.
  • Some of the major reasons considered for adopting e-bikes in European countries are the health benefits, environmental benefits, reduction in expenditure, avoidance of traffic congestion, and rise in demand for e-bikes as sports equipment among youth. . All these factors are expected to help the market growth over the forecast period.

EUROPE COUNTRY LEVEL MARKET OVERVIEW

Europe E-bike Market Trends

Germany stands out with its notably high adoption rates, indicating a mature market and strong consumer acceptance

  • Europe has witnessed a significant demand for e-bicycles over the past few years. Rising fuel prices, traffic jams during peak hours, and exercise benefits are some of the factors responsible for the increasing adoption rate of e-bikes in European countries, such as the United Kingdom, Italy, Spain, and Germany. Denmark accounted for the major share of e-bike sales and had a higher adoption rate in 2019 than other countries in the region, such as Luxembourg. The growing demand for e-bikes further accelerated their adoption rate across Europe.
  • The growing number of COVID-19 cases affected the bicycle business positively. As people avoided public or rented transportation to maintain social distancing, they changed their commuting methods and invested in e-bikes as a convenient and price-friendly option. Such factors accelerated the adoption rate of e-bikes in 2020 across Europe.
  • The resumption of business operations and the relaxation of restrictions, such as lockdowns and trade activities, boosted the adoption of e-bikes and increased the import and export activities in the region. The growing consumer interest in e-bikes is expected to increase their adoption in the region during the forecast period.

Steady growth in 5-15 km commutes, especially in Belgium and the Netherlands, reflects efficient transportation and urban planning

  • Europe has many bicycle-friendly countries, including the Netherlands, Poland, and the United Kingdom. The demand for bicycles has grown recently in these countries. People in Europe are gradually shifting toward bicycles for shorter commutes (5-15 km) or trips to neighboring areas, including businesses and markets. Belgium has the highest percentage of daily commuters within 5-15 km in Europe.
  • The COVID-19 pandemic in 2020 changed people's perceptions of bicycles as a secure, isolating means of transportation. People chose bicycles as an ideal form of exercise during the pandemic or engaged in weekend leisurely rides to neighboring areas, thus increasing the number of commuters with a daily travel distance of 5-15 km by 0.3% in 2021. Consumers commuting a daily distance of 5-15 km per day were drawn to e-bikes with their cutting-edge battery packs that offer an increased range of up to 40-45 km.
  • Many people in the region regularly commute by bicycle to their places of employment within 5-15 km. Bicycle commuting is increasingly common in developed countries like the United Kingdom, Germany, Netherlands, and Norway, largely because it is healthy, carbon-free, fuel-efficient, and saves time in traffic. During the forecast period, these factors are anticipated to accelerate the number of commuters traveling a daily distance of 5-15 km across Europe.

Europe E-bike Industry Overview

The Europe E-bike Market is fragmented, with the top five companies occupying 18.14%. The major players in this market are Accell Group, CUBE Bikes, Giant Manufacturing Co. Ltd., Merida Industry Co. Ltd and Pon Holding B.V. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Austria
    • 5.4.2 Belgium
    • 5.4.3 Czech Republic
    • 5.4.4 France
    • 5.4.5 Germany
    • 5.4.6 Italy
    • 5.4.7 Luxembourg
    • 5.4.8 Netherlands
    • 5.4.9 Poland
    • 5.4.10 Spain
    • 5.4.11 Switzerland
    • 5.4.12 UK
    • 5.4.13 Rest-of-Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Accell Group
    • 6.4.2 Brompton Bicycle
    • 6.4.3 CUBE Bikes
    • 6.4.4 Fritzmeier Systems GmbH & Co. KG (M1 Sporttechnik)
    • 6.4.5 Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • 6.4.6 Kalkhoff Werke GmbH
    • 6.4.7 KTM Bike Industries
    • 6.4.8 Merida Industry Co. Ltd
    • 6.4.9 Pedego Electric Bikes
    • 6.4.10 Pon Holding B.V.
    • 6.4.11 Riese & Muller
    • 6.4.12 Royal Dutch Gazelle
    • 6.4.13 Swiss E-Mobility Group (SEMG)
    • 6.4.14 Trek Bicycle Corporation
    • 6.4.15 VanMoof BV
    • 6.4.16 Volt Electric Bikes
    • 6.4.17 Yamaha Bicycles

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms