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市場調査レポート
商品コード
1687839

ドイツのチョコレート:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Germany Chocolate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 163 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ドイツのチョコレート:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 163 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツのチョコレート市場規模は2025年に109億2,000万米ドルと推計され、2030年には139億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは5.07%で成長すると予測されます。

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コンビニエンスストアが最大の市場シェアを占め、対面ショッピングへの関心の高まりとディスカウント・オファーへの需要からスーパーマーケットとハイパーマーケットがこれに続きます。

  • ドイツでは、小売事業全体が2022年比で2023年に4.59%の成長を維持しました。同市場では、消費者のコンビニエンス・ショッピング施設への志向が高まっており、今後も成長が続くと予想されます。予測期間中、ドイツの小売部門全体は数量ベースで8.21%の成長を記録すると予想されます。対面式ショッピングへの関心の高まりや割引オファーへの需要といった側面が、小売業界を大きく牽引すると考えられます。
  • 2023年には、コンビニエンスストア部門が数量ベースで最大の小売部門とされました。ドイツで最も有名なコンビニエンスストアには、Rewe、Spar、Tegutなどがあります。2026年までに、ドイツのチョコレート市場におけるコンビニエンスストア部門の数量シェアは、2024年比で4.48%の成長を記録すると推定されます。
  • スーパーマーケットとハイパーマーケットは、ドイツのチョコレート市場で2番目に大きなユニットです。これらの店舗は、幅広い種類のチョコレート製品を革新的な提案とともに顧客に提供する傾向があります。スーパーマーケットとハイパーマーケットを通じたチョコレート製品の販売量は、2022年に4.22%成長し、ドイツでは2023年から2029年にかけて19.7%のCAGRで推移すると予測されています。チョコレートは、2023年にスーパーマーケットおよびハイパーマーケットを通じて販売される菓子類全体の中で58.8%の最大シェアを占めています。
  • オンライン小売またはeコマース小売は、ドイツ市場で最も急成長している小売セグメントと考えられています。eコマース分野は2023年にCAGR 5.92%を記録しました。eコマースサイトの成長加速に影響を与えている主な要因は、ドイツ全体のインターネットユーザー数の増加です。

ドイツのチョコレート市場動向

ダークチョコレートに関連する健康上の利点が、ドイツにおけるチョコレートの一人当たり消費量の増加を支えています。

  • ドイツはチョコレート消費大国でもあり、欧州で最大の一人当たりチョコレート消費量を記録しています。ドイツは消費財としてのチョコレートの主要生産国であり、世界最大のチョコレート消費者はドイツ人で、2022年の一人当たり消費量は11kgです。
  • 2022年にドイツで販売されるチョコレート菓子類の80%以上が、持続可能な方法で生産されたカカオを使用しています。この増加の主な理由は、「持続可能なカカオに関するドイツ・イニシアチブ」による持続可能なカカオの生産と調達の促進です。
  • 国内におけるチョコレートの価格設定は、消費者の購買行動に大きく影響する要素です。価格にはばらつきがあり、平均的なチョコレートの小売価格は4米ドル、高級チョコレートは2022年には75米ドル以上になります。
  • 2022年には、ドイツの消費者の55%以上がミルクチョコレートを好み、ダークチョコレートが最も急成長するセグメントとなる見込みです。ダークチョコレートの消費は、健康的な製品を求める消費者の嗜好が原動力となっています。

ドイツのチョコレート産業概要

ドイツのチョコレート市場は適度に統合されており、上位5社で57.40%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 August Storck KG, Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero International SA, Mars Incorporated and Mondelez International Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 規制の枠組み
  • 消費者の購買行動
  • 成分分析
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 菓子類
    • ダークチョコレート
    • ミルクチョコレートとホワイトチョコレート
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Alfred Ritter GmbH & Co. KG
    • August Storck KG
    • Barry Callebaut AG
    • Blanxart Chocolate
    • Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • Duffy's Chocolate
    • Ferrero International SA
    • J. G. Niederegger GmbH & Co. KG
    • Mars Incorporated
    • Mondelez International Inc.
    • Nestle SA
    • Stollwerck GmbH
    • The Hershey Company
    • The KRUGER GROUP
    • Valrhona Chocolate

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 66445

The Germany Chocolate Market size is estimated at 10.92 billion USD in 2025, and is expected to reach 13.98 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.07% during the forecast period (2025-2030).

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Convenience stores account for the largest market share, followed by supermarkets and hypermarkets due to rising interest in in-person shopping and demand for discount offers

  • In Germany, the overall retailing segment maintained a growth of 4.59% in 2023 compared to 2022. The growth is anticipated to continue with consumers' growing inclination toward convenience shopping facilities in the market. During the forecast period, the overall retailing units in Germany are expected to record a growth of 8.21% by volume. Aspects such as rising interest in in-person shopping and demand for discount offers are likely to drive the retailing industry drastically.
  • The convenience store segment was considered the largest retailing unit by volume in 2023. Some of the most famous convenience stores in Germany are Rewe, Spar, and Tegut. By 2026, the convenience store segment in the German chocolate market is estimated to record a growth of 4.48% in its volume share compared to 2024.
  • Supermarkets and hypermarkets are the second-largest units in the German chocolate market. These stores have a tendency to offer a wide range of chocolate products with innovative offers to their customers. The sales volume of chocolate products through supermarkets and hypermarkets grew by 4.22% in 2022 and is anticipated to register a CAGR of 19.7% during 2023-2029 in Germany. Chocolate held the largest share of 58.8% among all the confectionery products sold through supermarkets and hypermarkets in 2023.
  • Online retailing or e-commerce retailing is considered the fastest-growing retailing segment in the German market. The e-commerce segment registered a CAGR of 5.92% in 2023. The major factor influencing the acceleration of the growth of e-commerce websites is the increasing number of internet users across Germany.

Germany Chocolate Market Trends

Health benefits associated with dark chocolates supported the growing per capita consumption of chocolates in Germany

  • Germany is a major chocolate-consuming country as well, registering the largest per capita chocolate consumption in Europe. Germany is the leading producer of chocolate as a consumer product and the largest chocolate consumers in the world are the Germans, with a per capita consumption of 11 kg in 2022.
  • More than 80% of all chocolate confectionery sold in Germany in 2022 was made using sustainably produced cocoa. This marks an increase of 76% since 2011 when that share was only around 3%.; The hike was primarily because of the promotion of sustainable cocoa production and sourcing by the German Initiative on Sustainable Cocoa.
  • The pricing of chocolates in the country is a significant and influential factor in the consumer's purchasing behavior. Prices may vary, with the average retail price for average chocolate being USD 4 and higher-end chocolates being priced at more than USD 75 in 2022.
  • In 2022, more than 55% of consumers in Germany preferred milk chocolate and dark chocolate is expected to be the fastest-growing segment. Consumption of dark chocolate is driven by consumer preferences for healthy products.

Germany Chocolate Industry Overview

The Germany Chocolate Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 57.40%. The major players in this market are August Storck KG, Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero International SA, Mars Incorporated and Mondelez International Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Regulatory Framework
  • 4.2 Consumer Buying Behavior
  • 4.3 Ingredient Analysis
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Confectionery Variant
    • 5.1.1 Dark Chocolate
    • 5.1.2 Milk and White Chocolate
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Store
    • 5.2.2 Online Retail Store
    • 5.2.3 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Alfred Ritter GmbH & Co. KG
    • 6.4.2 August Storck KG
    • 6.4.3 Barry Callebaut AG
    • 6.4.4 Blanxart Chocolate
    • 6.4.5 Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • 6.4.6 Duffy's Chocolate
    • 6.4.7 Ferrero International SA
    • 6.4.8 J. G. Niederegger GmbH & Co. KG
    • 6.4.9 Mars Incorporated
    • 6.4.10 Mondelez International Inc.
    • 6.4.11 Nestle SA
    • 6.4.12 Stollwerck GmbH
    • 6.4.13 The Hershey Company
    • 6.4.14 The KRUGER GROUP
    • 6.4.15 Valrhona Chocolate

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR CONFECTIONERY CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms