デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1689825

ASEANの敏感肌用スキンケア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

ASEAN Sensitive Skin Care - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 116 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.64円
ASEANの敏感肌用スキンケア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 116 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ASEANの敏感肌用スキンケア市場は予測期間中にCAGR 9.35%を記録する見込み

ASEAN Sensitive Skin Care-Market-IMG1

主なハイライト

  • ASEAN地域は、タイ、インドネシア、マレーシア、シンガポールなどの熱帯諸国で構成されています。これらの国に住む人々の皮膚は、日光や高湿度の天候の影響にさらされやすいため、刺激や過敏症になりやすいです。気候は皮膚のマイクロバイオーム・バランスに影響を与えるだけでなく、アトピー性皮膚炎、湿疹、赤み、肌の黒ずみ、ニキビ、色素沈着、くすみなど、多くの皮膚疾患につながります。
  • そのため、可処分所得が増加し、新興成人が身だしなみを整える習慣や自己認識を重視するようになったことで、この地域ではスキンケア製品に対する需要が大幅に増加しています。UN Comtradeの調査によると、日本からシンガポールへの化粧品・トイレタリー製品の輸入額は2022年に約7億5,075万米ドルに達しました。
  • さらに、企業は敏感肌の人をターゲットにした製品を発売しています。例えば2022年、パラゴンはラボーレや他の皮膚専門家と共同で、特に低気候国の敏感肌向けに設計されたラボーレ製品シリーズを発売しました。この製品シリーズは、バリアリバイブクリーム、マイルドクレンザー、ハイドレーショントナー、フィジカルサンスクリーン、アルコール・香料フリー、ノンコメドジェニック、皮膚科学テスト済み、ヴィーガン、クルーエルティフリーというラベルのスキンニュートリションジェルで構成されています。このような技術革新は、ミニマリストやクリーンビューティーの新たな動向とともに、調査期間中の市場に明るい展望をもたらすと思われます。

ASEANの敏感肌用スキンケア市場の動向

ナチュラル・オーガニック処方への志向の高まり

  • 消費者の間では、スキンケア製品に使用される合成化学物質や、その潜在的な副作用によって引き起こされる肌荒れ、アレルギー、肌のくすみ、毒性など、さまざまな健康問題に対する認識が高まっています。このため、ナチュラル・オーガニックスキンケア製品市場の需要拡大への道が開かれつつあります。オーガニックや天然成分で作られた敏感肌用スキンケア製品は、皮膚に有害な影響を与えず、一般的に皮膚に無害であるため、大きな需要があります。
  • 多くの人々の間で皮膚過敏状態が増加しているため、そのような状態を予防または治療するための敏感肌用スキンケア製品の売上が伸びています。そのため、「オーガニック」、「ビーガン」、「ナチュラル」、「ケミカルフリー」、「クルーエルティフリー」などの謳い文句を掲げ、植物由来のクリーンラベル成分を配合したオーガニックスキンケア製品シリーズを発売することで、この関心の高まりに乗じています。例えば、2021年にはシンガポールを拠点とする美容スタートアップのSage &Ylangが、敏感肌向けに特別に開発された初のカスタマイズ可能なマイクロバイオーム美容液を発売しました。こうした技術革新は、今後数年間、市場を後押しすると予想されます。
  • その他の活動として、特に敏感肌用スキンケア分野では、革新的なソリューションの導入につながる現代技術の存在が、色素沈着、刺激、火傷などの肌問題に対処するのに役立つ「フリーフロム」スキンケア製品を積極的に求める敏感肌の消費者の増加を促しています。このような要因が、ASEAN市場の敏感肌用スキンケア製品に対する需要と成長を支えています。

インドネシアが市場を独占

  • インドネシアは現在、ASEANの敏感肌用スキンケア市場で最大のシェアを占めています。これは、セルフグルーミング製品への注目が高まっていることに起因しています。最近では、天然成分ベースの敏感肌用製品がインドネシア人、特にスキンケア製品の成分を調査する傾向のある若年層の間で絶大な人気を博しています。これとは別に、インターネットの普及と、ソーシャルメディアの美容インフルエンサーが消費者の購買決定に与える影響も、eコマース・チャンネルを通じた同国のスマート・スキンケア需要を促進する重要な要因となっています。
  • そのため、各企業はオンライン販売チャネルに注力し、売上を拡大しています。例えば、ビオデルマは敏感肌の消費者向けに「ビオデルマセンシビオマイルドクレンジングフォーミングジェルセンシティブスキン」を提供しています。同ブランドは、オンライン・プラットフォームであるCare to Beautyを通じて全国に製品を提供しています。さらに、購買力の向上により、輸入ニッチ製品やプレミアム製品に対する需要が生まれています。その結果、各ブランドは市場のイノベーションを先導する、よく調査された製品を提供し、市場にプラスの影響を与えています。
  • インドネシアの女性は信頼できるブランドを好み、自分の肌タイプに合った製品を求める。スキンケア成分や製品に関するメディアの報道、特にオンラインでの報道が増加しており、消費者は友人やソーシャルメディアのインフルエンサーの推薦に従う傾向が強くなっていることが、市場の成長を支えていると思われます。インドネシアの消費者の間で敏感肌のアレルギーや湿疹、酒さなどの問題が増加していることは、敏感肌用スキンケア製品の需要を煽る可能性が高いです。例えば、ZAPクリニックによると、2022年にはジェネレーションYの消費者の26.9%が敏感肌(赤みや炎症)の問題を抱えています。

ASEANの敏感肌用スキンケア産業概要

ASEANの敏感肌用スキンケア製品市場は断片化されており、地域および国際的な競合企業で構成されています。主な市場プレーヤーは、ジョンソン・エンド・ジョンソン、ユニリーバPLC、ロレアルSA、グラクソ・スミスクラインPLC、バイヤスドルフAGなどです。これらの世界プレーヤーは、タイ、インドネシア、ベトナムなどのアジア太平洋の新興市場がもたらす機会を活用し、収益基盤を拡大することに注力しています。

これらの企業はまた、研究開発やマーケティングに投資し、市場での主導的地位を維持するために販売チャネルを拡大しています。これらの主要企業は、天然成分や技術革新など、敏感肌用スキンケア製品市場における広範な製品ポートフォリオを有しています。さらに、規模の経済と消費者の高いブランド・ロイヤルティが、これらの企業に優位性を与えています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ナチュラルオーガニック処方への志向の高まり
    • ソーシャルメディアと美容インフルエンサーの影響力の増大
  • 市場抑制要因
    • 偽造スキンケア製品の増加
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • クレンジング
    • クリームと保湿剤
    • 美容液・エッセンス
    • 化粧水
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • インドネシア
    • タイ
    • シンガポール
    • マレーシア
    • フィリピン
    • その他のASEAN諸国

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Beiersdorf AG
    • Unilever PLC
    • Loreal SA
    • Johnson & Johnson, Services Inc.
    • Galderma Laboratories LP
    • Glaxosmithkline PLC
    • Pierre Fabre Group
    • Sebapharma GmbH & Co. KG
    • Sarbec Cosmetics Limited
    • Topix Pharmaceuticals Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68707

The ASEAN Sensitive Skin Care Market is expected to register a CAGR of 9.35% during the forecast period.

ASEAN Sensitive Skin Care - Market - IMG1

Key Highlights

  • The ASEAN region comprises tropical countries like Thailand, Indonesia, Malaysia, and Singapore. The skin of people residing in these countries is more prone to irritation and sensitivity due to enhanced exposure to sunlight and high humidity weather effects. Not only does the climate impact the microbiome balance of the skin, but it also leads to numerous skin conditions like atopic dermatitis, eczema, redness, dark skin, acne, pigmentation, and dullness.
  • Therefore, with rising disposable incomes and increasing focus on grooming habits and self-perceptions among emerging adults, there has been a significant rise in the demand for skin care products in the region. According to a survey by UN Comtrade, the value of cosmetics and toiletries imports from Japan to Singapore amounted to around USD 750.75 million in 2022.
  • Moreover, companies are launching products targeting individuals with sensitive skin. For instance, in 2022, in collaboration with LABORE and other skin experts, Paragon launched a range of LABORE products designed especially for sensitive skin in low-climate countries. The product range comprises barrier revive cream, mild cleanser, hydration toner, physical sunscreen, and skin nutrition gel labeled as alcohol and fragrance-free, non-comedogenic, dermatologically tested, vegan, and cruelty-free. Such innovations, along with emerging minimalist and clean beauty trends, will likely create a positive outlook for the market during the study period.

ASEAN Sensitive Skin Care Market Trends

Rising Inclination Towards Natural and Organic Formulations

  • Consumers are increasingly becoming aware of synthetic chemicals used in skincare formulations and their potential side effects leading to various health issues like skin irritation, allergies, skin dullness, toxicity, etc. This is paving the way for enhanced demand for natural and organic skincare products market. Sensitive skin care products made of organic and natural ingredients do not leave any harmful impact on the skin and are generally non-toxic to the skin and hence are greatly demanded.
  • The growing number of skin sensitivity conditions among a large population drives the sales of sensitive skin care products to prevent or treat such conditions. Therefore, players are capitalizing on this growing interest by introducing a range of organic skincare products containing plant-based, clean-label ingredients, with claims such as 'organic,' 'vegan,' 'natural,' 'chemical-free,' and 'cruelty-free.' For instance, in 2021, Singapore-based beauty start-up Sage & Ylang launched its first customizable microbiome beauty essence developed especially for sensitive skin. Such innovations are anticipated to provide a boost to the market in the coming years.
  • Additionally, the existence of modern-age technology, resulting in the introduction of innovative solutions, especially in the sensitive skincare segment, is encouraging a high number of sensitive consumers who actively seek 'free-from' skin care products that helps address their skin issues like pigmentation, irritation, burn, and others. Thus, such factors are bound to support the ASEAN market's demand and growth for sensitive skin care products.

Indonesia Dominates the Market

  • Indonesia currently occupies the largest share of the ASEAN-sensitive skincare market. This can be attributed to the increased focus on self-grooming products. Recently, natural ingredient-based products for sensitive skin have gained immense popularity among Indonesians, especially young adults who tend to research the ingredients in skincare products. Apart from this, the penetration of the Internet and the impact of social media beauty influencers on consumers' purchasing decisions are other significant factors driving the demand for smart skincare in the country through e-commerce channels.
  • Therefore, companies are focusing on online distribution channels to expand their sales. For instance, Bioderma offers Bioderma Sensibio Mild Cleansing Foaming Gel Sensitive Skin for consumers with sensitive skin. The brand offers its products nationwide through Care to Beauty, an online platform. Moreover, rising purchasing power has created a demand for imported niche and premium products. As a result, brands offer well-researched products led by innovations in the market, thereby influencing the market positively.
  • Indonesian women prefer trusted brands and seek products that are made for their skin type. The growing media coverage of skincare ingredients and products, particularly online, with consumers becoming more likely to follow the recommendation of friends or social media influencers, is likely to support the growth of the market. The rising incidence of sensitive skin allergies or issues like eczema, rosacea, and others among Indonesian consumers is likely to fuel the demand for sensitive skin care products. For instance, in 2022, according to the ZAP Clinic, 26.9% of Generation Y consumers are dealing with sensitive (redness and irritated) skin issues.

ASEAN Sensitive Skin Care Industry Overview

The ASEAN-sensitive skincare products market is fragmented and comprises regional and international competitors. Some key market players are Johnson & Johnson, Unilever PLC, L'Oreal SA, GlaxoSmithKline PLC, and Beiersdorf AG. These global players are focusing on leveraging opportunities posed by the emerging markets of Asia-Pacific, like Thailand, Indonesia, and Vietnam, to expand their revenue base.

These players are also investing in R&D and marketing and expanding distribution channels to maintain a leading position in the market. These leading companies have an extensive product portfolio in the sensitive skin care product market, including natural ingredients and innovation, among others. Additionally, economies of scale and high brand loyalty among consumers give these companies an upper edge.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and market definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Rising Inclination Towards Natural and Organic Formulations
    • 4.1.2 Growing Influence of Social Media and Beauty Influencers
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Enhanced Presence of Counterfeit Skincare Products
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Cleansers
    • 5.1.2 Creams and Moisturizers
    • 5.1.3 Serums and Essence
    • 5.1.4 Toners
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Indonesia
    • 5.3.2 Thailand
    • 5.3.3 Singapore
    • 5.3.4 Malaysia
    • 5.3.5 Philippines
    • 5.3.6 Rest of ASEAN

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Beiersdorf AG
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 Loreal SA
    • 6.3.4 Johnson & Johnson, Services Inc.
    • 6.3.5 Galderma Laboratories LP
    • 6.3.6 Glaxosmithkline PLC
    • 6.3.7 Pierre Fabre Group
    • 6.3.8 Sebapharma GmbH & Co. KG
    • 6.3.9 Sarbec Cosmetics Limited
    • 6.3.10 Topix Pharmaceuticals Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS