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市場調査レポート
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1687954

商用航空機シート電源システム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Commercial Aircraft In-seat Power System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 127 Pages
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2~3営業日
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商用航空機シート電源システム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

商用航空機シート電源システム市場規模は、2025年に1億5,255万米ドルと推計され、2030年には1億8,110万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.49%です。

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商用航空機シート電源システムの需要が急増しているのは、乗客の個人用電子機器への依存度が高まっていることと、航空会社がこのニーズに応えようとしていることの両方が背景にあります。航空会社は機体のアップグレードを急ピッチで進めており、乗客のデバイスがフライト中も確実に充電されるよう、USBやACのシート電源システムを装備しています。

旅客輸送量が急増し、新たな排ガス規制が施行されるにつれて、新世代の航空機の購入が顕著に増加しています。この動向は商用航空機シート電源システム市場にとって好材料であり、旅客体験を向上させることに熱心な航空会社は、新機材にこのシステムをますます組み込むようになっています。個人用ガジェットの人気の高まりと「BYOD(Bring Your Own Device)」動向は、シート電源システムの必要性をさらに際立たせています。

このような楽観的な見通しにもかかわらず、市場は課題に直面しています。既存の航空機にシート電源システムを導入することは、コストと時間のかかる取り組みであり、すでに薄利多売で運営している航空会社にとっては経済的な課題となっています。さらに、先進的な電力システムを統合するための厳しい航空規格がハードルとなり、世界の展開が遅れています。航空会社は、乗客の満足度と財政的な考慮とを慎重に天秤にかけなければならず、慎重な計画と投資が必要となります。

航空会社が世界的に旅客体験とデジタル要求を優先しているため、シート電源システムの需要は着実に増加する傾向にあります。この勢いは、航空旅行全体の成長と、特に急成長している東部市場における大手航空会社の機体拡大によってさらに加速しています。

商用航空機シート電源システム市場動向

予測期間中、エコノミークラス・セグメントが最も高い市場成長を示す

予測期間中、商用航空機シート電源システム市場では、エコノミークラス・セグメントが大きく成長する見通しです。この急成長は、航空機納入数の増加、先進的な航空機シートへの支出の増加、航空産業の急速な拡大など、複合的な要因によって促進されると予想されます。

航空機の座席レイアウトはエコノミークラスが一般的であることから、中所得者層の世界の景気上昇に伴いエコノミークラスの需要が急増しているのは当然のことです。このような需要の高まりを受けて、世界中の航空会社は乗客の体験を向上させるために機内の内装を刷新しています。このオーバーホールには、既存の航空機の改造や新規発注機への専用シートの設置が含まれます。

例えば、2024年2月、エア・インディアはレカロ・エアクラフト・シーティングと、エコノミークラス用のCL3710や新型のCL3810、プレミアムエコノミー用のPL3530といった機種を含む22,000席以上のシートについて契約を結びました。この提携は、エア・インディアのワイドボディ・フリート増強のための戦略的な動きであり、40機のボーイング787および777型機を改修し、将来のエアバスA350およびボーイング787型機に装備する計画です。この契約は5年から6年にわたるもので、機材更新のために470機の新機材を取得するというエア・インディアの広範な戦略に沿ったものです。

さらに2022年6月、レカロ・エアクラフト・シーティングはパナソニック・アビオニクス株式会社と提携し、CL3810エコノミークラス・シートに革新的な機内エンターテインメント・ソリューションを導入しました。この強化により、ハイダイナミックレンジ(HDR)対応の4K有機ELスクリーン、パナソニックのBluetooth技術、デバイスを素早く充電できる堅牢な67W USB-C電源など、多くのアメニティを乗客に提供します。

長距離路線では、エコノミークラスの乗客にUSB電源コンセントが提供される機会が増えており、通常は機内エンターテインメント・システムに組み込まれています。この動向は、旅客体験の向上を求める広範な動きと相まって、今後数年間のエコノミークラス・セグメントの成長軌道を浮き彫りにしています。

予測期間中、中東とアフリカが最も高い市場成長を記録する見込み

予測期間中、中東・アフリカ地域セグメントは、主に航空輸送量の増加によって大きく成長する見通しです。このような航空旅行の急増は、新しい民間航空機の需要を促進し、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、カタールなどの国々が航空機の近代化努力を強化することに拍車をかけています。

ボーイングの2023年商業市場見通しによると、中東・アフリカ地域は今後数年間、航空業界で力強い成長を遂げる見通しです。中東では今後20年間で、航空輸送と貨物の需要増大に対応するため、現在の2倍以上となる3,025機の航空機が新たに必要になると予測されています。このうち1,350機がワイドボディ・ジェット機となる予定で、この地域が国際航空輸送のハブとして極めて重要な役割を果たしていることを裏付けています。このような航空機需要の急増により、航空サービスの市場規模は約3,350億米ドルに達すると推定されています。

アフリカに関するボーイングの予測も同様に楽観的で、今後20年間で民間航空市場は4,000億米ドルに達すると見積もっています。経済成長予測、都市化、所得の増加、アフリカ大陸自由貿易圏の下での域内統合の推進により、アフリカでは今後20年間に1,030機の航空機が新たに導入されると予想されています。単通路のジェット機が納入の大半を占め、国内路線と地域路線が強化される一方、ワイドボディ機の新機材が長距離路線と貨物輸送能力を大幅に強化すると思われます。

サウジアラビアの航空事業の成長は、単に航空旅客数の増加によるものだけでなく、経済イニシアティブ、人口構造の拡大、大規模なインフラ投資などの複合的な要因によるものであり、これらすべてが旅客航空旅行と貨物サービスの需要をさらに押し上げることになります。

地域諸国の中でもサウジアラビアは、2030年までに旅客数3億人、貨物量500万トンを目指すという野心的な目標を掲げています。これを達成するため、サウジアラビアは空港インフラに多額の投資を行い、新たな航空機調達契約を獲得し、既存の航空機を近代化しています。例えば、2023年6月、サウジアラビア航空はパナソニックアビオニクス株式会社と契約を結び、最大30機の航空機にアストロバ・シートエンド・ソリューションを装備することになりました。この機能強化により、各乗客にUSB-C経由で最大100Wの直流電力が供給され、ほとんどの携帯電話やタブレット端末、さらには90%のノートパソコンの急速充電が可能になります。

同様に、アラブ首長国連邦では、航空旅客数の急増とそれに伴う航空機需要の増加が見られます。注目すべきは、アラブ首長国連邦やサウジアラビアのような国々が、世界の極めて重要な航空ハブとしての地位を確立しようとしていることです。

商用航空機シート電源システム市場概要

商用航空機シート電源システム市場は、さまざまなソリューションを提供する厳選されたサプライヤーグループによって支配されています。主なプレーヤーは、Astronics Corporation、KID-Systeme GmbH、Mid-Continent Instrument Co. Inc.、IFPL Group Limited、Inflight Canada Inc.などです。

商用航空機シート電源システムのメーカーは、最新型航空機の安全性と美観の向上を目指し、先進的なシステムへの投資を進めています。しかし、こうした投資には、設計責任、ツールの開発、独自の契約義務など、固有のリスクがあります。さらに、市場の変動を考えると、新しい航空機プログラムはコスト超過、遅延、あるいは中止の影響を受けやすく、これらのプレーヤーにとっての市場見通しに直接影響を与えます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 座席クラス
    • エコノミークラス
    • プレミアムエコノミークラス
    • ビジネスクラス
    • ファーストクラス
  • 販売形態
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • カタール
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Astronics Corporation
    • Burrana Pty Ltd
    • GVH Aerospace Ltd
    • Inflight Canada Inc.
    • KID-Systeme GmbH
    • Imagik International Corp.
    • Astrodyne TDI Corporation
    • IFPL Group Limited
    • Mid-Continent Instrument Co. Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67053

The Commercial Aircraft In-seat Power System Market size is estimated at USD 152.55 million in 2025, and is expected to reach USD 181.10 million by 2030, at a CAGR of 3.49% during the forecast period (2025-2030).

Commercial Aircraft In-seat Power System - Market - IMG1

The demand for commercial aircraft in-seat power systems is surging, driven by both an increasing passenger reliance on personal electronic devices and airlines' efforts to cater to this need. Airlines are swiftly upgrading their fleets, equipping them with USB and AC in-seat power systems to ensure passengers' devices stay charged throughout their flights.

As passenger traffic soars and new emission regulations take effect, there has been a notable uptick in the purchase of new-generation aircraft. This trend bodes well for the commercial aircraft in-seat power systems market, as airlines keen on enhancing the passenger experience are increasingly incorporating these systems into their new fleets. The rising popularity of personal gadgets and the 'bring your own device' (BYOD) trend further underscore the necessity for in-seat power systems.

Despite this optimistic outlook, the market faces challenges. Retrofitting existing aircraft with in-seat power systems is a costly and time-consuming endeavor, posing economic challenges for airlines already operating on thin margins. Moreover, the stringent aviation standards for integrating advanced power systems present a hurdle, slowing down global deployment. Airlines must carefully weigh passenger satisfaction against financial considerations, necessitating prudent planning and investments.

With airlines globally prioritizing passenger experience and digital demands, the demand for in-seat power systems is poised for a steady rise. This momentum is further fueled by the overall growth in air travel and the expanding fleets of major airlines, especially in the burgeoning Eastern markets.

Commercial Aircraft In-seat Power System Market Trends

The Economy Class Segment to Showcase the Highest Market Growth During the Forecast Period

During the forecast period, the economy class segment is poised for significant growth in the commercial aircraft in-seat power system market. This surge is expected to be fueled by a combination of factors, including a rising number of aircraft deliveries, increased spending on advanced aircraft seats, and the rapid expansion of the aviation industry.

Given that the economy class typically dominates an aircraft's seating layout, it is no surprise that the demand for these seats has surged with the global economic upswing among middle-income group families. Responding to this heightened demand, airlines worldwide are revamping their cabin interiors to elevate the passenger experience. This overhaul includes retrofitting existing aircraft and installing specialized seats in new orders.

For example, in February 2024, Air India inked a deal with Recaro Aircraft Seating for over 22,000 seats, encompassing variants like the CL3710 and the new CL3810 for economy class, as well as the PL3530 for premium economy. This collaboration is a strategic move to bolster Air India's wide-body fleet, with plans to retrofit 40 Boeing 787 and 777 aircraft and equip future Airbus A350 and Boeing 787s. The contract spans five to six years, aligning with Air India's broader strategy of acquiring 470 new aircraft for fleet renewal.

Furthermore, in June 2022, Recaro Aircraft Seating partnered with Panasonic Avionics Corporation to introduce an innovative in-flight entertainment solution on the CL3810 economy class seat. This enhancement offers passengers a host of amenities, including a 4K OLED screen with High Dynamic Range (HDR), Bluetooth technology from Panasonic, and a robust 67W USB-C power for quick device charging.

On long-haul flights, economy class passengers are increasingly provided with USB power outlets, typically integrated into the in-flight entertainment systems. This trend, coupled with the broader push for enhanced passenger experiences, underscores the growth trajectory of the economy class segment in the coming years.

The Middle East and Africa Anticipated to Register the Highest Market Growth During the Forecast Period

During the forecast period, the Middle East and Africa regional segment is poised for significant growth, primarily fueled by escalating air traffic. This surge in air travel is propelling demand for new commercial aircraft and spurring countries like Saudi Arabia, the United Arab Emirates, and Qatar to ramp up their aircraft modernization efforts.

According to Boeing's 2023 Commercial Market Outlook, the Middle East and Africa segment is set for robust growth in the aviation industry over the coming years. Over the next two decades, the Middle East is projected to require 3,025 new aircraft to meet the escalating demands of its air traffic and cargo, effectively more than doubling its current fleet. Of these, 1,350 are slated to be wide-body jets, underscoring the region's pivotal role as an international air transit hub. This surge in aircraft demand is estimated to create a market for aviation services valued at around USD 335 billion.

Boeing's projections for Africa are equally optimistic, estimating a USD 400 billion market for commercial aviation over the next two decades. With economic growth forecasts, urbanization, rising incomes, and the push for intra-regional integration under the African Continental Free Trade Area, Africa is expected to acquire 1,030 new aircraft in the coming two decades. While single-aisle jets will dominate deliveries, bolstering domestic and regional routes, a new fleet of wide-body aircraft will significantly enhance long-haul and freight capabilities.

The segment's aviation growth is not just a result of increased air travel but also stems from a combination of economic initiatives, demographic expansion, and substantial infrastructural investments, all of which are set to further boost demand for passenger air travel and cargo services.

Among regional countries, Saudi Arabia is ambitiously eyeing 300 million passengers and 5 million tons of freight by 2030. To achieve this, the country is heavily investing in airport infrastructure, securing new aircraft procurement contracts, and modernizing its existing fleet. For instance, in June 2023, Saudi Arabian Airlines inked a deal with Panasonic Avionics Corporation to equip up to 30 of its aircraft with the Astrova seat-end solution. This enhancement will provide each passenger with up to 100 W of direct current power via USB-C, enabling rapid charging for most phones, tablets, and even 90% of laptops.

Similarly, the United Arab Emirates is witnessing a surge in air passengers and a corresponding uptick in aircraft demand. Notably, countries like the United Arab Emirates and Saudi Arabia are vying to establish themselves as pivotal global aviation hubs.

Commercial Aircraft In-seat Power System Market Industry Overview

The commercial aircraft in-seat power systems market is dominated by a select group of suppliers offering a range of solutions. Key players include Astronics Corporation, KID-Systeme GmbH, Mid-Continent Instrument Co. Inc., IFPL Group Limited, and Inflight Canada Inc.

Manufacturers of in-seat power systems for commercial aircraft are channeling investments into advanced systems, aiming to enhance safety and aesthetics in modern aircraft. However, these investments have inherent risks, such as design responsibilities, tool development, and unique contractual obligations. Additionally, given market volatility, new aircraft programs are susceptible to cost overruns, delays, or even cancellations, directly impacting the market outlook for these players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Seating Class
    • 5.1.1 Economy Class
    • 5.1.2 Premium Economy Class
    • 5.1.3 Business Class
    • 5.1.4 First Class
  • 5.2 Mode of Sales
    • 5.2.1 OEM
    • 5.2.2 Aftermarket
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Qatar
      • 5.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Astronics Corporation
    • 6.2.2 Burrana Pty Ltd
    • 6.2.3 GVH Aerospace Ltd
    • 6.2.4 Inflight Canada Inc.
    • 6.2.5 KID-Systeme GmbH
    • 6.2.6 Imagik International Corp.
    • 6.2.7 Astrodyne TDI Corporation
    • 6.2.8 IFPL Group Limited
    • 6.2.9 Mid-Continent Instrument Co. Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS