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市場調査レポート
商品コード
1687480

フィットネス機器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Fitness Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
フィットネス機器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フィットネス機器の市場規模は2025年に365億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.74%で、2030年には461億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 糖尿病、肥満、高血圧、関節炎は、ライフスタイルの変化、食習慣の変化、高カロリー食品の過剰摂取が原因で世界に蔓延している一般的な慢性疾患です。これらの病気の流行により、人々は健康とフィットネスをより意識するようになりました。ファーストフードやアルコール飲料の頻繁な摂取により、若い世代では骨や筋肉の早期衰弱が問題となっています。
  • そのような問題意識から、フィットネスセンターに通い、体を鍛えることが動向となっています。健康的で健康的なライフスタイルへの嗜好の高まりが、フィットネス機器市場の成長を後押ししています。また、世界的にフィットネスセンターやヘルスクラブが急増しており、市場の成長をさらに後押ししています。
  • 健康意識に関する政府のイニシアティブの高まりも、市場の成長を後押ししています。これらのイニシアチブは、不健康な食生活や運動不足に関連する疾病や死亡率を減少させるために、個人、国、世界の各レベルで指導することにより、健康を促進・保護することを目的としており、消費者のフィットネス活動への関心を高めています。
  • 先進的な技術により、市場プレーヤーは先進技術を搭載した新製品を発売するためにパートナーシップを結んでいます。例えば、2021年4月、ジョンソンヘルステック社のブランドであるマトリックスは、インタラクティブ・コネクテッド・フィットネス技術とコンテンツの世界的リーダーであるiFIT社と提携しました。この提携は、iFitのデジタル技術をマトリックスの製品に取り入れることを目的としています。

フィットネス機器市場の動向

健康的なライフスタイルへの傾斜

  • 不健康な食事パターンや運動不足が原因で、糖尿病、肥満、高血圧、高脂血症などの生活習慣病の有病率が上昇しているため、フィットネスレジームへの参加が奨励されています。StatCanによると、2021年にはカナダの18歳以上の成人の約29%が肥満であり、36%が過体重でした。このように、人々は健康的なライフスタイルを志向しており、フィットネス機器市場を牽引しています。
  • このほか、身体活動への参加を促進し、地域社会とさまざまなスポーツ・フィットネス団体との連携を強化する政府の取り組みが、市場の成長を後押ししています。さらに、市場プレーヤーはコネクテッド・フィットネス機器を導入しています。
  • 例えば、2022年9月、Nautilus Inc.はJRNYアダプティブフィットネスアプリを搭載したBowflex BXT8Jトレッドミルを発売しました。このトレッドミルはモバイル機器やタブレットとペアリングすることで、フィットネスアプリにアクセスできるようになります。

欧州はフィットネス機器の最大市場

  • 英国のフィットネス機器は、健康とウェルネスに対する意識の高まりによって、多様で成長する市場を反映しています。トレッドミル、据置型バイク、ウェイトリフティングマシンのような伝統的なジム機器は依然として人気が高いです。しかし、スマート・エクササイズ・マシン、コネクテッド・フィットネス・アプリ、コンパクトなワークアウト・ギアなど、家庭用フィットネス機器も増加傾向にあります。
  • ジム文化が定着し、フィットネスに力を入れているドイツでは、フィットネス施設が充実しており、専門的なトレーニングサービスへの需要も高いです。例えば、欧州健康フィットネス協会(EHFA)のEuropeActiveによると、2022年のドイツのフィットネスクラブ会員数は1,030万人でした。
  • スペインでは、定期的な運動が全身の健康と幸福に役立つという認識が高まり、個人が身体活動を優先するようになりました。例えば、教育・文化・スポーツ省の調査によると、2022年、スペインでは男性の27%近く、女性の20.7%が毎日運動していました。
  • 欧州各国の政府は、公衆衛生の取り組みやキャンペーンを通じて健康的なライフスタイルを推進しています。これには、肥満や関連する健康問題と闘うために、体力づくりや運動を奨励することも含まれます。その結果、フィットネスの重要性に対する認識が高まり、商業フィットネス施設や個人使用におけるフィットネス機器の需要を牽引しています。

フィットネス機器産業の概要

フィットネス機器市場は断片化されており、世界のプレーヤーと地域的なプレーヤーが市場を独占しています。著名な市場プレイヤーは、Nautilus Inc.、Johnson Health Tech Co.、Peloton Interactive, Inc.、Icon Health &Fitness, Inc.、Life Fitnessです。フィットネスとスポーツの動向の増加により、フィットネス機器の需要は世界的に増加しています。企業間の合併・買収が技術革新と市場浸透を促進しています。

例えば、ペロトンは2021年4月、米国に製造拠点を持つ世界有数の業務用フィットネス機器メーカー、プレコアを買収しました。この買収により、ペロトンは米国での製造能力を拡大し、プレコアのチームと協力して研究開発能力を強化し、商業市場への浸透を加速させる見込みです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 健康的なライフスタイルの普及
    • フィットネス機器におけるテクノロジーの統合
  • 市場抑制要因
    • 代替フィットネス・ソリューションが脅威となる
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • トレッドミル
    • エリプティカル・マシン
    • 据置型サイクル
    • ローイング・マシン
    • 筋力トレーニング機器
    • その他の製品タイプ
  • カテゴリー
    • 住宅用
    • 業務用
  • 販売チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Technogym SpA
    • Nautilus Inc.
    • Johnson Health Tech Co.
    • Body-Solid Inc.
    • Jerai Fitness Pvt. Ltd.
    • Total Gym
    • Life Fitness
    • Waterrower NOHRD Gmbh
    • IFIT Inc.
    • Powertec

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63955

The Fitness Equipment Market size is estimated at USD 36.58 billion in 2025, and is expected to reach USD 46.11 billion by 2030, at a CAGR of 4.74% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Diabetes, obesity, high blood pressure, and arthritis are some common chronic diseases that are prevailing in the world due to lifestyle changes, changes in food habits, and overconsumption of high-calorie foods. Due to the prevalence of these diseases, people have become more conscious of their health and fitness. Premature weakness in bones and muscles is a problem in the young generation due to the frequent consumption of fast food and alcoholic beverages.
  • Because of their awareness of such issues, going to fitness centers and working out has become a trend. The growing preference for a healthy and fit lifestyle drives the fitness equipment market growth. There is also a surge in fitness centers and health clubs worldwide, further propelling the market growth.
  • Growing government initiatives related to health awareness are also propelling market growth. These initiatives aim to promote and protect health by guiding at the individual, national, and global levels in reducing disease and death rates related to unhealthy diets and physical inactivity, boosting consumers' interest in fitness activities.
  • Due to advanced technology, market players are venturing on partnerships to launch new products with advance technologies. For instance, in April 2021, Matrix, a Johnson Health Tech Co. brand, partnered with iFIT, a global leader in interactive connected fitness technology and content. This partnership aims to incorporate iFit's digital technology into Matrix's products.

Fitness Equipment Market Trends

Inclination Toward a Healthy Lifestyle

  • The rising prevalence of lifestyle diseases, such as diabetes, obesity, hypertension, and high blood pressure, due to unhealthy dietary patterns and physical inactivity encourages the participation of individuals in fitness regimes. According to StatCan, in 2021, around 29% of adults in Canada aged 18 years and older were obese, while 36% were overweight. Thus, people are inclined toward a healthy lifestyle, driving the fitness equipment market.
  • Besides this, government initiatives to promote participation in physical activities and strengthen links between the community and various sports and fitness organizations are propelling the market growth. Moreover, market players are introducing connected fitness equipment.
  • For instance, in September 2022, Nautilus Inc. launched the Bowflex BXT8J treadmill with the JRNY adaptive fitness app. The treadmill can pair with a mobile device or tablet to provide access to the fitness app.

Europe is the Largest Market for Fitness Equipment

  • Fitness equipment in the United Kingdom reflects a diverse and growing market driven by a heightened awareness of health and wellness. Traditional gym equipment like treadmills, stationary bikes, and weightlifting machines remains popular. Still, home fitness equipment has a rising trend, including smart exercise machines, connected fitness apps, and compact workout gear.
  • With a well-established gym culture and a focus on physical fitness, Germany has a wide array of fitness facilities and a strong demand for professional training services. For instance, in 2022, according to EuropeActive, the European Health and Fitness Association (EHFA), the number of fitness club members in Germany was 10.3 million.
  • Increased awareness of the benefits of regular exercise for overall health and well-being has encouraged individuals to prioritize physical activity in Spain. For instance, according to a survey by the Ministry of Education, Culture and Sport, nearly 27% of men and 20.7% of women exercised daily in Spain in 2022.
  • Governments in different countries of Europe promote healthy lifestyles through public health initiatives and campaigns. This includes encouraging physical fitness and exercise to combat obesity and related health issues. As a result, there is an increasing awareness of the importance of fitness, which drives the demand for fitness equipment in commercial fitness facilities and for personal use.

Fitness Equipment Industry Overview

The fitness equipment market is fragmented, with global and regional players dominating the market. The prominent market players are Nautilus Inc., Johnson Health Tech Co., Peloton Interactive, Inc., Icon Health & Fitness, Inc., and Life Fitness. Because of the increasing trend of fitness and sports, the demand for fitness equipment is increasing worldwide. Mergers and acquisitions between companies are driving innovation and market penetration.

For instance, in April 2021, Peloton acquired Precor, one of the leading global commercial fitness equipment manufacturers with a significant United States manufacturing presence. With this acquisition, Peloton expands its manufacturing capabilities in the United States, anticipates collaborating with Precor's team to strengthen its research and development capabilities, and accelerates its commercial market penetration.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Adoption of Healthy Lifestyle
    • 4.1.2 Integration of Technology In Fitness Equipment
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Alternative Fitness Solutions Pose a Threat
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Treadmills
    • 5.1.2 Elliptical Machines
    • 5.1.3 Stationary Cycles
    • 5.1.4 Rowing Machines
    • 5.1.5 Strength Training Equipment
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Category
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Retail Stores
    • 5.3.2 Online Retail Stores
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Technogym SpA
    • 6.3.2 Nautilus Inc.
    • 6.3.3 Johnson Health Tech Co.
    • 6.3.4 Body-Solid Inc.
    • 6.3.5 Jerai Fitness Pvt. Ltd.
    • 6.3.6 Total Gym
    • 6.3.7 Life Fitness
    • 6.3.8 Waterrower NOHRD Gmbh
    • 6.3.9 IFIT Inc.
    • 6.3.10 Powertec

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS