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市場調査レポート
商品コード
1689863

北米のカウンタートップ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Countertop - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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北米のカウンタートップ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

北米のカウンタートップの市場規模は2025年に363億1,000万米ドルと推定・予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは2.79%で、2030年には416億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 北米のカウンタートップ需要は、建設業界におけるユーティリティスペースの重要性の高まりが主因となって、力強い伸びをみせています。新興諸国とは異なり、北米などの先進市場では、カウンタートップはキッチンやバスルームですでに広く使用されています。
  • 米国やカナダなどの国々では、建設活動が活発化し、住宅完成件数が増加しています。広々としたキッチンや、より多くのカウンタートップ面積を必要とする複数のバスルームに対する消費者の嗜好が高まっているため、カウンタートップ製品の需要はさらに高まると思われます。
  • 既存構造物の改良・補修への支出の増加や、ラミネートから高価格の代替素材への製品構成の変化も、市場の成長を後押ししています。好まれているカウンタートップ素材には、無垢のサーフェス、御影石、石英などがあり、住宅のリフォームや新築の増加に伴い、これらの需要が増加しています。また、ラミネートは、リーズナブルな価格で良好な性能を発揮するため、特に予算に敏感な消費者に人気のあるカウンタートップのカテゴリーです。

北米のカウンタートップ市場動向

北米諸国のカウンタートップ最大市場はキッチンであり続ける

大規模な住宅市場に支えられ、同地域のカウンタートップ製品需要の3分の2近くをキッチン・セグメントが占めています。米国、カナダ、メキシコのような先進国では、大型キッチンや定期的なキッチンリフォームへの関心の高まりにより、キッチンカウンター市場の需要が力強い伸びをみせています。

住宅所有者は、より自然な外観と美的感覚に優れ、自宅やキッチンに付加価値を与える表面材を探しているため、キッチンカウンターの好ましい媒体は、花崗岩石、磁器スラブ、ブッチャーブロックカウンターです。ラミネートは、その低価格と最小限のメンテナンス要件により、米国人がキッチンで好む主要なカウンタートップ素材の1つです。

米国、建設活動の活発化によりカウンタートップの一大市場として台頭

一戸建て住宅セクターを含む米国の建築・建設セクターの回復により、複数のバスルームやモジュラーキッチンスペースに対する消費者の嗜好が高まっています。このため、米国では予測期間中にカウンタートップの消費が拡大すると見込まれます。

米国では住宅建設が勢いを増しており、高級キッチンやバスルームの需要に拍車をかけています。これが市場需要に拍車をかけると予想されます。集合住宅と一戸建て住宅の両方を含む住宅戸数の増加は、予測期間においてカウンタートップ製品の需要をさらに促進するであろう。

北米のカウンタートップ産業概要

Masco Corporation、Cambria Quartz、Caesarstone、Precision CounterTopsなどの企業が存在し、市場は断片化されています。カウンタートップメーカーは、製品ラインナップを拡大・多様化し、他のカウンタートップ材を提供することで事業を拡大することで、競争力を高めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場に関する洞察

  • 業界を取り巻く環境と規制要因に関する洞察
  • カウンタートップ製品に対する消費者の購買嗜好に関する洞察
  • カウンタートップの用途に関する洞察
  • 業界の技術革新に関する洞察

第5章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • グラナイト
    • ソリッドサーフェス
    • ラミネート
    • 大理石
    • 石英コーティング
    • その他の材料
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
  • タイプ別
    • キッチン
    • バスルーム
    • その他のタイプ
  • 国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他北米地域

第7章 競合情勢

  • 市場競合概要
  • 企業プロファイル
    • Mascow Corporation
    • Cambria
    • SilverStone
    • Precision Countertops
    • Caesarstone
    • StonePark USA
    • Okite
    • LG Hausys Viatera
    • Wilsonart
    • VicoStone

第8章 アナリストの見解と市場の将来性

第9章 付録

第10章 出版社について

目次
Product Code: 68960

The North America Countertop Market size is estimated at USD 36.31 billion in 2025, and is expected to reach USD 41.66 billion by 2030, at a CAGR of 2.79% during the forecast period (2025-2030).

North America Countertop - Market - IMG1

Key Highlights

  • The demand for countertops in North America is witnessing strong growth, majorly due to the increasing importance of utility spaces in the construction industry. Unlike in developing countries, countertops are already widely used in kitchens and bathrooms in developed markets, such as North America.
  • Countries, such as the United States and Canada, are witnessing increased construction activity and growth in housing completions, which will further fuel the demand for countertop products as there is a growing consumer preference for spacious kitchens and multiple bathrooms that require more countertop area.
  • Increased spending on improvement and repair of existing structures. and shift in the product mix from laminates to higher-priced alternative materials are also fueling the market growth. Some of the preferred countertop materials are solid surface, granite, and quartz, and the demand for these is increasing as the home remodeling and new home construction ramps up. Laminates are also a popular countertop category particularly for the budget-conscious consumers, due to their favorable performance at reasonable prices.

North America Countertop Market Trends

Kitchens to Remain the Largest Market for Countertops in North American Countries

The kitchen segment accounted for nearly two-thirds of the demand for countertops products in the region supported by the large residential market. In developed countries, like the United States, Canada, and Mexico, the demand for kitchen countertop markets is witnessing a strong growth due to the rising interest in large kitchens and remodeling kitchens on a regular basis.

The preferred mediums for kitchen countertops are granite stone, porcelain slab, and butcher-block countertops as homeowners are looking up for more natural-looking and aesthetically pleasing surface materials that will add more value to their home and kitchen. Laminates are one of the leading countertop materials preferred by Americans in their kitchens due to their low price points and minimal maintenance requirements.

United States Emerging as a Prime Market for Countertops Due to Increased Construction Activities

The recovery of the US building and construction sectors, including the single-family housing sectors, has increased the consumer preferences for multiple bathrooms and modular kitchen spaces. This, in turn, is expected to propel the consumption of countertops in the United States in the forecast period.

The US housing construction is gaining momentum and there is increasing residential activity in the country which is fueling the demand for luxury kitchen and bathrooms. This is further expected to spur market demand. This increasing number of housing units which include both multi-family and single-family housing completions will further fuel the demand for countertop products in the forecast period.

North America Countertop Industry Overview

The market studied is fragmented with the presence of players, such as Masco Corporation, Cambria Quartz, Caesarstone, and Precision CounterTops. Countertop manufacturers are becoming more competitive by expanding and diversifying their product offerings and expanding their businesses by providing other countertop materials.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Insights on Environmental and Regulatory Factors for the Industry
  • 4.2 Insights on Consumer Buying Preferences for Countertop Products
  • 4.3 Insights on Applications of Countertops
  • 4.4 Insights on Technological Innovations in the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Drivers
  • 5.3 Market Restraints
  • 5.4 Opportunities
  • 5.5 Industry Value Chain Analysis
  • 5.6 Porter's Five Forces Analysis

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Granite
    • 6.1.2 Solid Surface
    • 6.1.3 Laminate
    • 6.1.4 Marble
    • 6.1.5 Quartz Surfaces
    • 6.1.6 Other Materials
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Residential
    • 6.2.2 Commercial
  • 6.3 By Type
    • 6.3.1 Kitchen
    • 6.3.2 Bathroom
    • 6.3.3 Other Types
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United States
    • 6.4.2 Canada
    • 6.4.3 Mexico
    • 6.4.4 Rest of North America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Market Competition Overview
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Mascow Corporation
    • 7.2.2 Cambria
    • 7.2.3 SilverStone
    • 7.2.4 Precision Countertops
    • 7.2.5 Caesarstone
    • 7.2.6 StonePark USA
    • 7.2.7 Okite
    • 7.2.8 LG Hausys Viatera
    • 7.2.9 Wilsonart
    • 7.2.10 VicoStone

8 ANALYST VIEW AND FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX

10 ABOUT US