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市場調査レポート
商品コード
1687867

インドのバスフィッティング市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

India Bath Fittings - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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インドのバスフィッティング市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドのバスフィッティング市場規模は2025年に114億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.74%で、2030年には166億7,000万米ドルに達すると予測されています。

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インドのバスフィッティング市場は、ここ数年着実な成長を遂げています。住宅市場の成長とともに、浴室付属品のような関連産業も今後数年で力強い成長を遂げる構えです。現代のインド住宅のバスルームは、スタイルを主張するような建具やインテリアで飾られています。住宅部門は、個人の購買力の上昇、人口の継続的増加、核家族数の増加、急速な都市化、簡単なローンを提供する政府の介入などにより、成長を続けています。このような要因が、インドの風呂釜市場の成長に寄与しています。さらに、インドの不動産業は、オフィス、住宅、ショッピングモール、ホスピタリティ産業、製造業、物流施設など、さまざまな不動産セグメントからの建築スペース需要に対応しています。このように、住宅部門は著しい成長を遂げており、その結果、現代のインフラに不可欠な部分を形成するバスフィッティングの需要に拍車をかけています。

インドの浴室付属品市場動向

都市化の進展が市場を牽引

インドのバスフィッティング市場の成長は、都市化の進展と新しいバスフィッティングに関する消費者の意識の向上が主要因となっています。都市部では、少なくとも1つのバスルームを備えた住宅が必需品となっており、これがバスルーム用品の需要増につながっています。バスフィッティング市場を牽引する主要因としては、急速な都市化と生活水準の向上が挙げられます。その結果、消費者の家庭用備品に対する志向は高級志向に傾いています。これに加えて、都市化レベルの上昇、スマートで高級な住宅プロジェクトの建設が増加していることも、バスフィッティングの需要をさらに増大させています。センサ水栓、スマートシャワー/ミキサー、自動ソープディスペンサーなど、さまざまな自動バスルームアクセサリーが、特に都市化人口の間で人気を集めています。

住宅用途が市場を独占

用途別では、住宅セグメントが市場を独占しています。経済成長によって所得が増加し、あらゆる消費者層で購買力が大幅に増加することが予想されるため、最大級の消費者層が形成されます。インドの家庭の大半は、以前はスタイリッシュなバスルーム用品の設置を考えていなかりました。しかし、可処分所得の増加に伴い、中流階級や上流階級は、バスフィッティングやアクセサリーなどの生活用品にもっとお金を使いたがるようになっています。人々は、贅沢な暮らしの確かな証として、より広くてより良いバスルームを選ぶようになっています。さらに、バスルームのサイズを大きくすることで、空間を精巧な備品で飾る機会も生まれます。

インドのバスフィッティング産業概要

本レポートでは、インドのバスフィッティング市場で事業を展開する主要国際企業を取り上げています。市場シェアでは、現在いくつかの大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅から中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓によって市場での存在感を高めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と市場定義
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 市場の最近の動向
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場における技術の進歩
  • 政府の規制と取り組みに関する洞察
  • 消費者行動分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 蛇口
    • シャワー
    • バスタブ
    • シャワーエンクロージャー
    • その他
  • 市場タイプ
    • 未組織
    • 組織
  • 流通チャネル
    • マルチブランド店
    • 専売店
    • オンライン
    • その他
  • エンドユーザー
    • 住宅用
    • 商業

第6章 競合情勢

  • 市場集中度概要
  • 企業プロファイル
    • CERA Sanitaryware Limited
    • Parryware Limited
    • Jaquar
    • Kohler
    • H & R Johnson (India) Ltd
    • Duravit India
    • Hindware Homes Limited
    • Regal Bathroom Fittings
    • Omen India
    • Eros
    • Wavers India
    • その他の企業

第7章 市場の将来機会

第8章 付録

第9章 免責事項

目次
Product Code: 66570

The India Bath Fittings Market size is estimated at USD 11.49 billion in 2025, and is expected to reach USD 16.67 billion by 2030, at a CAGR of 7.74% during the forecast period (2025-2030).

India Bath Fittings - Market - IMG1

The Indian bath fittings market had experienced steady growth over the past few years. Along with the growth in the housing market, the related industry verticals, such as bathroom fittings, are also poised for strong growth in the coming years. Bathrooms in the contemporary Indian houses are embellished with fittings and interiors that make a style statement. The housing sector has been growing, due to the rise in the purchasing power of individuals, continuous rise in population, increase in the number of nuclear families, rapid urbanization, and government intervention to provide easy loans, among others. This factor, in turn, has been contributing toward the growth of the Indian bath fittings market. Moreover, the Indian real estate industry is addressing the demand for built-up space, from a variety of property segments, such as offices, housing units, shopping malls, hospitality industry, manufacturing sector, and logistics facilities. Thus, the housing sector is undergoing significant growth, thereby, fueling the demand for bath fittings, which form an integral part of the modern-day infrastructure.

India Bathroom Fittings Market Trends

Growing Urbanization is Driving the Market

The growth for the bath fittings market in India has been majorly driven by rising urbanization and improving consumer awareness regarding new bath accessories. A home with at least one bathroom has become a necessity in urban areas, which in turn has led to an increase in demand for bathroom fittings. The primary factors driving the bathroom fittings market include rapid urbanization and improving living standards. As a result, consumers are now becoming more inclined toward premium and high-end household fittings. In addition to this, the increasing urbanization levels, along with the growing construction of smart and luxury housing projects have further augmented the demand for bathroom fittings. Various automated bathroom accessories including, sensor taps, smart showers/mixers, automatic soap dispensers, etc., are gaining popularity, precisely among the urbanized population.

Residential Application Dominates the Market

By application, the market is dominated by the residential segment. With economic growth driving incomes, the purchasing power is expected to increase significantly, across all consumer groups, thus, creating one of the largest consumer groups. The majority of the Indian families had not considered installing stylish bathroom fittings earlier. However, with the increase in disposable incomes, the middle and upper classes are willing to spend more on their lifestyle products, such as bathroom fittings and accessories. People are opting for bigger and better bathrooms as a sure sign of luxurious living. Additionally, increasing the sizes of bathrooms also gives a chance of adorning the space with exquisite fixtures.

India Bathroom Fittings Industry Overview

The report covers major international players operating in the India bath fittings market. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Market Definition
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Drivers
  • 4.3 Restraints
  • 4.4 Opportunities
  • 4.5 Recent Developments in the Market
  • 4.6 Value Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
  • 4.8 Technological Advancements in the Market
  • 4.9 Insights on Government Regulations and Initiatives
  • 4.10 Consumer Behavior Analysis
  • 4.11 Impact of COVID 19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Faucets
    • 5.1.2 Showers
    • 5.1.3 Bath Tubs
    • 5.1.4 Shower Enclosures
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Market Type
    • 5.2.1 Unorganized
    • 5.2.2 Organized
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Multibrand Stores
    • 5.3.2 Exclusive Stores
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 End User
    • 5.4.1 Residential
    • 5.4.2 Commercial

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 CERA Sanitaryware Limited
    • 6.2.2 Parryware Limited
    • 6.2.3 Jaquar
    • 6.2.4 Kohler
    • 6.2.5 H & R Johnson (India) Ltd
    • 6.2.6 Duravit India
    • 6.2.7 Hindware Homes Limited
    • 6.2.8 Regal Bathroom Fittings
    • 6.2.9 Omen India
    • 6.2.10 Eros
    • 6.2.11 Wavers India
    • 6.2.12 Other Companies

7 FUTURE OPPORTUNITIES OF THE MARKET

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER