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市場調査レポート
商品コード
1689685
米国のアフターマーケット自動車部品:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)United States Aftermarket Automotive Parts & Components - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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米国のアフターマーケット自動車部品:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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米国のアフターマーケット自動車部品市場は、予測期間中にCAGR 2%を記録する見込みです。
COVID-19パンデミックが米国のアフターマーケット自動車市場に与えた影響は深刻であり、これは世界各国の政府による施錠や渡航制限により、製造業における複数の生産停止に起因しています。自動車産業全体のサプライチェーンが混乱し、市場における自動車部品やコンポーネントの生産に影響を与えました。
しかし、自動車部品製造の需要は自動車メーカーの業績に直結しており、自動車メーカーは産業製品の最大の購入者であるため、市場は安定した成長が見込まれます。純正交換部品の利点は、米国における自動車部品アフターマーケットの成長を促す主要因の一つです。eコマースプラットフォームで自動車部品が入手しやすくなっていることは、米国の主要なアフターマーケット動向のひとつです。
自動車アフターマーケット産業における3Dプリンティングの台頭と、ハイブリッド車や全電気自動車への需要の高まりは、予測期間中の市場成長をさらに押し上げる可能性が高いです。さらに、中古車販売の増加は、米国のアフターマーケット自動車部品コンポーネント市場で事業を展開する主要企業に多くの機会を創出する可能性が高いです。
米国のアフターマーケット自動車部品市場は、人々のオンライン活動の増加により楽観的な成長を遂げると予測されています。技術の進化とロジスティクスの急速な改善により、メーカーは高品質の商品をより早く提供できるようになり、市場の成長をさらに後押ししています。eコマース活動は、現在進行中のパンデミックにより、予測よりも高い割合で成長します。
世界のCOVID-19パンデミックにもかかわらず、自動車アフターマーケットは2020年に予想を上回る業績で再び回復力を示しました。2021年には産業は力強く回復しました。米国の小型車アフターマーケット全体の売上高は、2021年には約11.2%増の3,250億米ドルになると推定されます。一般的に、オンライン部品販売の成長率は歴史的に年間約16%であったが、2021年にはコロナウイルスの流行により、eコマース活動は30%増に急増しました。これには交換部品、アフターマーケット部品、アクセサリーが含まれます。したがって、このパンデミックは、予測期間中、市場の主要企業に有利な機会を作り出しています。
自動車部品とコンポーネントのオンラインショッピングが伸びています。自動車技術の変化に伴い、より多くのハイブリッド車や電気自動車が市場に参入し、米国のアフターマーケット自動車部品市場の成長を後押ししています。加えて、モバイルショッピングは増加傾向にあり、AmazonやeBayのようなオンラインプラットフォームは、米国のアフターマーケット用自動車部品コンポーネントのオンライン市場に影響を与えそうです。
電気自動車市場は年々増加しており、自動車産業の成長に影響を与えています。米国におけるプラグイン電気自動車の年間販売台数は、2021年には17万2,100台を超え、この市場のニーズに対応する部品コンポーネントの需要が高いことを示しています。また、米国は北米地域で最大のプラグインハイブリッド車メーカーです。同国は、Cadillac、GMC、Tesla、Chryslerなどのメーカーが市場をリードする、これらの自動車の最大市場でもあります。
自動車産業のe-モビリティへの継続的なシフトに伴い、米国ではここ数年、プラグイン電気自動車の販売が増加しています。従来のパワートレイン車には2,000を超える部品が搭載されているが、電気自動車にははるかに少ない部品しか搭載されていないです。例えば、Teslaが明らかにしたところによると、ドライブトレインの可動部品はモーターの2つを含めて17個しかないです。ドライブトレインは電気自動車の心臓部であるため、自動車部品メーカーはまず関連部品の製造から始めると予想されます。また、自動車部品製造に従事する米国の従業員59万人のうち、15万人近くが内燃機関(ICE)用部品製造に従事していると推定されます。
この数は、企業がその一部をEV部品やコンポーネントの製造に充てるため、予測期間中に変化すると予想されます。電力インバータ、DC-DCコンバータ、バッテリーと関連部品、モーター制御ユニット(MCU)などは、市場で関連性を維持するために企業が長期的に製造するその他の重要な部品の一部です。EV関連スペアパーツのアフターマーケットセグメントでの採用は、当初は遅々として進まないだろうが、産業がパラダイムシフトを迎えているため、数年後にはかなり拡大すると予想されます。
米国のアフターマーケット自動車部品コンポーネント市場は、大手Tier1とTier2部品メーカーの存在と、多数の未組織参入企業の存在により、統合もセグメント化もされていないです。各社は市場シェアを拡大するため、自社製品のマーケティングや地元ディーラーとの提携に注力しています。市場の主要企業には、Magna International Inc.、Continental AG、ZF Friedrichshafen AG、DENSO Corporation、Lear Corporationなどがあります。参入企業は市場シェアを獲得するために他の主要企業と提携しています。例えば、2022年3月、Meritor, Inc.はConMetとの提携契約を発表し、Meritor, Inc.はConMetのPreSet Plus eHubと連動するカスタムトレーラーのサスペンションとブレーキ、タイヤ空気注入システムを開発し、ゼロエミッション冷凍トレーラーの生産を可能にします。Meritorは、この電動化トレーラーソリューションを提供するため、トレーラー・サスペンションとドラム・ブレーキ、ConMetのeHubに適合するよう特別に設計されたスピンドル包装を再設計しています。両社はまた、進化するe-モビリティ市場の動向に対応する補完的な先進技術の応用を共同で評価し続ける。
The United States Aftermarket Automotive Parts & Components Market is expected to register a CAGR of 2% during the forecast period.
The impact of the COVID-19 pandemic on the US aftermarket automotive market was severe, and this can be attributed to several productions halts in the manufacturing industry due to lockdowns and travel restrictions imposed by governments across the world. The supply chain of the entire automotive industry is disrupted, impacting the production of automotive parts and components in the market.
However, the market is expected to have steady growth as demand for auto parts manufacturing is directly related to the performance of automakers, as they are the largest purchasers of industry products. The advantages of original replacement parts are one of the primary factors driving the growth of the automotive parts aftermarket in the US. The increasing availability of automotive parts on e-commerce platforms is one of the major aftermarket trends in the United States.
The emergence of 3D printing in the automotive aftermarket industry and the growing demand for hybrid and all-electric vehicles are likely to further boost the market growth during the forecast period. Furthermore, the rise in the sales of used cars is likely to create numerous opportunities for the key players operating in the US aftermarket automotive parts and components market.
The US aftermarket automotive parts and components market is projected to have optimistic growth due to increased online activities by people. Advancement in technology, coupled with rapid improvement in logistics, has allowed manufacturers to offer high-quality goods faster and further boosts the growth of the market. E-commerce activities grow at a higher rate than the forecast rate due to the ongoing pandemic.
Despite the global COVID-19 pandemic, the automotive aftermarket once again demonstrated its resilience in 2020 with a greater-than-anticipated performance. The industry rebounded strongly in 2021. It is estimated that the overall light-duty vehicle aftermarket sales in the United States will rise around 11.2% to USD 325 billion in 2021. In general, the growth rate of online parts sales has historically been about 16% per year, but in 2021, due to the coronavirus pandemic, e-Commerce activities surged to a 30% increase. This includes replacement parts, aftermarket parts, and accessories. Thus, this pandemic has created lucrative opportunities for the major players in the market during the forecast period.
Automotive parts and components online shopping is growing. As automotive technology is changing, more hybrids and electric vehicles are entering the market, boosting the growth of the US aftermarket automotive parts and components market. In addition, mobile shopping is on the rise, and online platforms like Amazon and eBay are likely to influence the US online aftermarket automotive parts and components market.
The market for electric vehicles is increasing year on year, impacting the growth of the automotive industry. The annual sales of plug-in electric vehicles in the United States crossed 172.1 thousand units in 2021, indicating the high demand for parts and components to cater to the needs of this market. In addition, the United States is the largest manufacturer of plug-in hybrid vehicles in the North American region. The country is also the largest market for these vehicles, with manufacturers such as Cadillac, GMC, Tesla, and Chrysler, leading the market.
With the automobile industry's continuous shift towards e-mobility, the sale of plug-in electric vehicles has been increasing in the United States for the past few years. While conventional powertrain vehicles have more than 2,000 components within them, electric vehicles have far fewer. For instance, Tesla revealed that in its drivetrain, there are only 17 moving parts, including two in the motor. Since the drivetrain is the heart of any electric vehicle, it is expected that automotive component manufacturers will first start with their associated part manufacturing. Also, it is estimated that out of the 590,000 U.S. employees engaged in auto parts manufacturing, nearly 150,000 are in component manufacturing for Internal Combustion Engines (ICE).
This number is expected to change over the forecast period as companies will dedicate some of them toward EV parts and component production. Power Inverters, DC-DC Converters, Battery & related parts, and Motor Control Units (MCU) are some of the other important parts that will also be manufactured by companies over time to stay relevant in the market. The adoption of EV-related spare parts will be slow in the after-market space initially, but with the industry seeing a paradigm shift, the rate is expected to grow considerably after some years.
The US aftermarket automotive parts and components market is neither consolidated nor fragmented due to the presence of major tier-1 and tier-2 component manufacturers and a large number of unorganized players in the market. Companies are focusing on marketing their products and tying up with local dealers to garner more market share. Some of the major players in the market include Magna International Inc., Continental AG, ZF Friedrichshafen AG, DENSO Corporation, and Lear Corporation. Players are partnering with other key players to gain market share. For instance, in March 2022, Meritor, Inc. announced a collaboration agreement with ConMet under which Meritor will develop custom trailer suspensions and brakes, as well as tire inflation systems, to work with ConMet's PreSet Plus eHub to enable the production of zero-emissions refrigerated trailers. Meritor is redesigning its trailer suspension and drum brake, as well as a specially engineered spindle package to be compatible with ConMet's eHub, to deliver this electrified trailer solution. The companies will also continue to evaluate the application of complementary advanced technologies that address evolving e-mobility market trends in collaboration.