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市場調査レポート
商品コード
1689842

セラミックテーブルウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Ceramic Tableware - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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セラミックテーブルウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

セラミックテーブルウェアの市場規模は2025年に619億1,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは6.21%で、2030年には836億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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セラミックテーブルウェア市場は、予測期間中に力強い成長を示すと予測されています。セラミックテーブルウェア市場の成長を促進する主な要因としては、住宅リフォームの増加、世帯数の増加、モジュラーキッチンの設置の増加などが挙げられます。また、飲食品や家庭装飾産業も急成長を遂げており、予測される期間においてセラミックテーブルウェア製品の需要をさらに促進すると予想されます。

世界的に、eコマースの着実な増加により、セラミックテーブルウェア業界の生産者やサプライヤーがオンラインプラットフォームを通じて製品を販売する有利な機会が生まれています。世界中の幅広い顧客に対応するため、セラミックテーブルウェアの生産者やサプライヤーは様々なeコマース・ポータルでの製品販売に注力しています。

北米諸国では、賃貸住宅に住む傾向が高まっているため、消費者は頻繁に家を買い替えます。そのため、消費者は新しい家に新しい食器製品を置くことを好みます。これが最終的にセラミックテーブルウェア製品の市場需要を押し上げています。

セラミックテーブルウェア市場の動向

オンライン販売の急成長が市場を牽引

インターネットやスマートフォンの世界の普及により、オンラインチャネルを通じたセラミックテーブルウェアの販売が急成長しています。買い物のしやすさ、多額の割引、支払いや返品に関するポリシーの充実といった要因が、消費者のオンラインによるセラミックテーブルウェアの購入を後押ししています。さらに、多忙なスケジュールをこなす若い労働者層は、アクセスが簡単でドアステップ・サービスが受けられるため、オフラインよりもオンライン・チャネルを購入媒体として好みます。このことが、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。

米国や英国などの国々では、eコマースをベースとした家庭用品・食器製品の販売がここ数年増加しており、この動向は今後も続くと予想されます。オンライン小売チャネルは、中国、インド、ドイツ、英国など他の国々でも急速に拡大しています。eコマース・チャネルは、世界中のセラミックテーブルウェア製品にとって不可欠な媒体となり、予測期間中のセラミックテーブルウェア市場の成長に大きく貢献すると思われます。

アジア太平洋と欧州がセラミックテーブルウェア市場を独占している

アジア太平洋地域は、インドや中国などの新興国からの高い需要により、セラミックテーブルウェアの最も急成長している地域市場の一つです。可処分所得の増加とブランド意識の高まりが、アジア太平洋地域におけるブランドセラミックテーブルウェアへの高い需要につながっています。人口の増加と急速な開発による住宅数の増加も、顕著な促進要因となっています。さらに、ホテル、レストラン、その他の外食オプションの数が増加していることも、予測期間におけるこの地域の市場成長に拍車をかけています。

欧州もまた、セラミックテーブルウェア産業における支配的な市場の一つです。欧州ではドイツ、英国、フランスがセラミックテーブルウェアの主要生産国であり、予測期間には欧州ブランドが食器製品の世界ハイエンド市場を独占すると予想されています。

セラミックテーブルウェア産業の概要

世界のセラミックテーブルウェア市場は、Fiskars Group, Rosenthal GmbH, Libbey, Meissen, Seltmann Weiden, RAK Porcelain, Villeroy & Boch, WMF, Lenox, and Churchill Chinaのような主要企業が存在し、競争が激しくなっています。 れらの企業は、市場に多数の地元企業が存在するため、今後数年間厳しい競争に直面すると予想されています。大手ブランドは、世界のセラミックテーブルウェア市場での足跡を強化するために、新製品の革新と研究開発活動に注力しています。企業は、合併や買収、地元ブランドとの合弁事業に取り組むことで、製品ポートフォリオの拡大に向けて動いています。発展途上国のメーカーは、生産コストの削減と収益性の向上に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターの5フォース分析
  • 全素材タイプの食器市場に関する洞察
  • 業界の主要動向に関する洞察

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ポーセレンとボーンチャイナ
    • ストーンウェア(セラミック)
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 家庭
    • 商業
      • 宿泊施設・ホスピタリティ
      • フードサービス
      • その他
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット&ハイパーマーケット
    • 専門店
    • 卸売業者
    • オンライン
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場競争の概要
  • 企業プロファイル
    • Fiskars Group
    • Rosenthal GmbH
    • Libbey
    • Meissen
    • Seltmann Weiden
    • RAK Porcelain
    • Villeroy & Boch
    • WMF
    • Lenox
    • Churchill China
    • KAHLA Porzellan
    • SCHONWALD
    • Lenox
    • Portmeirion Group PLC
    • The Oneida Group
    • TATA ceramics
    • Sitong Group
    • Narumi

第7章 アナリストの見解と市場の将来

第8章 付録

第9章 出版社について

目次
Product Code: 68843

The Ceramic Tableware Market size is estimated at USD 61.91 billion in 2025, and is expected to reach USD 83.67 billion by 2030, at a CAGR of 6.21% during the forecast period (2025-2030).

Ceramic Tableware - Market - IMG1

The ceramic tableware market is projected to witness strong growth in the anticipated period. Some of the major factors driving the growth of the ceramic tableware market include an increasing number of home renovation projects, a rising number of household units, and an increase in the installation of modular kitchens. The food and beverage and home decor industries are also witnessing rapid growth which is expected to further propel the demand for ceramic tableware products in the anticipated period.

Globally, there is a steady rise in e-commerce that has created lucrative opportunities for producers and suppliers in the ceramic tableware industry to sell their products through online platforms. In order to cater to a wide range of customers across the globe, producers and suppliers of ceramic tableware are focusing on selling their products on various e-commerce portals.

In North American countries, there is also an increasing trend of living in rental houses which makes consumers change their houses often and, thus consumers prefer to have new tableware products in their new houses. This is eventually propelling the market demand for ceramic tableware products.

Ceramic Tableware Market Trends

Rapid Growth of Online Sales is Driving the Market

The sales of ceramic tableware through the online channel are growing swiftly due to the increasing penetration of the internet and smartphones globally. The factors such as ease of shopping, hefty discounts, and better payment and return policies are encouraging consumers to purchase ceramic tableware online. Moreover, the young working population with hectic schedules prefer online channels as their purchase medium rather than offline due to easy access and doorstep service. This, in turn, is expected to fuel the growth of the market in the forthcoming years.

In countries such as the United States and United Kindom, e-commerce based houseware and tableware product sales are increasing since the last few years and the growth trend is expected to continue. The online retail channel is also expanding rapidly in several other countries such as China, India, Germany, and the UK. The e-commerce channel will be an integral medium for ceramic tableware products worldwide and will contribute significantly to the ceramic tableware market growth in the forecast period.

Asia-Pacific and Europe are Dominating the Ceramic Tableware Market

The Asia Pacific is one of the fastest-growing regional markets for Ceramics tableware due to high demand from developing countries such as India and China. The rise in disposable income and brand consciousness has led to high demand for branded ceramic tableware in the Asia Pacific region. The increasing number of houses due to the growing population and rapid development is also a prominent driving factor. Moreover, the rising number of hotels, restaurants, and other options of dining out is fueling the regional market growth in the forecast period.

Europe is also one of the dominant markets in the ceramic tableware industry. In Europe Germany, the UK, and France are major producers of ceramics tableware and the European brands are anticipated to dominate the global high-end market for tableware products in the forecast period.

Ceramic Tableware Industry Overview

The global ceramic tableware market is highly competitive with the presence of some key players such as Fiskars Group, Rosenthal GmbH, Libbey, Meissen, Seltmann Weiden, RAK Porcelain, Villeroy & Boch, WMF, Lenox, and Churchill China. These players are projected to face tough competition in the forthcoming years due to the presence of a large number of local players in the market. The major brands are focussing on the innovation of new products and research and development activities to strengthen their footprint in the global ceramic tableware market. The companies are moving towards the expansion of their product portfolios by engaging in mergers and acquisitions and joint ventures with local brands. The manufacturers in developing countries are focusing on reducing their cost of production and increasing their profitability.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Porter's 5 Force Analysis
  • 4.7 Insights on tableware market for all material types
  • 4.8 Insights on key trends in the industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Porcelain and Bone China
    • 5.1.2 Stoneware (Ceramic)
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Household
    • 5.2.2 Commercial
      • 5.2.2.1 Accommodation and Hospitality Segment
      • 5.2.2.2 Food Service Segment
      • 5.2.2.3 Others
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets & Hypermarkets
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Wholesalers
    • 5.3.4 Online
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Competion Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Fiskars Group
    • 6.2.2 Rosenthal GmbH
    • 6.2.3 Libbey
    • 6.2.4 Meissen
    • 6.2.5 Seltmann Weiden
    • 6.2.6 RAK Porcelain
    • 6.2.7 Villeroy & Boch
    • 6.2.8 WMF
    • 6.2.9 Lenox
    • 6.2.10 Churchill China
    • 6.2.11 KAHLA Porzellan
    • 6.2.12 SCHONWALD
    • 6.2.13 Lenox
    • 6.2.14 Portmeirion Group PLC
    • 6.2.15 The Oneida Group
    • 6.2.16 TATA ceramics
    • 6.2.17 Sitong Group
    • 6.2.18 Narumi

7 ANALYST VIEW AND FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

9 ABOUT US