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市場調査レポート
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1687974

デジタル印刷:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Digital Printing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 195 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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デジタル印刷:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

デジタル印刷の市場規模は2025年に355億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.36%で、2030年には484億米ドルに達すると予測されます。

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デジタル印刷は、様々なメディア基材に技術を用いて印刷するプロセスです。デジタル印刷は、従来の印刷プロセスよりも正確でコスト効率が高いです。高品質で費用対効果の高いグラフィックのニーズと環境持続可能性により、デジタル印刷への意識が高まると予想されます。

主なハイライト

  • ジャスト・イン・タイム生産による効率化やサプライチェーン管理への注目の高まりなど、印刷製造の大幅な改善により、印刷市場における無駄が削減されています。デジタル印刷を支援する技術開発は、印刷品質を同等に保ちながら廃棄物の最小化を保証しています。
  • 先進的なデジタル印刷技術には、ソリッドインク印刷やオフセット印刷といった従来の印刷技術よりも穏やかな溶剤や有害な化学物質が含まれていないです。そのため、プリンテッドエレクトロニクス市場ではデジタル印刷ソリューションの需要が増加しており、グリーン印刷とコスト効率の高い生産への注目が高まっています。
  • 商業印刷は、従来の印刷方法からデジタルへの即時移行が難しいため、重要なアプリケーションとして過渡的かつ構造的な変化を目の当たりにしています。商業印刷はまだニッチな手法であり、短納期やカスタマイズされたロットの印刷を必要とするため、印刷コストは負担になると予想されます。
  • さらに、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、eコマースなどの小売業の台頭により、パーソナライズされカスタマイズされた印刷製品への需要が高まっています。デジタル印刷技術により、企業は小ロット、あるいは個別の商品をコスト効率よく生産し、ニッチ市場やカスタマイズされた顧客の選択肢に対応することができます。
  • AI、機械学習、IoT、データ分析などの最新の進歩は、提供物をかなりの程度までパーソナライズしています。デジタル印刷の収束は、大量注文に対する印刷パーソナライゼーションの優位性を可能にします。しかし、コスト要因が依然として大きなハードルとなっています。さらに、インクや機器、メンテナンス、設置費用、その他の消耗品に対する高額な投資が、市場の成長を制限する可能性があります。

主要市場動向

大幅な成長が期待されるパッケージング・セグメント

  • パッケージング業界は、デジタル印刷の導入に大きな可能性を見出しています。さまざまな製品タイプに対応するため、さまざまな包装方法と技術が、さまざまな印刷技術を導入しています。包装業界には、カートン、ラベル、金属包装、硬質プラスチック包装、段ボール包装、軟包装などがあります。
  • 段ボール箱とディスプレイは、コンバーティング分野でデジタルの最前線にいます。デジタル印刷は、印刷前または印刷後の生産において、リト印刷またはフレキソ印刷に取って代わることができるが、それぞれ異なる構成が必要です。過去10年間で、堅牢なシートフィーダーを備えた高速シングルパスインクジェット印刷機が進歩し、1時間当たり数千枚を処理できるフラットベッドよりもはるかに高いスループットを実現しました。
  • フタマキ・オイスの調査によると、パーソナライズされたパッケージによる祝祭的なプロモーションや、複数の製品ベースのデザインで発売されたプレミアムドライフルーツパッケージなど、革新的なデジタル印刷は、データ印刷、小ロット、短納期、フレキシブルパッケージの棚へのアピールの活性化という点で、新たなパッケージングの機会の領域を可能にしています。デジタル印刷は、軟包装による製品の安全性とプロモーションの未来において、不可欠な役割を形成しています。
  • カートンには、優れた印刷適性や柔軟性など、多くの利点があります。二次包装として、医薬品、消費財、化粧品、家庭用品など、さまざまな分野の製品包装に広く必要とされています。デジタル印刷システムと装飾印刷機は、紙器に特殊コーティングを施すことができ、商業印刷業者に新たな収益源を提供します。
  • Suzano SAによると、2021年のカートンボードの消費量は5,300万トンで、2024年には5,600万トンに達すると予想されています。さらに、カートンボードの需要は今後10年間でさらに増加し、2032年には6,600万トンに達すると予測されています。デジタル印刷されたパッケージ製品は、元のデザインファイルのグラデーションやディテールを再現し、驚くような視覚効果を生み出すことができます。デジタル印刷はCMYKの全色を生成し、さまざまな紙素材に対応します。

アジア太平洋が最も急成長する市場になる見込み

  • デジタル印刷業界は、データベースのビジネスモデル、デジタル・プラットフォーム・ソリューション、エンド・ツー・エンドのデジタル化されたバリュー創造チェーンに焦点を当てています。過去10年間、インドで印刷関連産業を営む企業は、オンラインメディアの台頭により熾烈な競争を目の当たりにしてきました。
  • インドのような新興国におけるデジタル印刷産業は著しい成長軌道にあり、世界の市場規模が拡大しています。技術の進歩、消費者行動の変化、パッケージング産業の開発が市場を押し上げています。
  • 中小企業(SME)が成長し、カスタマイズされたマーケティング資料が急増するにつれ、高品質の印刷物を少量から効率的かつ手頃な価格で提供できるソリューションに対する差し迫った需要が生まれました。中小企業の台頭と、カスタマイズされたマーケティング資料の増加傾向は、スピードと費用対効果を確保しながら、少量で一流の印刷物を生産するという課題に対処するソリューションとして生まれました。
  • この業界で事業を展開する企業は、市場における新しい印刷ソリューションの革新に注力しています。例えば、2024年1月、印刷OEM向けスマートソフトウェアコンポーネントの開発企業であるGlobal Graphics Software社は、日本のデジタルインクジェットプリンターメーカーとの戦略的業務提携を拡大しました。この提携は、同社がGlobal Graphics SoftwareのHarlequin Core SDKを同社のプリンターをプッシュするRIPソフトウェアに統合した2016年に始まりました。
  • さらに、Indian Printer and Publisherによると、商業印刷はますますデジタル印刷を受け入れています。また、サイネージ業界はデジタル3Dアディティブ印刷などの新技術を検討しています。そのため、インドなどの新興経済諸国は、最も急速に経済成長している国のひとつであり、国内の様々なエンドユーザー産業におけるデジタル印刷市場を活性化させると思われます。

デジタル印刷業界の概要

デジタル印刷市場は複数の主要企業で構成されており、市場は断片化されています。現在、Smurfit Kappa Group PLC、Westrock Company、Avery Dennison Corporation、Multi-Color Corporation、Amcor PLC、ARC Document Solutions LLCといった一部の大手企業が、市場シェアの面で市場を独占しています。各社は特化した製品を提供し、戦略的協業イニシアティブを活用することで市場シェアと収益性を高めています。同市場で事業を展開する企業は、製品能力を強化し、デジタル印刷機器が提供する市場ポートフォリオを改善するために、合併や買収を好んでいます。

  • 2024年3月:HP Inc.は、商業印刷ラボ、ELS、パッケージング業界の生産課題に対処するために設計された最新のHPデジタル印刷機とインテリジェント・ソリューションでデジタル印刷を推進しています。HPはデジタルトランスフォーメーションのリーダーであり、そのデジタル印刷技術は商業印刷、ラベル、パッケージングの生産におけるゴールドスタンダードを確立しています。
  • 2023年10月-デジタル印刷技術の世界リーダーの一社であるゼイコンは、ジョージア州アトランタのジョージアワールドコングレスセンターで開催された印刷業界のプレミアイベントであるPRINTING United 2023への参加を発表しました。印刷技術分野の重要なプレーヤーとして、ゼイコンは最先端のデジタル生産ソリューションを展示しました。同社は、デジタル印刷の可能性を再定義するXeikon SX30000など、さまざまな製品を発表しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 包装・繊維産業の成長とデジタル広告需要の高まり
    • デジタルプリンターによる印刷単価の低減
  • 市場抑制要因
    • 研究開発活動への投資と追加設備投資

第6章 市場セグメンテーション

  • 印刷プロセス別
    • 電子写真
    • インクジェット
  • 用途別
    • 書籍
    • 商業印刷
    • パッケージング
      • ラベル
      • 段ボール
      • カートン
      • 軟包装
      • 硬質プラスチック包装
      • 金属包装
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • オランダ
      • ポーランド
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • エジプト

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • Westrock Company
    • Southland Printing Company Inc.
    • IronMark Inc.
    • Xeikon NV
    • ARC Document Solutions LLC
    • Avery Dennison Corporation
    • Multi Color Corporation
    • Amcor PLC
    • Sato America
    • DS Smith PLC
    • Mondi PLC
    • CPI Corporate
    • Core Publishing Solutions
    • Command Companies
    • Quad/Graphics Inc.
    • Walsworth Publishing Company

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67191

The Digital Printing Market size is estimated at USD 35.56 billion in 2025, and is expected to reach USD 48.40 billion by 2030, at a CAGR of 6.36% during the forecast period (2025-2030).

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Digital printing is a process of printing using technologies onto various media substrates. Digital printing is more accurate and cost-effective than conventional printing processes. The need for high-quality, cost-effective graphics and environmental sustainability is anticipated to drive awareness toward digital printing.

Key Highlights

  • Significant improvements in print manufacturing include efficiency, with just-in-time production and a growing focus on supply chain management, which have reduced wastage in the print market. Technological developments aiding digital printing have guaranteed waste minimization, keeping the print quality at par.
  • Advanced digital printing technology includes mild solvents and less harmful chemicals than conventional printing technologies, such as solid ink printing and offset printing. Hence, the demand for digital printing solutions is increasing in the printed electronics market, increasing the focus on green printing and cost-effective production.
  • Commercial printing is witnessing transitional and structural changes as a significant application, as the immediate transition from conventional methods of print to digital is challenging. The printing cost is expected to take a toll since it is still a niche method requiring print of shorter/customized batches.
  • Moreover, with the rise of retail businesses such as supermarkets, hypermarkets, and e-commerce, there is an increasing demand for personalized and customized printed products. Digital printing technology allows firms to produce small batches or even individualized items cost-effectively, catering to niche markets and customized customer choices.
  • The latest advancements, such as AI, machine learning, IoT, and data analytics, have personalized offerings to a significant extent. The convergence in digital printing enables superiority in print personalization for large-volume orders. However, the cost factor remains a big hurdle. Additionally, high-priced investments for inks or equipment, maintenance, installation fees, and other consumables might limit the market's growth.

Key Market Trends

The Packaging Segment is Expected to Witness Significant Growth

  • The packaging industry sees vast scope for implementing digital printing. Different packaging methods and technologies to cater to varying product demands for specific types of branding deploy different printing technologies. Some packaging industries include cartons, labels, metal packaging, rigid plastic packaging, corrugated packaging, and flexible packaging.
  • Corrugated boxes and display making have been at the forefront of digital in the converting sectors. Digital printing can replace litho or flexo for either pre-print or post-print production, although each requires different configurations. The past decade witnessed the advancement in high-speed single-pass inkjet presses with robust sheet feeders for much higher throughputs than flatbeds could ever manage, which could handle thousands of sheets per hour.
  • According to a study by Huhtamaki Oyj, from festive promotion with personalized packaging or premium dry fruit packing launched in multiple product-based designs, innovative digital printing allows a realm of new packaging opportunities in terms of data printing, short-runs, quick turn-around time, and energizing shelf-appeal of flexible packaging. Digital printing is shaping up an essential role in the future of product safety and promotions through flexible packaging.
  • Cartons offer many benefits, such as superior printability and flexibility. As secondary packaging, it is widely needed for packaging products in different sectors, such as medicine, consumer goods, cosmetics, and household products. Digital printing systems and embellishment presses can apply specialty coatings to folding cartons, delivering new sources of profitability for commercial printers.
  • According to Suzano SA, the consumption of cartonboard in 2021 was 53 million tons and is expected to reach 56 million tons in 2024. Moreover, the demand for cartonboards is predicted to increase further over the next decade, reaching 66 million tons by 2032. Digitally printed packaging products can be created with stunning visual effects, reproducing the gradient and details in original design files. Digital printing will generate the full CMYK spectrum of colors and works on a range of paper materials.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • The digital printing industry is focused on data-based business models, digital platform solutions, and end-to-end digitized value-creation chains. Over the last decade, enterprises operating in printing-related industries in India have witnessed fierce competition owing to the rise of online media.
  • The digital printing industry in emerging countries such as India is on a trajectory of significant growth, with an expanding global market size. Technological advancements, transforming consumer behavior, and developing the packaging industries are pushing the market.
  • As small and medium enterprises (SMEs) have grown and customized marketing collateral has surged, a pressing demand arose for a solution that could efficiently and affordably deliver high-quality prints in small quantities. The rise of SMEs and the growing trend of tailored marketing materials have arisen as a solution to address the challenge of producing top-notch prints in small amounts while also ensuring speed and cost-effectiveness.
  • Companies operating in the industry are focused on innovating new printing solutions in the market. For instance, in January 2024, Global Graphics Software, a developer of smart software components for print OEMs, extended its strategic business partnership with a Japanese manufacturer of digital inkjet printers. The partnership was initially started in 2016 when the company integrated Global Graphics Software's Harlequin Core SDK into its RIP software that pushes its printers.
  • Further, according to Indian Printer and Publisher, commercial printing increasingly embraces digital printing. Also, the signage industry is considering new technologies such as digital 3D additive printing. Therefore, developing countries, such as India, are among the fastest-growing economies, which would leverage the market for digital printing in various end-user industries across the country.

Digital Printing Industry Overview

The digital printing market consists of several major players, and the market is fragmented. Some significant players, such as Smurfit Kappa Group PLC, Westrock Company, Avery Dennison Corporation, Multi-Color Corporation, Amcor PLC, and ARC Document Solutions LLC, currently dominate the market in terms of market share. The companies offer specialized products, increasing their market share and profitability by leveraging strategic collaborative initiatives. Companies operating in the market prefer mergers and acquisitions to strengthen their product capabilities and improve the market portfolio served by digital printing devices.

  • March 2024: HP Inc. is driving digital printing with the latest HP digital printing presses and intelligent solutions designed to address production challenges in the commercial printing lab, ELS, and packaging industries. HP has been a digital transformation leader, and its digital printing technology has established the gold standard in commercial print, label, and packaging production.
  • October 2023 - Xeikon, one of the global leaders in digital printing technology, announced its participation in PRINTING United 2023, the premier event for the printing industry, which took place at the Georgia World Congress Center in Atlanta, Georgia. As a critical player in the printing technology sector, Xeikon showcased its cutting-edge digital production solutions. The company launched various products, such as Xeikon SX30000, which redefines the possibilities of digital printing.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Packaging and Textile Industries and Rising Demand for Digital Advertisements
    • 5.1.2 Reduction in Per Unit Cost of Printing with Digital Printers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Investment in R&D Activities and Additional Capital Expenditure

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Printing Process
    • 6.1.1 Electrophotography
    • 6.1.2 Inkjet
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Books
    • 6.2.2 Commercial Printing
    • 6.2.3 Packaging
      • 6.2.3.1 Labels
      • 6.2.3.2 Corrugated Packaging
      • 6.2.3.3 Cartons
      • 6.2.3.4 Flexible Packaging
      • 6.2.3.5 Rigid Plastic Packaging
      • 6.2.3.6 Metal Packaging
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
      • 6.3.2.5 Spain
      • 6.3.2.6 Netherlands
      • 6.3.2.7 Poland
    • 6.3.3 Asia
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Mexico
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 United Arab Emirates
      • 6.3.5.2 South Africa
      • 6.3.5.3 Saudi Arabia
      • 6.3.5.4 Egypt

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.2 Westrock Company
    • 7.1.3 Southland Printing Company Inc.
    • 7.1.4 IronMark Inc.
    • 7.1.5 Xeikon NV
    • 7.1.6 ARC Document Solutions LLC
    • 7.1.7 Avery Dennison Corporation
    • 7.1.8 Multi Color Corporation
    • 7.1.9 Amcor PLC
    • 7.1.10 Sato America
    • 7.1.11 DS Smith PLC
    • 7.1.12 Mondi PLC
    • 7.1.13 CPI Corporate
    • 7.1.14 Core Publishing Solutions
    • 7.1.15 Command Companies
    • 7.1.16 Quad/Graphics Inc.
    • 7.1.17 Walsworth Publishing Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS