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市場調査レポート
商品コード
1687707
米国の園芸用種子:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)United States Garden Seeds - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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米国の園芸用種子:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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米国の園芸用種子市場規模は2025年に 9億2,000万米ドルと推定され、2030年には11億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは4.1%です。
高所得水準と有機食品消費への注目の高まりに伴い、消費者、特に健康志向の高い若者たちは、一般的な農業で使用される有害な化学薬品を使用せずに有機野菜や果物を栽培する家庭菜園に傾倒しています。そのため、国内では園芸用種子への支出が増加しています。労働統計局の調査によると、米国の消費者1人当たりの芝生・園芸用品への年間平均支出額は、2021年の125米ドルから2022年には約128米ドルに増加しました。また、インターネットの普及により、種子の購入がより身近になりました。市場のプレーヤーは、CCOFやUSDA認定の有機種子、非遺伝子組み換え種子、開放受粉有機種子の販売も推進しています。例えば、2023年にW. Atlee Burpee &Co.は、Vivacious Hybrid Tomato、Creme Brulee Sunflower、Rise and Shine Squash、Two Tasty Hybrid Tomato、Bliss Tomato Hybrid、Party Time Cucumberなどの新品種を発売しました。
世界人口は2050年までに90億人を超えると予想されており、食糧増産と備蓄の継続的な必要性が生じています。こうした中、世界各国は増大する需要を満たし、食糧不安や飢饉を回避するため、様々な対抗策を講じています。近年、世界の食糧ショックや価格変動の悪影響を軽減するため、地元での食糧生産を強化・強化することに関心が高まっています。その結果、食料安全保障と栄養強化のために、家庭菜園に注目が集まっています。家庭菜園は、地域の食糧システムや世界各国の農業景観に不可欠な要素であり、時の試練に耐えてきました。例えば、労働統計局によると、2022年、米国のガーデニングと芝生手入れサービスに対する平均支出は、消費者1人当たり約202米ドルに達しました。2007年から2022年の間に、平均支出は消費者1人当たりおよそ100米ドル増加しました。この他にも、有機食品消費への関心の高まりが、同国の家庭菜園市場と園芸用種子の販売を拡大すると予測されています。
トマトの種子は米国で最も好まれる野菜の種子です。新鮮で地元産の農産物に対する需要の高まりが、トマト種子市場を牽引しています。多くの園芸家が、ブランディワインや大玉のビフテキ・トマトなど、平飼い品種の濃厚なトマトの風味を好みます。ミニトマトやイエロータイプも人気を集めています。キュウリの種は、米国の家庭菜園家の間で人気が高まっており、病気に強く、狭いスペースに適したコンパクトな品種に注目が集まっています。キュウリは低カロリーで、ビタミンK、C、マグネシウム、カリウムを多く含みます。その爽やかな風味と水分補給特性は、ジュースや夏のサラダに魅力的です。大手企業も、市場シェアを拡大するため、野菜の新品種を発売しています。例えば、W. Atlee Burpee &Co.は2023年に向けて60種類以上の園芸用種子を発売しました。同様に、Seed Savers Exchangeは2024年にBlack Coat Runner Bean、Jarrahdale Pumpkin Squashなどを発売しました。
米国の園芸用種子市場は競争が激しいです。市場に参入している注目すべき企業には、W. Atlee Burpee &Co.、Johnny's Selected Seeds、Plantation Products, LLC、Gardens Alive Inc.、Baker Creek Heirloom Seedsなどがあります。同市場で事業を展開する企業は、市場シェアと消費者ベースを拡大するための主要戦略として、戦略的買収と製品イノベーションに注力しています。
The United States Garden Seeds Market size is estimated at USD 0.92 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.12 billion by 2030, at a CAGR of 4.1% during the forecast period (2025-2030).
With high-income levels and increasing focus on organic food consumption, consumers, especially health-conscious and young people, are more inclined toward home gardening to grow organic fruits and vegetables without harmful chemicals used in standard farming. Therefore, there has been a rise in the expenditure on garden seeds in the country. According to a survey by the Bureau of Labor Statistics, the average annual spending on lawn and garden supplies per consumer unit in the United States increased to about USD 128 in 2022 from USD 125 in 2021. Additionally, purchasing seeds has become more accessible due to internet penetration. The players in the market are also promoting the sales of CCOF and USDA-certified organic, non-GMO, and open-pollinated organic seeds. For instance, in 2023, W. Atlee Burpee & Co. launched new seed varieties, including Vivacious Hybrid Tomato, Creme Brulee Sunflower, Rise and Shine Squash, Two Tasty Hybrid Tomato, Bliss Tomato Hybrid, and Party Time Cucumber.
With the global population expected to reach over 9 billion by 2050, there is a continuous need to increase food production and buffer stocks. In this scenario, countries worldwide are resorting to various counter strategies to meet the growing demand and avert food insecurity and famine. Over recent years, growing interest has been in strengthening and intensifying local food production to mitigate the adverse effects of global food shocks and price volatility. Consequently, much attention is paid to home gardens to enhance food security and nutrition. Home gardens are an integral part of local food systems and the agricultural landscape of countries worldwide and have endured the test of time. For instance, as per the Bureau of Labor Statistics, in 2022, the average expenditure on gardening and lawn care services in the United States amounted to approximately USD 202 per consumer unit. Between 2007 and 2022, average spending increased by roughly USD 100 per consumer unit. Other than this, growing interest in organic food consumption is anticipated to expand the market for home gardening and the sales of gardening seeds in the country.
Tomato seeds are the most preferred vegetable seeds in the United States. The increasing demand for fresh, locally-grown produce drives the tomato seed market. Many gardeners prefer the rich tomato flavor of heirloom varieties, including Brandywine and the large beefsteak tomato type. Pear tomatoes and yellow types are also gaining popularity. Cucumber seeds have become increasingly popular among home gardeners in the United States, with a growing focus on disease-resistant and compact varieties suitable for small spaces. Cucumbers are low in calories and high in vitamins K, C, magnesium, and potassium. Their refreshing flavor and hydrating properties make them appealing in juices and summer salads. Significant companies are also launching new vegetable seed varieties to increase their market share. For instance, W. Atlee Burpee & Co. launched 60+ garden seed varieties for 2023. Similarly, Seed Savers Exchange launched Black Coat Runner Bean, Jarrahdale Pumpkin Squash, and many more in 2024.
The United States garden seeds market is competitive. Some notable players operating in the market include W. Atlee Burpee & Co., Johnny's Selected Seeds, Plantation Products, LLC, Gardens Alive Inc., and Baker Creek Heirloom Seeds. Companies operating in the market are focusing on strategic acquisitions and product innovations as key strategies to increase their market share and consumer base.