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市場調査レポート
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1689688

電解質ミックス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Electrolyte Mixes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 164 Pages
納期
2~3営業日
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電解質ミックス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 164 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

電解質ミックスの市場規模は2025年に5億9,594万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは2.81%で、2030年には6億8,451万米ドルに達すると予測されます。

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脱水症状を克服するための電解質入り製品に対する消費者の高い嗜好が、世界の主要市場促進要因の1つとして特定されています。また、フィットネス愛好者の増加も市場の成長に影響を与えています。フィットネス・トレーナーは、体内の水分と栄養素のバランスを維持し、運動前、運動中、運動後の水分補給を行うために、電解質ドリンクやパウダーを推奨しているからです。例えば、Sports &Fitness Industry AssociationとSports Marketing Surveys United Statesは、2021年のState of the Industry Reportを発表し、それによると、2021年にスポーツやフィットネス活動に参加した米国人は2億3,260万人で、2016年以降で最多となりました。

電解質ミックス市場は、消費者の健康意識の高まり、特にスポーツ選手やアスリートの間で、単に水を飲むだけでは身体に必要なミネラルをすべて摂取できないことから、市場を牽引しています。研究開発チームは、消費者がライフスタイルを変え、嗜好を向上させていることから、健康増進製品に対する需要を活用することに注力しています。

米国、中国、インド、オーストラリア、英国で糖尿病人口が増加していることも、炭水化物含有率の高いスポーツドリンクから、電解質飲料のような低炭水化物飲料や無炭水化物飲料に重点を移しています。低炭水化物飲料やケト・ダイエットのような変化した食事に対する消費者の需要が、炭水化物ゼロまたは低炭水化物の電解質飲料の需要を押し上げているため、世界の健康食品と飲料の消費は市場に大きな影響を与えています。

電解質ミックスの市場動向

ジムを含む身体活動への消費者の関心の高まり

電解質ミックスの全体的な需要は、電解質ミックス製品の使用の増加と活力を与える飲料への高い需要により増加しています。体力維持への関心の高まりと支出水準の上昇も、電解質ミックスの需要を世界的に押し上げています。労働統計局によると、米国では2021年に人口の21.5%が毎日スポーツ、運動、レクリエーション活動に参加し、2018年の19.1%から増加しました。健康志向の購買層や様々な陸上競技やアウトドアスポーツに参加する消費者の増加が、電解質ミックスの需要全体を押し上げました。同様に、高強度の運動に携わるアスリートは、汗を通して体内で失われたミネラルを補給するために電解質ミックスを使用します。

すぐに飲める飲料やショットは、水分補給と電解質、炭水化物、その他の栄養素の再統合を行うための、おいしく効率的な方法です。ジムのようなヘルス・フィットネス・センターの増加は、市場の成長にプラスの影響を与えています。電解質は、激しい運動をしている人の間で需要が増加しており、運動による発汗の際に体液を保持するために必要です。また、関節を潤滑に保ち、脱水による疲労を回避してエネルギーを維持する効果もあります。

市場をリードする北米

北米が電解質ミックス市場をリードしているのは、水に液体増強剤を加えることで健康的な水分補給を求める消費者が増加しているためです。電解質ミックスの健康上の利点が市場の成長を後押ししています。米国の電解質市場の企業は、消費者志向の広告や多種多様なエナジードリンクを打ち出しています。また、スポーツ関連のイベントを通じて製品を宣伝したり、人気スポーツ・アイコンを自社製品の広告に起用したりするなど、クロス・プロモーション戦術にも取り組んでおり、これが電解質ミックスの売上をさらに押し上げています。また、各社は栄養素を添加し、クリーンラベル、グルテンフリー、シュガーフリー、オーガニックなどの謳い文句を掲げた製品を発売しており、これらは主にスポーツに熱中する10代や若年層の消費者に影響を与え、電解質ミックスの需要を押し上げています。例えば、シュガーブレイクは2022年に電解質ミックス「エナジャイズ」を米国で発売しました。同製品は糖質を添加せず、カリウムやナトリウムといった必要な電解質を最適なレベルで含んでいます。

電解質ミックス業界の概要

電解質ミックス市場は非常に断片化されており、ローカル企業や地域企業が世界・メーカーと熾烈な競争を繰り広げています。電解質ミックス市場の主要企業には、PepsiCo、Abbott Laboratories、大塚製薬、Nestle SA、Tailwind Nutritionなどがあります。同市場で事業を展開する企業が採用する主な戦略は、製品のイノベーション、事業拡大、M&Aです。顧客の嗜好が絶えず変化しているため、各社は市場での地位を維持するために、技術革新、事業運営、開発を継続しなければならないです。企業は、新製品のイントロダクションを人々に知らせ、ブランド・エクイティを高めるために、デジタルやソーシャルメディアでのプロモーションにシフトしています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • RTD飲料
    • 電解質粉末
    • 錠剤
  • フレーバー
    • フレーバー
    • フレーバーなし
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PepsiCo Inc.
    • Nestle SA
    • Kent Corporation
    • LyteLine LLC
    • Ultima Health Products Inc.
    • Abbott Laboratories
    • Unilever PLC
    • Otsuka Holdings Co. Ltd
    • Tailwind Nutrition
    • Vitalyte Sports Nutrition Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67311

The Electrolyte Mixes Market size is estimated at USD 595.94 million in 2025, and is expected to reach USD 684.51 million by 2030, at a CAGR of 2.81% during the forecast period (2025-2030).

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High consumer preference for electrolyte-infused products to overcome dehydration is identified as one of the key market drivers globally. An increasing number of fitness enthusiasts are also influencing the market's growth, as fitness trainers recommend electrolyte drinks and powders to maintain a balance of fluids and nutrients in the body and to keep hydrated before, during, and after workouts. For instance, the Sports & Fitness Industry Association and Sports Marketing Surveys United States released the State of the Industry Report for 2021, which states that 232.6 million Americans participated in sports and fitness activities in 2021, the most since 2016.

The electrolyte mixes market is driven by the growing health consciousness among consumers, particularly among sportspersons and athletes, as merely drinking water does not provide all the minerals required by the body. R&D teams are focused on taking advantage of the demand for healthy-improving products as consumers are changing their lifestyles and enhancing their preferences.

Rising diabetic populations in the United States, China, India, Australia, and the United Kingdom have also shifted their focus away from sports drinks, which has high carbohydrate rate, to low or no carbohydrate drinks such as electrolytes drink. The consumption of healthy food and beverages worldwide has significantly affected the market as the consumer demand for low carb beverages and altered diets like keto diet is boosting the demand for electrolyte drinks with no or low carbohydrates.

Electrolyte Mixes Market Trends

Surging Interest Among Consumers in Physical Activities, Including Gyms

The overall demand for electrolyte mixes is rising due to the increased use of these products and the high demand for energizing drinks. An increased focus on maintaining physical fitness and rising expenditure levels have also fuelled the demand for electrolyte mixes globally. According to the Bureau of Labor Statistics, 21.5% of the population in the United States participated in sports, exercise, and recreational activities every day in 2021, an increase from 19.1% in 2018. A growing number of health-conscious buyers and consumers participating in various athletics and outdoor sports boosted the overall demand for electrolyte mixes. Similarly, athletes involved in high-intensity exercises use electrolyte mixes to replenish the minerals lost in their bodies through sweat.

Ready-to-drink beverages or shots represent a palatable and efficient way to hydrate and reintegrate electrolytes, carbohydrates, and other nutrients employed and lost during physical training and competitions. The increasing number of health and fitness centers, such as gyms, has been positively influencing the growth of the market. Its demand is increasing among individuals involved in heavy exercise, who may need electrolyte to help the body retain fluid while sweating due to exertion. It also keeps the joints lubricated and maintains energy by avoiding dehydration-related fatigue.

North America is Leading the Market

North America is leading the electrolyte mixes market due to the rising number of consumers seeking healthy hydration by adding a liquid enhancer to water. The health benefits of electrolyte mixes have been instrumental in driving the growth of the market. Companies in the US electrolyte market are coming up with consumer-oriented advertisements and a wide variety of energy drinks. They are also engaged in cross-promotional tactics, such as promoting their products through sports-related events or hiring popular sports icons to advertise their products, which is further boosting the sales of electrolyte mixes. Companies are also launching their products with added nutrients and with claims such as clean-label, gluten-free, sugar-free, and organic, which are influencing consumers, primarily teenagers and young adults who indulge in sports activities, and boosting the demand for electrolyte mixes. For instance, in 2022, Sugarbreak released its electrolyte mix, Energize, in the United States. The product does not contain added sugars and contains necessary electrolytes such as potassium and sodium at optimal levels without any carbohydrates.

Electrolyte Mixes Industry Overview

The electrolyte mixes market is highly fragmented, with local and regional companies competing fiercely with global manufacturers. Some major key players in the electrolyte mixes market include PepsiCo, Abbott Laboratories, Otsuka Pharmaceutical Co. Ltd, Nestle SA, and Tailwind Nutrition. The major strategies adopted by companies operating in the market are product innovations, expansions, and mergers and acquisitions. Due to continually changing customer preferences, players must continue to innovate, operate, and develop to maintain their positions in the market. Businesses are shifting toward digital and social media promotions to notify people about new product introductions and increase brand equity.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 RTD Beverages
    • 5.1.2 Electrolyte Powders
    • 5.1.3 Tablets
  • 5.2 Flavor
    • 5.2.1 Flavored
    • 5.2.2 Unflavored
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.3.4 Online Retail Stores
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Spain
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PepsiCo Inc.
    • 6.3.2 Nestle SA
    • 6.3.3 Kent Corporation
    • 6.3.4 LyteLine LLC
    • 6.3.5 Ultima Health Products Inc.
    • 6.3.6 Abbott Laboratories
    • 6.3.7 Unilever PLC
    • 6.3.8 Otsuka Holdings Co. Ltd
    • 6.3.9 Tailwind Nutrition
    • 6.3.10 Vitalyte Sports Nutrition Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS