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市場調査レポート
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スマート水管理:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Smart Water Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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スマート水管理:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマート水管理市場は予測期間中にCAGR 13.89%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • スマート水管理(SWM)は、情報通信技術(ICT)とリアルタイムのデータと対応を利用するもので、水管理の課題解決に不可欠な要素です。水管理におけるスマートシステムの潜在的応用範囲は広大で、水質、水量、効率的な灌漑、漏水、圧力と流量、洪水、干ばつなどのソリューションが含まれます。
  • 公共ネットワークにおける水損失を検出するためのスマートデータ駆動型手法が普及しつつあります。このようなソリューションは、モノのインターネット(IoT)と人工知能(AI)技術の応用に基づいています。パレスチナでは、UNDP/PAPPのアクセラレーター・ラボが、有望な新興企業であるフローレス(FlowLess)と提携し、カスタマイズされたウェブ・プラットフォームに支えられたIoTとAIを利用した、地元で開発されたコスト効率の高い水損失検出のためのスマートシステムをテストしました。
  • 水インフラのコストは、水循環全体とその主な用途すべてについて評価する必要があります。2030年が近づくにつれ、新たに建設されたインフラの運用コストは、未供給のまま残っている人々に対応するために必要な年間資本コストを上回る可能性があります。請求精度の向上と相まって、スマート水道メーターへの投資における短期的な問題は、初期資本支出が高くなることを浮き彫りにしています。従来の水管理利用者は、より新しく先進的な方法への切り替えに消極的です。ほとんどの新興国では、インフラとトレーニングの初期費用が高く、市場の成長を妨げています。
  • COVID-19パンデミック後、欧州諸国は水損失ソリューションへの投資に注力しました。欧州連合(EU)は円滑な移行を支援するため、研究と技術革新に投資しています。市民の79%は、気候変動への取り組みが欧州企業の競争力を高めるイノベーションにつながる可能性があることに同意し、70%は、水を利用した活動が市民にプラスの影響を与える可能性があることに同意しています。

スマート水管理市場の動向

水管理ニーズの高まりが市場を牽引

  • UN-Waterによると、2025年までに18億人が絶対的な水不足の国や地域に住む可能性があります。開発途上諸国は、洪水、水不足、水質悪化の影響を最も受けています。各国は、国連の持続可能な開発目標「2030アジェンダ」に向けて取り組んでいます。水の目標は、17の持続可能な開発目標に含まれています。
  • 世界水会議によると、2025年までに40億人近くが水不足に直面すると予想されています。汚染された飲料水は公衆衛生に大きな脅威をもたらし、故障したダムや老朽化した水インフラも人々に害を与えています。長く続く干ばつと配水システムの故障は、水供給に対するもうひとつの課題です。このような場合、時代遅れの水資産管理は効率を制限し、人々の生活を危険にさらします。
  • 世界的に淡水が不足する中、政府機関は水管理政策を優先課題としています。国連は、ベーシック・ウォーター・アクセス(基本的な水へのアクセス)を、30分以内に水源を確保できることと定義しています。最近の動向では、持続可能な開発目標に水の保全が掲げられています。
  • さらに2022年11月、マニトバ州政府は、経済と地域社会を持続的に発展させながら、州の水の生態系と資源を保護するために、将来の決定、行動、投資を推進する新たな水管理戦略の開始を発表しました。
  • 家庭での水消費量の増加は、スマートな水管理ソリューションの必要性をさらに高めています。例えば、イングランドとウェールズの従量制の消費者は、1人当たり1日平均135リットルを利用しているのに対し、非従量制の消費者は173リットルです。

アジア太平洋地域が最速の成長を記録する見込み

  • アジア太平洋には21億人以上の都市住民が住んでおり、2050年までに3分の2以上が都市に住むと推定されています。この地域は、インド(配水量全体の60%近くが収入減)やシンガポールのように、無収水量(NRW)の損失が大きい国々で構成されています。こうした数字は、水管理の必要性を示すとともに、この地域における市場成長の可能性を示しています。
  • また、この地域では、接続デバイスの増加や水管理へのIoT技術の採用により、IoTプラットフォームへの需要が高まっています。例えば、インドの新興企業であるAgua Water Systems社は、スマート・ソリューションの助けを借りて水使用量の監視を可能にしています。このプラグアンドプレイ・システムは、人工知能(AI)を活用して水の使用量を分析し、ポンプ内の水位を測定し、配水を制御します。このプロセスでは、モーター・コントローラー、超音波センサー、流量センサーなど、複数のスマート・ワイヤレス・デバイスが使用されます。
  • 消費者は、スマート水管理ソフトウェアやハードウェアを採用することで、住宅をアップグレードしています。この採用率は、ソフトウェアとハードウェアがより安価で手ごろなものになるにつれて急速に高まっています。
  • デジタル化は、発展途上国におけるコネクテッド・テクノロジーの採用とともに、スマート水管理用システムが住宅部門で周辺環境と相互作用する方法を変革することによって、スマート水管理用ソリューションのすべてのアプリケーションに影響を与えています。
  • この地域の政府は、革新的な水管理ソリューションを発表しています。例えば、2022年3月、カルナタカ州のIT大臣C N Ashwath Narayanは、AquaKraft Group Venturesが設立したインド初のデジタル水データバンク「AQVERIUM」を立ち上げました。同大臣は、このイノベーションは持続可能なグリーン技術、情報技術、スキル開発、起業家精神を組み合わせたものだと述べた。

スマート・ウォーター・マネジメント産業の概要

スマート・ウォーター・マネジメント市場は、世界企業数社と新興企業で構成され、かなり競争の激しい市場空間で注目を集めようとしています。複数の企業がこの市場を自社製品を統合する有利な機会と見なしているため、予測期間中に企業集中率はさらに高まると予想されます。さまざまな企業がこの市場で新製品や先進製品を発表しています。

2023年5月、ルーマス・テクノロジー(ヒューストン)はシーメンス・エナジーとの間で、知的財産や企業秘密、著作権、研究開発資産を含むウォーター・ソリューション・ポートフォリオの資産を買収することで合意したと発表しました。

2023年4月、ABBは米国に約1億7,000万米ドルを投資し、技術革新、製造、流通業務において高度な技術を要する雇用を創出すると発表しました。同社は、エンドユーザー産業からの需要増に対応する電化・自動化事業に投資することで、同州での成長にコミットしています。

2022年4月、スエズ・グループは意思決定支援プラットフォームAssetAdvancedの立ち上げを発表しました。このプラットフォームの導入により、水道事業および衛生管理者は、現在の資産に関する知識を拡大できるだけでなく、インフラの不具合によるリスクやコスト超過を削減し、将来の投資について十分な情報に基づいた意思決定を行うことができるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界の水需要の増加を管理する必要性の高まり
    • 無収水量(NRW)ロスを削減する需要の増加
  • 市場抑制要因
    • インフラ設置のための設備投資不足

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション別
      • 資産管理
      • 配電網モニタリング
      • 監視制御・データ収集(SCADA)
      • メーターデータ管理(MDM)
      • アナリティクス
      • その他のソリューション
    • サービス別- マネージド/プロフェッショナル
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
    • 産業用
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ABB Ltd.
    • IBM Corporation
    • SUEZ Group
    • Honeywell International Inc.
    • Schneider Electric SE(+AVEVA)
    • Siemens AG
    • Sebata Holdings Limited
    • Hitachi Ltd.
    • Arad Group
    • TaKaDu Limited
    • Sensus Inc.(Xylem Inc.)
    • Itron Inc.
    • i2O Water Ltd.
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Esri Geographic Information System Company

第8章 投資分析

第9章 今後の動向

目次
Product Code: 63678

The Smart Water Management Market is expected to register a CAGR of 13.89% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Smart water management (SWM) uses information and communication technology (ICT) and real-time data and responses, which is an integral part of the solution for water management challenges. The potential application of smart systems in water management is vast and includes solutions for water quality, water quantity, efficient irrigation, leaks, pressure and flow, floods, droughts, and more.
  • Smart data-driven methods for detecting water losses in public networks are becoming popular. Such solutions are based on applying the Internet of Things (IoT) and artificial intelligence (AI) techniques. In the State of Palestine, the UNDP/PAPP's Accelerator Lab partnered with a promising start-up company, FlowLess, to test a locally developed and cost-efficient smart system for detecting water losses using IoT and AI, supported by a customized web platform.
  • Water infrastructure costs need to be assessed across the full water cycle and for all its major uses. As 2030 approaches, the costs of operating a new infrastructure built may exceed the annual capital cost requirements to meet those remaining unserved. When coupled with increased billing accuracy, the short-term issues in investing in smart water metering highlight a higher initial capital outlay. Traditional water management users are reluctant to switch to newer and advanced methods. The high initial cost of infrastructure and training prevails in most developing nations, hindering the market's growth.
  • Post-COVID-19 pandemic, European countries focused on investing in water loss solutions. The European Union has invested in research and innovation to support a smooth transition. 79% of citizens agree that tackling climate change may lead to innovation that may make European companies more competitive, and 70% agree that water-based activity may positively affect citizens.

Smart Water Management Market Trends

Growing Need for Water Management to Drive the Market

  • According to UN-Water, by 2025, 1.8 billion people may live in countries or regions with absolute water scarcity. Developing countries are most affected by flooding, water shortages, and poor water quality. Countries are working toward the United Nations' 2030 Agenda for sustainable development goals. Water targets are included across the 17 sustainable development Goals.
  • According to the World Water Council, nearly four billion people are expected to face water stress by 2025. Contaminated drinking water poses a significant threat to public health, and failing dams and outdated water infrastructure also harm people. Long-lasting droughts and failing water distribution systems constitute another set of challenges to the water supply. Outdated water asset management, in such cases, restricts efficiency and puts people's lives at risk.
  • With the scarcity of fresh water globally, governing bodies have made water management policies a priority agenda. The United Nations defines basic water access as having an improved water source within a 30-minute collection time. Recently, water conservation has been promoted to its sustainable development goals.
  • Moreover, in November 2022, the Manitoba government announced the launch of a new water management strategy to drive future decisions, actions, and investments to safeguard the province's water ecosystems and resources while sustainably developing the economy and communities.
  • The rising need for household water consumption further drives the need for smart water management solutions. For instance, metered consumers in England and Wales utilized an average of 135 liters per person daily compared to 173 liters per day for non-metered consumers.

Asia-Pacific is Expected to Register the Fastest Growth

  • Asia-Pacific is home to more than 2.1 billion urban residents, with over two-thirds estimated to live in cities by 2050. The region comprises countries with substantial non-revenue water (NRW) losses, like India (with almost 60% of revenue losses from the total water distributed) and Singapore. Such figures signify the need for water management and indicate the potential for market growth in the region.
  • The region is also witnessing demand for IoT platforms due to the growing number of connected devices and the adoption of IoT technologies for water management. For instance, Agua Water Systems, an Indian start-up, enables water usage monitoring with the help of smart solutions. The plug-and-play system utilizes artificial intelligence (AI) to analyze water usage, measure the water level in the pump, and control water distribution. Several smart wireless devices, such as motor controllers, ultrasonic sensors, and flow sensors, are used in the process.
  • Consumers are upgrading their residences by adopting smart water management software and hardware. This adoption rate is rapidly increasing as software and hardware are becoming cheaper and more affordable.
  • Digitization, along with the adoption of connected technologies in developing nations, is impacting all applications of solutions for smart water management by revolutionizing the way the systems for smart water management interact with the surroundings in the residential sector.
  • The government in the region is launching innovative water management solutions. For instance, in March 2022, Karnataka IT Minister C N Ashwath Narayan launched India's first digital water data bank, 'AQVERIUM,' formed by AquaKraft Group Ventures. The minister said this innovation combines sustainable and green technologies, information technology, skill development, and entrepreneurship.

Smart Water Management Industry Overview

The Smart Water Management Market studied comprises several global players and emerging new players vying for attention in a fairly-contested market space. The firm concentration ratio is expected to grow more during the forecast period because several firms consider this market a lucrative opportunity to consolidate their offerings. Various companies are launching new and advanced products in the market.

In May 2023, Lumus Technology (Houston) announced its agreement with Siemens Energy to acquire assets from its water solutions portfolio, including intellectual property and trade secrets, copyrights, and research and development properties.

In April 2023, ABB announced to invest approximately USD 170 million in the United States, creating highly skilled jobs in innovation, manufacturing, and distribution operations. The company is committed to growing in the states by investing in its electrification and automation businesses that meet increased demand from end-user industries.

In April 2022, Suez Group announced the launch of AssetAdvanced, a decision-support platform. The deployment of this platform will enable water service and sanitation managers to not only expand their knowledge of current assets but also reduce risks and cost overruns from infrastructure failures, allowing them to make informed decisions on future investments.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products and Services
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Need to Manage the Increasing Global Demand for Water
    • 5.1.2 Increasing Demand to Reduce Non-revenue Water (NRW) Losses
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Capital Investments to Install Infrastructure

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 By Solution
      • 6.1.1.1 Asset Management
      • 6.1.1.2 Distribution Network Monitoring
      • 6.1.1.3 Supervisory Control and Data Acquisition (SCADA)
      • 6.1.1.4 Meter Data Management (MDM)
      • 6.1.1.5 Analytics
      • 6.1.1.6 Other Solutions
    • 6.1.2 By Services - Managed/Professional
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Residential
    • 6.2.2 Commercial
    • 6.2.3 Industrial
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 ABB Ltd.
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 SUEZ Group
    • 7.1.4 Honeywell International Inc.
    • 7.1.5 Schneider Electric SE (+AVEVA)
    • 7.1.6 Siemens AG
    • 7.1.7 Sebata Holdings Limited
    • 7.1.8 Hitachi Ltd.
    • 7.1.9 Arad Group
    • 7.1.10 TaKaDu Limited
    • 7.1.11 Sensus Inc. (Xylem Inc.)
    • 7.1.12 Itron Inc.
    • 7.1.13 i2O Water Ltd.
    • 7.1.14 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 7.1.15 Esri Geographic Information System Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE TRENDS