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市場調査レポート
商品コード
1687753
アイスホッケー用具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Ice Hockey Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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アイスホッケー用具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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アイスホッケー用具市場は予測期間中にCAGR 4.94%を記録すると予測されます。
健康とウェルネスの動向によるスポーツ活動の隆盛、ソーシャルメディアの影響力の増大、有名人の推薦、国際的なスポーツイベントの増加などが、人々のスポーツ活動を後押ししています。また、健康的なライフスタイルの普及や健康維持への嗜好の高まりが、あらゆる年齢層でアイスホッケーを含む様々なスポーツ活動に従事するよう促しています。こうした要因が、調査期間中の市場成長を促進すると予想されます。
アイスホッケーへの参加を奨励する政府のイニシアチブの増加は、消費者やプレーヤーが支出を投資することを引きずっており、最終的に市場を牽引する重要な要因となっています。保護ウェアは、アイスホッケーで一般的な頭部の脳震盪、肩の肉離れ、足首の捻挫などの重傷のため、過去数年間で最大の市場シェアを占めました。British Journal of Sports Medicineに掲載された論文によると、怪我の39.8%が頭部と顔面に関するものでした。その結果、アイスホッケー用具の主要メーカーの1つであるCCM社は、カナダで最も革新的なアイスホッケー用ヘルメットの1つであるレジスタンス・ヘルメットを発売しました。
安全性を向上させるための同様の製品の発売は、予測期間中の市場成長に寄与すると予想されます。オンラインショッピングチャネルの普及が進んでいるため、ほとんどのベンダーはコストを削減し利幅を拡大するためにオンライン小売戦略を採用しており、予測期間中に市場に利益をもたらすと予想されます。
アイスホッケーの需要はここ数年で飛躍的に増加しています。アイスホッケーは世界的に最も人気のあるスポーツの1つであり、国内および国際的な競技プラットフォームが充実していることがその背景にあります。オリンピック、世界選手権、欧州選手権、四大陸選手権、グランプリ(ファイナル)、課題シリーズ、ワールド・チーム・トロフィー、ユニバーシアードなどがそれにあたる。その結果、ホッケー用具メーカーにとっては、有名選手やクラブにスポンサーシップやエンドースメントを提供することでブランド・エクイティを構築し、競争上の優位性を獲得する絶好の機会となっています。
さらに、スポーツ参加を向上させるための各国政府の取り組みが活発化していることも、ここ数年の市場を牽引しています。例えば、米国保健福祉省は青少年スポーツ国家戦略を発表しました。これは、青少年のスポーツや身体活動への参加を増やすことを目的としています。また、人種、民族、性別、能力、郵便番号に関係なく、青少年がスポーツをする機会、モチベーション、アクセスを確保するためのステップを概説した初の国家ロードマップでもあります。ひいては、特に若者の間でスポーツ人気が大幅に高まることになり、これが市場を牽引する主な理由のひとつとなっています。
世界のアイスホッケー用具市場で最も急成長しているのはアジア太平洋地域です。中国、オーストラリア、日本がこの地域の貢献上位国です。さらに、これらの国では多くの国際レベルのアイスホッケー大会が開催されるようになり、アイスホッケー用具の人気と需要が高まっています。アジア冬季競技大会やアジアIIHFアイスホッケーチャレンジカップは、この地域の有名なアイスホッケー大会のいくつかです。2022年2月、中国政府は3億人にアイスホッケーなどのウィンタースポーツをプレーしてもらうという野心的なキャンペーンを開始しました。このイニシアチブにより、中国は初の冬季オリンピックを自国で開催することに変更し、市場成長を後押ししています。さらに、世界のアイスホッケー市場はインドで台頭しており、地元当局は、地元の才能を引き出し、世界選手権に国を代表するために、キットを提供し、支援することによって、関心のあるプレーヤーを支援しています。
国内外に複数のプレーヤーが存在するため、市場競争は激しいです。主なプレーヤーには、BAUER Hockey LLC、CCM Hockey、New Balance Inc.、True Temper Sports、Wm.Ltd.(STX)です。大リーグ企業は、市場での地位を維持するために研究開発(R&D)への投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。革新的な製品を提供し、効果的なマーケティングと流通戦略を展開することで、各社は売上を大きく伸ばしており、イノベーションによる持続可能な競争優位性は高いです。こうした要因から、主要企業は製品のデザイン、品質、重量、サイズを差別化し、競合優位性を獲得しています。世界のアイスホッケー用具で事業を展開する主要企業は、堅調な製品需要の中で牙城を築くため、生産能力と製造拠点を急速に拡大しています。例えば、2021年12月、CCMホッケーブランドを所有するSport Maska Inc.は、Jackson UltimaおよびAtomブランドを所有するTournament Sports Marketing Inc.の買収を発表しました。この戦略的買収により、同社はスケートに興味を持つすべての人に向けてポートフォリオを拡大することができました。Sport Maskaの製品は、氷上でも氷の外でもスケーターのニーズに応えるものとなりました。
The Ice Hockey Equipment Market is expected to register a CAGR of 4.94% during the forecast period.
The prominence of sports activities, owing to health and wellness trends, the increasing social media influence, celebrity endorsements, and the rise in international sports events encourage people to engage in sports activities. Also, the growing adoption of a healthy lifestyle and the preference for staying fit urged people to engage in various sports activities, including ice hockey, across all age groups. Such factors are expected to drive market growth during the study period.
Increasing government initiatives to encourage participation in ice hockey are dragging the consumers and players to invest their spending, a significant factor driving the market eventually. Protective wear occupied the largest market share in the past few years due to severe injuries such as head concussions, shoulder separation, and ankle sprains that are common in ice hockey. According to an article published in the British Journal of Sports Medicine, 39.8% of injuries were related to the head and face. As a result, CCM, one of the key manufacturers of ice hockey equipment, launched the Resistance Helmet, one of the most innovative ice hockey helmets in Canada.
Similar product launches to improve safety are anticipated to contribute to the market growth during the forecast period. Due to rising penetration of online shopping channels, most vendors are adopting online retail strategies to reduce costs and increase their margins, which is expected to benefit the market during the forecast period.
The demand for ice hockey has tremendously increased over the years. Ice hockey is one of the most popular sports worldwide, which is elevated due to the significant national and international platforms for competition. These platforms include the Olympic Games, World Championships, European Championships, Four Continents Championships, Grand Prix (Final), Challenger Series, World Team Trophy, and Universiade. It, in turn, provides immense opportunities for hockey equipment manufacturers to build their brand equity by offering sponsorships and endorsements to well-known players and clubs to gain a competitive advantage.
Moreover, increased government initiatives in various countries to improve sports participation have driven the market over the past few years. For instance, the US Department of Health and Human Services released the national youth sports strategy. It aims to increase youth participation in sports and physical activity. It is also the first national roadmap that outlines the steps to ensure that youngsters have the opportunity, motivation, and access to play sports, regardless of race, ethnicity, gender, ability, or ZIP code. It, in turn, will significantly increase sports popularity, especially among the youth, which is one of the primary reasons driving the market.
Asia-Pacific is the fastest-growing region in the global ice hockey equipment market. China, Australia, and Japan are the top contributing countries in the region. Moreover, these countries have started hosting many international-level ice hockey tournaments, which, in turn, will increase the popularity and demand for ice hockey equipment. Asian Winter Games and the IIHF Ice Hockey Challenge Cup of Asia are some of the famous ice hockey tournaments in the region. In February 2022, the Chinese government launched an ambitious campaign to get 300 million people to play winter sports like ice hockey. Due to this initiative, China changed to host its first home Winter Olympics, propelling the market growth. Moreover, the global ice hockey market is emerging in India, with local authorities facilitating interested players by providing kits and assistance to bring out local talent and to represent the country in the World Championships.
The market studied is competitive due to the presence of several domestic and international players. Some key players are BAUER Hockey LLC, CCM Hockey, New Balance Inc., True Temper Sports, and Wm. T. Burnett & Co. Inc. (STX). The major-league companies are increasing their investments in research and development (R&D) and expanding their distribution channels to maintain their position in the market. Sustainable competitive advantage through innovation is high, as companies have witnessed significant sales growth by offering innovative products and effective marketing and distribution strategies. Due to this factor, key players differentiate their products in design, quality, weight, and size to gain a competitive advantage. Key players operating in the global ice hockey equipment are expanding rapidly in production capacity and manufacturing locations to gain a stronghold amidst robust product demands. For instance, in December 2021, Sport Maska Inc., owner of the CCM Hockey brand, announced the acquisition of Tournament Sports Marketing Inc., the owner of the Jackson Ultima and Atom brands. The strategic acquisition allowed them to expand their portfolio to everyone interested in skating. Sport Maska's product offering now caters to the needs of skaters, on and off the ice.